Nitzen1987

Smalltalk oktober 2014

3,532 indlæg i dette emne

Der er da heller ingen grund til at være nervøs, det er nemlig en fuldstændig fin og rask baby du har i maven ;). 

Ja okay, øv :S.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Venter stadig på indkaldelse til nf - er 10+0 i dag og har taget fat i min læge om de papirer er sendt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået vandrejournal i dag så nu er nf næste skridt. :) håber håber håber at det kan nås inden 1. April :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke normalt alle, der skal have den der sukkertest?

Har to unge kollegaer, der begge fik den, og ingen af dem er overvægtige.

Lægen har noteret mit bmi til 26, og det kommer jo kun til at stige.

Ikke fordi jeg har lyst, men vil ikke udelukke noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke normalt alle, der skal have den der sukkertest?

Har to unge kollegaer, der begge fik den, og ingen af dem er overvægtige.

Lægen har noteret mit bmi til 26, og det kommer jo kun til at stige.

Ikke fordi jeg har lyst, men vil ikke udelukke noget.

 Min læge sagde at de var ret strenge med den så mange skal have den, også hvis din farmor fik diabetes i en alder af 80 år, men hvis INGEN i din familie har diabetes eller din BMI er under 27, så burde du slippe :) sådan forstod jeg det i hvert fald :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår ikke de der terminsberegnere.... Efter min sidste mens første dag + 40 uger har jeg termin 11/10. Sygeplejersken sagde 10/10 da hun startede vandrejournalen, og i dag skrev lægen 8/10 på min vandrejournal. Jeg tror så selv at jeg skal rykkes tilbage pga. stop på p-piller og første cyklus var 45 dage.

- Men det er de tilsyneladende ligeglade med :/

Nå, men nu har jeg da fået min vandrejournal og har ringet og bestilt tid til nf d. 1/4 :D Det bliver så spændende!!! - i sær at finde ud af hvor langt jeg egentlig er henne :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min læge sagde at de var ret strenge med den så mange skal have den, også hvis din farmor fik diabetes i en alder af 80 år, men hvis INGEN i din familie har diabetes eller din BMI er under 27, så burde du slippe :) sådan forstod jeg det i hvert fald :)

Min morfar har gammelmandssukkersyge, og det sagde jeg til sygeplejersken i mandags.

Skal derhen på tirsdag til alle blodprøverne, så må lige høre hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man ska også ha den, hvis man har født børn over 4500 g og det har jeg. Så her anden gang ska jeg nok ha den to gange - begge bedstefædre havde/har diabetes og min søn vejede 4976 g.

Men min læge spurgte ikk ind til det - så må tag den med jm.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår ikke de der terminsberegnere.... Efter min sidste mens første dag + 40 uger har jeg termin 11/10. Sygeplejersken sagde 10/10 da hun startede vandrejournalen, og i dag skrev lægen 8/10 på min vandrejournal. Jeg tror så selv at jeg skal rykkes tilbage pga. stop på p-piller og første cyklus var 45 dage.

- Men det er de tilsyneladende ligeglade med :/

Nå, men nu har jeg da fået min vandrejournal og har ringet og bestilt tid til nf d. 1/4 :D Det bliver så spændende!!! - i sær at finde ud af hvor langt jeg egentlig er henne :D

Der skal jeg også til nf ♥

Ja, det lyder da voldsomt forvirrende.

Bare de kan finde ud af det til scanningen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man ska også ha den, hvis man har født børn over 4500 g og det har jeg. Så her anden gang ska jeg nok ha den to gange - begge bedstefædre havde/har diabetes og min søn vejede 4976 g.

Men min læge spurgte ikk ind til det - så må tag den med jm.

Sikke en basse :)

Ja, du kan da sætte kryds ved alle kravene så.

Underligt at lægen ikke har nævnt det.

Godt at du selv er obs på det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der skal jeg også til nf ♥

Ja, det lyder da voldsomt forvirrende.

Bare de kan finde ud af det til scanningen :-)

hvor skal du henne? Jeg skal på herlev :) ja, håber de selv har styr på det. Min læge sagde at jeg selv kunne vælgr hvilken dato af dem jeg ville havr skrevet på, da det kun havde betydning for hvornår man kunne gå fra på barsel. Det ved jeg så ikke om jeg bryder mig om!! :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvor skal du henne? Jeg skal på herlev :) ja, håber de selv har styr på det. Min læge sagde at jeg selv kunne vælgr hvilken dato af dem jeg ville havr skrevet på, da det kun havde betydning for hvornår man kunne gå fra på barsel. Det ved jeg så ikke om jeg bryder mig om!! :/

Jeg skal i Silkeborg :)

Bliver bare super spændende!

Hmm, nej det virker da lidt underligt at skulle vælge en dato.

Troede de kunne se sådan noget meget præcist på scanningen.

Det kan jo selvfølgelig være, der godt kan se det d. 1.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er åbenbart lidt uenige de der læger, jeg tog direkte fra tryghedscanning til lægen, og hende scanningsdamen satte mig to dage frem så d. 11/10 (hvilket passer rigtig fint for vi havde faktisk ikke sex omkring æl ;)), men det ville lægen ikke høre tale om, han holdt sig til den 13/10 ;), de tidlige skanninger var så usikre alligevel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er åbenbart lidt uenige de der læger, jeg tog direkte fra tryghedscanning til lægen, og hende scanningsdamen satte mig to dage frem så d. 11/10 (hvilket passer rigtig fint for vi havde faktisk ikke sex omkring æl ;)), men det ville lægen ikke høre tale om, han holdt sig til den 13/10 ;), de tidlige skanninger var så usikre alligevel

Hmm, hvad dælen skal man så forholde sig til?

Altså, baby kommer jo, når den kommer, men i forhold til barsel er det da rart at vide.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon ikke du får noget af vide til NF? Det var vist kun de her meget tidlige skanninger min læge ikke stolede på ;).. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, mente også at den scanning er ret sikker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon ikke du får noget af vide til NF? Det var vist kun de her meget tidlige skanninger min læge ikke stolede på ;)..

Det er NF der sætter den endelige termin. Om man så har været i behandling og kender befrugtningstidspunktet ret godt så over ruler NF alt. Min ts satte mig 4 dage tilbage men tager det ikke så tungt. Afventer hvad NF siger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal i Silkeborg :)

Bliver bare super spændende!

Hmm, nej det virker da lidt underligt at skulle vælge en dato.

Troede de kunne se sådan noget meget præcist på scanningen.

Det kan jo selvfølgelig være, der godt kan se det d. 1.

Jeg var så glad for mit forløb i Silkeborg da jeg ventede Felix. De var så søde alle sammen. Og han er jo også født i Silkeborg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var så glad for mit forløb i Silkeborg da jeg ventede Felix. De var så søde alle sammen. Og han er jo også født i Silkeborg.

Åhr, det er jeg glad for at høre.

Det er bare så vigtigt med gode oplevelser hele vejen igennem.

Fødslen kommer dog til at foregå i Viborg, så håber også det bliver godt.

Men alle scanninger og jm samtaler forgår i Silkeborg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en basse :)

Ja, du kan da sætte kryds ved alle kravene så.

Underligt at lægen ikke har nævnt det.

Godt at du selv er obs på det :)

Ja på nær bmi - jeg har kun en bmi på 19-20 stykker.

Sådan var det også første gang - der var det jm der sendte mig til sukkerbelastning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja på nær bmi - jeg har kun en bmi på 19-20 stykker.

Sådan var det også første gang - der var det jm der sendte mig til sukkerbelastning.

Hmm, det er rart at vide, at jm har styr på tingene, når den glipper hos lægen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhr, det er jeg glad for at høre.

Det er bare så vigtigt med gode oplevelser hele vejen igennem.

Fødslen kommer dog til at foregå i Viborg, så håber også det bliver godt.

Men alle scanninger og jm samtaler forgår i Silkeborg.

Ja der er lavet en del om siden dengang som jeg har forstået det. Havde altid troet nummer to skulle fødes i Viborg men da vi valgte at flytte hertil ja så bliver det Horsens i stedet for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja der er lavet en del om siden dengang som jeg har forstået det. Havde altid troet nummer to skulle fødes i Viborg men da vi valgte at flytte hertil ja så bliver det Horsens i stedet for.

Det er der ikke noget at gøre ved.

Så længe det bare er et godt sted :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er der ikke noget at gøre ved.

Så længe det bare er et godt sted :)

Min læge siger det er meget bedre end Silkeborg men jeg har ikke noget at sætte på Silkeborg. Felix skulle overvåges i 48 timer efter fødslen og jeg skulle have antibiotika under fødslen. Alt foregik stille og roligt og tingene var forklaret rigtig godt på forhånd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min læge siger det er meget bedre end Silkeborg men jeg har ikke noget at sætte på Silkeborg. Felix skulle overvåges i 48 timer efter fødslen og jeg skulle have antibiotika under fødslen. Alt foregik stille og roligt og tingene var forklaret rigtig godt på forhånd.

Nu står de jo heller ikke for selve fødslen længere, så håber bare forløbet inden er godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER