Nitzen1987

Smalltalk oktober 2014

3,532 indlæg i dette emne

Har det præcis som dig, Evita.

Især fordi min kvalme er blevet bedre de sidste par dage efter kun halvanden uge, hvor jeg har været skidt.

Det er super svært at lade være med at tænke, der er noget galt.

Jeg fik lavet vandrejournal igår og går også og venter på indkaldelse til nf scanning, så forhåbentlig kan vi snart få bekræftet, at spunken er sund og rask.

Og til stede derinde i hulen :-)

Så prøv at tænke positivt og undgå for meget negativ læsning :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har det præcis som dig, Evita.

Især fordi min kvalme er blevet bedre de sidste par dage efter kun halvanden uge, hvor jeg har været skidt.

Det er super svært at lade være med at tænke, der er noget galt.

Jeg fik lavet vandrejournal igår og går også og venter på indkaldelse til nf scanning, så forhåbentlig kan vi snart få bekræftet, at spunken er sund og rask.

Og til stede derinde i hulen :-)

Så prøv at tænke positivt og undgå for meget negativ læsning :-)

Det var netop det samme, der skete for mig, Camilla. Jeg begyndte at få det bedre. Tænk, at man bliver bekymret for et der er noget galt, fordi man ikke længere ligger i halvdød tilstand og raller. 

 

Har også syntes, at det var hårdt at vente, men nu i dag - endelig, endelig, endelig - har jeg fået tid til nf. Tiden er den 18. marts, men da det er en tirsdag, måtte jeg rykke det til den 21. marts. Min mand er kun hjemme fredag og weekender og ham vil jeg selvfølgelig gerne have med.

 

Jeg fik lavet vandrejournal sidste mandag, så mon ikke du får dit brev indenfor en uges tid?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var netop det samme, der skete for mig, Camilla. Jeg begyndte at få det bedre. Tænk, at man bliver bekymret for et der er noget galt, fordi man ikke længere ligger i halvdød tilstand og raller. 

 

Har også syntes, at det var hårdt at vente, men nu i dag - endelig, endelig, endelig - har jeg fået tid til nf. Tiden er den 18. marts, men da det er en tirsdag, måtte jeg rykke det til den 21. marts. Min mand er kun hjemme fredag og weekender og ham vil jeg selvfølgelig gerne have med.

 

Jeg fik lavet vandrejournal sidste mandag, så mon ikke du får dit brev indenfor en uges tid?

Jeg håber min indkaldelse kommer i løbet af ugen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var netop det samme, der skete for mig, Camilla. Jeg begyndte at få det bedre. Tænk, at man bliver bekymret for et der er noget galt, fordi man ikke længere ligger i halvdød tilstand og raller.

Har også syntes, at det var hårdt at vente, men nu i dag - endelig, endelig, endelig - har jeg fået tid til nf. Tiden er den 18. marts, men da det er en tirsdag, måtte jeg rykke det til den 21. marts. Min mand er kun hjemme fredag og weekender og ham vil jeg selvfølgelig gerne have med.

Jeg fik lavet vandrejournal sidste mandag, så mon ikke du får dit brev indenfor en uges tid?

Haha, ja tænk at man kan 'savne' at have det skidt.

Uhh, det er jo egentlig snart, du skal afsted.

Bare det at få sat en dato på :-)

Håber mit brev snart dumper i postkassen.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber også at min indkaldelse til nf snart kommer. Er utålmodig og det gør det ikk bedre at jeg har ferie og kan tjekke postkassen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld Evita... men her kommer en mere..

 

Jeg skal til akut scanning om en time pga mistanke om GUL... :boo

Jeg tror og håber stadig på at alt er ok, men jeg kan ikke lade være med at være super nervøs.

Håber virkelig alt er ok med dig og baby :kram

Krydser fingre for dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber også at min indkaldelse til nf snart kommer. Er utålmodig og det gør det ikk bedre at jeg har ferie og kan tjekke postkassen.

He he nej bestemt ikke. Herude kører posten på scooter så vi kan sagtens høre når han kommer og om han holder ved os. Dog skal jeg alligevel slå koldt vand i blodet da Felix elsker at få lov at tømme postkassen. Tror mere det er fordi at så har han mors nøgler :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

He he nej bestemt ikke. Herude kører posten på scooter så vi kan sagtens høre når han kommer og om han holder ved os. Dog skal jeg alligevel slå koldt vand i blodet da Felix elsker at få lov at tømme postkassen. Tror mere det er fordi at så har han mors nøgler :)

 

Hvor sødt! Med din termin, burde du da skulle ind indenfor de næste 2-3 uger, så mon ikke snart, der er brev til dig også. Det er til at blive vanvittig af at vente. Da jeg så fik brevet i dag og skulle ændre min tid, så var deres bookingside nede (og er det stadig). Efter en halv time ringede jeg og klagede min nød, hvorefter en sød sygeplejerske gjorde det for mig. Man må godt nok skulle have uendeligt meget tålmodighed for at arbejde med gravide.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber også at min indkaldelse til nf snart kommer. Er utålmodig og det gør det ikk bedre at jeg har ferie og kan tjekke postkassen.

Jeg har selv skulle bestille tid til NF - og fik af vide ved lægen at man kan gå ind på det respektive sygehus' hjemmeside og bestille tid selv... Om det er rigtigt vides ikke, men har dog selv bestilt tid på Riget...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv skulle bestille tid til NF - og fik af vide ved lægen at man kan gå ind på det respektive sygehus' hjemmeside og bestille tid selv... Om det er rigtigt vides ikke, men har dog selv bestilt tid på Riget...

Det er vist meget afhængigt af hvilket sygehus man hører under. I Randers får man tildelt en tid, når man har været ved lægen og få taget blodprøver til double-test...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hører til Skejby og der sender lægens ens papirer til hospitalet, når man får lavet vandrejournal og så får man et brev med tid til nf. Det er dog muligt selv at ændre den tid på nettet, hvis det ikke lige var fordi, deres bookingside er nede i dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv skulle bestille tid til NF - og fik af vide ved lægen at man kan gå ind på det respektive sygehus' hjemmeside og bestille tid selv... Om det er rigtigt vides ikke, men har dog selv bestilt tid på Riget...

Kolding sender brev ud med tider, så kan ikke bestille selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har set hjerteblink idag - hos den fineste lille bønne, som ligger der hvor den skal. :loveshower

Hun ved ikke hvorfor jeg har ondt, men siger at jeg nok bare må leve med det, tage noget smertestillende og prøve at tage den med ro.

 

Så jeg er helt vildt lettet - og hvor er det fint at se (selvom det jo bare er en lille prik).  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, søde Evita, hvor jeg dog kender det. Det er fantastisk med et forum som dette og lignende, hvor man kan få svar på spørgsmål og dele glæder, men her bliver også delt sorger. Jeg endte med et blive så paranoid, at vi tog til tidlig scanning, fordi jeg var overbevist om, at der ikke var en baby.

Mit råd til dig må være, at du skal slå koldt vand i blodet. Få en tidlig scanning, hvis det hjælper dig, og så læs lidt mindre på de forskellige fora, der er. Det har hjulpet mig at skubbe det lidt væk, men det sidder helt klart stadig i mig. Jeg er ved at gå ud af mit gode skind af at gå og vente på at få tid til en nakkefoldsscanning.

Træk vejret og mærk efter. Din baby forsvinder ikke på grund af noget, du læser. :baby1 :)

Tak for dit svar - det hjælper faktisk på humøret, at læse at andre har haft samme "tvangstanker" som mig.

Jeg har lovet min mand og jeg selv, at jeg IKKE længere går ind i de sørgelige fora på nettet. Jeg kan simprlthen ikke tåle det :(

Samtidig fik jeg lokket endnu en tidlig scanning ud af manden... :) så torsdag it is :baby1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har set hjerteblink idag - hos den fineste lille bønne, som ligger der hvor den skal. :loveshower

Hun ved ikke hvorfor jeg har ondt, men siger at jeg nok bare må leve med det, tage noget smertestillende og prøve at tage den med ro.

Så jeg er helt vildt lettet - og hvor er det fint at se (selvom det jo bare er en lille prik).

Fantastisk :yay

Der er ikke andet for end at du må tage det lidt med ro :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vist meget afhængigt af hvilket sygehus man hører under. I Randers får man tildelt en tid, når man har været ved lægen og få taget blodprøver til double-test...

Sådan er det også i Horsens i forhold til det lægen fortalte mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har set hjerteblink idag - hos den fineste lille bønne, som ligger der hvor den skal. :loveshower

Hun ved ikke hvorfor jeg har ondt, men siger at jeg nok bare må leve med det, tage noget smertestillende og prøve at tage den med ro.

Så jeg er helt vildt lettet - og hvor er det fint at se (selvom det jo bare er en lille prik).

:loveshower stort tillykke :loveshower

Der er noget helt specielt over at se hjerteblink første gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har set hjerteblink idag - hos den fineste lille bønne, som ligger der hvor den skal. :loveshower

Hun ved ikke hvorfor jeg har ondt, men siger at jeg nok bare må leve med det, tage noget smertestillende og prøve at tage den med ro.

 

Så jeg er helt vildt lettet - og hvor er det fint at se (selvom det jo bare er en lille prik).  

 

Det er jeg virkelig glad for at høre! :)

 

Jeg skal forhåbentlig se hjerteblink i morgen  :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Århh jeg vil også se hjerteblink (igen!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har set hjerteblink idag - hos den fineste lille bønne, som ligger der hvor den skal. :loveshower

Hun ved ikke hvorfor jeg har ondt, men siger at jeg nok bare må leve med det, tage noget smertestillende og prøve at tage den med ro.

Så jeg er helt vildt lettet - og hvor er det fint at se (selvom det jo bare er en lille prik).

Dejligt :yay det må give lidt ro :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har set hjerteblink idag - hos den fineste lille bønne, som ligger der hvor den skal. :loveshower

Hun ved ikke hvorfor jeg har ondt, men siger at jeg nok bare må leve med det, tage noget smertestillende og prøve at tage den med ro.

 

Så jeg er helt vildt lettet - og hvor er det fint at se (selvom det jo bare er en lille prik).  

 

Yay med hjerteblink :loveshower

Havde også nogle ret vilde mavesmerter i min første graviditet, der startede omkring uge 6 og varede et par uger. Stærke kramper, der kunne vare 10-15 minutter. Lå også bare med min varmepude. Kom også til scanning, der viste, at alt var fint, og de vidste ikke, hvorfor jeg havde ondt. Måske forstoppelse? Det gik i hvert fald over efter et par uger. Håber jeg også, det gør for dig :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dit svar - det hjælper faktisk på humøret, at læse at andre har haft samme "tvangstanker" som mig.

Jeg har lovet min mand og jeg selv, at jeg IKKE længere går ind i de sørgelige fora på nettet. Jeg kan simprlthen ikke tåle det :(

Samtidig fik jeg lokket endnu en tidlig scanning ud af manden... :) så torsdag it is :baby1

 

Dejligt at høre. Vi må lige holde hinanden i ørerne, når paranoiaen får overtaget. Det er så glædeligt det her, så det er synd og skam at bekymre sig så meget. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har set hjerteblink idag - hos den fineste lille bønne, som ligger der hvor den skal. :loveshower

Hun ved ikke hvorfor jeg har ondt, men siger at jeg nok bare må leve med det, tage noget smertestillende og prøve at tage den med ro.

 

Så jeg er helt vildt lettet - og hvor er det fint at se (selvom det jo bare er en lille prik).  

 

Det er altså stort at se det lille blink. Dejligt, at du kan få lidt ro på. Tillykke med bønnen:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre. Vi må lige holde hinanden i ørerne, når paranoiaen får overtaget. Det er så glædeligt det her, så det er synd og skam at bekymre sig så meget.

Ja det er sgu dejligt at have netop jer tøser til at holde mig i ørerne...

Jeg har det i hvert fald godt igen og hér til aften har jeg haft heftige jag. Derfor er jeg ikke i tvivl om, at der forgår noget dernede... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak tøser..

Det er skønt med lidt vished. Fra nu af skal der ikke være bekymringer - og mere glæde.

Nu er det jo virkeligt, der kommer altså en lille en til oktober.. :loveshower

 

Malouski: jeg havde godt selv tænkt tanken med forstoppese (selvom jeg synes at der er normalt gang i systemet) så jeg har spist ekstra fibre, klid og undgået forstoppende sager som hvidt brød, bananer osv. Synes ikke det har hjulpet på mine smerter, men det skader jo ikke at blive ved.

Jordmoderens bedste bud var at jeg har ekstra stærke smerter fra ligamenterne eller måske er mere senesitiv i det område end de fleste.

 

Håber i hvert fald at det snart er slut så jeg kan passe min hverdag som normalt. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER