Sija-baby

Smalltalk

586 indlæg i dette emne

Øv øv øv :( det er jeg rigtig ked af at høre :kram2  

Hvor dejligt!! :loveshower

Jeg krydser fingre for at du kan teste positiv om lidt :goodluck

Mange tak, jeg tog en test til morgen og som også var negativ. Jeg følger sef. Lægen råd med at så længe min menstruation ikke er kommet så skal jeg betragte mig selv som gravid og leve som jeg er det. Men jeg synes det er underligt at jeg kan teste positiv når jeg i dag er 4+2...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er sikkert bare mig der er åndsvag men har brug for at komme ud med det.

Jeg skal til første lægebesøg i næste uge og jeg ved hun vil veje mig. Mit "problem" er at selvom jeg har tabt mig 15 kg inden jeg blev gravid skammer jeg mig over min vægt (92 kg). Frygter min læge kommer med et "hold da op" eller "ja du må jo så kun tage 6 kg på" har mest lyst til at blive hjemme eller sige at jeg på ingen måde vil vejes. Jeg frygter endnu mere at hendes vægt vejer anderledes end min egen og derved vil tallet stige.

Jeg kunne tude har slet ikke lyst til 1.lægebesøg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sikkert bare mig der er åndsvag men har brug for at komme ud med det.

Jeg skal til første lægebesøg i næste uge og jeg ved hun vil veje mig. Mit "problem" er at selvom jeg har tabt mig 15 kg inden jeg blev gravid skammer jeg mig over min vægt (92 kg). Frygter min læge kommer med et "hold da op" eller "ja du må jo så kun tage 6 kg på" har mest lyst til at blive hjemme eller sige at jeg på ingen måde vil vejes. Jeg frygter endnu mere at hendes vægt vejer anderledes end min egen og derved vil tallet stige.

Jeg kunne tude har slet ikke lyst til 1.lægebesøg

op med humøret sweetie.. jeg har selv tabt en masse kg.. og lægen vil ik sige det til dig.. her i julen har jeg taget lidt på.. for mange søde sager min første jul hvor jeg faktisk tænkte what the .... jeg skal nyde det for en engangs skyld.. wupti 3 kg på som jeg ik kan komme af med :( men min vægt siger 85 kg så bare rolig :) jeg bliver nærmest misundelig over folk som siger de har tabt sig nu .., men vi er alle forskellige..  jeg synes det er pisse svært at forholde sig til at man har tabt sig og nu stiger vægten selv om man spiser mere eller mindre det samme som før :/ men sådan er livet.. :)  Jeg vejede mig hjemme fra og sagde bare vægten til hende så hun vejede mig slet ikke.. og hun sagde ikke noget til mig ud over spist som du plejer :)  U can do it girl :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ej hvor fedt. tillykke med det,

 

Jeg var ved lægen i går og hun tog en graviditets test som desværre var negativ. så i dag hvor jeg burde være 4+0 burde jeg få min menstruation, men der kommer ikke andet en klar slim. jeg har den sidste uge haft mange menstruations ligende smerter men ikke blødt en disse... ork jeg er forvirret og fortvivlet for er jeg gravid eller er det min krop der ikke kan finde sig selv efter jeg fik fjernet min pstav d.3/1. er det min endometriose der driller fordi jeg ikke har min pstav længere... ej jeg er forvirret....det var sku nemmere at overskue smerterne hvis man kunne forklare dem men det kan jeg ikke... lægen sagde i går " lev som du er gravid indtil du får din menstruation", så det gør jeg... tak fordi i lyttede

 

Jeg testede negativ flere gange. Gik med menssmerter i 14 dage, men de tests, jeg tog, var negative. Først i 6. uge (det må have været 5+5) testede jeg svagt positivt. Dagen efter ved lægen fik jeg det bekræftet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i andre begyndt at få buler ?

Så lige min kollegas mave i dag hun er 2 uger længere henne end mig og hold da op hun strutter (det er 2. Gang hun venter sig) er SÅ misundelig, føler mig bare sådan lidt fed/oppustet og synes bestemt ikke jeg føler mig gravid rent kropsmæssigt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i andre begyndt at få buler ?

Så lige min kollegas mave i dag hun er 2 uger længere henne end mig og hold da op hun strutter (det er 2. Gang hun venter sig) er SÅ misundelig, føler mig bare sådan lidt fed/oppustet og synes bestemt ikke jeg føler mig gravid rent kropsmæssigt

 me to... de siger man ser det nemmere ved 2 gangs så det tror jeg på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg forlader jer igen, jeg fik taget blodprøve ved lægen som viste sig at være negativ, jeg må vist bare væbne mig med tålmodighed og vente på min menstruation kommer....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sikkert bare mig der er åndsvag men har brug for at komme ud med det.

Jeg skal til første lægebesøg i næste uge og jeg ved hun vil veje mig. Mit "problem" er at selvom jeg har tabt mig 15 kg inden jeg blev gravid skammer jeg mig over min vægt (92 kg). Frygter min læge kommer med et "hold da op" eller "ja du må jo så kun tage 6 kg på" har mest lyst til at blive hjemme eller sige at jeg på ingen måde vil vejes. Jeg frygter endnu mere at hendes vægt vejer anderledes end min egen og derved vil tallet stige.

Jeg kunne tude har slet ikke lyst til 1.lægebesøg

Jeg havde det på præcis samme måde inden mit første læge besøg. Jeg var så nervøs også pga. jeg skulle vejes og de ville sikkert skælde mig ud, det var pinligt og jeg ville hellere grave mig ned end at stå på det monster af en vægt og fortælle tallet til en fagperson. Men til min store overraskelse var både

Læge og sygeplejesker så søde og på ingen måde dømmende eller med løfter finger og fy fy mine. Jeg startede med at fortælle jeg selv vidste den var gal, og de gav mig et par små råd (som når man kæmper med vægten godt selv ved) men på en meget sød og imødekommende måde. Og så talte vi ellers ikke mere om det, men i stedet om det lille mirakel i mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i andre begyndt at få buler ?

Så lige min kollegas mave i dag hun er 2 uger længere henne end mig og hold da op hun strutter (det er 2. Gang hun venter sig) er SÅ misundelig, føler mig bare sådan lidt fed/oppustet og synes bestemt ikke jeg føler mig gravid rent kropsmæssigt

Jeg er også gravid for første gang og syns ikke jeg kan se noget. Føler mig du også siger oppustet/fed, men synes dog jeg de sidste par dage har haft en underlig følelse i maven af noget der fylder på en anderledes måde. Er noget svært ar forklarer og det lyder nok lidt mystisk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også gravid for første gang og syns ikke jeg kan se noget. Føler mig du også siger oppustet/fed, men synes dog jeg de sidste par dage har haft en underlig følelse i maven af noget der fylder på en anderledes måde. Er noget svært ar forklarer og det lyder nok lidt mystisk.

Ved min første graviditet begyndte min mave først at bule en lille bitte smule, da jeg var omkring 12-13 uger henne. Jeg var også mega utålmodig og gik og svajede i ryggen for at prøve at få maven til at strutte mere, så man kunne se at jeg var gravid :D

Alle jeg kender som er blevet gravide for anden gang, har fået strutmave hurtigere, så det tror jeg også at jeg vil denne gang. Lige nu er jeg mest bare oppustet :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var til TS igår årh det var en stor oplevelse.. bare se hjerteblink, det var så dejligt glæder mig til NF hvor vi skal se bebs igen .. :)  synes helt klart de 600 kr var givet godt ud.. og hun sagde hun målte den til at være i 7 uge i dag men det var meget tæt på hvad vi ellers havde regnet med.. så vildt de vokser 1 millimeter om dagen her til at starte med WOW... Håber I alle har en dejlig lørdag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor herligt fru Schmidt :) Skønt med hjerteblik!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var til TS igår årh det var en stor oplevelse.. bare se hjerteblink, det var så dejligt glæder mig til NF hvor vi skal se bebs igen .. :)  synes helt klart de 600 kr var givet godt ud.. og hun sagde hun målte den til at være i 7 uge i dag men det var meget tæt på hvad vi ellers havde regnet med.. så vildt de vokser 1 millimeter om dagen her til at starte med WOW... Håber I alle har en dejlig lørdag :)

Hvor er det dejligt for jer :loveshower og ja, jeg er også dybt imponeret over den vanvittige hurtige udvikling sådan et foster gennemgår!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke sikker på jeg overlever denne graviditet...  :puke  Jeg har det bare SÅ helt ekstremt dårligt hele tiden! Weekenden her har været ganske forfærdelig og jeg har snerret af min datter op til flere gange, fordi jeg bare ikke magtede noget! :boo

Jeg er konstant svimmel, kvalm, MEGA overdrevet sulten og bare trææææt... Jeg må hele tiden lige sætte mig ned for at samle mig. Den der sult... den er vanvittig! Jeg har ingen kontrol over den, det er som om den har overtaget min krop og bare driver mig. Og når jeg så får slæbt mig ud i køkkenet står jeg bare der... og har ikke lyst til noget pga kvalmen! Øv hvor kunne jeg tude! For jeg er stadig helt vanvittig sulten jo!

 

Suk, det må godt blive bedre snart...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh din stakkel! Håber snart du får det bedre igen!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke sikker på jeg overlever denne graviditet... :puke Jeg har det bare SÅ helt ekstremt dårligt hele tiden! Weekenden her har været ganske forfærdelig og jeg har snerret af min datter op til flere gange, fordi jeg bare ikke magtede noget! :boo

Jeg er konstant svimmel, kvalm, MEGA overdrevet sulten og bare trææææt... Jeg må hele tiden lige sætte mig ned for at samle mig. Den der sult... den er vanvittig! Jeg har ingen kontrol over den, det er som om den har overtaget min krop og bare driver mig. Og når jeg så får slæbt mig ud i køkkenet står jeg bare der... og har ikke lyst til noget pga kvalmen! Øv hvor kunne jeg tude! For jeg er stadig helt vanvittig sulten jo!

Suk, det må godt blive bedre snart...

Stakkel. Kæmpe kram og en brevdue med overskud sendes afsted til dig ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ude og shoppe med en af mine veninder i går - og hun nåede vist at blive lidt træt af mig. Jeg skulle hele tiden ned at sidde, fordi jeg var så træt  :blush

 

Den træthed der, den må gerne forsvinde! Jeg savner min energi!! :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh Mette, det lyder som om vi er i samme båd. Jeg har det forfærdeligt. Kan slet ikke overskue noget, kaster op og har konstant kvalme, og dertil kommer hovedpine fordi jeg kaster væske op. Så stort knus din retning. Siddet pt i toget og tuder fordi jeg bare slet ikke kan overskue at have det sådan her. Spiser kun, hvis maden bliver lavet til mig, og op kommer den igen:( Øv for pokker, og jeg som havde set sådan frem til graviditeten. Ønsker dig rigtig god bedring. Måske kan akupunktur hjælpe dig? Jeg får det på mit sygehus, henvist af lægen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved du egentlig hvad svimmelheden skyldes? I går havde jeg det som om jeg var søsyg og kunne ikke fokusere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved du egentlig hvad svimmelheden skyldes? I går havde jeg det som om jeg var søsyg og kunne ikke fokusere.

Hvis du kaster meget væske op vil dit blodtrykkets automatisk falde og derfor kan du blive svimmel.

Har selv målt mit eget i dag på arbejdet og det var lige lavt nok 103/52 så jeg er på øget væske og salt indtag sidst på vagten var det 119/70 og svinmelheden var væk.

Kom ekstra salt på det mad du spiser og drik rigeligt (det behøver ikke kun at være vand) prøv lidt saft med sukker så du kan få lidt energi, så vil blodtrykket stige lige så langsomt.

Håber det hjælper

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh Mette, det lyder som om vi er i samme båd. Jeg har det forfærdeligt. Kan slet ikke overskue noget, kaster op og har konstant kvalme, og dertil kommer hovedpine fordi jeg kaster væske op. Så stort knus din retning. Siddet pt i toget og tuder fordi jeg bare slet ikke kan overskue at have det sådan her. Spiser kun, hvis maden bliver lavet til mig, og op kommer den igen:( Øv for pokker, og jeg som havde set sådan frem til graviditeten. Ønsker dig rigtig god bedring. Måske kan akupunktur hjælpe dig? Jeg får det på mit sygehus, henvist af lægen.

 

 

Ved du egentlig hvad svimmelheden skyldes? I går havde jeg det som om jeg var søsyg og kunne ikke fokusere.

Det lyder godt nok heller ikke til at du har det særlig sjovt! :kram2 Jeg har første lægebesøg imorgen, så kan jeg lige prøve at spørge ind til det med akupunktur og hvad der måske ellers kunne hjælpe. Rigtig god bedring til dig også!

Jeg er ikke sikker på hvad svimmelheden skyldes, men jeg overvejede om det kunne være jernmangel. Væskemangel er måske også en mulighed, jeg spiser rigtig meget, men er måske ikke helt god nok til at drikke? Må også lige prøve at høre lægen ad om det imorgen.

 

Hvis du kaster meget væske op vil dit blodtrykkets automatisk falde og derfor kan du blive svimmel.

Har selv målt mit eget i dag på arbejdet og det var lige lavt nok 103/52 så jeg er på øget væske og salt indtag sidst på vagten var det 119/70 og svinmelheden var væk.

Kom ekstra salt på det mad du spiser og drik rigeligt (det behøver ikke kun at være vand) prøv lidt saft med sukker så du kan få lidt energi, så vil blodtrykket stige lige så langsomt.

Håber det hjælper

Er det sundt med alt det salt? Vi har et minimum forbrug af salt i maden herhjemme pga Lise, da det siges det ikke er sundt med for meget salt.

Må lige se hvad mit blodtryk er her imorgen til lægen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde det på præcis samme måde inden mit første læge besøg. Jeg var så nervøs også pga. jeg skulle vejes og de ville sikkert skælde mig ud, det var pinligt og jeg ville hellere grave mig ned end at stå på det monster af en vægt og fortælle tallet til en fagperson. Men til min store overraskelse var både

Læge og sygeplejesker så søde og på ingen måde dømmende eller med løfter finger og fy fy mine. Jeg startede med at fortælle jeg selv vidste den var gal, og de gav mig et par små råd (som når man kæmper med vægten godt selv ved) men på en meget sød og imødekommende måde. Og så talte vi ellers ikke mere om det, men i stedet om det lille mirakel i mig.

Så jeg forstår din frygt, men min blev gjort til skamme. Jeg ved ikke om det hjalp at jeg selv sagde at jeg vidste den var gal og var helt ærlig og åben omkring det, men på min egen oplevelse af situationen gjorde set.

Jeg fik skideballe og løftet pegefinger af lægen fordi jeg havde tager 5kg på da jeg var 8 uger henne...så jeg vejede svimlende 55 kg!! Det var fandme ikke sjovt, når det ikke var mere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik skideballe og løftet pegefinger af lægen fordi jeg havde tager 5kg på da jeg var 8 uger henne...så jeg vejede svimlende 55 kg!! Det var fandme ikke sjovt, når det ikke var mere...

Gud hvor groft.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gud hvor groft. det lyder jo helt vanvittigt. Kan jeg virkelig godt forstå ikke var sjovt.

Nej, jeg havde virkelig nedtur og total "jeg-er-fed komplekser" efter lægebesøg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER