Sija-baby

Smalltalk

586 indlæg i dette emne

Nej, jeg havde virkelig nedtur og total "jeg-er-fed komplekser" efter lægebesøg.

Det kan jeg godt sætte mig ind i. Håber virkelig du er kommet oven på og kan se du bestemt ikke ef tyk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis du kaster meget væske op vil dit blodtrykkets automatisk falde og derfor kan du blive svimmel.

Har selv målt mit eget i dag på arbejdet og det var lige lavt nok 103/52 så jeg er på øget væske og salt indtag sidst på vagten var det 119/70 og svinmelheden var væk.

Kom ekstra salt på det mad du spiser og drik rigeligt (det behøver ikke kun at være vand) prøv lidt saft med sukker så du kan få lidt energi, så vil blodtrykket stige lige så langsomt.

Håber det hjælper

Tak for dit svar! Mit blodtryk var vidst også kun omkring 105/60 da jeg fik det målt i forrige uge, men der var jeg ikke svimmel. Det er jeg først nu. Har ikke adgang til blodtryksapperater i hverdagen, så må få dem til at måle det på sygehuset på torsdag. Jeg drikker helst saft, vand smager underligt;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder godt nok heller ikke til at du har det særlig sjovt! :kram2 Jeg har første lægebesøg imorgen, så kan jeg lige prøve at spørge ind til det med akupunktur og hvad der måske ellers kunne hjælpe. Rigtig god bedring til dig også!

Jeg er ikke sikker på hvad svimmelheden skyldes, men jeg overvejede om det kunne være jernmangel. Væskemangel er måske også en mulighed, jeg spiser rigtig meget, men er måske ikke helt god nok til at drikke? Må også lige prøve at høre lægen ad om det imorgen.

Er det sundt med alt det salt? Vi har et minimum forbrug af salt i maden herhjemme pga Lise, da det siges det ikke er sundt med for meget salt.

Må lige se hvad mit blodtryk er her imorgen til lægen.

Du skal ikke spise er kg salt ;-)

Det er bare lidt ekstra på din mad engang i mellem.

Salt vinder væske til kroppen så jo du skal passe på med salt men lige nu er du nødt til at få stabiliseret det hvis du vil af med svinmelheden.

Prøv om du kan stabilisere det med væske i stedet hvis du er usikker vedr salt. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik skideballe og løftet pegefinger af lægen fordi jeg havde tager 5kg på da jeg var 8 uger henne...så jeg vejede svimlende 55 kg!! Det var fandme ikke sjovt, når det ikke var mere...

HVAD!?!? En skideballe for at veje 55 kg. Er helt måløs. Havde du været i samme vægtklasse som mig ville jeg kunne forstå reaktionen men helt ærligt 55 kg slap da af doktor.

Huskede h*n at sige at der er forskel på din og lægens vægt? Så du skal veje dig på din egen og gå efter det og ikke lægens/JM

Sidder stadig med åben mund og polypper

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HVAD!?!? En skideballe for at veje 55 kg. Er helt måløs. Havde du været i samme vægtklasse som mig ville jeg kunne forstå reaktionen men helt ærligt 55 kg slap da af doktor.

Huskede h*n at sige at der er forskel på din og lægens vægt? Så du skal veje dig på din egen og gå efter det og ikke lægens/JM

Sidder stadig med åben mund og polypper

Ja, jeg synes selv det var ret groteskt også. Også fordi min før-vægt var en ca. vægt. Jeg vejer mig meget sjældent, og ejer ikke en vægt, da jeg ikke mener jeg har en størrelse hvor jeg behøver gå op i kilo, men istedet kan bruge spejlet som guide. Og med 55 kg er jeg bestemt heller ikke tyk, det ville stadig være normal vægt for mig vil jeg mene. Så jeg gruer rigtig meget for når jeg bliver gravid igen, og skal en tur til lægen, aner ikke om jeg har tabt de 5 kg igen, men tor jeg har bestemt mig for at sige min startvægt var 55 kg, så slipper jeg nok for en løftet pegefinger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu op jeg er gal!!!

Vi har i dag fortalt min kærestes familie at vi bliver en mere, dog manglede en søster at gå besked. Vi gav tydelig udtryk for at vi SELV ville fortælle hende nyheden samme dag hvor vi alligevel skal forbi hende. Satme (undskyld mit franske) om svigermor ikke har ringet og fortalt det hele. Hold nu k**f jeg er gal. Jeg er ved at strikke en SMS sammen til svigermor der fortæller hende hvor dybt skuffet jeg er. Det er VORES første barn (deres 4 barnebarn) VORES ønske selv at fortælle nyheden til folk. Jeg tror aldrig jeg har været så gal på hende %!!*##?!*#!! (Og flere bandeord der ikke egner sig til dette sted)

 

Vi er ude i noget af det samme. Da vi ringede og fortalte det til svigermor, sagde hun højt og tydeligt lige foran min kærestes bror og brorens kæreste (som begge stadig bor hjemme), om hun måtte fortælle det. Jeg sagde nej, men det regnede de jo selvfølgelig ud med det samme. Vi har besluttet, at det kun er forældrene, der får det af vide i første omgang. Vi har netop bestemt, at et vennepar, der selv venter sig og bor 1 km fra os også skal vide det, da kæresten er rejsemontør, hvilket betyder, at jeg er alene i hverdagene. Har brug for at vide, at der er nogen, hvis jeg får brug for hjælp. Udover det, vil vi gerne vente med at fortælle det til efter NF. Også selv det er SÅ svært at holde det hemmeligt.

 

Vi måtte faktisk ringe svigermor op igen bagefter og eksplicit forklare hende, at de ALLE skal holde kæft med det, da min arbejdsplads blandt andet ikke ved noget, men mest af alt også fordi, vi selv vil have lov til at fortælle det til folk. Og så lød hun i øvrigt ikke vanvittigt glad. Tak tak...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æv.

 

Er i dag 7+2 og har allerede taget et kilo på. Det er ikke så overraskende, da jeg skal spise konstant for at blive dårlig. På den anden side, så kaster jeg også op, så det burde jo udligne hinanden.

 

Mest af alt er jeg ked af, at jeg netop var startet på en slankekur med god mad og træning. Havde tabt tre kilo og fået en fin talje. Nu er taljen så væk. Hele min midterregion er blevet firkantet. Det er altså bare surt. Var selvfølgelig klar over, der ville ske en masse ændringer med min krop, men havde ikke troet, det ville komme så hurtigt, og er ærlig talt lidt ked af at være blevet en firkant.

 

Ikke mere selvynk fra mig. Havde bare brug for at få det ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æv.

Er i dag 7+2 og har allerede taget et kilo på. Det er ikke så overraskende, da jeg skal spise konstant for at blive dårlig. På den anden side, så kaster jeg også op, så det burde jo udligne hinanden.

Mest af alt er jeg ked af, at jeg netop var startet på en slankekur med god mad og træning. Havde tabt tre kilo og fået en fin talje. Nu er taljen så væk. Hele min midterregion er blevet firkantet. Det er altså bare surt. Var selvfølgelig klar over, der ville ske en masse ændringer med min krop, men havde ikke troet, det ville komme så hurtigt, og er ærlig talt lidt ked af at være blevet en firkant.

Ikke mere selvynk fra mig. Havde bare brug for at få det ud.

Ved præcis hvordan du har det kæmpe kram til dig.

Jeg har været på vægten idag og har taget 1,1 kg på (er 8+0 i dag) ifølge min vægt så er det væske jeg har taget på ( har sådan en vægt der kan måle fedtprocdnt, væskeforhold osv) så mon ikke det bare er væske hos dig også.

Og selvynk er der altid plads til :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er blevet tilbudt en sprit ny emaljunga Big Star suprime barnevogn for 3000 kr hvis vi køber den senest i næste uge.... Skal eller skal ikke vi ved jo endnu ikke om der er mere end en bebs i hulen

Hvad tænker i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi er blevet tilbudt en sprit ny emaljunga Big Star suprime barnevogn for 3000 kr hvis vi køber den senest i næste uge.... Skal eller skal ikke vi ved jo endnu ikke om der er mere end en bebs i hulen

Hvad tænker i?

Jeg ville købe den :) hvis der imod alle odds skulle være mere end een baby kan I jo altid sælge den igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fået tid til nakkefoldsskanning d. 10/3. Glæder mig så meget til at se spiren :yay .... Og så er der bare mega længe til :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fået tid til nakkefoldsskanning d. 10/3. Glæder mig så meget til at se spiren :yay .... Og så er der bare mega længe til :rolleyes

Gid det var mig synes godt nok der er laaaaang tid til tirsdag hvor jeg først kan bestille tid :-(

Misundelse er SÅ grim en ting :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til de nye herinde, som har postet i statustråden :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fil vi barnevognen (Ville gerne have vist jer billeder men det kan jeg ikke fra mobilen og har ikke FOTO på computeren) men det er eb emaljunga Big Star suprime. Er helt overvældende over alt det ekstra vi fik med.

For 2500 (manden fik dem pruttet lidt ned ) fik vi:

Barnevogn

Lift

Myggenet

Regnslag

4 x lappegrej og slanger

Pumpe

2 ekstra hjul

aktivitets legetøj (sådan en stof bog man kan sætte indvendigt i kanten af vognen

Solparaply

Kopholder

Tror det var det

Så jeg mangler kun en barnevognssele så er barnevognen helt på plads :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fil vi barnevognen (Ville gerne have vist jer billeder men det kan jeg ikke fra mobilen og har ikke FOTO på computeren) men det er eb emaljunga Big Star suprime. Er helt overvældende over alt det ekstra vi fik med.

For 2500 (manden fik dem pruttet lidt ned ) fik vi:

Barnevogn

Lift

Myggenet

Regnslag

4 x lappegrej og slanger

Pumpe

2 ekstra hjul

aktivitets legetøj (sådan en stof bog man kan sætte indvendigt i kanten af vognen

Solparaply

Kopholder

Tror det var det

Så jeg mangler kun en barnevognssele så er barnevognen helt på plads :-D

Hold da op for et godt tilbud! Det var godt nok billigt! :loveshower stort tillykke med det!

Så er I godt på vej ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kvalme er så småt ved at stilne af igen, den generer mig slet ikke nær så meget længere :) det er godt nok en lettelse!

Hvordan går det med jer andre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kvalme er så småt ved at stilne af igen, den generer mig slet ikke nær så meget længere :) det er godt nok en lettelse!

Hvordan går det med jer andre?

Kvalmen er væk med trætheden er stadig overvældende kam sove 24-7 og lidt til.

Jeg synes det er en rigtig kedelig periode jeg er inde i, der sker ikke så meget og hold nu op jeg glæder mig til at jeg skal scannes. Føler mig bare fed og på ingen måde gravid :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kvalmen er væk med trætheden er stadig overvældende kam sove 24-7 og lidt til.

Jeg synes det er en rigtig kedelig periode jeg er inde i, der sker ikke så meget og hold nu op jeg glæder mig til at jeg skal scannes. Føler mig bare fed og på ingen måde gravid :-(

Det er det samme her! :rolleyes hold nu op der er lang tid til skanning! (10. marts)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til nakkefoldsscanning den 5 marts det bliver helt vildt spændende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til nakkefoldsscanning den 5 marts det bliver helt vildt spændende!

Jeg skal på mandag og glæder mig helt vildt, men er samtidig en blanding af spændt og bekymret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til nakkefoldsscanning den 5 marts det bliver helt vildt spændende!

Jeg skal på mandag og glæder mig helt vildt, men er samtidig en blanding af spændt og bekymret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har blødt en smule i dag ikke noget voldsomt, men jeg overvejer at bestille tid til en tryghedsscanning... Bliver altså lidt nervøs for min bebs i hulen.

Er der andre det har blødt lidt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har blødt en smule i dag ikke noget voldsomt, men jeg overvejer at bestille tid til en tryghedsscanning... Bliver altså lidt nervøs for min bebs i hulen.

Er der andre det har blødt lidt?

Ikke her, men det er jo absolut normalt at bløde en smule :kram2 det kan der være mange grunde til. Men hvis du er for utryg og der er for lang tid til nakkefoldsskanning, så kunne du jo prøve at ringe og snakke med dem på hospitalet (eller lægen) - måske de gerne vil se dig og skanne dig uden beregning for at tjekke om bebs har det godt? Jeg ved det ikke, ellers er der selvfølgelig muligheden at betale sig fra det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det i morgen, jeg skal have lavet vandrejournal og have taget blodprøve til doubletesten. 

 

Vil gerne have så meget ud af det som muligt, så er der nogen spørgsmål, jeg skal huske at spørge? Jeg vil gerne vide om jeg allerede har dannet antistoffer overfor toxoplasmose, hvis man kan tjekke for det (mener jeg, man kan vha. en blodprøve). Vil også gerne vide lidt om, hvad der kan hjælpe mig til at få lidt mere energi. 

 

Andre gode ideer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER