LMHF

Gode råd til at få hende til at bruge sut?

20 indlæg i dette emne

Skal da lige høre, om der er nogle gode råd ift. at få en 4 uger gammel baby til at bruge sut?

Lige nu er det kun mor der dur. Jeg ammer gerne ca. 18 gange i døgnet og det er da vældigt hyggeligt, men jeg er også ved at være godt træt. Hun tager desuden mere end rigeligt på, så hun kan i princippet sagtens undvære en del af gangene, men hun insisterer hårdnakket på at få mad.

Vi er af SP blevet rådet til at bruge en alm. rund sut i silikone, fordi jeg har latexallergi. Så det har vi forsøgt. Den ryger bare ud igen, når vi slipper den eller også ser hun ud som om hun er ved at kaste op. Har også forsøgt med lidt modermælk på sutten, men hun er ikke nem at narre :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har du prøvet andre sutter? Ayah ville kun tage mam sutten, som også er med i rema1000 gratis pakke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej vi har kun prøvet avent. Men der er jo så mange! Hvad skal man vælge?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du har hentet den gratis pakke fra rema så ligger sutten jo i. Så ville jeg prøve den. Har hørt om så mange hvor deres babyer kun vil tage mam sutten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anton vil kun have Avent og Oscar kun Mam, til nøds kan de bytte, hvis der virkelig ikke er andet. De runde ryger ud det sekund de får dem ind. Vildt med amning 18 gange dagligt, så forstår jeg bedre, at du ikke har meget alene tid ;) Prøv evt. at holde sutten inde i munden på hende lidt, så hun lige fanger, at den er der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Start fra en ende af og se, hvad der virker bedst. :) Vi måtte også igennem både anatomiske og flade sutter, inden vi endte med en rund gummisut.

Elina ville kun bruge dem fra pigeon. De var måske også en mulighed?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wauw 18 gange lyder da helt vildt!! Så ville jeg også prøve at gå alle sutter igennem for at se om jeg ikk ku finde en hun ville tage

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mads lærte aldrig at synes, at sut var fedt. Var virkelig mange typer igennem og brugte en mindre formue på forskellige slags, men han gad det bare ikke. Prøvede i 8 stive måneder på forskellige måder, men måtte erkende, at nogle børn bare ikke vil have sut.

 

NU er det dejligt! Og det har det faktisk været, siden han begyndte at sove igennem ved 8 måneders alderen. Han har ikke behov for den ved trøst, eller når han skal sove, og vi får intet bøvl mht tandstilling, og hans sprog bliver ikke hindret af den. Det er faktisk lige før, vi slet ikke vil introducere sutten, hvis vi er så heldige at få baby nr. 2.

 

Jeg ved godt, at det her slet ikke minder om et råd ift. at få baby til at tage sutten. Men det er bare for at sige, at selvom det er hårdt ikke at have en stand in for brystet, så kommer der gode ting ved det. Senere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde købt alle de dyre natursutter, i forskellige former, dem nægtede hun! Hun vil kun tage mam! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv nogle flere forskellige sutter. Min søn ville kun tag mam, men han godtog først en sut, da amningen stoppede :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica lærte aldrig at bruge sut...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil sige som de andre, prøv andre sutter, i hvert fald vil jeg råde dig til at prøve en anatomisk.

Og tænk også på at det kan være tungt for hende at holde sutten, jeg måtte sidde og holde på sutten for William, ellers røg den ud hele tiden og han ville gerne have den.

Det kan også være en god ide at banke let på sutten når hun har den i munden, jeg ved ikke hvorfor det virker, men det gør det bare.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos os hjalp det også lidt at banke lidt på sutten - weird... Jeg var egentlig ok glad for, at junior ikke ville have sut - selvom jeg og brysterne blev ret slidt de første måneder.

En uge før hans 6-måneders fødselsdag puttede vi på skrømt en mam air sut i munden på ham uden rigtig at tro på det (vi har tilbudt løbende uden resultat), og pludselig beholdt han den og lod sig trøste med den - mærkelige unge;-) Det var en uge inden, jeg startede på arbejde, så det var godt nok for gemalen, at det endte sådan - ellers havde jeg nok foretrukket at blive ved at klare den uden sut, men...

Nå! Pointen var bare, at tid også kan gøre noget ved det:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bankede også på sutten :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MAM :loveshower

 

Det er vildt, saa mange babyer, der kun vil tage MAM-sutterne. Min dreng er en af dem og hans faetter, som ellers ikke ville bruge sut, fik en dag min drengs sut i haenderne og vupti - moren var helt  :o Du kan ogsaa faa en gratis MAM-sut, hvis du Synes Godt Om Mam paa facebook og sender dem din adresse. 

 

Min Noah havde ogsaa et vildt suttebehov, saa jeg kan godt forstaa dig  :kiss Vi gav ham sut, da han var 4 dage gammel, mener jeg, for han suttede og suttede ogsaa bare ud i luften :rolleyes Det kan hjaelpe at dutte lidt paa sutten, ja....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karla kunne slet ikke finde ud af MAM. Kun Nuk duede. Selv dem, der var helt ens, røg ud med det samme. Nu er hun ligeglad og tager alle sutter hun kan komme i nærheden af :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for de mange gode råd! Vi må på sutte-jagt :) Starter med at finde en MAM-sut (udsolgt i Netto. Hm!)

Der er en del, der skriver, at jeres børn aldrig kom til at bruge sut. Jeg havde egentlig heller ikke forestillet mig, at vores skulle bruge sut. Jeg var sådan lidt imod sutter, pga. det med tandstilling. Men nu sutter hun bare på klør fem og alt muligt andet i stedet og så er vi jo lige vidt. En sut kan man i det mindste tage fra hende, når det kommer dertil, hvorimod tommeltotten bliver siddende. Hun har et kæmpe suttebehov og det synes jeg, vi som forældre har pligt til at tilfredsstille. Så hvis ikke det bliver sut, så bliver det mor :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mam-sutten et mam! Det tog lidt tid og tager stadig lidt tid at få hende til at tage den, men hun tager den og sutter længe!!! Den var endda en rigtig god hjælp da jeg var alene afsted med hende til 5-ugers undersøgelse hos lægen i dag. Så tak piger!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER