Susanne

Hus, Have og hjem-smalltalk

1,073 indlæg i dette emne

:ditto

Og de 125 kr vi skal give hver måned for det, gider jeg altså ikke selv gøre det for ;)

Hvis det kun kostede 125kr og jeg kunne finde en, der gør det godt nok, så betalte jeg mig også fra det :)

Men har nu prøvet 3 forskellige, i prisen 395-550kr og har ikke været tilfreds med nogen af dem, så gør jeg det hellere selv ;)

Specielt efter jeg har fået min karcher, så er det jo super nemt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm... Måske jeg skal ønske mig sådan en i fødselsdagsgave :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Måske jeg skal ønske mig sådan en i fødselsdagsgave :chin:

Tænker jeg også! Men gider ikke vente helt til januar. Det må blive fra fælles kontoen :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker jeg også! Men gider ikke vente helt til januar. Det må blive fra fælles kontoen :P

Jeg har fødselsdag om 2 uger ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fødselsdag om 2 uger ;)

Ja, så giver det bedre mening..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige dele udsigten fra min have 4ICEauf.jpg

Glæder mig til varmere aftner hvor man rigtigt kan nyde det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå lillebror Asgers værelse bliver et lidt større projekt end forventet.

Til gengæld Lyder det til vores forsikrings sag går igennem = byt badeværelse bl.a. :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fået bestilt vinduer til kvisten og S er næsten færdig på værelset.

Jeg kigger på indretning og glæder mig til både indretning af Ediths og vores værelser :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Xxx'er for at vores forsikring går med til at skifte vandrøret helt ind til fyret = ny baggang til mig! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Xxx'er for at vores forsikring går med til at skifte vandrøret helt ind til fyret = ny baggang til mig! :yay

Vi skal have skiftet vandrør i hele huset. Det betyder vi sjæl igennem baggang, køkken, gang, gæstetoilet og badeværelse. Køkkenet er vi dog nød til at vente med at skifte. Sikke en uskik ned at forsikringsselskabet afskriver på rørene. Gør jeres det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have skiftet vandrør i hele huset. Det betyder vi sjæl igennem baggang, køkken, gang, gæstetoilet og badeværelse. Køkkenet er vi dog nød til at vente med at skifte. Sikke en uskik ned at forsikringsselskabet afskriver på rørene. Gør jeres det?

Nej det ved vi faktisk ikke.., synes bare det trækker ud! Vi har haft hul i gulvet i baggangen i 1,5 uge nu! :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det ved vi faktisk ikke.., synes bare det trækker ud! Vi har haft hul i gulvet i baggangen i 1,5 uge nu! :prik

Vi har ventet i flere måneder men har jo heller ikke en skade men ulovlige vandinstallationer.

Kan godt forstå su synes det er træls med hul i gulvet. I må presse på for en afgørelse. Det har vi gjort mange gange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ventet i flere måneder men har jo heller ikke en skade men ulovlige vandinstallationer.

Kan godt forstå su synes det er træls med hul i gulvet. I må presse på for en afgørelse. Det har vi gjort mange gange.

Jeg vil have et svar i løbet af næste uge BASTA...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har idag været til notar med vores nabo og dem der bor i huset under os Vi bor på et bjerg og vores hus er langsomt ved at skvatte ned, da der ikke er bygget en ordenlig støttemur.

 

Vi skal købe et ekstra grundstykke af dem der bor under os, sammen med vores naboer,vi skal bygge støttemur på det der før var deres grund. Vores naboer køber så noget af vores forstykke af grunden, som de pt. bruger som parkeringsplads. Vi anede faktisk ikke det var vores før de sagde det, men det er meget rart at få det ordenligt på plads.

Så vi er nu et forstykke vi ikke brugte til noget fattigere, men et bagstykke på en 20-30 kvm. rigere og en masse penge vi ikke havde regnet med fattigere.

Nu skal vi så finde ud af det sidste med støttemuren. Vores naboer er meget aktive og vi har fået lavet jordbundsundersøgelser og haft statiker og geolog ude. Nu håber vi så snart de kan komme igang og så skal vi have fældet træer. Det bliver dejligt at få fældet lidt træer, så får vi lidt bedre udsigt, men ingen kan kigge op til os, da der stadig er en del træer.

 

Når støttemuren er oppe, så kommer det store spørgsmål. hvad mon vi skal bruge grundstykket til. Vi overvejer en træterasse, det samme overvejer vores naboer, men vi overvejer også bare en græsplæne til at starte med og så købe en trampolin til ungerne. Så nu skal vi i tænkeboks, men kan nok først finde endeligt ud af det, når det hele er færdigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Edith og lille V (nabopigen på 2,5) spottede hinanden da E og S kom hjem fra vs, så nu leger de derovre! Elsker det her nabo noget :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har idag været til notar med vores nabo og dem der bor i huset under os Vi bor på et bjerg og vores hus er langsomt ved at skvatte ned, da der ikke er bygget en ordenlig støttemur.

Vi skal købe et ekstra grundstykke af dem der bor under os, sammen med vores naboer,vi skal bygge støttemur på det der før var deres grund. Vores naboer køber så noget af vores forstykke af grunden, som de pt. bruger som parkeringsplads. Vi anede faktisk ikke det var vores før de sagde det, men det er meget rart at få det ordenligt på plads.

Så vi er nu et forstykke vi ikke brugte til noget fattigere, men et bagstykke på en 20-30 kvm. rigere og en masse penge vi ikke havde regnet med fattigere.

Nu skal vi så finde ud af det sidste med støttemuren. Vores naboer er meget aktive og vi har fået lavet jordbundsundersøgelser og haft statiker og geolog ude. Nu håber vi så snart de kan komme igang og så skal vi have fældet træer. Det bliver dejligt at få fældet lidt træer, så får vi lidt bedre udsigt, men ingen kan kigge op til os, da der stadig er en del træer.

Når støttemuren er oppe, så kommer det store spørgsmål. hvad mon vi skal bruge grundstykket til. Vi overvejer en træterasse, det samme overvejer vores naboer, men vi overvejer også bare en græsplæne til at starte med og så købe en trampolin til ungerne. Så nu skal vi i tænkeboks, men kan nok først finde endeligt ud af det, når det hele er færdigt.

Det lyder spændende! Uh en stor lækker træ terrasse med god udsigt lyder FAB!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Måske jeg skal ønske mig sådan en i fødselsdagsgave :chin:

Har lige bestilt den på amazon til 51 euro :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag startede byggeriet af drømmehuset endeligt, hvor er det vildt at det nu er rigtig i gang, og til oktober står vores helt eget nybygget hus færdig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige bestilt den på amazon til 51 euro :)

Hvis ikke jeg får den i fødselsdagsgave på søndag, så kan det godt være jeg giver mig selv den ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis ikke jeg får den i fødselsdagsgave på søndag, så kan det godt være jeg giver mig selv den ;)

Tænkte at man ikke får meget vinduespolering for 51 euro - håber den er så god som alle siger!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor (og Anna ;)) har hjulpet mig i dag og vi har fået plantet de forspirede bønne- og squash-planter ud i køkkenhaven, har sået ærter, salat, radiser og spinat og sat løg til fresier og iris :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt nye duge i dag :yay utroligt at så lille en ting kan gøre så stor forskel for rummet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster vil tage med mig til IKEA for at købe de 2 borde på næste onsdag :yay total optur for SÅ skal der flyttes om i stuen!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er nået så langt på Ediths værelse i weekenden :yay Håber på, at kunne få flyttet hende ind på værelset efter næste weekend :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er nu under 1 uge til vi får nøglen til vores hus :yay :yay

PÅ SØNDAG!!!!!

Guuud det er jo nu.... Eller, ;)

Tillykke med det, hvor bliver det spændende for jer! :hurra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER