TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

William er frossen uden. Altså med blå læber og det hele. Han skal også have vanter på. Og uldsokker i skoene ;)

Han er total kyllingeagtig. Bortset fra når han sover barnevogn - der sveder han!!

Jeg burde også bruge hue når jeg cykler allerede nu - jeg får ondt i ørerne pga vind - det kan jeg endda også om sommeren :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det med hue er også lidt omdiskuteret...ørelægen siger at det intet har med møb at gøre men at møb kommer fra en forkølelse..( virus eller bakterier?) ..jo man mister varme gennem hovedet men forstår ikke at det skal være så kritisk når det er en 10-15 grader?

Ikke fordi jeg siger det er forket at bruge hue ( vi bruger også nu) men møder mange der nærmest synes vi begår en forbrydelse ved ikke at give hue på den 1.sep

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg burde også bruge hue når jeg cykler allerede nu - jeg får ondt i ørerne pga vind - det kan jeg endda også om sommeren :blush

Også her ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har hendes vendbare hue fra KOOLS i vaskemaskinen nu... Tror den kommer med i DP indtil jeg synes den anden er passende ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

19 måneder gammel dreng til salg!

Han er i fin stand, ingen tydelige skræmmer, har fuld garderobe i økologisk uld og bomuld, spiser ikke synderligt meget, børnepenge medfølger.

PostDanmark nægter at sende levende væsner, måske DSB er mere samarbejdsvillige. Ellers kan han hentes flere steder på Sjælland.

Bud over 1plade chokolade har interesse.

Sælges til højst bydende. Han er ret sød og jeg elsker ham ret meget, men han trænger vist til ny mor.

Tror næppe han får en bedre mor ! Men du må gerne sende ham til Næstved en dags tid. Er sikker på Sofia gerne vil lege med ham ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen hue her - ikke at jeg ikke har forsøgt, men den lille sprælleunge trækker alt af <_< :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie bruger sin solhat i DP men ellers ingen hue!

Jeg giver hende altid tilsvarende på som jeg har på. Og jeg bruger ikke hue!

Men er man selv en frossenpind er sandsynligheden for at ens børn også er det jo også ret stor.

Jeg er gennemsnitlig mere ude om dagen end Mie og jeg bruger stadig kun flies og regntøj de fleste dage!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille har en helt tynd hue på.

Ikke så meget pga vejret som sådan.. Men den holder håret væk i blæsten ;) når de er ude hele formiddagen i dagplejen, kan hun også blive lidt kold.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie bruger sin solhat i DP men ellers ingen hue!

Jeg giver hende altid tilsvarende på som jeg har på. Og jeg bruger ikke hue!

Men er man selv en frossenpind er sandsynligheden for at ens børn også er det jo også ret stor.

Jeg er gennemsnitlig mere ude om dagen end Mie og jeg bruger stadig kun flies og regntøj de fleste dage!

Der er vi så forskellige. Jeg bruger hue og vanter - især om formiddagen. Mine ører er simpelthen så sarte.

Silke Elia er også varm, men der skal lige noget på ørerne og halsen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie bruger sin solhat i DP men ellers ingen hue!

Jeg giver hende altid tilsvarende på som jeg har på. Og jeg bruger ikke hue!

Men er man selv en frossenpind er sandsynligheden for at ens børn også er det jo også ret stor.

Jeg er gennemsnitlig mere ude om dagen end Mie og jeg bruger stadig kun flies og regntøj de fleste dage!

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er vi så forskellige. Jeg bruger hue og vanter - især om formiddagen. Mine ører er simpelthen så sarte.

Silke Elia er også varm, men der skal lige noget på ørerne og halsen.

Jeg tror bare det er vigtigt at man tager udgangspunkt i sig selv. Jeg er lige begyndt på 2 lag (undertrøje/top under de tynde bluser) så det får Mie også nu. Men hue eg vanter er vi ikke hoppet på endnu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var til forældremøde i vs i går. Under emnet forældresamarbejde opfordrede jeg personalet til selv at fortælle lidt om dagen når man kom og hentede. Hertil afbrød en af de adre forældre og sagde "at det kan man ikke forvente".

Er det mig der er helt galt på den? Jeg ved godt de ikke kan aflægge fuld rapport hvis man henter sammen med fem andre forældre, men som oftest er det måske max en udover mig, og så tænker jeg da de godt lige kan sige de har haft idræt, været på cykeltur eller hvad der lige har rørt sig? Som forælder ville jeg i hvert fald synes det var rigtig rart!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var til forældremøde i vs i går. Under emnet forældresamarbejde opfordrede jeg personalet til selv at fortælle lidt om dagen når man kom og hentede. Hertil afbrød en af de adre forældre og sagde "at det kan man ikke forvente".

Er det mig der er helt galt på den? Jeg ved godt de ikke kan aflægge fuld rapport hvis man henter sammen med fem andre forældre, men som oftest er det måske max en udover mig, og så tænker jeg da de godt lige kan sige de har haft idræt, været på cykeltur eller hvad der lige har rørt sig? Som forælder ville jeg i hvert fald synes det var rigtig rart!

Den kamp har jeg også med theas dpmor. Jeg skal nærmest tvinge alt ud af hende, hun fortæller intet selv! Ifølge dagplejepædagogen, så kan man sagtens kræve at få at vide hvad de har lavet i købt af dagen og hvordan de har sovet osv. Det er jo også svært at tale med sit barn om, hvad de har lavet i løbet af dagen hvis man ikke ved det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I vores vs skriver de næsten hver dag hvad de laver. Det kan man læse når man checker ud på computeren, men hvis jeg spørger får jeg helt sikkert at vide hvad hun har lavet. Men synes virkelig vi har en fantastisk vs og personale!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det var en enorm omvæltning, da Sebastian kom fra DP til vuggestuen. I DP skulle jeg gerne afsætte en 30 min til at sludre med dp mor om alt og intet og selvfølgelig deres dag. Da han kom i vuggestue var det en helt anden verden og jeg fik et tamt nik når jeg kom og absolut intet at vide om hans dag. Jeg synes det var svært og jeg viste intet. Spurgte jeg fik jeg et fint, ok og intet andet tilbage.

De skrev også lidt om hvad de generelt havde lavet i løbet af dagen og det fortalte mig da i grove træk hvad han havde fået dagen til at gå med, men det fortalte mig jo intet om hvad han havde synes om tingene hvad der havde været fantastisk og hvad der havde været knap så fantastisk for ham. Jeg synes det var rigtig svært, ikke fordi jeg ønskede en 30 min genfortælling ;), men blot lige 30 sek med at han lavet det og det, spist godt/skidt, leget med den og den, og haft en god/lidt svær dag i dag. Enkelte gav sig tid, men det var absolut ikke alle.

 

I Cassandras vuggestue, har de en kalender hvor vi kan se hvad planen er i løbet af ugen, så den kan jeg gå ud fra. Derudover fortæller de meget og giver sig altid tid til at tale og fortælle om dagen.

Så jeg synes godt man kan forvente at få ihvertfald lidt at vide om dagen ens barn har haft.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror bare det er vigtigt at man tager udgangspunkt i sig selv. Jeg er lige begyndt på 2 lag (undertrøje/top under de tynde bluser) så det får Mie også nu. Men hue eg vanter er vi ikke hoppet på endnu!

Det vil jeg som udgangspunkt give dig ret i. Men huske at se på sit barn om det er et koldt eller varmt barn.

Jeg er en big time frossenpind og er krøbet i tredje lag nu. Jeps her hedder det undertrøje, langærmet t shirt og alm t shirt eller cardigan :D jeg fryyyyyuser allerede men mine børn ville koge hvis de skulle have så meget tøj på.

Men huer, tynde nu og tykkere senere, får de på nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var til forældremøde i vs i går. Under emnet forældresamarbejde opfordrede jeg personalet til selv at fortælle lidt om dagen når man kom og hentede. Hertil afbrød en af de adre forældre og sagde "at det kan man ikke forvente".

Er det mig der er helt galt på den? Jeg ved godt de ikke kan aflægge fuld rapport hvis man henter sammen med fem andre forældre, men som oftest er det måske max en udover mig, og så tænker jeg da de godt lige kan sige de har haft idræt, været på cykeltur eller hvad der lige har rørt sig? Som forælder ville jeg i hvert fald synes det var rigtig rart!

Jeg kan slet slet ikke se problemet i at fortælle lidt om dagen. :blink Vi får ikke "fuld rapport" i dp, men vi får da at vide hvis de fx har haft besøg, været på besøg, har gået tur, har fodret kaninen, har lavet gymnastik, har været i haven eller whatever. Og selvfølgelig, hvis der har været noget galt med mad/søvn/virket syg/dårligt humør (ikke nødvendigvis en lille kontrovers, men sådan gennemgående ked/sur eller hvis noget har været rigtig træls).

Nu ved jeg ikke, hvordan det foregår i vs, men i (vores) dp, er dp'en jo alligevel ude og sige pænt farvel, og så tager det ikke ekstra tid, at hun nævner et par ting (eller endnu bedre, som vores dp tit gør: støtter barnet i selv at fortælle) mens junior får sko på, og det er jo ikke hemmeligt :rolleyes

Hvis de slet ikke ville fortælle, ville jeg personligt mistænke, at de ikke havde været nok sammen med barnet til at vide noget om barnets dag, eller at de følte sig overvåget, eller noget andet uhensigtsmæssigt. Men jeg kræver ikke meget, synes jeg ikke. Det er IMO helt acceptabelt at sige "Det har været en god dag, vi har været i haven og lege", for nogle gange sker der jo bare ikke mere end det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var til forældremøde i vs i går. Under emnet forældresamarbejde opfordrede jeg personalet til selv at fortælle lidt om dagen når man kom og hentede. Hertil afbrød en af de adre forældre og sagde "at det kan man ikke forvente".

Er det mig der er helt galt på den? Jeg ved godt de ikke kan aflægge fuld rapport hvis man henter sammen med fem andre forældre, men som oftest er det måske max en udover mig, og så tænker jeg da de godt lige kan sige de har haft idræt, været på cykeltur eller hvad der lige har rørt sig? Som forælder ville jeg i hvert fald synes det var rigtig rart!

I Theodors vuggestue bliver det skrevet på en tavle for hver stue. Fx "Theodor, A og M har været ude at gå tur med bamsestuen.

F og B har været på besøg i børnehaven med storbørnsgruppen og ellers er der blevet leget på legepladsen, hvor vi kiggede på traktorerne og gravemaskinen igennem hegnet."

Oven i det fortæller de også gerne om hvad der er lavet, at Theodor har spist en masse eller hvis han har lavet noget særligt sjovt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I claras VG har de en seddel hvad deres ugeplan vil være og hvem der skal lave hvad.... Så den går jeg udfra, men jeg spørger alligevel ind til hvordan det har gået, og om hun har haft en god dag, har hun været sur på et tidspunkt m.m. Der er nogen der ikke lige ved det da de ikke har været sammen med hende. Jeg synes at jeg får mere afvide af Claras primære pædagog og et par andre som jeg godt kan med, andre siger bare at hun har haft det fint. 

I min store datters børnehave har de en tavle hvor de skriver ind hvad de har lavet i hendes stue. Ellers fortæller min datter hvad hun ellers har lavet. Er der noget andet bekymrende så tager pædagogerne fat i mig....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... What to do? :unsure

Vi havde en virkelig træls nat i nat, hvor Maja var vågen i 2-3 timer. Vi havde svært ved at vække hende i morges, så af den årsag valgte vi at holde hende hjemme fra DP i dag. Maja har tilbragt det meste af dagen med afslapning på sofaen. Vi havde desværre ikke held med at få hende tilat sove til middag :(

Hun er så faldet i søvn på sofaen her for en halv times tid siden og nu står vi så med dilemmaet: skal vi vække hende (og acceptere at vi så sandsynligvis får svært ved at få hende i seng til tiden i dag) eller skal vi lade hende sove (altså putlade ende i seng uden hun har spist aftensmad og så bare lade hende sove alt det hun kan og acceptere at hun måske vågner meget tidligt i morgen tidlig eller i nat og er sulten (her kan hun selvfølgelig få noget at spise) men hun vil så måske få svært ved at falde i søvn igen, fordi hun så er udhvilet.

Jeg er selv mest tilbøjelig til at lade hende sove og så håbe hun får indhentet det søvn hun mangler.

Hvad ville i gøre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... What to do? :unsure

Vi havde en virkelig træls nat i nat, hvor Maja var vågen i 2-3 timer. Vi havde svært ved at vække hende i morges, så af den årsag valgte vi at holde hende hjemme fra DP i dag. Maja har tilbragt det meste af dagen med afslapning på sofaen. Vi havde desværre ikke held med at få hende tilat sove til middag :(

Hun er så faldet i søvn på sofaen her for en halv times tid siden og nu står vi så med dilemmaet: skal vi vække hende (og acceptere at vi så sandsynligvis får svært ved at få hende i seng til tiden i dag) eller skal vi lade hende sove (altså putlade ende i seng uden hun har spist aftensmad og så bare lade hende sove alt det hun kan og acceptere at hun måske vågner meget tidligt i morgen tidlig eller i nat og er sulten (her kan hun selvfølgelig få noget at spise) men hun vil så måske få svært ved at falde i søvn igen, fordi hun så er udhvilet.

Jeg er selv mest tilbøjelig til at lade hende sove og så håbe hun får indhentet det søvn hun mangler.

Hvad ville i gøre?

Jeg ville lade hende sove - min nevø gør det også nogle gange og sover altid helt til næste morgen.. Men morgenen kan godt starte kl 5 de dage ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var til forældremøde i vs i går. Under emnet forældresamarbejde opfordrede jeg personalet til selv at fortælle lidt om dagen når man kom og hentede. Hertil afbrød en af de adre forældre og sagde "at det kan man ikke forvente".

Er det mig der er helt galt på den? Jeg ved godt de ikke kan aflægge fuld rapport hvis man henter sammen med fem andre forældre, men som oftest er det måske max en udover mig, og så tænker jeg da de godt lige kan sige de har haft idræt, været på cykeltur eller hvad der lige har rørt sig? Som forælder ville jeg i hvert fald synes det var rigtig rart!

Her i Viggas DP får vi alt fra mængden af prutter, mad søvn at vide haha :) skønt at høre om så det kan jeg godt forstå du gerne vil

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nitzen, jeg ville også lade hende sove :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville lade hende sove, Anita.

Det er nok hendes måde at reagere på alt det nye

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var til forældremøde i vs i går. Under emnet forældresamarbejde opfordrede jeg personalet til selv at fortælle lidt om dagen når man kom og hentede. Hertil afbrød en af de adre forældre og sagde "at det kan man ikke forvente".

Er det mig der er helt galt på den? Jeg ved godt de ikke kan aflægge fuld rapport hvis man henter sammen med fem andre forældre, men som oftest er det måske max en udover mig, og så tænker jeg da de godt lige kan sige de har haft idræt, været på cykeltur eller hvad der lige har rørt sig? Som forælder ville jeg i hvert fald synes det var rigtig rart!

I vores vs skrev de på en tavle hvad de havde lavet. Vores bh skriver de på intranettet hvor der også ligger en månedsplan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.