TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Ih hvor kan en dejlig putning gøre meget...

Camille græd og kaldte "muaaaaahh".. Traver med søvn i øjnene ind, og kigger ned i sengen, på den smukkeste lille pige, som ligger og krammer sit sovefår, med lukkede øjne.. Tager hårtotterne væk fra øjnene, kysser panden og siger "jeg elsker dig" og går ud.. Også høre man et lille "elsker dig mor... Mor synge en sang"..

Er så lykkelig! Og det smukke lille væsen faldt i søvn med det samme, hun havde på intet tidspunkt åbne øjne.. Men sad og sang et stykke tid alligevel!

:kuller :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ih hvor kan en dejlig putning gøre meget...

Camille græd og kaldte "muaaaaahh".. Traver med søvn i øjnene ind, og kigger ned i sengen, på den smukkeste lille pige, som ligger og krammer sit sovefår, med lukkede øjne.. Tager hårtotterne væk fra øjnene, kysser panden og siger "jeg elsker dig" og går ud.. Også høre man et lille "elsker dig mor... Mor synge en sang"..

Er så lykkelig! Og det smukke lille væsen faldt i søvn med det samme, hun havde på intet tidspunkt åbne øjne.. Men sad og sang et stykke tid alligevel!

Årh de øjeblikke er så fantastiske :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor kan en dejlig putning gøre meget...

Camille græd og kaldte "muaaaaahh".. Traver med søvn i øjnene ind, og kigger ned i sengen, på den smukkeste lille pige, som ligger og krammer sit sovefår, med lukkede øjne.. Tager hårtotterne væk fra øjnene, kysser panden og siger "jeg elsker dig" og går ud.. Også høre man et lille "elsker dig mor... Mor synge en sang"..

Er så lykkelig! Og det smukke lille væsen faldt i søvn med det samme, hun havde på intet tidspunkt åbne øjne.. Men sad og sang et stykke tid alligevel!

:biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna sover stadig?! :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna sover stadig?! :blink

 

:yay :glad :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise har fået en løbecykel af mor og far i morges og hun EEEEELSKER den! :loveshower

Hun har gået i lang tid nu og ævlet om cykler - hver gang hun så en cykel stor eller lille udbrød hun "Lise OGSÅ ha' cylle!". Og da der er mega lang tid til jul eller hendes fødselsdag til februar, så valgte vi så at købe en til hende nu. Hun er på ferie herhjemme med mig, så hun har brugt hele dagen på at drøne rundt på den nye cykel :lol hun skulle køre rundt på den til ALT, ud på badeværelset og børste tænder og så skulle den stå op ad hendes seng, da hun sov til lur i middags. Det blev også til 3 længere ture rundt på stierne i området i løbet af dagen.

Eneste minus er at vi har meget bøvl med den åndssvage bremse på baghjulet. Bremseklodserne kører ligesom på hjulet og hæmmer hende lidt. Det er vores nr. 2, da vi fik den første byttet pga bremserne var alt for skæve og bremsede hjulet helt ned halvvejs rundt. Men nr. 2 her er også alt for stram i bremsen og kører også på. Indimellem så meget at hjulet ikke drejer med rundt, men blokerer i perioder. Dog er den ikke ligeså slem, som den første vi fik. Det er en ToGo MaxiBike fra Babysam.

 

Det går dog ikke så stærkt og man kan gå stille og roligt ved siden af hende, imens hun kører på den, da hun ligesom "går" med den fremfor at løbe og hun har ikke balance til at slippe med fødderne endnu. Hvor længe var jeres børn om at få fart på deres løbecykler og hvor gamle var de?

 

Filippa fik sin Puky løbecykel, da vi flyttede i hus i februar i år, da hun var 2 år og 8 måneder. Den første tid var det jo vinter og den blev ikke brugt så tit. Da foråret kom, flyverdragten kom af og hun øvede sig mere jævnligt, så gik der kun nogle uger før hun kørte stærkt! Nu kan jeg ikke længere følge med på gåben, hvis hun sætter fart på :)

 

"det var bedst med løbecykel, da de så trænede balancen og kunne gå direkte til en rigtig cykel uden støtte senere."

 

Jeg fik at vide af den cykelhandler, jeg spurgte, at det for mange børn i hvert fald var en fordel med løbecykel, fordi det træner balancen. Filippa er i hvert fald vild med sin - den kan også køre på græsplænen, hvilket kan være lidt svært med en rigtig cykel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår er det nu man får børnepenge? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår er det nu man får børnepenge? 

Det gør vi fredag d. 18. juli ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elsker idas reaktion da hun så indgangen til Legoland. Waaaaaaaoooooooooooooo :yay det skal nok blive en god da

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille sov til kl 21.. Det er altså cirka 12 timers søvn... Vildt nok!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand har idag været til forældrekonsultation i vuggestuen.

Det går sååååå godt med Cassandra og der var intet negativt at sige. Hun siger ikke så meget, men forstår alt. De synes dog hun skal vente til juli med at skifte i børnehave, da hun lige skal have chancen for at komme rigtig med sprogligt og de er slet ikke bekymret. Hun leger rigtig godt med alle børn og er med i alt hvad de laver og synger og danser og er bare med :)

 

På mandag (da Cassandra har fri torsdag og fredag), går de all in med bleafvæning og vi skal have en røvfuld bukser med derned :yay. Det er så dejligt at opleve, vi havde med Sebastian en børnehave der i den grad satte sig på bagbenene da han skulle bleafvænnes og så dejligt at de bare lytter og er med på, at nu er det det vi gør :yay.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise på sin nye cykel :biglove

 

1908370_10152258988295967_15577388393366

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elsker idas reaktion da hun så indgangen til Legoland. Waaaaaaaoooooooooooooo :yay det skal nok blive en god da

Uhh god tur! Giv meget gerne en anmeldelse! Jeg prøver at lokke manden med til det, men han mener at Mar er for lille til at få "nok" ud af det i forhold til hvor dyrt og langt væk fra os det er :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh god tur! Giv meget gerne en anmeldelse! Jeg prøver at lokke manden med til det, men han mener at Mar er for lille til at få "nok" ud af det i forhold til hvor dyrt og langt væk fra os det er :unsure

Afsted med jer- det er et HIT at være i børnelege/karuselområdet :super M. Var glad for det, da vi var afsted :) Det var kedeligt at gå rundt og vente på de andre prøvede vilde rutschebaner osv., men da vi slog lejr i børneområdet gik tiden så fint for hende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endnu en god nat... Men nøj hun kan virke overbevisende, når hun sidder der i tusmørket og siger "put mors seng" imens hun nikker og kigger intenst på én.

Men hun overgav sig hurtigt og vi har sovet indtil km. 5.45, kun afbrudt at en enkelt genputning, hvor jeg skulle hjælpe med dynen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Afsted med jer- det er et HIT at være i børnelege/karuselområdet :super M. Var glad for det, da vi var afsted :) Det var kedeligt at gå rundt og vente på de andre prøvede vilde rutschebaner osv., men da vi slog lejr i børneområdet gik tiden så fint for hende :)

Lise har også været glad for at være i legoland. Hun synes særligt det var fedt at køre i tog på de skinner der er lidt oppe i luften, så man kan kigge ned på de andre. Monorail hed den vist. Ellers er der også almindeligt tog på jorden. Og safari jeeps, dem var hun også vild med at køre rundt i og se på safari dyr. Og så er der alm. karusel, som stadig er et hit hos Lise ihvertfald. Hun synes også det var sjovt bare at kigge på alle tingene bygget i lego - som fx lego byen med små huse og små både der sejler rundt i kanalerne.

Hvis han synes at fisk er spændende (det gør Lise), så er der også det nye atlantis, hvor man bl.a. kan se hajer. Og i nærheden af det er der musikfontænen, hvor man spiller musik ved at træde på nogle puder på gulvet og får noget springvand til at spille musik. Der er også pingviner :biglove

Børneområdet/duploland var også et kæmpe hit, med flyvemaskiner, tog, legehuse og karusel i duploklodser :biglove

Hvis det er varmt kan I også tage over til mini springvandene i piratland og bade lidt :) Og så er der piratbådene hvor man sejler stille og roligt rundt.

 

Hvis noget vil jeg faktisk sige at der er ALT for meget til at man kan nå at se/prøve det hele, og der er ihvertfald masser, som Valdemar med største sandsynlighed vil synes om. Så det er bare at komme afsted!

 

I kan også se alle forlystelserne på deres hjemmeside og prøve at "planlægge" lidt i forvejen, så I vælger de ting først, som I tror Valdemar vil være gladest for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline sov til kl 9.30 i dag. Hun var Mega træt! :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tager nok i Legoland på lørdag og jeg tror bestemt at lasse får noget ud af det nu hvor han er 2 år.

----

Må lige juble over at Lasse sov hele natten i egen seng i nat. Forrig uge var det 3 nætter i træk.

At han så vågnede kl 5 i morges er en anden side af sagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Er færdig af grin!

Min søster har været til nf i dag.

Viser Camille scanningsbillederne ogspørger "hva er det?"

Camille kigger på mig som om jeg er dum og svarer "det er da Camilles det der!"

Griner og siger så: skal Camille have en fætter eller en kusine?

Camille kigger glad og siger "RU-SINE!!"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Afsted med jer- det er et HIT at være i børnelege/karuselområdet :super M. Var glad for det, da vi var afsted :) Det var kedeligt at gå rundt og vente på de andre prøvede vilde rutschebaner osv., men da vi slog lejr i børneområdet gik tiden så fint for hende :)

Lyder godt :) Hvad med køreturen? Det er alligevel 2 timer fra hvor vi bor :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tog til legoland bayern her for 1-1½ mdr. siden. Det er en 2-2½ times kørsel fra os, det klarede Cassandra fint og så også legoland bagefter. Hun er vandt til at køre og det kommer måske også an på det, men var altså intet problem her.

 

Cassandra nød i den grad legoland og duplo land allermest. Jeg ved ikke hvor meget der er det samme i legoland Billund (længe siden jeg har været der) og Bayern, men der var en del hun sagtens kunne prøve og vi kunne sagtens få 2 dage til at gå.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

åh min stakkels lille skoldkoppe prut. han er godt nok hårdt ramt, men han klarer det nu rigtig flot.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder godt :) Hvad med køreturen? Det er alligevel 2 timer fra hvor vi bor :unsure

Ida elskere Legoland. Der var masse for hende at prøve, selv de lidt vildere ting, som tekopperne, var et hit hos Ida. Ellers som der allerede er nævnt i tråden, så er der en masse for dem at prøve.

JwfZiOP.jpg

mty7Fss.jpg

N76sHtH.jpg

Vi kørte ned til min svigermor og Svigerfar igår, en køretur på lidt over tre timer. Ida sagde ikke en lyd. Men havde travlt med at kigge efter køer på markerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh god tur! Giv meget gerne en anmeldelse! Jeg prøver at lokke manden med til det, men han mener at Mar er for lille til at få "nok" ud af det i forhold til hvor dyrt og langt væk fra os det er :unsure

Vi havde Edith med for et par uger siden og det var et hit :yay

Der er ikke mega mange ting at prøve, men iDuplo land og mini land (mener jeg det hedder), er der lidt forskelligt inkl en stor legeplads..

Man kan nogle gange få billetter billigere i Kvickly, for ellers er indgangsbilletten dyr! Man må tage madpakker og alt med, så man slipper for at købe det dyre mad..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.