Barbamama

Barbamamas julekalendersaga!

274 indlæg i dette emne

Tøhø :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Haha :D

Ja, du må vel hellere komme videre, den skal vel gerne være klar 1. dec :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er den bare fantastisk.

Hvor har du bestilt den henne ?? Vil selv i gang med en til Ida nemlig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt du er igang igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Pelsen på julemandens rumpe :D

 

Glæder mig til at jeg får sommerferie, så skal jeg også videre med mit :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den lever endnu! :) Dens ferie blev lidt forlænget i anledning af speciale, men nu er jeg i gang igen:

y4rTPde.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Du har hermed inspireret mig til at gå igang med min egen julekalender :D

Glæder mig super meget til at gå igang..

 

Hvad fandt du ud af var nemmest - at have løse snore hængende bag på og tage et område af gangen, med alle farverne, eller at køre én farve ad gangen?

 

Og hvordan er det liiige nemmest at finde midten? :)

post-9401-0-51270900-1409827668_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har hermed inspireret mig til at gå igang med min egen julekalender :D

Glæder mig super meget til at gå igang..

Hvad fandt du ud af var nemmest - at have løse snore hængende bag på og tage et område af gangen, med alle farverne, eller at køre én farve ad gangen?

Og hvordan er det liiige nemmest at finde midten? :)

Fedt :D Det er også bare hyggeligt. Men shit, det går langsomt, synes jeg :D

Midten kan du finde ved at bukke stoffet to gange, og så har du midten i "folden", hvis det giver mening? :)

Jeg synes HELT KLART at det er skønnest, at jeg ikke har løse tråde bagpå, men det er vist en smagssag, fordi da jeg startede, blev jeg vist rådet til bare at samle dem alle til sidst. Men det blev noget rod for mig, de løse tråde filtrede sammen og sad fast mine "nye tråde" og blev til knuder <_< Så nu fæstner jeg dem altid bagpå (ikke med knuder - jeg trækker tråden igennem noget af det, jeg lige har broderet). Foran kan jeg godt finde på at have tråde, hvis jeg f.eks. har broderet med en farve, som jeg skulle bruge meget lidt af. Så synes jeg, det er skønnere at have den hængende på stoffet end at klippe den og holde styr på resttråde i forskellige længder. Men foran kan jeg jo også se, hvad jeg laver, så der kan jeg nemt holde styr på, at trådene ikke filtret sammen :)

Jeg nyder at afslutte en farve, men jeg vil helst ikke springe for mange felter over (fordi så skal jeg tælle, og hvis jeg tæller forkert, kommer jeg jo i klemme), så jeg tager det nogenlunde et område ad gangen :)

Håber det gav mening, ellers spørger du bare igen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan da lige vise billeder :)

Her kan du se, hvor langt jeg er nået:

zP82Z7k.jpg

Hvis du fx kigger ved den røde julekugle. Der er jeg jo færdig med det røde, men der foretrækker jeg at beholde tråden på stykket. Så klipper jeg den bare, når jeg skal bruge den farve igen :)

Og bagpå:

tMlSeIC.jpg

Og her er et close-up af stykket bagpå, der hvor jeg startede. Der er det lidt "rodet" fordi nogle tråde havde puttet sig ind under hinanden og jeg ikke kunne få dem fri uden at lille det hele op <_<

dUufTMM.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt :D Det er også bare hyggeligt. Men shit, det går langsomt, synes jeg :D

Midten kan du finde ved at bukke stoffet to gange, og så har du midten i "folden", hvis det giver mening? :)

Jeg synes HELT KLART at det er skønnest, at jeg ikke har løse tråde bagpå, men det er vist en smagssag, fordi da jeg startede, blev jeg vist rådet til bare at samle dem alle til sidst. Men det blev noget rod for mig, de løse tråde filtrede sammen og sad fast mine "nye tråde" og blev til knuder <_< Så nu fæstner jeg dem altid bagpå (ikke med knuder - jeg trækker tråden igennem noget af det, jeg lige har broderet). Foran kan jeg godt finde på at have tråde, hvis jeg f.eks. har broderet med en farve, som jeg skulle bruge meget lidt af. Så synes jeg, det er skønnere at have den hængende på stoffet end at klippe den og holde styr på resttråde i forskellige længder. Men foran kan jeg jo også se, hvad jeg laver, så der kan jeg nemt holde styr på, at trådene ikke filtret sammen :)

Jeg nyder at afslutte en farve, men jeg vil helst ikke springe for mange felter over (fordi så skal jeg tælle, og hvis jeg tæller forkert, kommer jeg jo i klemme), så jeg tager det nogenlunde et område ad gangen :)

Håber det gav mening, ellers spørger du bare igen :D

Det gjorde det helt sikkert! Umiddelbart tænker jeg også at bruge din metode, men må lige få prøvet mig frem :) 

Er det hullerne eller er det... midten af fire huller, hvis det giver mening, som man tæller? :D Hvis man har fire huller i en firkant, og så midten af dét - altså trådene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan godt se at du har fået styr på det, hen ad vejen :D Bagsiden er blevet meget flottere med tiden i hvert fald :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gjorde det helt sikkert! Umiddelbart tænker jeg også at bruge din metode, men må lige få prøvet mig frem :)

Er det hullerne eller er det... midten af fire huller, hvis det giver mening, som man tæller? :D Hvis man har fire huller i en firkant, og så midten af dét - altså trådene.

Jeg er ikke helt sikker på, jeg forstår, hvad du mener, men du stikker nålen ind i et hul og så diagonalt over/under det hul, og derefter den anden vej, sådan at du får et kryds henover et felt. :)

Det bliver pænest, hvis du holder dig til at brodere "samme vej" hele tiden. Jeg broderer som regel halve krydser et stykke linje frem, og så færdiggør jeg krydserne "på vej hjem igen" og så en ny linje bagefter. Så skal man bare passe på, at man ikke broderer så langt ud, at man løber tør for tråd, før man er hjemme igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan godt se at du har fået styr på det, hen ad vejen :D Bagsiden er blevet meget flottere med tiden i hvert fald :)

Tak :) Men ja man laver lige nogle begynderfejl også er det faktisk nemt derefter. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke helt sikker på, jeg forstår, hvad du mener, men du stikker nålen ind i et hul og så diagonalt over/under det hul, og derefter den anden vej, sådan at du får et kryds henover et felt. :)

Det bliver pænest, hvis du holder dig til at brodere "samme vej" hele tiden. Jeg broderer som regel halve krydser et stykke linje frem, og så færdiggør jeg krydserne "på vej hjem igen" og så en ny linje bagefter. Så skal man bare passe på, at man ikke broderer så langt ud, at man løber tør for tråd, før man er hjemme igen :)

Altså, når man skal tælle felterne, så er jeg i tvivl om jeg tæller f.eks. ti huller eller ti firkanter af stoffet. Giver det mening? Ellers må jeg lige prøve at vise det med et billede :)

 

Edit: altså firkanterne på tegningen, svarer de til huller eller det der ikke er huller i stoffet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, når man skal tælle felterne, så er jeg i tvivl om jeg tæller f.eks. ti huller eller ti firkanter af stoffet. Giver det mening? Ellers må jeg lige prøve at vise det med et billede :)

Hvis jeg forstår dig ret, så ti firkanter. Men send gerne billede :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay - hvilken et af billederne, er det som man tæller og som svarer til firkanterne på vejledningen? :D Håber du forstår nu, ellers må jeg prøve mig frem :)

post-9401-0-64462100-1409829568_thumb.jp

post-9401-0-54501000-1409829575_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså den øverste svarer til et symbol på din tegning. Det er i hvert fald det, jeg er gået ud fra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså den øverste svarer til et symbol på din tegning. Det er i hvert fald det, jeg er gået ud fra :)

Det er også det der giver mest mening, da det jo er dér der bliver lavet et kryds med farven henover, hvis ikke jeg tager meget fejl?

Ville bare hellere være sikker, end at skulle pille det hele op igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også det der giver mest mening, da det jo er dér der bliver lavet et kryds med farven henover, hvis ikke jeg tager meget fejl?

Ville bare hellere være sikker, end at skulle pille det hele op igen :)

Jep, det er henover et felt (ikke et hul), du skal have et kryds :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep, det er henover et felt (ikke et hul), du skal have et kryds :)

Perfekt. Tusinde tak for hjælpen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Mette

Skal vi ikke snart have en opdatering på, hvor langt du er nået?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg når desværre ingen vejne, har ganske simpelt ikke overskuddet for tiden :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER