Guest

Job og uddannelse smalltalk

1,705 indlæg i dette emne

Jo, 180 ansøgere :o tror bare de var for lang tid om at vælge dem ud der skulle til samtale :P

 

Hehe måske :) Men tror at jeg ville ringe til dem og høre om de havde lavet en afgørelse, bare så man ligesom ku afslutte deet. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hehe måske :) Men tror at jeg ville ringe til dem og høre om de havde lavet en afgørelse, bare så man ligesom ku afslutte deet.

Tror jeg også jeg gør, hvis jeg ikke har hørt noget inden ugen er omme. Har lige eksamener at fokusere på, de næste to dage, så ringer mandag hvis der stadig er tavshed :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for input. Jeg har ikke lige nogen fagforening, fordi jeg netop ikke har kunnet gennemskue hvilken der ville give mening for mig :unsure

Men ja, hvad søger jeg egentlig job som, det er et godt spørgsmål :D Det ville være noget nemmere hvis jeg selv kunne svare enkelt på det :rolleyes

Jeg har en kandidat i kultur, kommunikation og globalisering - international migration og etniske relationer. Så det korte svar må være at jeg søger inden for integrationsområdet. Hvilket ikke er et nemt område at få foden indenfor. Der er ikke mange opslåede stillinger og sidst jeg søgte, ringede jeg meget rundt og spurgte til virksomhedspraktik / løntilskud og fik at vide, at det ikke rigtigt bliver brugt på det område. De jobs der er, er som socialrådgiver eller pædagog og jeg er ingen af delene (søger de jobs alligevel men er aldrig så meget som kommet til samtale)

Min uddannelse lægger op til noget mere akademisk. Det vil vel sige et eller andet integrationsprojekt / nye tiltag inden for området / interkulturel kommunikation / undersøgelser / rapporter / forskning / ja jeg ved det snart heller ikke! De stillinger kommer bare ikke og som skrevet til BBM tænker jeg man skal have mere erfaring for at få dem hvis det endelig er. Jeg søger i Nordjylland, hvilket bestemt ikke gør det bedre, da det meste naturligvis er i KBH.

Ca. med 2 måneders mellemrum ser jeg et job som jeg synes kunne være interessant ;)

Edit: drømmejobbet ville være et eller andet med flygtninge, men det er ikke så nemt som alle ellers tror..

Kender du integrationsnet (mener jeg det hedder), det er en afd under dansk flygtningehjælp og er noget med at få flygtninge/invandre i job?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand har lige været til en jobsamtale på en uopfordret ansøgning, hvor han høre noget om 24-48 timer, men han ved ikke rigtig om han gerne vil skifte da han egentlig er glad for at være hvor han er. Hvordan afgøre man om man skal blive eller skifte?

 

Nyt:

Vil lære mere

højere løn

mere hirakisk virksomhed, dermed nok mindre frihed.

Mere "tørt" arbejde, men ikke noget som er et problem men ikke lige så spændende som nuværende(gætter vi på)

Virker meget mere organiseret og som om at de har styr på tingene (noget større virksomhed)

 

Gammel:

Glad for kollegaer

lav løn sammenlignet med kvalifikationer

en del slavearbejde, men også et nyt system som han er "eksperten" i som de er ved at indfase, og som han er glad for og lære en del af.

mange skiftende arbejdsopgaver og kunder. 

bliver anerkendt af project manager, men ikke rigtig af chefen 

Har været en del overarbejde, fordi at deres logistik ikke er særlig god, hvor han ikke bliver lønnet men han afspaserer på andet tidspunkt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart ville jeg 100% gå efter det nye.. Det gamle virker ikke så positivt pånær kolleger ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart ville jeg 100% gå efter det nye.. Det gamle virker ikke så positivt pånær kolleger ;)

Du har nok ret, tror bare også at han er dejlig tryg der og føler at han svigter dem hvis han skifter da det er en lille virksomhed(skal jo lige ha' tilbudt det andet). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har nok ret, tror bare også at han er dejlig tryg der og føler at han svigter dem hvis han skifter da det er en lille virksomhed(skal jo lige ha' tilbudt det andet).

Det kan jeg sagtens forstå og gode kollegaer er altså også et tungtvejende argument! Men jeg synes udfra det du skrev at der var flere positive ting ved det nye job -og mon ikke at de er ligeså søde når han har lært dem at kende?

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg blev hængende på en uddannelse i alt for lang tid, fordi jeg godt kunne lide mine studiekammerater. Det er jo ikke helt det samme som et job, men hvis det er det primære gode ved jobbet, så er din mand vist moden til at prøve noget nyt @Carcasonne ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg blev hængende på en uddannelse i alt for lang tid, fordi jeg godt kunne lide mine studiekammerater. Det er jo ikke helt det samme som et job, men hvis det er det primære gode ved jobbet, så er din mand vist moden til at prøve noget nyt @Carcasonne ;)

I har jo nok ret. Jeg er måske også lidt farvet da han ikke har de bedste vilkår og lav løn (fik ikke rigtig forhandlet da han startede så er jo svært at komme op på et højt nok niveau) Det økonomiske er jo netop noget som jeg mærker, men han er jo bare også glad for at være der og rart at han kommer glad hjem. Ved jeg jo ikke om vil være det samme.

Nu må vi lige se om de tilbyder ham et job :-) men er også hvor meget jeg skal prøve at dreje ham mod et skifte... Men er jo positivt dilemma.

1. Bliv hvor man er og er glad for at være

2. Skifte til nye muligheder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er selvfølgelig også rigtig vigtigt at være glad for sit arbejde :) Det vil jo altid være et dilemma, hvis man egentlig har det fint hvor man er. Kunne han evt. bruge et jobtilbud til at forhandle en bedre løn, hvor han er nu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men man ved jo heller ikke om han måske kunne blive endnu gladere for sit nye job og kollegaer.. Det er jo uvisheden som gør at der overhovedet er et dilemma :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kaldt til endnu en jobsamtale, selvom jeg fik tilbudt job i går <_< det er jo egentlig fint, men det ville faktisk være nemmest hvis de ikke havde ringet og jeg ikke behøvede tage stilling til det :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kaldt til endnu en jobsamtale, selvom jeg fik tilbudt job i går <_< det er jo egentlig fint, men det ville faktisk være nemmest hvis de ikke havde ringet og jeg ikke behøvede tage stilling til det :rolleyes

;) Godt du fik truffet en beslutning alligevel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skriver ansøgning :O Kæft jeg vil gerne have det her!!!!!!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skriver ansøgning :O Kæft jeg vil gerne have det her!!!!!!!!!

:goodluck Krydser fingre for dig :kram2

Jeg dur ikke til det der med at skrive ansøgninger. De sidste 2 jobs har jeg fået uden at skrive ansøgninger :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skriver ansøgning :O Kæft jeg vil gerne have det her!!!!!!!!!

Krydser for dig søde :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser for dig søde :kiss

:ditto hep hep og sender god skrive karna til dig :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:goodluck Krydser fingre for dig :kram2

Jeg dur ikke til det der med at skrive ansøgninger. De sidste 2 jobs har jeg fået uden at skrive ansøgninger :D

Det skal jeg nok ikke satse på sker for mig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto hep hep og sender god skrive karna til dig :kiss

Tak søde dig og også MorAnja!

Det kom ikke afsted i aften - kunne ikke få den på plads. Godt jeg et par dage endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skriver ansøgning :O Kæft jeg vil gerne have det her!!!!!!!!!

Jeg hepper alt hvad jeg kan :glad :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hepper alt hvad jeg kan :glad :glad

Du er sød - tak :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skriver ansøgning :O Kæft jeg vil gerne have det her!!!!!!!!!

Kom så :glad Så laver du lige en kanon ansøgning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kom så :glad Så laver du lige en kanon ansøgning :)

Jeg prøver igen i morgen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøj, hvor spændende, Tumlepigen! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Står man egentlig helt på egne ben når man er ledig, men ikke er berettiget til nogen former for understøttelse? Jeg har ikke optjent ret til dagpenge og min mand tjener for meget til at jeg kan få kontanthjælp. Jeg mener ikke rigtig økonomisk, men i forhold til eventuelle tilbud der findes til ledige - hvis der findes nogen ;)

Min arbejdsplads lukker muligvis her til efterårets start, så jeg er usikker på, hvad jeg har at komme tilbage til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER