Guest

Job og uddannelse smalltalk

1,705 indlæg i dette emne

Skønt at skulle til samtale med feber :(

Håber Panodil kan tage det værste

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Skønt at skulle til samtale med feber :(

Håber Panodil kan tage det værste

Håber det gik okay? :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er jeg dog bare nervøs- og samtalen er først kl. 16.30! Jeg har forberedt mig og nu er det lidt ud af mine hænder, udover at jeg håber at forberede mig lidt mere inden jeg henter børnene.

Wish me luck :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er jeg dog bare nervøs- og samtalen er først kl. 16.30! Jeg har forberedt mig og nu er det lidt ud af mine hænder, udover at jeg håber at forberede mig lidt mere inden jeg henter børnene.

Wish me luck :goodluck

Pøj pøj :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er jeg dog bare nervøs- og samtalen er først kl. 16.30! Jeg har forberedt mig og nu er det lidt ud af mine hænder, udover at jeg håber at forberede mig lidt mere inden jeg henter børnene.

Wish me luck :goodluck

:goodluck :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger :) Sidder i bilen og tager tilløb til at gå ind, læser mine papirer igennem en sidste gang også er det ind :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger :) Sidder i bilen og tager tilløb til at gå ind, læser mine papirer igennem en sidste gang også er det ind :)

Hep hep :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger :) Sidder i bilen og tager tilløb til at gå ind, læser mine papirer igennem en sidste gang også er det ind :)

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endnu et afslag, æv altså :( Positivt set er det okay fordi jeg jo ikke mangler et job- også har jeg fundet ud af, eller kommet i tanke om, at jeg næste år står overfor en rimelig lønforhøjelse ved at forblive under regionen. Derudover har jeg en operation ventende i efteråret, som jeg vil være ked af at skulle udskyde, men som jeg havde besluttet at udskyde hvis jeg fik dette job.

Det pine mig dog, at jeg åbenbart er rigtig dårlig til at sælge mig selv når det kommer til samtalen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endnu et afslag, æv altså :( Positivt set er det okay fordi jeg jo ikke mangler et job- også har jeg fundet ud af, eller kommet i tanke om, at jeg næste år står overfor en rimelig lønforhøjelse ved at forblive under regionen. Derudover har jeg en operation ventende i efteråret, som jeg vil være ked af at skulle udskyde, men som jeg havde besluttet at udskyde hvis jeg fik dette job.

Det pine mig dog, at jeg åbenbart er rigtig dårlig til at sælge mig selv når det kommer til samtalen :(

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endnu et afslag, æv altså :( Positivt set er det okay fordi jeg jo ikke mangler et job- også har jeg fundet ud af, eller kommet i tanke om, at jeg næste år står overfor en rimelig lønforhøjelse ved at forblive under regionen. Derudover har jeg en operation ventende i efteråret, som jeg vil være ked af at skulle udskyde, men som jeg havde besluttet at udskyde hvis jeg fik dette job.

Det pine mig dog, at jeg åbenbart er rigtig dårlig til at sælge mig selv når det kommer til samtalen :(

Først kæmpe :kram Kom hun/han med noget kritik som du kan bruge til næste gang?

Kender godt det med, at man egenligt ikke skulle have jobbet, men man bliver alligevel skuffet :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endnu et afslag, æv altså :( Positivt set er det okay fordi jeg jo ikke mangler et job- også har jeg fundet ud af, eller kommet i tanke om, at jeg næste år står overfor en rimelig lønforhøjelse ved at forblive under regionen. Derudover har jeg en operation ventende i efteråret, som jeg vil være ked af at skulle udskyde, men som jeg havde besluttet at udskyde hvis jeg fik dette job.

Det pine mig dog, at jeg åbenbart er rigtig dårlig til at sælge mig selv når det kommer til samtalen :(

 

Har ikke selv prøvet sådan en, men hvis ikke du lige kender en, du synes ville være god at få konstruktiv kritik fra, du kan bruge i forhold til jobsamtale i din branche, kunne det så være en idé med en erhvervscoach/psykolog? Det lyder jo til at være fint, at du ikke skifter job nu, men måske ville det være rart at vide, at du gik i gang med at arbejde med at forbedre nogle ting i forhold til en kommende samtalesituation?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endnu et afslag, æv altså :( Positivt set er det okay fordi jeg jo ikke mangler et job- også har jeg fundet ud af, eller kommet i tanke om, at jeg næste år står overfor en rimelig lønforhøjelse ved at forblive under regionen. Derudover har jeg en operation ventende i efteråret, som jeg vil være ked af at skulle udskyde, men som jeg havde besluttet at udskyde hvis jeg fik dette job.

Det pine mig dog, at jeg åbenbart er rigtig dårlig til at sælge mig selv når det kommer til samtalen :(

Øv :kram2

Jeg kom ikke en gang til samtale på den jeg søgte :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2

Tak :kram2 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først kæmpe :kram Kom hun/han med noget kritik som du kan bruge til næste gang?

Kender godt det med, at man egenligt ikke skulle have jobbet, men man bliver alligevel skuffet :(

Tak :kram

 

Overhovedet ikke nogen kritik, jeg ærger mig lidt over, at jeg ikke spurgte ind til det, så overvejer om jeg kan tillade mig at ringe til dem og spørge om en begrundelse :chin:

Han sagde godt nok, at jeg var meget velkommen til at søge, hvis de stod og manglede igen en anden gang - så helt skidt har det nok ikke været, jeg synes bare det er en meget standard besked.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke selv prøvet sådan en, men hvis ikke du lige kender en, du synes ville være god at få konstruktiv kritik fra, du kan bruge i forhold til jobsamtale i din branche, kunne det så være en idé med en erhvervscoach/psykolog? Det lyder jo til at være fint, at du ikke skifter job nu, men måske ville det være rart at vide, at du gik i gang med at arbejde med at forbedre nogle ting i forhold til en kommende samtalesituation?

Da jeg fornyligt var til en anden samtale var min TR (og faktisk også kollega) med til samtalen og hun har givet mig feedback ift. den samtale og sagde til mig, at jeg skulle være mere specifik og "fjerne alle klicherne". Som hun har sagt, så var det et spørgsmål om at tale konkret, så alle mine kompetencer ikke bare virker som klicher, for som hun sagde, at ved hun, at det ikke er en kliche, men jeg er en dygtig lægesekretær med gode kommunikationsevner. Hun har dog, off the record, fortalt at den pågældende afdeling vaklede meget mellem mig og hende der så fik jobbet, så helt dårligt er det jo ikke. Jeg fik også et meget flot afslag dengang med en god forklaring på, at jeg tabte på erfaring indenfor det ambulante - og det er jeg så begyndt at råde bod på :)

 

Men jeg vil klart overveje at spørge hende igen, så jeg kan blive endnu bedre, så jeg forhåbentligt kan få drømmejobbet når det viser sig :) Ellers så kunne det være en god ide med en erhvervscoach - altså jeg tænker, at jeg jo må mangle et eller andet i min evne til at sælge mig selv, siden det ikke lykkedes :unsure

Modsat så er det også et faktum, at kemi er en væsentlig del af dette game - og i går var der 4 læge og 2 sekretærer til samtalen, så det er mange der forholder sig til en og til det man fortæller. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres beskeder, søde piger. Det hele ser meget bedre ud i dag, men jeg er ret sikker på, at jeg vil have arbejdet mere med den mundtlige præsentation af mig og mine kompetencer - så jeg har taget alle jeres beskeder til mig, så jeg kan forberede mig til når drømmejobbet viser sig. 

Som jeg skrev, så er jeg jo ansat på en afdeling og jeg har lige fået en anden stilling end den jeg oprindelig har haft, men jeg ville så gerne have lidt mindre transport tid til job, så jeg kunne være mere sammen med børnene. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv :kram2

Jeg kom ikke en gang til samtale på den jeg søgte :lol

ÆV :kram2 

Og tak :kiss 

 

Vi skal nok få foden indenfor en privat praksis - engang :) Det rigtige job og de rigtige læger skal bare indse, at det er os de mangler :P 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, afslag fra et job jeg lidt havde håbet på. Og så viser det sig åbenbart at det er en ven af familien der skulle afgøre det, så har lige fået et personligt svar fra ham omkring det, fordi vi kender hinanden. Nu er jeg helt flov

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har længe været i tvivl om jeg har valgt den rette uddannelse, men der er bare flere og flere ting der gør, at jeg efterhånden er sikker på at jeg IKKE skal være pædagog alligevel. Men med "kun" 1 år og 3 mdr tilbage af uddannelsen er det bare et stort skridt at skifte uddannelse, synes jeg. Men jeg kan bare mærke at det slet ikk er det jeg har lyst til - jeg skal noget helt andet..

Jeg har længe overvejet om lægesekretær måske var noget for mig, men puha, det er svært at tage den endelige beslutning om at skifte - og så skal jeg jo også først lige have en elevplads, samt 12 ugers hgs, da jeg kun har studentereksamen..

Måske jeg skulle hive fat i en uddannelsesvejleder..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber det gik okay? :kram2

Tak, det syntes jeg egentlig det gjorde

Svedte helt sindssygt, så de har sikkert tænkt jeg var nervøs, men synes samtalen gik fint, så nu krydser jeg bare fingre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har længe været i tvivl om jeg har valgt den rette uddannelse, men der er bare flere og flere ting der gør, at jeg efterhånden er sikker på at jeg IKKE skal være pædagog alligevel. Men med "kun" 1 år og 3 mdr tilbage af uddannelsen er det bare et stort skridt at skifte uddannelse, synes jeg. Men jeg kan bare mærke at det slet ikk er det jeg har lyst til - jeg skal noget helt andet..

Jeg har længe overvejet om lægesekretær måske var noget for mig, men puha, det er svært at tage den endelige beslutning om at skifte - og så skal jeg jo også først lige have en elevplads, samt 12 ugers hgs, da jeg kun har studentereksamen..

Måske jeg skulle hive fat i en uddannelsesvejleder..

Jeg har også været der. Lige efter jeg blev uddannet. Jeg har hele tiden været sikker på, at jeg ikke kunne forlige mig med at skulle arbejde i en daginstitution resten at mit liv.

Jeg arbejder nu som Ressourcepædagog. Et job jeg faktisk ikke vidste eksisterede, da jeg blev uddannet.

Men tag en snak med en uddannelsesvejleder. Læste selv 1,5 år på universitetet før jeg skiftede til pædagoguddannelsen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har længe været i tvivl om jeg har valgt den rette uddannelse, men der er bare flere og flere ting der gør, at jeg efterhånden er sikker på at jeg IKKE skal være pædagog alligevel. Men med "kun" 1 år og 3 mdr tilbage af uddannelsen er det bare et stort skridt at skifte uddannelse, synes jeg. Men jeg kan bare mærke at det slet ikk er det jeg har lyst til - jeg skal noget helt andet..

Jeg har længe overvejet om lægesekretær måske var noget for mig, men puha, det er svært at tage den endelige beslutning om at skifte - og så skal jeg jo også først lige have en elevplads, samt 12 ugers hgs, da jeg kun har studentereksamen..

Måske jeg skulle hive fat i en uddannelsesvejleder..

Jeg stod i den situation mange gange i løbet af min tid på pædagogseminariet..som du står i lige nu.

Jeg endte med at skifte 1 år før jeg ville have været færdig og det er simpelthen det bedste jeg nogensinde har gjort. Jeg blev uddannet markedsføringsøkonom og har kunnet bruge meget af teorien fra pædagoguddannelsen. Jeg elsker at jeg skiftede, det var det helt rigtige for mig.

Men tag en snak med din studievejleder. Se om det er rigtigt for dig at skifte eller blive.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan godt være mit netværk ikke er særligt stort, men det er dælme effektivt :yay Så jeg har endnu en jobsamtale på hånden hvis jeg har lyst. Jeg skal bare selv lave opkaldet nu...

Men ihh det er svært. Jeg har kun været det nuværende sted i 3 uger. Men det andet er en fast stilling...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kram

 

Overhovedet ikke nogen kritik, jeg ærger mig lidt over, at jeg ikke spurgte ind til det, så overvejer om jeg kan tillade mig at ringe til dem og spørge om en begrundelse :chin:

Han sagde godt nok, at jeg var meget velkommen til at søge, hvis de stod og manglede igen en anden gang - så helt skidt har det nok ikke været, jeg synes bare det er en meget standard besked..

okay :( ja ring og hør ad :) men fedt han siger du er velkommen til, at søge igen en anden gang, så kan det da ikke være helt skidt, det har jeg ihvertfald aldrig sagt bare for, at sige det. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER