Guest

Job og uddannelse smalltalk

1,705 indlæg i dette emne

Tag samtalen. Mærk efter. Og så har du altid ret til at sige nej.

Det er bare langt at køre og jeg vil blive nødt til at tage en fridag fra det sommervikariat jeg arbejder i lige nu.

Men ja, det er helt klart den fornuftige løsning. Er bare så meget i tvivl om Jeg i det hele taget vil det job og om det så bare er spild afc tid og penge at tage til samtale

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er bare langt at køre og jeg vil blive nødt til at tage en fridag fra det sommervikariat jeg arbejder i lige nu.

Men ja, det er helt klart den fornuftige løsning. Er bare så meget i tvivl om Jeg i det hele taget vil det job og om det så bare er spild afc tid og penge at tage til samtale

 

Hvis du ikke tager af sted, vil du altid overveje om det var det rigtige valg du traf. Hvis du tager af sted til samtalen, så har du langt nemmere ved at mærke på stedet om det er dig eller om det er helt forkert - og så kan det være nemmere at lukke den bagefter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du ikke tager af sted, vil du altid overveje om det var det rigtige valg du traf. Hvis du tager af sted til samtalen, så har du langt nemmere ved at mærke på stedet om det er dig eller om det er helt forkert - og så kan det være nemmere at lukke den bagefter.

I har jo desværre ret. Hvorfor skal I også være så pokkers fornuftige :p

Må nok hellere få nosset mig sammen til at bede om fri så

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den følelse kender jeg godt. :kram2

Det virker bare som så lang tid /:

går du på en uddannelse eller har du søgt ? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det virker bare som så lang tid /:

går du på en uddannelse eller har du søgt ? :)

Jeg har søgt ind på en overbygning, fordi jeg desværre ikke har kunnet finde job.

Mon ikke vi alle kommer ind?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

hvor har du søgt ind? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har søgt ind på en overbygning, fordi jeg desværre ikke har kunnet finde job.

Mon ikke vi alle kommer ind?

selvfølgelig kommer vi ind :b

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvor har du søgt ind? :)

Jordemoderuddannelsen i Kbh. Hvad med dig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jordemoderuddannelsen i Kbh. Hvad med dig?

ej hvor spændende :) krydser fingre! :goodluck

Finacial controller :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ej hvor spændende :) krydser fingre! :goodluck

Finacial controller :)

Ja, det er dælme to vidt forskellige ting :LOL Held og lykke til dig også! Nu er der kun en måned tilbage :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg snakket med en studievejleder, og ifølge hende, kan jeg starte på EUD-S (det gamle hgs) til oktober, og når jeg er færdig med det i januar, kan jeg faktisk starte som elev allerede med det samme, såfremt jeg selvfølgelig får en elevplads - jeg troede kun det var start én gang om året, så jeg ville være nødt til at vente helt til næste sommer, men sådan er det åbenbart ikk, heldigvis :)

Desværre er der vidst bare ikk så mange lægesekretær elevpladser at søge, så hun rådede mig til at søge lidt bredere, og det må jeg jo så gøre. Men jeg håber godt nok inderligt at jeg kan få en elevplads som lægesekretær! Så nu skal jeg i gang med at skrive ansøgninger :) Pyha, det skal jeg vidst lige finde ud af hvordan man bedst gør :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydserne fingre for at I alle kommer ind på uddannelse!

Og er lidt misundelig, for ville sådan ønske jeg selv kunne tage noget mere uddannelse - især hvis det gav bedre jobmuligheder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg snakket med en studievejleder, og ifølge hende, kan jeg starte på EUD-S (det gamle hgs) til oktober, og når jeg er færdig med det i januar, kan jeg faktisk starte som elev allerede med det samme, såfremt jeg selvfølgelig får en elevplads - jeg troede kun det var start én gang om året, så jeg ville være nødt til at vente helt til næste sommer, men sådan er det åbenbart ikk, heldigvis :)

Desværre er der vidst bare ikk så mange lægesekretær elevpladser at søge, så hun rådede mig til at søge lidt bredere, og det må jeg jo så gøre. Men jeg håber godt nok inderligt at jeg kan få en elevplads som lægesekretær! Så nu skal jeg i gang med at skrive ansøgninger :) Pyha, det skal jeg vidst lige finde ud af hvordan man bedst gør :P

Fedt med en plan :yay

Jeg fik ikke svaret på dit oprindelige indlæg, men jeg har sådan lyst til lige at give mig besyv med ;)

Jeg har en læreruddannelse. Efter tre mdr tænkte jeg "hmm, det er vist ikke rigtig mig", men jeg fortsatte, fordi jeg ikke havde andre planer. Jeg gjorde min uddannelse færdig, for det var jo også fjollet at droppe ud :rolleyes Nu sidder jeg fire år efter og har søgt ind på ny uddannelse. Jeg har ikke lyst til at arbejde som lærer, men har spildt fire års SU, som jeg sagtens kunne bruge på alt muligt andet. Så mit råd er: mærk godt efter i maven! Hvis det ikke føles rigtigt, er det ærgeligt at bruge en masse SU på det.

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydserne fingre for at I alle kommer ind på uddannelse!

Og er lidt misundelig, for ville sådan ønske jeg selv kunne tage noget mere uddannelse - især hvis det gav bedre jobmuligheder

:kiss

Det kan jeg godt forstå! Jeg krydser fingre for et drømmejob til dig lige om lidt :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak søde. "drømmejobbet" før jeg nu nok ikke før jeg har maaannge års erfaring.

Jeg synes det hælder mere og mere imod at jeg bør søge tilbage til der hvor jeg var før. Jeg tror der er en rimelig chance for at jeg kan få noget der og det er oven i købet et ret fleksibelt sted, så jeg måske kan få noget deltid, hvilket ellers er helt umuligt når jeg søger nyt. Og det ville give god erfaring på cv'et til senere. Men jeg har virkelig ikke lyst

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydserne fingre for at I alle kommer ind på uddannelse!

Og er lidt misundelig, for ville sådan ønske jeg selv kunne tage noget mere uddannelse - især hvis det gav bedre jobmuligheder

 

Jeg har det faktisk lidt modsat. Jeg har læst på mange uddannelser før jeg fandt det rigtige, og selvom jeg synes overbygningen er det helt rigtige for mig, så er jeg bare virkelig skoletræt.

Men jeg har kun en kort videregående uddannelse og de fleste arbejdspladser i mit felt vil helst have en cand.merc., så jeg er stort set uden jobchance hvis jeg ikke læser videre.

 

Jeg kan godt forstå at det frister, at søge tilbage til noget kendt, hvor du helt sikkert kan få job - men er det virkelig det værd, når det ikke er det du har lyst til? Jeg så for ikke så lang tid siden at Assens Kommune søgte en kulturmedarbejder med arabisk. Det er jo lidt langt, men måske det er noget der også kan findes lidt længere mod nord?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det faktisk lidt modsat. Jeg har læst på mange uddannelser før jeg fandt det rigtige, og selvom jeg synes overbygningen er det helt rigtige for mig, så er jeg bare virkelig skoletræt.

Men jeg har kun en kort videregående uddannelse og de fleste arbejdspladser i mit felt vil helst have en cand.merc., så jeg er stort set uden jobchance hvis jeg ikke læser videre.

Jeg kan godt forstå at det frister, at søge tilbage til noget kendt, hvor du helt sikkert kan få job - men er det virkelig det værd, når det ikke er det du har lyst til? Jeg så for ikke så lang tid siden at Assens Kommune søgte en kulturmedarbejder med arabisk. Det er jo lidt langt, men måske det er noget der også kan findes lidt længere mod nord?

Øv at du ikke lige føler for mere uddannelse. Kan godt forstå du trænger til en pause. Men håber det alligevel bliver godt.

Jamen du har jo ret, men jeg tror ikke jeg har så meget valg. Sådan en job ville jo være rigtig godt, men der er meget langt imellem dem og der er altid rigtig mange ansøgere og mange med rigtig meget erfaring. Og selvom min uddannelse er meget relevant så er den slet ikke kendt. Jeg har desuden tidligere ringet rundt til de fleste steder og spurgt efter virksomhedspraktik eller løntilskud og fået svaret at det ikke rigtigt bliver brugt. Så jeg synes ikke jeg har mange chancer for at få noget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv at du ikke lige føler for mere uddannelse. Kan godt forstå du trænger til en pause. Men håber det alligevel bliver godt.

Jamen du har jo ret, men jeg tror ikke jeg har så meget valg. Sådan en job ville jo være rigtig godt, men der er meget langt imellem dem og der er altid rigtig mange ansøgere og mange med rigtig meget erfaring. Og selvom min uddannelse er meget relevant så er den slet ikke kendt. Jeg har desuden tidligere ringet rundt til de fleste steder og spurgt efter virksomhedspraktik eller løntilskud og fået svaret at det ikke rigtigt bliver brugt. Så jeg synes ikke jeg har mange chancer for at få noget

 

Det er også bare surt, at det skal være så svært. Du må starte eget firma ;) Jeg håber du finder noget :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg snakket med en studievejleder, og ifølge hende, kan jeg starte på EUD-S (det gamle hgs) til oktober, og når jeg er færdig med det i januar, kan jeg faktisk starte som elev allerede med det samme, såfremt jeg selvfølgelig får en elevplads - jeg troede kun det var start én gang om året, så jeg ville være nødt til at vente helt til næste sommer, men sådan er det åbenbart ikk, heldigvis :)

Desværre er der vidst bare ikk så mange lægesekretær elevpladser at søge, så hun rådede mig til at søge lidt bredere, og det må jeg jo så gøre. Men jeg håber godt nok inderligt at jeg kan få en elevplads som lægesekretær! Så nu skal jeg i gang med at skrive ansøgninger :) Pyha, det skal jeg vidst lige finde ud af hvordan man bedst gør :P

Hun har ret i, at det ikke er de elevpladser der er flest af. Rigtig mange, i hvert fald de offentlige sygehuse, har også ansat deres kommende elevhold. Der er opstart til september i Århus, Randers, Silkeborg, Viborg og Aalborg og de er blevet ansat i februar-april måned med opstart til september. De syger næste års hold i januar/feberar/marts måned :)

Men hold øje med det, du kan være heldig i en privat praksis :)

Held og lykke :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydserne fingre for at I alle kommer ind på uddannelse!

Og er lidt misundelig, for ville sådan ønske jeg selv kunne tage noget mere uddannelse - især hvis det gav bedre jobmuligheder

Hvad er du uddannet som? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også bare surt, at det skal være så svært. Du må starte eget firma ;) Jeg håber du finder noget :kram2

Det siger min mand også. Det ville da også være fedt, men det er godt nok ikke bare sådan lige! Kan slet ikke overskue hvordan det skulle ske :D især fordi det jo ikke direkte ville være et produkt jeg skulle sælge, men mere socialt arbejde. Men måske engang!

Edit: og tak :kiss håber også det lykkes for dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er du uddannet som? :)

Har en bachelor i spansk og international virksomhedskommunikation (dog nærmest ubrugelig da det kun er en bachelor) og en kandidat i kultur, kommunikation og globalisering - International migration og etniske relationer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har en bachelor i spansk og international virksomhedskommunikation (dog nærmest ubrugelig da det kun er en bachelor) og en kandidat i kultur, kommunikation og globalisering - International migration og etniske relationer ;)

Spændende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende :)

Mega spændende og åbenbart totalt ubrugeligt på trods af alt det der sker for tiden på flygtninge- og integrationsområdet. I hvert fald når man ikke bor i kbh ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mega spændende og åbenbart totalt ubrugeligt på trods af alt det der sker for tiden på flygtninge- og integrationsområdet. I hvert fald når man ikke bor i kbh ;)

Ja jeg tænkte da ellers også, at det måtte være ret relevant egentlig :)

Du må flytte ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER