tazdiginez

Brokke-tråden.

19,339 indlæg i dette emne

At jeg ikke kan "fixes" inden bryllup på lørdag - ØJ det er op ad bakke med den her weekend :( når vasketøj og alm oprydning virker som en maraton så er bryllup altså en iron man at skulle igennem!!!

Piv!!!

Og så det faktum at jeg skal være sammen med de der typer der bare ikke forstår at graviditet ikke bare et 9 mdr med lidt ekstra let til tårer og hygge spark i maven. Men at man kan have kvalme, bækken smerter, vand i kroppen, træthed, hovedpine, forstoppelse, tynd mave, uro og kramper i benene, hænder der sover og hvad der nu ellers kan følge med af "almindelige" skavanker i en graviditet. Og bare TANKEN om at blive spurgt af dem og skulle sige "jeg er blevet syg af at være gravid" uden at kunne give forklaring på af hvad og hvorfor, men bare "jeg har det af HELVEDES til" ØV jeg kan slet ikke overskue det :(

Så mange :kram2 skal du have Maja! 

Når de begynder så sig: Det er dejligt at du har det dejligt med at være gravid og total misundelsesværdig. For mig er det desværre ikke sådan og jeg har det faktisk rigtig skidt, så lige nu har jeg ikke brug for "happy" kommentarer. Jeg ved man ikke baaare sådan lige sider det, men jeg tænker kun på dig og det kan være at resten af brylluppet måske byder på mere positive kommentarer og forståelse... Selvom jeg kender til de mennesker hvor det bare er at tale til en dør ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så mange :kram2 skal du have Maja!

Når de begynder så sig: Det er dejligt at du har det dejligt med at være gravid og total misundelsesværdig. For mig er det desværre ikke sådan og jeg har det faktisk rigtig skidt, så lige nu har jeg ikke brug for "happy" kommentarer. Jeg ved man ikke baaare sådan lige sider det, men jeg tænker kun på dig og det kan være at resten af brylluppet måske byder på mere positive kommentarer og forståelse... Selvom jeg kender til de mennesker hvor det bare er at tale til en dør ;)

:ditto

Det ville være så fedt at kunne lukke munden på den slags mennesker. For uanset hvad de har prøvet, så kan graviditet godt være ekstremt hårdt. Vi er jo ikke alle ens

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik at vide marts måned at vi skulle ud og rejse. Straks var vi bonusdatters mor om de nødvendige papirer, samt underskrift - men vi har endnu ikke modtaget sygesikringsbeviset fra hende!!! Det er altså virkelig træls at man kan have så meget rod i sine ting...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyh jeg er godt nok svimmel i dag . Det grænser til det uhyggelige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyh jeg er godt nok svimmel i dag . Det grænser til det uhyggelige.

Kan du så se at få fat i en ny læge!

God bedring søde :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du så se at få fat i en ny læge!

God bedring søde :kiss

Tak søde :kiss

Jeg har forespurgt om jeg kan få min kærestes læge og venter bare på svar.

Nu vil jeg ud at gå 6 km for at hente børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv... Jeg prøvede at fortælle Torben for lidt siden, hvad der var i vejen - han spurgte nemlig lige inden vi gik i seng. Og så lagde vi os ind og jeg prøvede at forklare ham på bedst mulige måde, at jeg ikke vidste hvorfor men at lige nu, har jeg bare ingen overskud og er træt. Så at jeg har brug for at han er her, mens Elin er vågen. Lige nu...! Og spurgte om det ikke var muligt at han kunne tage afsted i weekenden.

Og han virkede ret træt af det... Og først var han ikke meget for det og foreslog selv at han jo også bare ku tage afsted efter hun er blevet puttet. Og det sagde jeg at ja, det var også en mulighed, men at det helller ikke er sikkert at det bliver ved med at være sådan - lige nu er jeg bare træt og har brug for dig! Og det jo nok også bare er fordi der lige nu er to ting, du render til.

Da jeg havde sagt det, sagde han bare rigtig fornærmet at han jo også bare kunne lade være med at tage på jagt....!

Jeg ved ikke om det så er der jeg tuder eller om det var før, men det gjorde hverken tingene bedre eller dårligere. Jeg siger så til ham at det har jeg jo ikke sagt at han skal - og prøver at sammenligne med dengang han havde en depression... Der havde han heller ikke overskud til noget som helst. Så sagde jeg ikke for at sidestille det, men prøv at forestil dig at havne Elin ved siden af - ville du så ikke have brug for at jeg var der?

Han spørger så om jeg har det så skidt?? Nej, det har jeg ikke, det var lige så meget for at få dig til at forstå det bedre...

Efter det, har jeg ikke rigtig kunne få sluttet samtalen af, fordi han allermest virkede til at ville sove... Jeg tror at han synes at jeg er træls...

Jeg foreslog endda at vi alle 4 ku gå en tur efter aftensmaden fremover, fordi det ku være at det gav mig mere energi, men det var da den dårligste ide ever! Ikke at han sagde det, men han ku ik se hvordan det ku lade sig gøre... Øhh nå! Men det kan lade sIG gøre at du løber efter aftensmad?!!!

Øv nu sidder jeg sur og vred i sofaen... Pisse træt og pisse irriteret og kan slet ikke sove...

Undskyld det lange indlæg....

:kram Øv søde, det er slet ikke sjovt at have det sådan. Kan tydeligt huske hvor lidt energi jeg havde, da det stod værst til.

 

Jesper vil også gerne løbe/i motionscenter flere gange om ugen. Vores kompromis er, at han kan tage i motionscenter om morgen inden arbejde 2-3 dage om ugen (altså dage, hvor jeg alligevel afleverer Silke Elia i dagpleje). Han løber om aftenen, når jeg alligevel putter Silke Elia. Det tager ca. 30 minutter med godnathistorier. Til gengæld rydder han op/vasker op efter maden HVER dag. Ved ikke om det er muligt at lave nogle aftaler, så det imødekommer jer begge, sådan du får mere hjælp, men at han stadig kan komme afsted?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så mange :kram2 skal du have Maja!

Når de begynder så sig: Det er dejligt at du har det dejligt med at være gravid og total misundelsesværdig. For mig er det desværre ikke sådan og jeg har det faktisk rigtig skidt, så lige nu har jeg ikke brug for "happy" kommentarer. Jeg ved man ikke baaare sådan lige sider det, men jeg tænker kun på dig og det kan være at resten af brylluppet måske byder på mere positive kommentarer og forståelse... Selvom jeg kender til de mennesker hvor det bare er at tale til en dør ;)

Jeg ved du har ret, men Åh jeg orker det ikke!!! Sådan virkelig!! Så er det bare lidt lettere at holde mund!

Oftest er det også mere deres kropssprog! "Diskrete" suk og blikke og en lille "sjov" kommentar listet ind så der lige går 60 sekunder inden man tænker "øh... Av!"

Jeg håber et eller andet sted jeg har indkaldelse til obstetrisk inden, ved ikke hvorfor men det giver bare sådan en mental tryghed i at jeg ikke bare er "pylret" - det er jo stadig lidt det jeg føler, at det ikke er ok at være skidt "bare fordi" man er gravid. Den der samfunds forventning om at gravide bare skal tage sig sammen og være lykkelig over at de KAN få børn, den sidder som et søm hamret ind i samvittigheden. Selvom jeg BØR kunne slippe det, for min egen mentalitet er jo anderledes, så sidder det åbenbart ret dybt i mig. Og det er nok også derfor det rammer! Fordi jeg af mig selv har dårlig samvittighed overfor Anders (som intet siger men bare er der) og Mie (der nyder at putte på sofaen med frugt og ramasjang og langsomme gåture til og fra bhv) og alt det jeg selv gerne vil men ikke kan! Jeg behøver ikke mere af den slags!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kiss søde Majs, jeg tror ikke, at nogen kan være i tvivl om, at du ér taknemmelig for at kunne få børn - men derfor er det da stadig ubehageligt at have det dårligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle gange burde de få smæk med en våd avis :kram2

Øv Tina! :(

jeg håber at jeres snak alligevel satte nogle tanker igang hos ham og at han kan forstå dit behov lidt bedre i morgen. :Kram2

Måske det lige skal synke ind Tina? Jeg håber i hvert fald han viser sig fra sin bedste side snart :kram

Tak for jeres støtte piger... Jeg håber også at det lige så stille synker ind ved ham, og at han måske selv kommer til mig.... Det håber jeg seriøst, for det er nødvendigt at der sker en ændring i prioritering allerede fra nu af... Det er jo ikke først når lillebror er her, at jeg har brug for hjælp herhjemme...

Tak fordi de lytter og kommer med opmuntrende ord :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv vi har fået mega mange myre i vores køkken og stue. Jeg kan slet slet ikke have det ad altså.

Vræl den privat dagpleje Mie var skrevet op til og som vi virkelig glædede os til hun skulle starte hos, har kontakter mig i dag at hun lukker, da der først er nok børn fra oktober så hun ikke har råd til at fortsætte :boo

Kemien var bare så god, en kærlig fantastisk dagplejemor med fokus på økologi og udeliv og motorik er gået tabt. En vuggestue er blevet en fantastisk pædagog rigere.

Vi står nr 17 på listen over at få en plads herude - og ender sikkert med at skulle ud ad byen med hende for at få pasning, da alle tilflyttere kommer foran i køen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha Tina... Det lyder heller ikke rart, du havde brug for at blive hørt og mødt hvor du er pt. Og det blev du slet ikke  :kiss 

Uden at kende Torben, var min første tanke dog, at jeg kunne forestille mig at han føler sig lidt overvældet og måske lidt trukket bag lyset (i mangel af bedre ord). Du har fortalt at Torben er sensitivt, hvilket jeg også er og jeg kan i den grad mærke den situation i har der.. Han vil uden tvivl sikkert gerne hjælpe dig og dine intensioner med samtalen var på alle måder ment på den aller-allerbedste måde.. Men oftest som sensitiv, har man i den grad brug for lige at føle og mærke selv. Rammer du en dårlig dag, kan man slet ikke overskue andre og andres følelser og rammer du en god dag, så kan man som sensitiv det hele - fordi man som sensitiv meget præcist ved hvad du taler om. Jeg tror du har ramt Torben på en dårlig dag og endda sidst på dagen, hvor han måske har været lidt overstimuleret!? Herhjemme skal vi helst heller ikke tage de snakke sent på dagen/aftenen, fordi der er min hjerne brugt :)

Giv ham et par dage, måske bare en. Snak med ham igen og gør det måske lidt tidligere på dagen!?

Men altså, som skrevet tidligere, jeg kender ikke Torben. Tog egentlig primær udgangspunkt i mig selv :) Håber det hele løser sig, fordi situationen er jo heller ikke holdbar for dig, eller på sig Elin  :kiss

Det er altid godt at få vendt billedet og få set en anden vinkel på tingene - så det er dejligt at du fortæller ud fra hvordan du ville have det, fordi det er nok stadig til tider kan være svært for Torben at forklare mig, hvordan han tager det, jeg siger. Også selvom jeg spørger ind til det...

Men med det sagt, så har jeg også svært ved ind i mellem hvornår og hvordan jeg skal sige tingene til ham. Jeg føler i hvert fald, at jeg fortæller Torben tingene på en ordentlig måde, jeg nægter ham ikke tid for sig selv, for det ved jeg at han har brug for. Men jeg spørger ham om han kan lave noget om... Og efter en laaaaang snak med en veninde i dag, har jeg nok fået styr på, hvorfor det er at det hele kulminerer lige nu. Og at det derfor er vigtigt at vi får talt videre om det her. Men jeg tror at du har ret i det du skriver, og jeg vil derfor også lige afvente og se om han selv tager den op. Og ellers vente til "et godt tidspunkt" .... Selvom det er skide svært at finde. For hvis ikke jeg tager den når Elin er kommet i seng, så opfanger hun lynhurtigt hvis der er spændinger, og jeg vil egentlig helst undgå at hun skal bryde hendes hjerne med, hvorfor mor og far diskuterer - for der ved jeg at hun kommer til at spørge til. Der skal seriøst ikke meget til, før hun spørger "er du sur på mor, far?"

Tak for din dejlige besked søde Majken! Det har givet mig stof til eftertanke.... :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram Øv søde, det er slet ikke sjovt at have det sådan. Kan tydeligt huske hvor lidt energi jeg havde, da det stod værst til.

 

Jesper vil også gerne løbe/i motionscenter flere gange om ugen. Vores kompromis er, at han kan tage i motionscenter om morgen inden arbejde 2-3 dage om ugen (altså dage, hvor jeg alligevel afleverer Silke Elia i dagpleje). Han løber om aftenen, når jeg alligevel putter Silke Elia. Det tager ca. 30 minutter med godnathistorier. Til gengæld rydder han op/vasker op efter maden HVER dag. Ved ikke om det er muligt at lave nogle aftaler, så det imødekommer jer begge, sådan du får mere hjælp, men at han stadig kan komme afsted?

Tak for beskeden Louise! :kram2

Vi skal helt klart have snakket om hvordan vi fremover skal planlægge hverdagene, så det fungerer bedre. Det bliver jo ikke nemmere med et barn mere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg lige nu ikke ved om jeg kan få lov til at forsætte de sidste 10 uger i min praktik :( og hvis ikke om jeg så kan få lov til at bestå i det mindste så

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv vi har fået mega mange myre i vores køkken og stue. Jeg kan slet slet ikke have det ad altså.

Vræl den privat dagpleje Mie var skrevet op til og som vi virkelig glædede os til hun skulle starte hos, har kontakter mig i dag at hun lukker, da der først er nok børn fra oktober så hun ikke har råd til at fortsætte :boo

Kemien var bare så god, en kærlig fantastisk dagplejemor med fokus på økologi og udeliv og motorik er gået tabt. En vuggestue er blevet en fantastisk pædagog rigere.

Vi står nr 17 på listen over at få en plads herude - og ender sikkert med at skulle ud ad byen med hende for at få pasning, da alle tilflyttere kommer foran i køen :(

Myrer skal holde sig udendørs :klap

Og stort :kram Hvor er det ærgeligt med DP. Hvor er det, I bor henne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Myrer skal holde sig udendørs :klap

Og stort :kram Hvor er det ærgeligt med DP. Hvor er det, I bor henne?

Mega træls med myrer. Min mand har også erklæret krig mod dem. Ser lige om vi selv kan sprøjte dem væk ellers må vi have fat i udlejer som så må få det ordnet udenfor hvis det fortsætter.

Mega øv med dagpleje. Hun var bare helt perfekt :(

Vi bor i Skødstrup (nordligste af Århus kommune) her bliver udstykket og solgt/bygget grunde som vanvittig og institutioner kan ikke følge med overhovedet. Pt bliver over 100 børn kørt ud af byen om dagen til vuggestuer og dagpleje andre steder :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En blanding af flormelis og kartoffelmel er et godt middel mod myrer, og knap så giftigt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En blanding af flormelis og kartoffelmel er et godt middel mod myrer, og knap så giftigt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kiss søde Majs, jeg tror ikke, at nogen kan være i tvivl om, at du ér taknemmelig for at kunne få børn - men derfor er det da stadig ubehageligt at have det dårligt.

Tak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

At jeg nu er mere eller mindre arbejdsløs, lige som min barsel endelig er slut :( min chef ringede tidligere og sagde at den stilling hun lovede mig tilbage i januar ikke kunne blive til noget alligevel!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg nu er mere eller mindre arbejdsløs, lige som min barsel endelig er slut :( min chef ringede tidligere og sagde at den stilling hun lovede mig tilbage i januar ikke kunne blive til noget alligevel!

Ej det er jeg virkelig ked af. Hold op hvor er det dårlig stil

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er altid godt at få vendt billedet og få set en anden vinkel på tingene - så det er dejligt at du fortæller ud fra hvordan du ville have det, fordi det er nok stadig til tider kan være svært for Torben at forklare mig, hvordan han tager det, jeg siger. Også selvom jeg spørger ind til det...

Men med det sagt, så har jeg også svært ved ind i mellem hvornår og hvordan jeg skal sige tingene til ham. Jeg føler i hvert fald, at jeg fortæller Torben tingene på en ordentlig måde, jeg nægter ham ikke tid for sig selv, for det ved jeg at han har brug for. Men jeg spørger ham om han kan lave noget om... Og efter en laaaaang snak med en veninde i dag, har jeg nok fået styr på, hvorfor det er at det hele kulminerer lige nu. Og at det derfor er vigtigt at vi får talt videre om det her. Men jeg tror at du har ret i det du skriver, og jeg vil derfor også lige afvente og se om han selv tager den op. Og ellers vente til "et godt tidspunkt" .... Selvom det er skide svært at finde. For hvis ikke jeg tager den når Elin er kommet i seng, så opfanger hun lynhurtigt hvis der er spændinger, og jeg vil egentlig helst undgå at hun skal bryde hendes hjerne med, hvorfor mor og far diskuterer - for der ved jeg at hun kommer til at spørge til. Der skal seriøst ikke meget til, før hun spørger "er du sur på mor, far?"

Tak for din dejlige besked søde Majken! Det har givet mig stof til eftertanke.... :kram

Jamen det var da så lidt søde Tina  :kiss Jeg er slet, slet, slet ikke i tvivl om at du er god til at give torben plads, siger tingene ordentlig til ham osv. Lige såvel jeg ved, at når Jakob kommer til mig, er det ikke med en skidt bagtanke ell. lign. Det der bare oftest sker for en person der er sensitiv er at ALLE følelser rammer en, når man bliver spurgt og det kommer bag på en og reagere man derudfra.. På den måde er man ret lunefuld og RØV svær at finde ud af for modparten!! Det er slet ikke nemt at finde ud af noget, sådan agtig, med en sensitiv person.. Desværre! Og det ved man også godt som sensitiv, men det er svært at sætte sig udover det man rammes med...

Dejligt, at du kunne bruge det til noget - det var også kun tanken med det :) Vejen til en bedre kommunikation, uanset, er jo at lære hinanden at kende osv. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg nu er mere eller mindre arbejdsløs, lige som min barsel endelig er slut :( min chef ringede tidligere og sagde at den stilling hun lovede mig tilbage i januar ikke kunne blive til noget alligevel!

Dårlig stil! Var det vikarjob du havde inden barsel? For ellers skal du da have et eller andet at komme tilbage til? :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt det må vi prøve :kiss tusind tak for tippet

Kanel er også et godt middel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.