tazdiginez

Brokke-tråden.

19,339 indlæg i dette emne

Det er jo sjovt nok sådan dem der betaler topskat tænker ;) Men Danmark ville sgu være på røven, hvis de så bare arbejdede det mindre. Jeg synes vi mangler stoltheden over faktisk at forsørge sig selv og taknemmeligheden over det man allerede HAR fået, fremfor at mugge over det 'der bliver taget fra os'. Men det er måske bare mig der er lidt mere 'blå' på det punkt, end gennemsnittet herinde :rolleyes

 

Helt enig med dig her Susanne - som i så meget andet :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:ditto Synes da ikke tanken om, at dem der har mest også giver mest er ret blå? :unsure

 

Uden at vide om det var det hverken Susanne, Troldemor eller nogen andre egentlig hentydede til, så tænker jeg personligt at det måske ikke så meget er spørgsmålet om hvorvidt det er dem der har mest, der giver mest, der hentydes til, men måske mere det med stoltheden over at kunne forsørge sig selv og tage ansvar for eget liv?

 

Vil på ingen måde skære alle over en kam, men kan blot påpege at jeg har en del meget venstreorienterede i min omgangskreds, og her hersker der altså visse steder en tendens til at synes, at det da bare er staten og "de rige svin" der skal betale det hele. Og at det er alt for galt og "voldtægt af velfærden" at man ikke har råd til at gå i byen hver weekend og i biografen en gang om ugen, på det offentliges regning (læs: mens man er på su). Og den tendens synes jeg blot at jeg personligt oftere oplever i "røde" kredse end i liberale.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Crap! Har sovet over <_< Og jeg ved bare, at min krop KAN ikke skynde sig, så begynder jeg at kaste op. For pokker da! :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er i den grad "flyttet" en Pre-teenager (med drama-gen) ind på matriklen...

Huha.. Moderen føler sig udfordret....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Barbamama: min erfaring siger mig også at det bedste er at tage den med ro, og komme "ordentligt af sted".. Om du kommer 15 min for sent, eller 30.. Det er højest sandsynligt ikke den store forskel :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er i den grad "flyttet" en Pre-teenager (med drama-gen) ind på matriklen...

Huha.. Moderen føler sig udfordret....

Jeg har en 7 årig pre-teenager herhjemme pt. Så jeg føler med dig. Hormonerne raser og er svære at tale fornuft med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en 7 årig pre-teenager herhjemme pt. Så jeg føler med dig. Hormonerne raser og er svære at tale fornuft med.

De er helt uden for rækkevidde... Har en dreng på snart 12..

Jøsses for en morgen...

Følger der en brugsanvisning med til dem? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er helt uden for rækkevidde... Har en dreng på snart 12..

Jøsses for en morgen...

Følger der en brugsanvisning med til dem? ;)

Desværre ikke :)

Vi har også vores hyr om morgenen. ALT skal foregå i slow motion og siger vi han skal få lidt fart på bliver der talt knap så pænt og han bliver provokerende langsom. Den er også gal når man skal op og når man skal i seng. Jeg håber snart det vender også for jer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne ikke lade være med at råbe efter en cyklist fra morgenen af, at vedkomne skulle få noget lys på. Det er da skide farligt i mørke og så regnvejr at køre uden lys :O Hvis der er en der bakker ud fra en indkørsel er cyklisten altså ikke nem at se. Bliver altså forarget og også en anelse hidsig på sådan nogle... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh :( Mig og William sov til klokken 9:10 (hvilket ellers aldrig sker), og William skal passes i dag så jeg kan lave opgave, og nu blev det sådan noget hast med at komme ud af døren :( og han fik ikke engang morgenmad, fordi farmor allerede ventede, og "lige har bagt boller". ØV :( Så nu savner jeg ham allerede. 

Ej og da William skulle gå (han er VILD med farmor, så ingen problemer der), fik jeg et kys og et kram og så gik han ud på stien - og farmor kalder på William så han kan komme i bilen, og så står William bare helt forstenet og vinker forsigtigt til mig og ser lidt betuttet ud, hvor jeg så spørger om han gerne vil have et kram mere og så springer han bare over i armene på mig. Lille pus! Jeg håber ikke at det var en for hastig og vild overlevering, vi havde ikke engang nået at snakke om det :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Crap! Har sovet over <_< Og jeg ved bare, at min krop KAN ikke skynde sig, så begynder jeg at kaste op. For pokker da! :prik

Js gamle "chef" sagde det så smukt: Stå op som du plejer, selvom du er for sent på den.

Hvis du stresser, vil du være bagud HELE dagen, hvorimod, tager du tingene i DIT tempo, som du plejer - så er du "bare" kommet for sent op :)

 

Det er hvad øjet ser ;) - så tag den med ro og lad dig ikke hæmme af det :) Det kan så nemt ødelægge en hel dag for én :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh :( Mig og William sov til klokken 9:10 (hvilket ellers aldrig sker), og William skal passes i dag så jeg kan lave opgave, og nu blev det sådan noget hast med at komme ud af døren :( og han fik ikke engang morgenmad, fordi farmor allerede ventede, og "lige har bagt boller". ØV :( Så nu savner jeg ham allerede. 

Ej og da William skulle gå (han er VILD med farmor, så ingen problemer der), fik jeg et kys og et kram og så gik han ud på stien - og farmor kalder på William så han kan komme i bilen, og så står William bare helt forstenet og vinker forsigtigt til mig og ser lidt betuttet ud, hvor jeg så spørger om han gerne vil have et kram mere og så springer han bare over i armene på mig. Lille pus! Jeg håber ikke at det var en for hastig og vild overlevering, vi havde ikke engang nået at snakke om det :(

:kram .kram

 

Han hygger sig HELT sikkert med farmor og ny-bagte boller - du kan jo prøve at ringe om et stykke tid og høre, hvordan det går. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er i den grad "flyttet" en Pre-teenager (med drama-gen) ind på matriklen...

Huha.. Moderen føler sig udfordret....

Velkommen i klubben :kram2

Her har jeg to stks i øjeblikket.

En på 12 som grænser til teenager med bumser, bryster osv

En på 8 som i den grad er præteen :rolleyes

Det gælder om at holde tungen lige i munden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lorte-halsbetændelse IGEN!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen i klubben :kram2

Her har jeg to stks i øjeblikket.

En på 12 som grænser til teenager med bumser, bryster osv

En på 8 som i den grad er præteen :rolleyes

Det gælder om at holde tungen lige i munden

Jeg tænker tit på at mine forældre var MERE end udfordret med 4 piger med 13 år mellem ældste og yngste :blink min søster var MEGA teenager, mens jeg var Preteen og et nyt skolebarn og et spædbarn på en gang!!!! Og så kørte det ellers deropad med Preteen, 2 teenagere og en der var ved at skabe selvstændighed!!!

Jeg lyver ikke når jeg siger at min mor og far balancerede på en Line over et brændende helvede en uge hver måned :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker tit på at mine forældre var MERE end udfordret med 4 piger med 13 år mellem ældste og yngste :blink min søster var MEGA teenager, mens jeg var Preteen og et nyt skolebarn og et spædbarn på en gang!!!! Og så kørte det ellers deropad med Preteen, 2 teenagere og en der var ved at skabe selvstændighed!!!

Jeg lyver ikke når jeg siger at min mor og far balancerede på en Line over et brændende helvede en uge hver måned :p

Hehe ja det vil jeg godt tro ;)

Med den aldersforskel der er mellem vores tre, så vil det også glide over i hinanden indtil den sidste flytter hjemmefra :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har forstuvet foden  <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Uden at vide om det var det hverken Susanne, Troldemor eller nogen andre egentlig hentydede til, så tænker jeg personligt at det måske ikke så meget er spørgsmålet om hvorvidt det er dem der har mest, der giver mest, der hentydes til, men måske mere det med stoltheden over at kunne forsørge sig selv og tage ansvar for eget liv?

Vil på ingen måde skære alle over en kam, men kan blot påpege at jeg har en del meget venstreorienterede i min omgangskreds, og her hersker der altså visse steder en tendens til at synes, at det da bare er staten og "de rige svin" der skal betale det hele. Og at det er alt for galt og "voldtægt af velfærden" at man ikke har råd til at gå i byen hver weekend og i biografen en gang om ugen, på det offentliges regning (læs: mens man er på su). Og den tendens synes jeg blot at jeg personligt oftere oplever i "røde" kredse end i liberale.

Enig.

Jeg betaler gladeligt min topskat! Men jeg bliver temmelig provokeret af dem, der åbenlyst skilter med alt det de forventer at få foræret og brokker sig, når de ikke længere er berettiget til at 'få' et eller andet, fordi de for pokker nu SELV kan betale - brok fremfor stolthed <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At vi har ventet i ugevis på en montør til at sætte beslag på vinduerne på 1. sal og så er det f**** de forkerte beslag, vi har fået tilsendt! :prik :angry

 

Så nu kan vi vente til efter jul - vi begyndte også kun på processen i juli...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig.

Jeg betaler gladeligt min topskat! Men jeg bliver temmelig provokeret af dem, der åbenlyst skilter med alt det de forventer at få foræret og brokker sig, når de ikke længere er berettiget til at 'få' et eller andet, fordi de for pokker nu SELV kan betale - brok fremfor stolthed <_<

Jeg glæder mig også meget til den dag, hvor jeg igen har arbejde. For synes ikke det er fedt at ikke være "min egen herre".

Det er så frustrerende at være afhængig af andre og også ydmygende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv!

 

Ja! Heldigvis er den ikke blå mere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo sjovt nok sådan dem der betaler topskat tænker ;) Men Danmark ville sgu være på røven, hvis de så bare arbejdede det mindre. Jeg synes vi mangler stoltheden over faktisk at forsørge sig selv og taknemmeligheden over det man allerede HAR fået, fremfor at mugge over det 'der bliver taget fra os'. Men det er måske bare mig der er lidt mere 'blå' på det punkt, end gennemsnittet herinde :rolleyes

Nej jeg er så enig! Synes ikke man skal se det som om, at der bliver taget noget fra én, når man begynder at tjene flere penge. Man bør tværtimod se det som en stor hjælp, at man overhovedet fik noget, da man tjente mindre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh, det er begyndt at dryppe ned i det værelse som vi vil lave om til Simons værelse, når det regner meget, og vi havde en fra forsikringen ude og kigge på det idag. Forsikringen vil ikke dække :(

Jeg spurgte ham så hvor meget han tror det vil koste at lave og han sagde lidt over 20.000 kr :( av av! De penge har vi bare ikke, når vi også prøver at spare op til både bryllup og ferie. Suk..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen i klubben :kram2

Her har jeg to stks i øjeblikket.

En på 12 som grænser til teenager med bumser, bryster osv

En på 8 som i den grad er præteen :rolleyes

Det gælder om at holde tungen lige i munden

Ja, det er lidt af en mundfuld..

Man skal dælme være god til at guide dem igennem,..

:kiss til dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.