tazdiginez

Brokke-tråden.

19,339 indlæg i dette emne

Er træt af det igen igen klør i mine håndflader og under mine fødder :( tror det er en allergisk reaktion men jeg aner ikke på hvad :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mjah, tyveri kræver, at man fjerne genstanden med henblik på at skaffe sig selv eller andre uberettiget vinding - det er næppe opfyldt her ;)

Hvis barnevognen står i opgangen, og den ikke må stå der, så vil jeg gætte på, at de godt må flytte den - men de skal passe ordentlig på den, og udlevere den igen.

der står i vores husorden at den ikke må forhindre fri passage. Som før nævnt er vores opgang en balsal og den står under en trappe hvor mennesker ikke kan være. I øvrigt er der to meter til røglemmen, så deres undskyldning med at den står i vejen for brandmyndighederne virker også søgt. Så jeg er efterhånden træt af en sag som aldrig burde være startet, da jeg faktisk hele tiden har overholdt reglerne og endda forsøgt at finde fælles fodslag med bestyrelsesformanden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

der står i vores husorden at den ikke må forhindre fri passage. Som før nævnt er vores opgang en balsal og den står under en trappe hvor mennesker ikke kan være. I øvrigt er der to meter til røglemmen, så deres undskyldning med at den står i vejen for brandmyndighederne virker også søgt. Så jeg er efterhånden træt af en sag som aldrig burde være startet, da jeg faktisk hele tiden har overholdt reglerne og endda forsøgt at finde fælles fodslag med bestyrelsesformanden suk!

Det lyder også max-emsigt <_<

Og hvis der bare står, at den ikke må hindre fri passage, og den ikke gør det - så har de da også et problem, hvis de fremturer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder også max-emsigt <_<

Og hvis der bare står, at den ikke må hindre fri passage, og den ikke gør det - så har de da også et problem, hvis de fremturer...

Ej, men det har nærmest udviklet sig til en saga! Jeg kommer med en forklaring i min mor-tråd, når jeg er på fra en computer. Men ja, emsige, små sko, krakilske og jeg ved ikke hvad, er alle ting der passer perfekt på vores boligforening og administrator!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forbistrede hoste. Har ligget 3 timer hos Lilly nu som blir ved at vække sig selv med hoste.

Så blir lidt ærgerlig på min kæreste som lige skal se noget færdig på tv... Jeg gad godt ha en lille pause og sidde alene inden jeg skal sove.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mjah, tyveri kræver, at man fjerne genstanden med henblik på at skaffe sig selv eller andre uberettiget vinding - det er næppe opfyldt her ;)

Hvis barnevognen står i opgangen, og den ikke må stå der, så vil jeg gætte på, at de godt må flytte den - men de skal passe ordentlig på den, og udlevere den igen.

 

Så brugstyveri da ;) 

Jeg tænker, at det er samme princip, som når det er cykler, der bliver fjernet. Og efter den sag, der var i sommers med "cykelstativet", der fjernede folks cykler, og kun udleverede dem mod betaling, gik politiet ud med en pressemeddelelse omkring hvornår man må fjerne folks cykler, og hvornår man ikke må. Her sagde de, at det var brugstyveri, fordi man "uberettiget hindrer en anden i helt eller delvist at råde over ting". Det må da også gælde for barnevogne. 

 

Pressemeddelelsen ligger her (der henviser de også til paragraffer, måske kan du bruge det MorAnja?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så brugstyveri da ;)

Jeg tænker, at det er samme princip, som når det er cykler, der bliver fjernet. Og efter den sag, der var i sommers med "cykelstativet", der fjernede folks cykler, og kun udleverede dem mod betaling, gik politiet ud med en pressemeddelelse omkring hvornår man må fjerne folks cykler, og hvornår man ikke må. Her sagde de, at det var brugstyveri, fordi man "uberettiget hindrer en anden i helt eller delvist at råde over ting". Det må da også gælde for barnevogne.

Pressemeddelelsen ligger her (der henviser de også til paragraffer, måske kan du bruge det MorAnja?)

:) deraf det med at de skal aflevere vognen igen, så snart ejeren beder om den :)

I forhold til at flytte den, så er det med cyklerne påvirket af, at det er færdselslovens område - men jeg skal blankt erkende, at jeg ikke har dyrket spørgsmålet om flytning af grej fra opgange :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:) deraf det med at de skal aflevere vognen igen, så snart ejeren beder om den :)

I forhold til at flytte den, så er det med cyklerne påvirket af, at det er færdselslovens område - men jeg skal blankt erkende, at jeg ikke har dyrket spørgsmålet om flytning af grej fra opgange :)

De forholder sig både til når det er indenfor færdselslovens område, og uden for. Konklusionen er den samme.

Sure, de skal aflevere vognen tilbage med det samme, men det gør det jo ikke ok at tage den i første omgang. Jeg må jo heller ikke tage min nabos bil uden at spørge, og så bare aflevere den tilbage, når de beder om det.

Men er helt enig med dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor må man ikke give børn sovepiller? (Retorisk spørgsmål) sov søde Immanuel, sov!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så brugstyveri da ;)

Jeg tænker, at det er samme princip, som når det er cykler, der bliver fjernet. Og efter den sag, der var i sommers med "cykelstativet", der fjernede folks cykler, og kun udleverede dem mod betaling, gik politiet ud med en pressemeddelelse omkring hvornår man må fjerne folks cykler, og hvornår man ikke må. Her sagde de, at det var brugstyveri, fordi man "uberettiget hindrer en anden i helt eller delvist at råde over ting". Det må da også gælde for barnevogne.

Pressemeddelelsen ligger her (der henviser de også til paragraffer, måske kan du bruge det MorAnja?)

Tak!! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor må man ikke give børn sovepiller? (Retorisk spørgsmål) sov søde Immanuel, sov!!

Haha, åh tænk hvis man måtte! :7himmel :lolhit

Håber han snart sover :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, åh tænk hvis man måtte! :7himmel :lolhit

Håber han snart sover :kram

Han sover stadig ikke....

Men det ville være så meget lettere :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han sover stadig ikke....

Men det ville være så meget lettere :lol

Jeg kunne også godt bruge en stak sovepiller til Alba :lol

Ej, hun er virkelig dygtig til at falde i søvn, 99% af gangene skal jeg bare ligge hende i barnevognen og så sover hun. Men hun sover kun 4X30 minutter på en dag, og det er bare ikke nok! Hun vågner altid efter 30 minutter og er lysvågen og gider da absolut ikke sove mere. Det kunne være skønt hvis der var et vidunder middel, man kunne give, så babyer sover 3 timer i rap! :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne også godt bruge en stak sovepiller til Alba :lol

Ej, hun er virkelig dygtig til at falde i søvn, 99% af gangene skal jeg bare ligge hende i barnevognen og så sover hun. Men hun sover kun 4X30 minutter på en dag, og det er bare ikke nok! Hun vågner altid efter 30 minutter og er lysvågen og gider da absolut ikke sove mere. Det kunne være skønt hvis der var et vidunder middel, man kunne give, så babyer sover 3 timer i rap! :P

Vidundermidlet hedder whiskey! :lol

Nej, spøg til side. :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, åh tænk hvis man måtte! :7himmel :lolhit

Håber han snart sover :kram

:7himmel ! Det ville have gjort (gøre) mit liv noget nemmere!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De forholder sig både til når det er indenfor færdselslovens område, og uden for. Konklusionen er den samme.

Sure, de skal aflevere vognen tilbage med det samme, men det gør det jo ikke ok at tage den i første omgang. Jeg må jo heller ikke tage min nabos bil uden at spørge, og så bare aflevere den tilbage, når de beder om det.

Men er helt enig med dig :)

:lol jeg ser det for mig :)

Men hvis nu naboen uden aftale har sat sin bil på din græsplæne - mon så ikke godt, du må flytte den lidt? Nå, jeg spinder bare - jeg ved som sagt ikke så meget om lige det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lol jeg ser det for mig :)

Men hvis nu naboen uden aftale har sat sin bil på din græsplæne - mon så ikke godt, du må flytte den lidt? Nå, jeg spinder bare - jeg ved som sagt ikke så meget om lige det :)

De må vist godt flytte den en lille smule - fx stille en cykel på plads i cykelstativ eller rykke en barnevogn hen i et barnevognskur etc. Men at tage den helt, til et sted, hvor man ikke lige kan komme til den (og dermed er hindret eller begrænset i brugen), så er det ikke i orden :)

Godt du kunne bruge det, moranja :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De må vist godt flytte den en lille smule - fx stille en cykel på plads i cykelstativ eller rykke en barnevogn hen i et barnevognskur etc. Men at tage den helt, til et sted, hvor man ikke lige kan komme til den (og dermed er hindret eller begrænset i brugen), så er det ikke i orden :)

Godt du kunne bruge det, moranja :super

Jeg bliver helt interesseret - på den nørdede måde :) - politiet skriver jo også noget tøvende på de tilfælde, der ikke er inden for færdselslovens område (de mener, at det nok er forbudt, men det ligner ikke noget, de har haft lejlighed til at prøve efter :chin: ). Jeg tror lige, jeg prøver at tage den med til frokost på kontoret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver helt interesseret - på den nørdede måde :) - politiet skriver jo også noget tøvende på de tilfælde, der ikke er inden for færdselslovens område (de mener, at det nok er forbudt, men det ligner ikke noget, de har haft lejlighed til at prøve efter :chin: ). Jeg tror lige, jeg prøver at tage den med til frokost på kontoret :)

Hvis du bliver klogere, så del det endelig med os

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver helt interesseret - på den nørdede måde :) - politiet skriver jo også noget tøvende på de tilfælde, der ikke er inden for færdselslovens område (de mener, at det nok er forbudt, men det ligner ikke noget, de har haft lejlighed til at prøve efter :chin: ). Jeg tror lige, jeg prøver at tage den med til frokost på kontoret :)

Hehe, giv endelig svar tilbage - jeg vil også nørde :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke fordi jeg vil lyde som en sur mokke, men hold nu k*ft, hvor er det hårdt at ligge lige under fødegangen. Specielt når de har åbne vinduer på stuerne. Som om det ikke er hårdt nok i forvejen skal jeg også tvinges til at høre på skrigende kvinder i fødsel efterfulgt af babyskrål.

Øv, hvor jeg bare ikke gider være her mere. Savner at være gravid og vil bare gerne være smertefri meget snart. Bare den dummeste uge i mit liv :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke fordi jeg vil lyde som en sur mokke, men hold nu k*ft, hvor er det hårdt at ligge lige under fødegangen. Specielt når de har åbne vinduer på stuerne. Som om det ikke er hårdt nok i forvejen skal jeg også tvinges til at høre på skrigende kvinder i fødsel efterfulgt af babyskrål.

Øv, hvor jeg bare ikke gider være her mere. Savner at være gravid og vil bare gerne være smertefri meget snart. Bare den dummeste uge i mit liv :boo

Ej har du mistet? :unsure :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej har du mistet? :unsure :kram

Det må jeg desværre sige ja til :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke fordi jeg vil lyde som en sur mokke, men hold nu k*ft, hvor er det hårdt at ligge lige under fødegangen. Specielt når de har åbne vinduer på stuerne. Som om det ikke er hårdt nok i forvejen skal jeg også tvinges til at høre på skrigende kvinder i fødsel efterfulgt af babyskrål.

Øv, hvor jeg bare ikke gider være her mere. Savner at være gravid og vil bare gerne være smertefri meget snart. Bare den dummeste uge i mit liv :boo

:kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke fordi jeg vil lyde som en sur mokke, men hold nu k*ft, hvor er det hårdt at ligge lige under fødegangen. Specielt når de har åbne vinduer på stuerne. Som om det ikke er hårdt nok i forvejen skal jeg også tvinges til at høre på skrigende kvinder i fødsel efterfulgt af babyskrål.

Øv, hvor jeg bare ikke gider være her mere. Savner at være gravid og vil bare gerne være smertefri meget snart. Bare den dummeste uge i mit liv :boo

:kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.