Rjs

Fødselsforberedelse

13 indlæg i dette emne

Hvornår starter i til fødselsforberedelse? Skal manden med?

Vi starter 3/9 en gang om ugen i 5 uger. Manden arbejder meget så der er ikke tid til at han kan komme med alle gangene, men jeg har spurgt jm hva for gange der var vigtigst og det var tredje gang hvor det handler om fødslen også fjere gang hvor vi skal på sygehuset til rundvisning. Ville da synes det var rigtig dejligt hvis han kom med alle gangene, men det er fra 15 -17, og han er som regl først hjemme mellem 16 og 17 :-).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi starter den 12/9 og skal så afsted fire gange, slutter den 24/10 (hvor det vist er meningen, man skal vise babyer frem, men satser nu på de bliver derinde lidt længere, vi var bare nødt til at komme på et tidligt hold, fordi der er så stor risiko for, for tidlig fødsel). Og ja, Martin tager med alle gangene. Det er ret godt i Hillerød, vi er en lille gruppe par, som følges ad, plus der så også er mulighed for auditorie undervisning. Men min jordemoder foreslog at vi startede med det her og så ser vi, om der er behov for mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har takket nej til det meste. Gik Tim gruppe jordemor ved sidste graviditet, og syntes det var spild af tid ;-)

Så tror jeg har sagt nej tak til at se vidio og snakke om fødsel og sikkert også et amme foredrag, ja også rundvisning på fødegangen.

Tror jeg læser brochurerne godt igennem og stiller min jordemor de spørgsmål, der nu skulle være!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg starter den 10.september og så er det fire uger i træk, dvs. sidste gang er 1.oktober. Vi kunne kun få tider der var i arbejdstiden, og vi arbejder begge to stadig der, men må bare prioritere at komme af sted. Jeg ved derfor ikke 100% om manden kommer med alle gange, men det er i hvert fald hans intention. Tror også jeg vil prioritere de to sidste gange hvis han får svært ved at få fri.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke været så obs på hvad der er af tilbud - har jo prøvet det før. Da jeg kort var inde og vende på fødegangen i sidste weekend, lignede den fuldstændig sig selv fra sidst - selv om der er gået 14½ år! Men rundvisningen ville nok afslører lidt fornyelser (håber jeg!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til fødselsforberedelse på det jordemor center jeg er tilknyttet. 2 af gangene er med manden og de sidste 2 er alene. Den første gange er her i slutningen af august, og den sidste er i slutningen af oktober, 4-5 dage før min termin.

Tak for tippet om hjemmestudie til smertefri fødsel, jeg har faktisk godt set det meen tænker at det måske er lidt tamt at forberede sig selv foran computeren. Nu starter jeg i hvert fald med det tilbud jeg har fået igennem min jordemor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har desværre endnu ikke hørt hvornår jeg kan starte fødselsforberedelse :-(

Tror jeg er blevet 'snydt' for en JM konsultation, da den der baby-bog (lægen/libero) + lægehåndbogen, skriver man har JM ca uge 15, 21 og 29 - og jeg har kun haft uge 15 og nu her d. 14/8 (uge 28). Ikke at det har den store betydning, der sker bare så meget i den her periode og man har så mange spørgsmål :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller ingen tid i 21, men synes nu ikke jeg savner den :) Jeg er tilknyttet Hillerød og der er det ikke kutyme med uge 21 i hvert fald.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også kun været ved jordmor en gang og skal først igen den 25 august og der er jeg omkring uge 31, ved ikke om det har noget at gøre med jeg er 3 gangs gravid.... Husker jeg var til flere tjek med de første drenge...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også kun været til JM en gang, og skal igen omkring uge 30. Har været 1 gang til ordinær svangerskabskontrol hos læge, og skal igen her omkring uge 25 (det bliver uge 26, da jeg ikke kunne få tid før). Af fødselsforberedelse, så tror jeg vi tager til de 2 forældreeftermiddage de tilbyder ude på Hvidovre. Tror faktisk ikke der er andre tilbud, med mindre man vil i en særlig gruppe der mødes en gang om ugen på jormodercentret. Denne gruppe fik jeg ikke tilbudt, da min jordemoder mente, at jeg ikke har nogen "særlige behov" eller er i "risikogruppe" som hun sagde. Det passer mig egentlig fint med kun et par eftermiddage. Jeg læser jo en god del om graviditet, fødsel og spædbarn, og har travlt nok med andre ting i forvejen:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg har jo været 2 gange, og skal til mit tredie besøg i august, omkring uge 30, men jeg tror det er det besøg i andre refererer til som uge 27 der bare ligger lidt sent.

Til mit sidste besøg, som alle så åbenbart ikke får, skete der ikke det store.

Jordemoderen mærkede på min mave, stixede min urin og spurgte om jeg havde nogle spørgsmål. Det var vel det, og det tog +- 10 min alt i alt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg har jo været 2 gange, og skal til mit tredie besøg i august, omkring uge 30, men jeg tror det er det besøg i andre refererer til som uge 27 der bare ligger lidt sent.

Til mit sidste besøg, som alle så åbenbart ikke får, skete der ikke det store.

Jordemoderen mærkede på min mave, stixede min urin og spurgte om jeg havde nogle spørgsmål. Det var vel det, og det tog +- 10 min alt i alt.

Var til læge i torsdags.

Har du (I) det godt? Blodtryk - vejning - mærke måle mave - hjertelyd - omkring 5 min. ;-) havde klaret urinprøve inden konsultation.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det helt fint.

Lægen kunne ikke høre hjertelyd sidst, men vi kunne se spark så det bekymrede mig ikke.

Iøvrigt larmede hans ventilation ret meget så tror måske problemet lå der ;)

Mit blodtryk og min blodprocent er stadig i den lave ende, men det er bedre end det var allerførst. Jeg tager dobbelt op på jern for at forbedre blodprocenten lidt. Det giver lidt problemer med hård mave, men det går.

Min eneste bekymring er vægten der godt nok steg hurtigt, men nu står den lidt i stampe og så længe jeg ellers føler mig fit så må vægten jo stige hvis den gør det.

Engang imellem når jeg koger om aftenen joker jeg lidt med at jeg godt kunne bruge bare en times pause uden mave.

Og jeg glæder mig til at få min krop for "mig selv" igen.

Alt i alt tror jeg dog at jeg er ret "heldig" i forhold til gener mm så krydser fingre for at det fortsætter sådan.

ps. jeg skal have taget blodprøve og urinprøve ved hvert lægebesøg, (dvs. 3 gange i alt) skal i ikke det?

EDIT´: hov det var da egentlig lidt en afstikker fra trådens emne,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER