Fru H

Overvejelser om jul.

18 indlæg i dette emne

Nu er vi jo i den fantastiske situation, at vi står med - potentielt - meget små yndlinge til jul.

Har I talt om, hvordan I klarer den?

Selvom om manden og jeg har været sammen i 9 år, har vi aldrig holdt jul sammen. Vi holder begge jul sammen med vores forældre og søskende og nyder den "alene-tid" vi endelig har med vores helt nærmeste. Så har vi fejret jul sammen den 24. om morgenen, og udvekslet gaver der m.v. Vi har altid kørt hjem, for at sove, da vi bor ca 25 km væk fra hvert forældrepar.

I år har vi besluttet at holde jul hjemme - kun os tre. Så er der ikke noget stress, og det er helt ok, hvis vi først spiser halvkold and kl 21 fordi junior har krise.

Mine forældre er orienteret - og min mor synes, at det er en pragtfuld ide. Mandens forældre er ikke orienteret endnu, men de må jo acceptere vores valg.

Så står vi med valget på, hvem der skal være første sæt bedsteforældre til næste år, medmindre vi da tilbyder at holde jul og inviterer begge familier.

Hvad med jer? Har I gjort jer overvejelser?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har kendt hinanden i 9 år, og har holdt jul sammen i de7 år vi har haft børn. Vi holder det der hvor vi lige har lyst til det, det år. Nogle gange hos min svigermor/nogen gange hos mine forældre og andre gange hjemme hvor begge sider bliver inviteret. Jeg orker ikke millimeter demokrati så vi vil ikke ligge os fast på en bestemt måde :)

I år har vi ikke snakket om det endnu, men i og med set er tredje barn er det jo lidt på rutinen, så satser jeg ikke på det bliver noget problem med en lille baby og jul.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige på besøg fra oktober :) Vi har bestemt os for at holde jul hjemme i år, og så invitere begge vores forældre. Vi ved at de gerne vil hjælpe med mad osv, så der bliver ingen stress.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige paa besoeg fra Italien og tumlingealder-mor ;)

Vi har ogsaa valgt at holde jul, som det nu kan passe og ikke at laegge os fast paa noget bestemt aar efter aar. Jeg magter ikke pligt (og det kan ikke passe ind i vores livsstil), saa det har jeg fortalt min familie. De er nok lidt kede af det, men det er bare ikke noget, jeg kan hjaelpe dem med... -_-

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke nogen faste aftaler, vi bestemmer os år for år. Vi har ikke snakket om den forestående jul endnu. Vi har mine forældre og min mands mor eller far. Min svigerinde er meget syg, så egentlig tror jeg min mand bestemmer, hvor vi skal være!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

da jeg fandt sammen med min mand for 6 år siden i oktober blev jeg inviteret med ham og hans forældre på skiferie som lå hen over julen - det var lidt grønseoverskridende at skulleholde jul uden min familie (jeg var 20). Svigermor mente så at det jo så betød D måtte med mig hjem året efter, så lige siden har vi faktisk skiftet hvert år og det fungerer for os :)

i år falder det så heldigt at det er hos svigerforældrene som bor 2 km væk (modsat mine forældre som er 160 km væk) så det er rart med en lille ny en :)

Glæder mig dog til vi får plads nok til jeg kan stå for at holde jul! :) elsker jul så meget! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige siden vi fandt sammen, holdt jul skiftevis hos vores familier. Det samme gør både mine og Martins søskende, så vi er heldigvis allesammen samlet hvert andet år i den ene og den anden familie. I år skal vi være hos Martins søster, så tvillingerne skal på langtur til Jylland og vi skal være der længe, fra omkring den 20. december til efter nytår - hvis de vel og mærke kan holde til det. Min søster kommer hjem fra Australien, så det skal jo nydes, savner hende noget så frygteligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holder jul hjemme i år og der har vi alle tre børn, plus familie og svigerfamilie. Næste år er det så en af familierne der holder jul. Da mine 2 ældste er skilsmissebørn så er det kun hvert andet år de er hos os i julen. Det fungerer fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har skiftet imellem vores familier indtil nu, og kommer til at gøre det samme i år, det er svigersfars tur så vi skal holde jul hos svigerfamilien.

I år har vi også mine bonusdrenge så der bliver fuldt pakket i dytten :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det dejligt at høre, at vi ikke er de eneste der tænker at holde jul ude. Håber sådan det kommer til at gå fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lige på besøg her ;)

Vi holdt jul ude, da Karla var 4 måneder. Og det var så skønt, at vi bare skulle dukke op og lade os servicere. Der var styr på maden, hvornår vi skulle pakke gaver op mm, vi skulle bare tage os af Karla. Vi havde hendes barnevognskasse og voksipose med, og der sov hun som var hun hjemme. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lige på besøg her ;)

Vi holdt jul ude, da Karla var 4 måneder. Og det var så skønt, at vi bare skulle dukke op og lade os servicere. Der var styr på maden, hvornår vi skulle pakke gaver op mm, vi skulle bare tage os af Karla. Vi havde hendes barnevognskasse og voksipose med, og der sov hun som var hun hjemme. :)

Jeg tænker også at det netop er rart ikke at skulle stå for noget. Skulle det vise sig at lillepigen har en møgaften så kan drengene stadig få hygge jul bare med far/mig lidt på skift, og så selvfølgelig farfar og familie. Det tror jeg er en fin løsning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har skiftet mellem at holde jul mellem vores familier, så det ene år i jylland og så det næste på Fyn. Det fungerer fint, og det regner jeg da med at det bliver ved med, når der kommer børn til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand og jeg holder jul sammen, sammen med skiftevis min og hans familie (hvertandet år). Heldigvis er mine søskende og hans bror i samme rytme, således at vi hvert år bliver hele storfamilien enten på hans eller min side samlet. I år starter vi hos min familie (juleaften + nogle dage), og tager så til hans familie og bliver der nogle dage. Vi skal derfor rejse til Jylland med en lille baby, men det tager vi helt roligt. Det skal nok gå godt, og der er mange til at hjælpe os, både i min og hans familie:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har skiftevis holdt jul hos mine forældre og året efter hos min mands forældre.

Men i år er det anderledes, da vi har en 8 måneder gammel dreng og har derfor besluttet at holde jul herhjemme og har inviteret begge vores forældre.

Så kan vi alle nemlig være sammen og fejre vores drengs aller første jul.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holder jul hvertandet år ved mine forældre og hvertandet ved svigerforældre, og har gjort det siden vores 2.jul som kærester (første jul var vi ved hver vores familie). Vi overvejer om vi skal holde fast i traditionen eller om vi skal have lavet det om på et tidspunkt.

Men i år passer det egentlig fint med at det er ved svigerforældrene, for de bor så tæt på at det sagtens kan lade sig gøre med en lille baby. Det eneste jeg frygter er at vi bliver maaaange mennesker i en lejlighed (godt nok stor lejlighed, men alligevel), men mon ikke det går. Vi behøver nok ikke komme før maden står på bordet nærmest, og så må vi se hvordan det så går med gaveåbning osv. Jeg håber vi kan finde et sted hvor der er ro til at han kan sove, men ellers har jeg nok ikke så meget imod at gå en tur med barnevognen på et tidspunkt.

Jeg tror det kommer til at gå fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en masse input - vi har tit fået at vide, at det er sært, at vi ikke holder jul sammen, særlig efter, at vi blev gift.

Jeg tror såmænd også, at det ville gå fint at være ude - eller at have gæster, hvis bare alle hjalp lidt til, men vi har i flere år talt om, at det kunne være hyggeligt at holde jul sammen; kun os to.

Det bliver så os tre i år (og kattene, selvfølgelig) og jeg tror, at det bliver super hyggeligt. Vi har altid har juletræ m.v. så det skal vi selvfølgelig også have i år. Julemiddagen kommer til at bestå af det traditionelle; and, kartofler - brune og hvide - sovs, hjemmelavet rødkål, måske hjemmelavet grønlangkål efter lollandsk opskrift og risalamande. Heldigvis er vi her enige om, hvad der skal være.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en masse input - vi har tit fået at vide, at det er sært, at vi ikke holder jul sammen, særlig efter, at vi blev gift.

Jeg tror såmænd også, at det ville gå fint at være ude - eller at have gæster, hvis bare alle hjalp lidt til, men vi har i flere år talt om, at det kunne være hyggeligt at holde jul sammen; kun os to.

Det bliver så os tre i år (og kattene, selvfølgelig) og jeg tror, at det bliver super hyggeligt. Vi har altid har juletræ m.v. så det skal vi selvfølgelig også have i år. Julemiddagen kommer til at bestå af det traditionelle; and, kartofler - brune og hvide - sovs, hjemmelavet rødkål, måske hjemmelavet grønlangkål efter lollandsk opskrift og risalamande. Heldigvis er vi her enige om, hvad der skal være.

Det lyder også hyggeligt :) og dybest set skal man jo gøre som man føler for! :)

Mine veninder har altid stået uforstående overfor vi holder jul sammen (især da vi begyndte så tidligt på det), men det passede altså os bedst :)

Lollandsk grønlangkål? Er du da fra Lolland? Og må man spørge om hvor i så fald? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER