Morpige

Hvis du kunne læse videre, hvad ville du så gerne være?

56 indlæg i dette emne

Jeg er uddannet folkeskolelærer, men drømmer om at læse videre.. Måske en kandidat i didaktik eller generel pædagogik..

Jeg drømte også om at uddanne mig til skolebibliotikar - det tager faktisk ikke lang tid, men vilkårene er bare super ringe, så det skal nok først være når jeg har lidt mere overskud <_<

Kunne også godt tænke mig at blive praktiklærer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan slet ikke komme i tanke om noget jeg gerne vil læse til, for skole det er bare slet ikke mig. Den eneste grund til jeg klarede 3 et halvt år på maler uddannelsen, var at jeg ikke skulle være særlig meget i skole ;) Jeg har slet ikke ro nok i røven til at sidde på en skolebænk, det er også det der afholder mig for at have nogle drømmeuddannelser ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan slet ikke komme i tanke om noget jeg gerne vil læse til, for skole det er bare slet ikke mig. Den eneste grund til jeg klarede 3 et halvt år på maler uddannelsen, var at jeg ikke skulle være særlig meget i skole ;) Jeg har slet ikke ro nok i røven til at sidde på en skolebænk, det er også det der afholder mig for at have nogle drømmeuddannelser ;)

Det er sjovt som man kan være så forskellige... Jeg har arbejdet to år som lærer - jeg ELSKER det, men kan bare mærke jeg ikke er færdig med at studere!! Jeg ELSKER at studere!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sjovt som man kan være så forskellige... Jeg har arbejdet to år som lærer - jeg ELSKER det, men kan bare mærke jeg ikke er færdig med at studere!! Jeg ELSKER at studere!

Ja det er sjovt. For jeg er færdig med at gå i skole. Har det bedst med at arbejde og ikke skulle sidde stille en hel dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev færdig udlært i 2002 og har ikke sat på skolebænken siden, og kommer helle ikke til det igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er sjovt. For jeg er færdig med at gå i skole. Har det bedst med at arbejde og ikke skulle sidde stille en hel dag.

Puha, nej jeg kunne heller ikke sidde stille en hel dag!! Heldigvis har jeg været så heldig at have dygtige undervisere, som er gode til at variere undervisningen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvis jeg kunne, så ville det nok være jordmoder. Men det kan ikke lade sig gøre og desuden elsker jeg mit nuværende job.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

konditor helt sikkert

noget med kreativitet og kager

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne faktisk godt tænke mig, at blive et eller andet med Psykiskesyge, eller socialrådgiver.

Da jeg skulle vælge stod den imellem socialrådgiver eller finansøkonom.

Og det blev så det sidste da jeg er så dårlig til at stave

(tænk lige at det var grunden til mit valg da jeg var 18 år) Nå men elsker mit arbejde idag så det er jo super, men jeg vil ikke afvide at jeg ikke prøver det af om nogle år når jeg er færdig med at få børn og de er blevet lidt større

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne faktisk godt tænke mig, at blive et eller andet med Psykiskesyge, eller socialrådgiver.

Da jeg skulle vælge stod den imellem socialrådgiver eller finansøkonom.

Og det blev så det sidste da jeg er så dårlig til at stave

(tænk lige at det var grunden til mit valg da jeg var 18 år) Nå men elsker mit arbejde idag så det er jo super, men jeg vil ikke afvide at jeg ikke prøver det af om nogle år når jeg er færdig med at få børn og de er blevet lidt større

Alle de sagsbehandlere jeg har laver stavefejl hele tiden, så det burde ikke skræmme dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg drømmer om at læse vider til sygeplejerske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle de sagsbehandlere jeg har laver stavefejl hele tiden, så det burde ikke skræmme dig :)

Det var sødt sagt :-))))))))))))

men menere lige at jeg skal have lidt mere livserfaring før man kan gøre et ordentlig job.

Sorry to say, men jeg har desværre ikke så meget til overs for en som begynder at læse som 18 og er færdig som 22 og derefter skal sidde og rådgive og vejlede folk.

(håber ikke lige jeg træder på nogle så smæk mig i måsen )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var sødt sagt :-))))))))))))

men menere lige at jeg skal have lidt mere livserfaring før man kan gøre et ordentlig job.

Sorry to say, men jeg har desværre ikke så meget til overs for en som begynder at læse som 18 og er færdig som 22 og derefter skal sidde og rådgive og vejlede folk.

(håber ikke lige jeg træder på nogle så smæk mig i måsen )

Helt enig.. Faktisk var det også lidt sådan da jeg blev uddannet lærer.. jeg stod som 24 årig, uden børn og skulle undervise.. Dem der ansætter er jo blandt andet forældre..

Til en jobsamtale blev jeg spurgt - ordret: "Hvordan tror du egentlig du kan undervise vores børn, når du ikke er ældre?"

Til en anden jobsamtale blev der sagt: "Vi er forældre og har forstand på børn.. Hvordan kan du have forstand på børn?"

Behøver jeg sige jeg ikke fik de jobs.. :badgirl Men i dag kan jeg egentlig godt forstå dem... Man er ung, og som forældre er børnene jo bare det vigtigste i verden - kan godt forstå man bliver lidt nervøs ved at overlade dem til nogen som ikke selv har børn... Men nu er der jo kæmpe forskel på at være MOR og være LÆRER.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt enig.. Faktisk var det også lidt sådan da jeg blev uddannet lærer.. jeg stod som 24 årig, uden børn og skulle undervise.. Dem der ansætter er jo blandt andet forældre..

Til en jobsamtale blev jeg spurgt - ordret: "Hvordan tror du egentlig du kan undervise vores børn, når du ikke er ældre?"

Til en anden jobsamtale blev der sagt: "Vi er forældre og har forstand på børn.. Hvordan kan du have forstand på børn?"

Behøver jeg sige jeg ikke fik de jobs.. :badgirl Men i dag kan jeg egentlig godt forstå dem... Man er ung, og som forældre er børnene jo bare det vigtigste i verden - kan godt forstå man bliver lidt nervøs ved at overlade dem til nogen som ikke selv har børn... Men nu er der jo kæmpe forskel på at være MOR og være LÆRER.

Jeg kan jo ikke være mere enig med dig, og hvis jeg selv var forældre så ville jeg også tænke på den måde sorry to say.

For de unge skal jo også have noget erfaring meeeeeeennnnnn .-)))))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg havde frit valg på alle hylder ville jeg utrolig gerne være konditor... Men kun hvis det var med nogle "ordentlige" arbejdstider.:lolhit

Ellers ville jeg gerne være skolepsykolog - det kunne være rigtig spændende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg havde frit valg på alle hylder ville jeg utrolig gerne være konditor... Men kun hvis det var med nogle "ordentlige" arbejdstider.:lolhit

Ellers ville jeg gerne være skolepsykolog - det kunne være rigtig spændende!

det synes jeg også kunne være herre spændende, men tænker at de jo bliver sparret væk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det synes jeg også kunne være herre spændende, men tænker at de jo bliver sparret væk

Ja alting bliver jo sparet væk! <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg ville gerne have været advokat- eller lægesekretær.

Men det går jo (heller) ikke altid som man drømmer om..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er nu godt tilfreds med det som jeg er endt som, men den ultimative drøm er at blive hjemmegående, evt. med nogle få timer på job indimellem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så ville jeg være ejendomsmægler :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Psykolog med egen praksis eller gerne privatansat hos én eller anden som jeg skal rejse rundt med :)

Eller festarrangør....det kunne også være totalt spas! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hiver lige denne frem igen.

Og jeg ville stadig, hvis jeg havde evnerne gerne være præst, men jeg tror simpelthen ikke på, at jeg ville kunne klare mig på studiet.

Lige nu har jeg lige fået drømmejobbet, hvor jeg skal hjælpe unge mennesker med psykiatriske problematikker, så jeg er godt tilfreds :)

hvad med jer andre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blomsterbinder :) ville elske at have min egen blomster forretning og lave smukke buketter til folk :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uh, jeg ville enormt gerne have været jordemoder, men nu er jeg igang med Jura, og det giver også nogle rigtig spændende karrieremuligheder, der er lidt mere mig tror jeg. Jordemoder var en drøm, men ikke noget jeg kunne se mig selv arbejde som.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER