Nica

Voksen smalltalk

7,078 indlæg i dette emne

Det må tiden vise, en anelse uoverskuelig lige nu, men der skal nok falde ro på. Men lige nu betyder det vist en længere sygemelding.. Og jeg kan ikke lige "fixes" ;)

Meget ærlig læge jeg har fået. Dt kommer til at tage tid, meget lang tid. Men du skal nok komme igennem.. Men hey sagde jeg. Det har jeg faktisk ikke tid til.. Men det var vist ikke en gyldig grund :)

Han tager sig af kommunen som han sagde. Det skal jeg ikke bøvle med.

Jeg er nu i en fase hvor jeg skal forholde mig til PTSD.. Bum bum.

Så lige gør jeg mig tanker om hvordan jeg skal inddrage mine omgivelser i den udfordring der ligger foran mig, for det er vist ikke noget jeg kan komme igennem alene.

Okay, det er altid noget, at lægen er ærlig, så du har noget at arbejde udfra - selvom det er træls!

Og nej, der er ingen der ka gå igennem sådan noget alene! Du skal helt sikkert have nogen at snakke med og læne dig op ad!

Jeg håber det bedste for dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Okay, det er altid noget, at lægen er ærlig, så du har noget at arbejde udfra - selvom det er træls!

Og nej, der er ingen der ka gå igennem sådan noget alene! Du skal helt sikkert have nogen at snakke med og læne dig op ad!

Jeg håber det bedste for dig!

Ja han er meget ærlig og tager mig ret seriøst. Der har jeg ikke oplevet ved den gamle læge. Han har også sendt mig videre til en scanning fordi min ryg sover, og den mente den gamle læge bare var muskulært og ikke skulle behandles.

Jeg er egentlig vildt flov.. Altså jeg vidste godt at jeg har været stresset, men at det stak så meget dybere skræmmer mig vildt. Ja der skal være nogle omkring, for lægen kunne ane at jeg havde båret på det hele alene.. Og det kan jeg altså ikke mere.

Og tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser fingre for kæresten som skal til jobsamtale klokken 10....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser fingre for kæresten som skal til jobsamtale klokken 10....

Uh spændende. Krydser fingre..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh spændende. Krydser fingre..

Tusind tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må tiden vise, en anelse uoverskuelig lige nu, men der skal nok falde ro på. Men lige nu betyder det vist en længere sygemelding.. Og jeg kan ikke lige "fixes" ;)

Meget ærlig læge jeg har fået. Dt kommer til at tage tid, meget lang tid. Men du skal nok komme igennem.. Men hey sagde jeg. Det har jeg faktisk ikke tid til.. Men det var vist ikke en gyldig grund :)

Han tager sig af kommunen som han sagde. Det skal jeg ikke bøvle med.

Jeg er nu i en fase hvor jeg skal forholde mig til PTSD.. Bum bum.

Så lige gør jeg mig tanker om hvordan jeg skal inddrage mine omgivelser i den udfordring der ligger foran mig, for det er vist ikke noget jeg kan komme igennem alene.

:kram

Sikke noget og det er da alt for meget at gå med alene. Men dejligt med en ærlig læge. Så er da der noget at forholde sig til!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Sikke noget og det er da alt for meget at gå med alene. Men dejligt med en ærlig læge. Så er da der noget at forholde sig til!

Ja, det kan jeg mærke nu.. Jeg troede jeg havde fået styr på det, men fortiden indhenter mig.. Og det er jeg bare så ked af. Det er store følelser der skyller ind over mig.

Og det betyder at mit liv til dels skal lægges helt om.. Og det er der, det virker uoverskueligt.

I går afleverede jeg en liste til min læge over de ring jeg har været igennem, og den var desværre lang. Men giver mening ifht. Hvordan jeg har det.

På fredag skal jeg aflevere en liste over det der gør mig glad, og hvad jeg er god til...

Hvis nogle af jer skønne mødre har forslag, ideer eller andet som er godt, når man er stresset så tager jeg imod med kyshånd.. Min hjerne er pt. gået i stå..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det kan jeg mærke nu.. Jeg troede jeg havde fået styr på det, men fortiden indhenter mig.. Og det er jeg bare så ked af. Det er store følelser der skyller ind over mig.

Og det betyder at mit liv til dels skal lægges helt om.. Og det er der, det virker uoverskueligt.

I går afleverede jeg en liste til min læge over de ring jeg har været igennem, og den var desværre lang. Men giver mening ifht. Hvordan jeg har det.

På fredag skal jeg aflevere en liste over det der gør mig glad, og hvad jeg er god til...

Hvis nogle af jer skønne mødre har forslag, ideer eller andet som er godt, når man er stresset så tager jeg imod med kyshånd.. Min hjerne er pt. gået i stå..

ARH mand hvor er jeg glad for at du har fået en kompetent og dygtig læge - PTSD er altså ikke til at spøge med og det hjælper helt sikkert ikke at du ikke har fået den "rigtige" hjælp.

Men HEY! Det går fremad - selvom det bliver hårdt at rode op i så skal man nogle gange lige et par skridt tilbage og samle op før man kan komme fremad.

Du ved hvor du kan fange mig hvis du har brug for opbakning ;)

Mht ting det gør godt når man er stresset så står der på min liste:

Fodbad

Massage

En god film eller Biograf ture (når filmen kører slår min hjerne fra - men ikke på dårlige dage)

Er du kreativ for så kan du fordybe dig i malerier, tegninger, klippe og klistrer eller ting i den dur.

Høre noget "glad i låget" musik

Ansigts maske

Hårkur

Langt bad

Tage sol

Manicure

Pedicure

Købe salat ved bageren

Body scrub (jeg har en opskrift på en du altid kan lave for du har det hele i kølkenskabene).

Læser en bog (der er nævnt en titel i en af trådene i fortroligt forum)

Ligger neglelak

Farver vipper

Shopper

Læser et blad

Tager i svømmehallen

Gåture i naturen

Drikke en pepsi max

Jeg har derudover et gavekort til massage

Er begyndt på 30 Day squat Challenge og 30 Day Chrunch Challenge

Med motion kommer energien, men man skal have energien for at komme i gang og de der Challengeses er bare så overskuelige.

Min liste handler nok mest om at opbygge selvtillid, men også om at gøre noget godt for MIG. Og jeg SKAL igennem mindst et punkt HVER dag - det mål har jeg holdt indtil videre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ARH mand hvor er jeg glad for at du har fået en kompetent og dygtig læge - PTSD er altså ikke til at spøge med og det hjælper helt sikkert ikke at du ikke har fået den "rigtige" hjælp.

Men HEY! Det går fremad - selvom det bliver hårdt at rode op i så skal man nogle gange lige et par skridt tilbage og samle op før man kan komme fremad.

Du ved hvor du kan fange mig hvis du har brug for opbakning ;)

Mht ting det gør godt når man er stresset så står der på min liste:

Fodbad

Massage

En god film eller Biograf ture (når filmen kører slår min hjerne fra - men ikke på dårlige dage)

Er du kreativ for så kan du fordybe dig i malerier, tegninger, klippe og klistrer eller ting i den dur.

Høre noget "glad i låget" musik

Ansigts maske

Hårkur

Langt bad

Tage sol

Manicure

Pedicure

Købe salat ved bageren

Body scrub (jeg har en opskrift på en du altid kan lave for du har det hele i kølkenskabene).

Læser en bog (der er nævnt en titel i en af trådene i fortroligt forum)

Ligger neglelak

Farver vipper

Shopper

Læser et blad

Tager i svømmehallen

Gåture i naturen

Drikke en pepsi max

Jeg har derudover et gavekort til massage

Er begyndt på 30 Day squat Challenge og 30 Day Chrunch Challenge

Med motion kommer energien, men man skal have energien for at komme i gang og de der Challengeses er bare så overskuelige.

Min liste handler nok mest om at opbygge selvtillid, men også om at gøre noget godt for MIG. Og jeg SKAL igennem mindst et punkt HVER dag - det mål har jeg holdt indtil videre.

Tusind tak, det er sjovt så svært det er når man skal finde på noget godt.

Studser lidt over punktet købe salat ved bageren ;)

Opskrift på bodyscrub vil jeg meget gerne bede om.

Motion er sat standby da min ryg sover, jeg er og har været stor tilhænger af crossfit, men min læge synes det er for risikabelt så længe vi ikke ved hvad der forårsager den sovende del af ryg og rygsøjle.

Med hensyn til PTSD, så skræmmer det mig vildt.. For slipper jeg nogensinde af med det?

Og nej det er slet ikke at spøge med, for nu mærker jeg hvordan det påvirker kroppen.

Nej hvor lyder jeg ynkelig, men jeg har bare en øv dag. I morgen bliver bedre..

Og tak Majs :kram det betyder virkelig meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var sygemeldt med stress for 8-9 år siden, og der beordrede min læge mig hjem i sofaen foran fjernsynet. Jeg måtte ikke tænke, og især ikke på de ting der stressede mig. Jeg måtte gå en tur eller træne, men ellers kun gøre ting jeg virkelig havde lyst til.

Jeg var midt i flytte-kaos, så min søde svigerinde kom og pakkede Mine sidste flyttekasser ud i tog mig med på cafe.

Jeg tror dog det er individuelt hvad man har behov for når man er stresset. Jeg skulle bare koble heeelt ud, og lades op igen.

Håber du finder det der hjælper for dig :kram

(null)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

UH du er god Maja med alle de råd.

Nica det er rigtig en skam at du ikke kan motionere, håber du kan få at vide mere præcist hvad du må gøre, fx må du gå ture? Det er en af de ting jeg syns altid hjælper på stress niveau og humør. Jeg tror desværre også bare sådan noget tar rigtig lang tid at komme sig over, uanset hvor meget man arbejder på det og prøver. Men er sikker på du kommer bedre igennem ved at prøve at finde ting som hjælper på dig.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak, det er sjovt så svært det er når man skal finde på noget godt.

Studser lidt over punktet købe salat ved bageren ;)

Opskrift på bodyscrub vil jeg meget gerne bede om.

Motion er sat standby da min ryg sover, jeg er og har været stor tilhænger af crossfit, men min læge synes det er for risikabelt så længe vi ikke ved hvad der forårsager den sovende del af ryg og rygsøjle.

Med hensyn til PTSD, så skræmmer det mig vildt.. For slipper jeg nogensinde af med det?

Og nej det er slet ikke at spøge med, for nu mærker jeg hvordan det påvirker kroppen.

Nej hvor lyder jeg ynkelig, men jeg har bare en øv dag. I morgen bliver bedre..

Og tak Majs :kram det betyder virkelig meget.

Imorgen BLIVER bedre!

Salat ved bageren er fordi bageren har den BEDSTE salatbar :P og det er simpelthen så lækkert. Men 40 kr er noget der skal prioriteres :rolleyes

Body scrub:

Hæld sukker i en skål, fyld olie i til det får en grødet konsistens og så en spsk sæbe - rør rundt.

Kan bruges både på tør og fugtig hud og gemmes max 3 dage.

Ellers er kaffegrums også genialt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

UH du er god Maja med alle de råd.

Nica det er rigtig en skam at du ikke kan motionere, håber du kan få at vide mere præcist hvad du må gøre, fx må du gå ture? Det er en af de ting jeg syns altid hjælper på stress niveau og humør. Jeg tror desværre også bare sådan noget tar rigtig lang tid at komme sig over, uanset hvor meget man arbejder på det og prøver. Men er sikker på du kommer bedre igennem ved at prøve at finde ting som hjælper på dig.

:balloons

Jeg regner da med at kunne træne på et senere tidspunkt. Men jeg afventer indkaldelse til scanning. Det kommer til at tage lang tid, men jeg synes jeg har kæmpet med det længe. Min tidligere læge mente bare at der ikke var noget galt, så jeg har forsøgt lidt selv. Men det begynder da at gå op for mig hvor omstændigt det er og hvor meget tidligere begivenheder stadig hjemsøger mig.

Men jeg skal øve mig i at gøre noget godt for mig selv, men.. Hvad er godt for mig?? Og hvad har jeg lyst til? I dont know..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var sygemeldt med stress for 8-9 år siden, og der beordrede min læge mig hjem i sofaen foran fjernsynet. Jeg måtte ikke tænke, og især ikke på de ting der stressede mig. Jeg måtte gå en tur eller træne, men ellers kun gøre ting jeg virkelig havde lyst til.

Jeg var midt i flytte-kaos, så min søde svigerinde kom og pakkede Mine sidste flyttekasser ud i tog mig med på cafe.

Jeg tror dog det er individuelt hvad man har behov for når man er stresset. Jeg skulle bare koble heeelt ud, og lades op igen.

Håber du finder det der hjælper for dig :kram

(null)

Jeg ville ønske jeg kunne smide alt ansvar, men det er bare ikke muligt med 3 børn. Så må jeg indordne situationen ud fra det. Og gøre nogle af de ting der skulle være gode, når den mindste sover.

Og så er der nogle situationer, lyde og lugte der tricker. Så det skal jeg lære at håndtere.

Gu ved hvor længe jeg skal være sygemeldt.. Jeg er tilmeldt HF enkeltfag til august..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det kan jeg mærke nu.. Jeg troede jeg havde fået styr på det, men fortiden indhenter mig.. Og det er jeg bare så ked af. Det er store følelser der skyller ind over mig.

Og det betyder at mit liv til dels skal lægges helt om.. Og det er der, det virker uoverskueligt.

I går afleverede jeg en liste til min læge over de ring jeg har været igennem, og den var desværre lang. Men giver mening ifht. Hvordan jeg har det.

På fredag skal jeg aflevere en liste over det der gør mig glad, og hvad jeg er god til...

Hvis nogle af jer skønne mødre har forslag, ideer eller andet som er godt, når man er stresset så tager jeg imod med kyshånd.. Min hjerne er pt. gået i stå..

Det er helt naturligt hjernen slår fra når man er stresset. Så pyt med det. Det skal nok komme til dig :kram2

Men nu er der taget hul på bylden og det skal nok blive bedre. Kan godt forstå hvis det er svært at se så langt frem nu men der er en bakketop men der er sikkert mange udfordringer for dig derop.

God bedring :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser fingre for kæresten som skal til jobsamtale klokken 10....

Spændende håber alt gik godt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt ærligt, så har man siddet hjemme og gloet i tre timer og ventet på varmekontrollen og så bliver man bare brændt af :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende håber alt gik godt

Det tror jeg... Desværre indgår der for mange rejseuger (8 ude og 1 hjemme), så tror han takker nej tak skulle han få det tilbudt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt ærligt, så har man siddet hjemme og gloet i tre timer og ventet på varmekontrollen og så bliver man bare brændt af :prik

Argh.. Det er bare irriterende.. (Som om man ikke har andet at tage sig til) :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh.. Det er bare irriterende.. (Som om man ikke har andet at tage sig til) :rolleyes

Præcis. Er spændt på om de kommer idag så, eller hvad der sker :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis. Er spændt på om de kommer idag så, eller hvad der sker :unsure

Har du slet ikke hørt fra dem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du slet ikke hørt fra dem?

Nix. Og ingen tager telefonen, når jeg ringer. Men jeg overvejer om det er en fejl at vi overhovedet har fået at vide, at de skulle komme. Der ER tjekket varme og skiftet nogle målere (det gjorde de mens vi var på ferie, hvor viceværten havde givet dem nøglen, som efterfølgende røg i vores postkasse, så jeg ved ikke præcis hvad der ellers har foregået), så kan egentlig ikke se, hvad de skal her. Måske tjekke om de nye målere virker?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nix. Og ingen tager telefonen, når jeg ringer. Men jeg overvejer om det er en fejl at vi overhovedet har fået at vide, at de skulle komme. Der ER tjekket varme og skiftet nogle målere (det gjorde de mens vi var på ferie, hvor viceværten havde givet dem nøglen, som efterfølgende røg i vores postkasse, så jeg ved ikke præcis hvad der ellers har foregået), så kan egentlig ikke se, hvad de skal her. Måske tjekke om de nye målere virker?

Hmm, mærkeligt, og lidt irriterende :)

Så må de jo kontakte jer hvis de skal ind.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder og funderer over hvordan jeg i alverden skal håndtere det her PTSD-fis..

Det er en rimelig heftig kamel at sluge..

Altså jeg ved godt at livet aldrig former sig som man havde troet, og jeg har lavet mange ændringer pga. Udefrakommende faktorer. Men denne her er nok det mest uoverskuelige, skræmmende og ja, jeg ved snart ikke.

Altså jeg er da normal.. Tror jeg, blot med en del hændelser der påvirker mit liv..

Forvirret? Oh yes...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er fuldstændig knust. Vores føl fra min gode gamle yndlingshoppe, som jeg længe har ventet på at kunne lave, har vi desværre måtte aflive i dag, kun godt en måned gammel, som følge af en infektion :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.