Nica

Voksen smalltalk

7,078 indlæg i dette emne

Har puttet babyen og nu orker jeg simpelthen ikke at stå op igen. Er total brugt. Synes det er som om at jeg ikke mærker trætheden når han er vågen, men når han så sover så kan jeg dejse om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er træt af at ungerne endnu en gang ikke har regntøj med. Fedt når vi skal på ferie i Danmark, og vejrudsigten siger regnvejr! Vi har også kun sagt det i to måneder...

(null)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik min onkel fred, kun 53 år gammel.. Øv hvor er kræft bare en uretfærdig sygdom! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik min onkel fred, kun 53 år gammel.. Øv hvor er kræft bare en uretfærdig sygdom! :(

Åh det var trist.. :kram.. Det er en barsk sygdom.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vinker til studenter, tænder lys for Mandela, hører Mads og Monopolet og nyder at jeg slet ikke har tandpine i dag. God lørdag til jer.

(og æret være din onkels minde, Sofiee. Kræft er et røvhul)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik min onkel fred, kun 53 år gammel.. Øv hvor er kræft bare en uretfærdig sygdom! :(

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

synes mine planer for dagen overstiger energiniveauet.. måske jeg skulle starte med at lukke ned for BK.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, man finder ud af hvem man kan regne med når man pludselig ikke er sig selv mere. Prøv at glemme dem der ikke forstår og hold godt fast i dem der står ved dig. Forestil dig hvor stor en kærlighed de har, til den DU er, når de holder ved selv når det er allermørkest.

Har du en god læge, som du evt. kan snakke med?

Uanset at jeg (også) har en fantastisk og støttende mand, og at størstedelen af min omgangskreds har stået som stenstøtter omkring mig, så havde jeg aldrig klaret det uden psykologhjælp (og en psykoterapeut har givet mig gnisten tilbage). Psykologen hjalp mig med at blive rask, psykoterapeuten hjalp mig med at finde min styrke og min personlighed igen. Du må sgu ikke rende rundt i den kampmode dér for længe, for så kommer der bare alt muligt andet snigende. For det er nemlig en sniger - indtil man går ind i muren. Jeg tænker tilbage på mine sidste år på jobbet, hvor der hver dag skete små vanvittige ting. Bare små grove, uærlige, grænseoverskridende ting. Fordi de var konstante men ikke sådan vulkan-agtige (springe i luften af psykopat-handlinger), så nåede jeg (vi) ikke at opfatte det. Det blev bare normalt og gradvist værre. Men det sprang aldrig i luften (før jeg sagde "øh hov", men det er en anden snak). Det er først nu, bagefter, når jeg fortæller udenforstående om min arbejdsdag dengang og ser deres ansigtsudtryk, det går op for mig, hvor langt ude det var. Det er derfor stress og udbrændthed er sådan en kælling. Man giver kroppen gooood tid til at skabe nogle nye dårlige vaner og reaktionsmønstre, fordi man bare tilpasser sig. Det gør jo ikke én psykisk ustabil, der er bare grænser for hvor meget selv normale, kvikke og stabile mennesker kan klare.

Spørg du hellere dig selv om små ting du kan gøre for dig selv, i stedet for de helt store. En kop the? En gåtur? En snak med en veninde? en tur i biffen? Man kan jo ikke mærke sig selv, når man har det som du vist har det - så hvordan i alverden skulle du kunne vide, hvad du "lige" kan sadle om til. Jeg synes ikke det er mærkeligt i hvert fald. Start med dig selv i det små; når du får det bedre kan du også være mere for dem du elsker, og så kan I bedre stå sammen og stå imod og skabe nye horisonter. Det er så dejligt, når man igen griner, pjatter, gør noget for andre af lyst og kan mærke at man bliver elsket. Det skal nok komme!

Jeg har lige skiftet læge, så jeg håber han vil hjælpe mig videre. Udfordringen ligger i at jeg skal gennemføre det her næsten alene. Derfor virker kampen så uoverskuelig. Til tider har jeg mest af alt lyst til at give op og bare flyde med. MEN det løser jo ingenting, så finder jeg en lillebitte ressource frem til at komme væk fra den tanke. Denne kamp-mode har jeg nok allerede haft alt for længe... i hvert fald igennem det sidste halve år.. og ja det har i den grad været en sniger.. for jeg kigger tilbage og tænker.. hvor i alverden gik det lige galt.. Men jeg er en "tilpasser" føler mig ofte utilstrækkelig og aldrig god nok. Så det er nok dér det skal findes.. Men det er en længere historie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arhhhh men altså.. For en gangs skyld har mindstemanden sovet i nat.. Og det er sket.. Øh aldrig.. Kan jeg sove? Næh nej. Kl var 04 da jeg kiggede på uret sidst. Hvad sker der lige for det?..

Jeg tror jeg skal køre på mocca-shors i dag.. ;)

Arhhhh men altså.. For en gangs skyld har mindstemanden sovet i nat.. Og det er sket.. Øh aldrig.. Kan jeg sove? Næh nej. Kl var 04 da jeg kiggede på uret sidst. Hvad sker der lige for det?..

Jeg tror jeg skal køre på mocca-shots i dag.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så så man lige mig løbe hen til bussen for at konstatere, at der er kommet ny køreplan fra i dag og jeg sku vente i 10 min på bussen! Æv.. Men hey, alt tæller vel i kalorieregnskabet :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder og får herre nøjer på, af at tænke på jeg snart skal MR scannes.. Jeg magter det ikke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er trist over at nogle andre skal bo i vores lejlighed, mens vi bor til leje i den dyreste midlertidige lejlighed ever :(

Altså er glad for at have solgt og alt det der, men havde håbet vi skulle flytte i VORES hus i stedet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er trist over at nogle andre skal bo i vores lejlighed, mens vi bor til leje i den dyreste midlertidige lejlighed ever :(

Altså er glad for at have solgt og alt det der, men havde håbet vi skulle flytte i VORES hus i stedet..

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan slet ikke finde motivationen til at læse til eksamen. -_-

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder og får herre nøjer på, af at tænke på jeg snart skal MR scannes.. Jeg magter det ikke...

:kram2 :kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder og får herre nøjer på, af at tænke på jeg snart skal MR scannes.. Jeg magter det ikke...

Håber det går glat :kram2 og tak for dine pm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er trist over at nogle andre skal bo i vores lejlighed, mens vi bor til leje i den dyreste midlertidige lejlighed ever :(

Altså er glad for at have solgt og alt det der, men havde håbet vi skulle flytte i VORES hus i stedet..

:kram2

Den situation håber jeg ikke, at jeg står i om kort tid :unsure

Jeg håber, at I meget snart finder JERES hus!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber det går glat :kram2 og tak for dine pm

Jeg venter stadig på indkaldelse, så jeg ringede til afdelingen.. Og det viser sig at lægen havde udfyldt papirerne forkert.. Og de sender ikke en tid før de har fået dem igen, hun nævnte at de først havde tider i midt oktober.. Say WHAT....

Så spurgte jeg ind til de åbne scannere.. Og dem havde de da så det skrev hun at jeg ønskede.. Så er det ikke helt så uoverskueligt.

Men jeg lider afsindigt meget af klaustrofobi..

Og selv tak.. ;) tænkte sådan på sig da jeg læste det.. Sjovt som BK kan gøre indtryk..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2

Den situation håber jeg ikke, at jeg står i om kort tid :unsure

Jeg håber, at I meget snart finder JERES hus!

Det håber jeg heller ikke for jer.

Altså vi skal nok blive glade for at bo her, men det er bare lidt trist at forlade en lejlighed, man ellers er glad for, uden at have det rigtige sted at flytte ind.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fuck det er snart den 5. Juli og jeg kan ikke bestemme mig....

Nogen der ved om den netbaseret pædagoguddannelse er noget værd?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg venter stadig på indkaldelse, så jeg ringede til afdelingen.. Og det viser sig at lægen havde udfyldt papirerne forkert.. Og de sender ikke en tid før de har fået dem igen, hun nævnte at de først havde tider i midt oktober.. Say WHAT....

Så spurgte jeg ind til de åbne scannere.. Og dem havde de da så det skrev hun at jeg ønskede.. Så er det ikke helt så uoverskueligt.

Men jeg lider afsindigt meget af klaustrofobi..

Og selv tak.. ;) tænkte sådan på sig da jeg læste det.. Sjovt som BK kan gøre indtryk..

Hold da op det er lang tid at gå at vente!!! Håber sådan det er er positivt resultat - lidt medgang ef vist på tide ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øj er godt nok træt, har kun fået 4 timers søvn, men ikke pga barnet.

Men fordi jeg ikke kunne falde i søvn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op det er lang tid at gå at vente!!! Håber sådan det er er positivt resultat - lidt medgang ef vist på tide ;)

Lidt medgang, yes please.. ;) århh Majs.. Det har du såmænd givet :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh ha - HADER det her venten! Jeg vader rundt om mig selv og er helt kulret i hovedet. Shit jeg er nervøs. Godt jeg ikke blev kaldt til samtale om en uge ;) så havde jeg da godt nok haft et problem...

Jeg ender med at over forberede mig!

Lige nu går tanke mylderet på om jeg skal have hestehale, krøller eller glattet hår. Hvilket tøj, hvilke sko, hvornår jeg skal stå op, skal jeg have negle lak på eller ej, hvilken parfume osv.

Vigtigst af alt er det nok at lave de der noter, printe de bilag jeg skal have med, være veludhvilet og lige læse op på job annoncen og institutionens hjemmeside...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt medgang, yes please.. ;) århh Majs.. Det har du såmænd givet :kram

:kiss det er jeg VIRKELIG glad for at høre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.