Nica

Voksen smalltalk

7,078 indlæg i dette emne

:D

Jeg erindre en samtale jeg var til, hvor vi sad i sådan en meget bred sofa og jeg har altså små korte ben, så jeg kunne ikke sidde tilbage i sofaen uden at ligne et lille barn der svinger med fødderne og når man sad fremme på kanten virkede bare lidt som om man konstant sad på spring.

Præsis - er det er indvigelses ritual? Hvordan klarer man stole prøven??? :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nå piger - jeg fik IKKE jobbet! Han ringede og sagde

"Det blev ikke dig - i var 2 der var næsten lige kvalificerede, det var helt ned i detaljerne vi skulle for at finde ud af hvem vi skulle vælge og havde vi 2 stillinger fik du den anden men det har vi ikke - og så dog. Vi har et barselsvikariat fra 1 oktober, er det noget du kunne være interesseret i?

"Ja helt sikkert"

"Det er godt nok i et andet team, og jeg skal lige snakke med dem, men jeg kan ikke se nogen grund til at de ikke ville mene du var den rette til stillingen"

Så øhhh... jeg tror jeg har arbejde fra 1 oktober - jeg afventer at han kontakter mig i uge 32-33 og så skal vi snakke videre og jeg skal mødes med det andet team så de lige kan se mig an. Men et eller andet siger mig at jeg uformelt er ansat i stillingen.

At jeg så ikke ANER på hvor mange timer den stilling er - fordi jeg simpelthen glemte at spørge er så en anden ting!!! Umiddelbart vil jeg dog gætte på 30 timer eller derover.

Det er en underlig følelse at stå med lige nu - altså det fede faste job på mange timer(så mange som man nu kan få som pædagog), fik jeg ikke, men jeg har alligevel fået foden indenfor - eller måske, jeg har jo ikke noget på skrift :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå piger - jeg fik IKKE jobbet! Han ringede og sagde

"Det blev ikke dig - i var 2 der var næsten lige kvalificerede, det var helt ned i detaljerne vi skulle for at finde ud af hvem vi skulle vælge og havde vi 2 stillinger fik du den anden men det har vi ikke - og så dog. Vi har et barselsvikariat fra 1 oktober, er det noget du kunne være interesseret i?

"Ja helt sikkert"

"Det er godt nok i et andet team, og jeg skal lige snakke med dem, men jeg kan ikke se nogen grund til at de ikke ville mene du var den rette til stillingen"

Så øhhh... jeg tror jeg har arbejde fra 1 oktober - jeg afventer at han kontakter mig i uge 32-33 og så skal vi snakke videre og jeg skal mødes med det andet team så de lige kan se mig an. Men et eller andet siger mig at jeg uformelt er ansat i stillingen.

At jeg så ikke ANER på hvor mange timer den stilling er - fordi jeg simpelthen glemte at spørge er så en anden ting!!! Umiddelbart vil jeg dog gætte på 30 timer eller derover.

Det er en underlig følelse at stå med lige nu - altså det fede faste job på mange timer(så mange som man nu kan få som pædagog), fik jeg ikke, men jeg har alligevel fået foden indenfor - eller måske, jeg har jo ikke noget på skrift :unsure

Øv med den faste stilling :( Men det er da meget godt hvis du får foden indenfor, der åbner for flere muligheder ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå piger - jeg fik IKKE jobbet! Han ringede og sagde

"Det blev ikke dig - i var 2 der var næsten lige kvalificerede, det var helt ned i detaljerne vi skulle for at finde ud af hvem vi skulle vælge og havde vi 2 stillinger fik du den anden men det har vi ikke - og så dog. Vi har et barselsvikariat fra 1 oktober, er det noget du kunne være interesseret i?

"Ja helt sikkert"

"Det er godt nok i et andet team, og jeg skal lige snakke med dem, men jeg kan ikke se nogen grund til at de ikke ville mene du var den rette til stillingen"

Så øhhh... jeg tror jeg har arbejde fra 1 oktober - jeg afventer at han kontakter mig i uge 32-33 og så skal vi snakke videre og jeg skal mødes med det andet team så de lige kan se mig an. Men et eller andet siger mig at jeg uformelt er ansat i stillingen.

At jeg så ikke ANER på hvor mange timer den stilling er - fordi jeg simpelthen glemte at spørge er så en anden ting!!! Umiddelbart vil jeg dog gætte på 30 timer eller derover.

Det er en underlig følelse at stå med lige nu - altså det fede faste job på mange timer(så mange som man nu kan få som pædagog), fik jeg ikke, men jeg har alligevel fået foden indenfor - eller måske, jeg har jo ikke noget på skrift :unsure

Ej Maja, det er da MEGA fedt! Uofficielt tillykke!! Håber det hele falder på plads! Altså, selvfølgelig træls, at du ikke fik det "rigtige" job, men du er da mega sej alligevel.!! Og det er da helt sikkert godt at få et ben indenfor. Og når alt kommer til alt, så er det statistisk set lettere at få et job, hvis man i forvejen har et job.!

Lidt sjovt, at han sagde de ting med, at I var så tæt på hinanden og I nu nærmest skal arbejde sammen - så du måder din "konkurrent", det er sjældent :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå piger - jeg fik IKKE jobbet! Han ringede og sagde

"Det blev ikke dig - i var 2 der var næsten lige kvalificerede, det var helt ned i detaljerne vi skulle for at finde ud af hvem vi skulle vælge og havde vi 2 stillinger fik du den anden men det har vi ikke - og så dog. Vi har et barselsvikariat fra 1 oktober, er det noget du kunne være interesseret i?

"Ja helt sikkert"

"Det er godt nok i et andet team, og jeg skal lige snakke med dem, men jeg kan ikke se nogen grund til at de ikke ville mene du var den rette til stillingen"

Så øhhh... jeg tror jeg har arbejde fra 1 oktober - jeg afventer at han kontakter mig i uge 32-33 og så skal vi snakke videre og jeg skal mødes med det andet team så de lige kan se mig an. Men et eller andet siger mig at jeg uformelt er ansat i stillingen.

At jeg så ikke ANER på hvor mange timer den stilling er - fordi jeg simpelthen glemte at spørge er så en anden ting!!! Umiddelbart vil jeg dog gætte på 30 timer eller derover.

Det er en underlig følelse at stå med lige nu - altså det fede faste job på mange timer(så mange som man nu kan få som pædagog), fik jeg ikke, men jeg har alligevel fået foden indenfor - eller måske, jeg har jo ikke noget på skrift :unsure

Øv at du ikke fik den faste stilling.. Men dejligt at de gerne vil have dig i barselvikariat :D Det er altid skønt at få foden inden for. :D :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv med den faste stilling :( Men det er da meget godt hvis du får foden indenfor, der åbner for flere muligheder ;)

Ej Maja, det er da MEGA fedt! Uofficielt tillykke!! Håber det hele falder på plads! Altså, selvfølgelig træls, at du ikke fik det "rigtige" job, men du er da mega sej alligevel.!! Og det er da helt sikkert godt at få et ben indenfor. Og når alt kommer til alt, så er det statistisk set lettere at få et job, hvis man i forvejen har et job.!

Lidt sjovt, at han sagde de ting med, at I var så tæt på hinanden og I nu nærmest skal arbejde sammen - så du måder din "konkurrent", det er sjældent :)

Øv at du ikke fik den faste stilling.. Men dejligt at de gerne vil have dig i barselvikariat :D Det er altid skønt at få foden inden for. :D :yay

Tak - ja jeg syntes det er MEGA fedt at jeg måske har fået arbejde, selvom det er i et vikariat (PB volume 2 kommer måske i spil før end jeg turde håbe på :P )og det er det FEDESTE sted, jeg kan bare mærke at pædagogikken lige rammer i hjerte kammeret på mig :biglove så det er monster fedt. Men det føles stadig lidt som en anden plads :rolleyes - tænk nu hvis jeg havde sagt noget andet, virket mere afslappet osv. jeg ved godt jeg skal slippe de tanker, for lige meget hvad så er det MEGA fedt at de vælger mig når nu de kunne vælge at slå stillingen op på ny. Ja det er en mærkelig følelse at sidde med :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Venter på at få min bil tilbage... Har undværet den en hel dag igen, efter en "fusker" af en mekaniker havde lavet den - eller mangel på samme. Nu er det min eks(aller første kæreste fra 7 år tilbage) der laver den! Gider ikke bruge flere penge på den nu. 8500 er allerede røget!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Venter på at få min bil tilbage... Har undværet den en hel dag igen, efter en "fusker" af en mekaniker havde lavet den - eller mangel på samme. Nu er det min eks(aller første kæreste fra 7 år tilbage) der laver den! Gider ikke bruge flere penge på den nu. 8500 er allerede røget!

:numse til den fusker der skulle have lavet din bil :( Det kan hurtigt løbe op..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige lavet 2 test. Den ene en personlighedstest, hvor jeg skulle sætte ord på, hvad folk forventer af mig og bagefter ord på hvordan jeg så egentlig er. Den anden var en test på tid og jeg har mest lyst til at råbe RØV efter den :( Må vente en uge og se om jeg får jobbet.

Men om en time henter jeg Felix og så har vi SOMMERFERIE :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fuck det er snart den 5. Juli og jeg kan ikke bestemme mig....

Nogen der ved om den netbaseret pædagoguddannelse er noget værd?

Min onkels søster er underviser på den netbaserede (i Sdr Jylland) og derigennem har jeg fået et rigtig godt indtryk af den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har så mega ondt i skulderen og har egentlig haft det længe.. Men det bliver værre og værre og i dag gør det lidt, at jeg har en kort lunte! Øv, det hader jeg at have..!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg ski blevet "bums" igen! Har meldt mig ledig på jobnet og skal så ringe til A-kassen imorgen <_< kunne VIRKELIG godt bruge at få det job fra oktober :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fuuuuck, jeg er TRÆT! Hvad sker der lige? Valdemar sover bedre end nogensinde om natten, jeg har lige været på ferie og alligevel tog jeg idag en tre timers lur og er STADIG helt kvæstet?! :blink Håber godt nok st det går over, det spiller jo slet ikke :zzz

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fuuuuck, jeg er TRÆT! Hvad sker der lige? Valdemar sover bedre end nogensinde om natten, jeg har lige været på ferie og alligevel tog jeg idag en tre timers lur og er STADIG helt kvæstet?! :blink Håber godt nok st det går over, det spiller jo slet ikke :zzz

Har du prøvet at tage en test...? :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fuuuuck, jeg er TRÆT! Hvad sker der lige? Valdemar sover bedre end nogensinde om natten, jeg har lige været på ferie og alligevel tog jeg idag en tre timers lur og er STADIG helt kvæstet?! :blink Håber godt nok st det går over, det spiller jo slet ikke :zzz

Jeg kender det!! Selvom Anabella sover hele natten for tiden og jeg får 7-8 timer i streg, så er jeg SMADRET!! Måske min krop stadig tror, den er i søvnunderskud..! ;)

Og måske din krop mener, at du skulle have holdt en længere ferie :D ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været ude og løbe i dag - puha, det var hårdt! :8:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du prøvet at tage en test...? :whistling

Næh men jeg satser da på at min spiral stadig sidder hvor den skal :unsure Men nu bliver jeg da helt paranoid :D havde slet ikke tænkt i de baner :D Tror nu heller ikke, at det er det, men kunne da godt være, at man skulle teste, hvis min mens ikke kommer indenfor en uges tid (forventer den på onsdag men har kun lige fået første mens efter fødsel for knap en måned siden, så kan vel ikke forvente at være helt regelmæssig) :P Hvor stor er risikoen mon for at sådan en spiral stikker af?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender det!! Selvom Anabella sover hele natten for tiden og jeg får 7-8 timer i streg, så er jeg SMADRET!! Måske min krop stadig tror, den er i søvnunderskud..! ;)

Og måske din krop mener, at du skulle have holdt en længere ferie :D ;)

Hehe altså jeg kunne da godt have brugt en uge mere på stranden :whistling Men ja, overvejer også om kroppen tænker, at nu hvor man kan sove lidt, så skal der indhentes. Håber ikke, at den vil indhente alt det mistede, for så kommer det her træthed da til at vare længe :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næh men jeg satser da på at min spiral stadig sidder hvor den skal :unsure Men nu bliver jeg da helt paranoid :D havde slet ikke tænkt i de baner :D Tror nu heller ikke, at det er det, men kunne da godt være, at man skulle teste, hvis min mens ikke kommer indenfor en uges tid (forventer den på onsdag men har kun lige fået første mens efter fødsel for knap en måned siden, så kan vel ikke forvente at være helt regelmæssig) :P Hvor stor er risikoen mon for at sådan en spiral stikker af?

Du ka selv mærke efter, om snorene er deroppe endnu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har så mega ondt i skulderen og har egentlig haft det længe.. Men det bliver værre og værre og i dag gør det lidt, at jeg har en kort lunte! Øv, det hader jeg at have..!

Har du overvejet fysioterapeut ? Jeg har ofte døjet med højre skulder. Efter fødslen oftere end før. Har været igennem div undersøgelser og scanninger som viste nada. Er bu begyndt til fys og jeg overspænder knæ og har for voldsomt svaj i ryggen som gør jeg spænder skulderen forkert hvilket giver smerter .

Det var forvirrende :-P anyway er lykkelig for jeg prøvede fys og skulderen er i bedring :/)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du overvejet fysioterapeut ? Jeg har ofte døjet med højre skulder. Efter fødslen oftere end før. Har været igennem div undersøgelser og scanninger som viste nada. Er bu begyndt til fys og jeg overspænder knæ og har for voldsomt svaj i ryggen som gør jeg spænder skulderen forkert hvilket giver smerter .

Det var forvirrende :-P anyway er lykkelig for jeg prøvede fys og skulderen er i bedring :/)

Har for nylig hørt, at nogle nervebaner fra livmoderen kan påvirke skulderen - det forbavsede mig lidt! Tror dog ik det har noget at sige her, men synes det er vildt nok!

Jeg er venstrehåndet og det er venstre skulder, så muligvis det er en overbelastning af en art. Det gør hvert fald nas, når jeg løfter armen mere end 90 grader..

Vildt, at dit knæ ka påvirke helt op i skulderen!! Men okay, det hele hænger jo sammen ;)

Skal man have henvisning til fys?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har for nylig hørt, at nogle nervebaner fra livmoderen kan påvirke skulderen - det forbavsede mig lidt! Tror dog ik det har noget at sige her, men synes det er vildt nok!

Jeg er venstrehåndet og det er venstre skulder, så muligvis det er en overbelastning af en art. Det gør hvert fald nas, når jeg løfter armen mere end 90 grader..

Vildt, at dit knæ ka påvirke helt op i skulderen!! Men okay, det hele hænger jo sammen ;)

Skal man have henvisning til fys?

Hvis man får en henvisning er det halv pris. Ellers kan man sagtnes uden og så er det fuldt pris.

Hun viste mig i spejlet hvad jeg gjorde forkert. Og det var vildt som det hele hang sammen. Skulderen er bare nem at få smerter i. Derfor man tit mærker overbelastning der. Fremfor hvor det oprigtigt starter. Det er da værd at prøve. Skuldersmerter er så trælse :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej jeg har desværre ikke en gymnasiel uddannelse, og de handelsskolefag jeg tog tilbage i 2005 er lige en niveau for lavt..

Så jeg har meldt mig til en "uddannelsespakke" som giver adgang til socialrådgiveruddannelsen.

Rent økonomisk bliver vi ret presset.. Men jeg vil kunne på SU. Men når det skulle være er vi ok stillet i det min mand har et godt arbejde med en rimelig løn. Men vi har altid levet meget lavøkonomisk så der er ikke så meget mere at skære fra.

Vi har været i banken og sørget for nye lån som kan sikre st vi bliver i boligen (lånet skulle alligevel fornys) så nu kommer vi til at sidde lidt billigere og samtidig betale af. (Vi har haft afdragsfrit i 3 år) pga. Andre udfordringer..såsom en mand der fik en diskusprolaps og derefter dagen efter fik en fyreseddel.. Så vi har været en anelse presset.

Det er bare et lille udsnit, og der hører meget mere med, derfor er jeg så mentalt brugt..

Ja, og så blev det hele bare lige for meget og frustrationerne store...

Og mit selvværd og selvtillid er bare dalet bravt.. Så jeg er nået til et punkt hvor jeg bare ikke føler jeg er noget værd eller kan bruges..

Og det skal jeg ud af.. NU!

Jamen så er der ved at komme lidt skub i tingene. HURRA for ny læge.. Og sjovt som tingene aldrig arter sig som man havde forventet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen så er der ved at komme lidt skub i tingene. HURRA for ny læge.. Og sjovt som tingene aldrig arter sig som man havde forventet..

Godt med skub i tingene! Selvom tingene ikke arter sig som forventet, så håber jeg, de arter sig godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må tiden vise, en anelse uoverskuelig lige nu, men der skal nok falde ro på. Men lige nu betyder det vist en længere sygemelding.. Og jeg kan ikke lige "fixes" ;)

Meget ærlig læge jeg har fået. Dt kommer til at tage tid, meget lang tid. Men du skal nok komme igennem.. Men hey sagde jeg. Det har jeg faktisk ikke tid til.. Men det var vist ikke en gyldig grund :)

Han tager sig af kommunen som han sagde. Det skal jeg ikke bøvle med.

Jeg er nu i en fase hvor jeg skal forholde mig til PTSD.. Bum bum.

Så lige gør jeg mig tanker om hvordan jeg skal inddrage mine omgivelser i den udfordring der ligger foran mig, for det er vist ikke noget jeg kan komme igennem alene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.