Nica

Voksen smalltalk

7,078 indlæg i dette emne

Hvis Dagpenge er bagudbetalt og SU er forudbetalt, kommer jeg så ikke til at stå uden indtægt i en måned? Eller er det min prego-hjerne der er slået helt fra?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

3-4 dage uden??!! Jeg ville dø :-)

også mig :D

Jeg er i bad hver dag; kan dog godt hoppe over en enkelt dag i weekenden, men helst ikkr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Ooooog jeg kan godt strække den lidt længere hvis jeg bare er hjemme :blush

:ditto :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis Dagpenge er bagudbetalt og SU er forudbetalt, kommer jeg så ikke til at stå uden indtægt i en måned? Eller er det min prego-hjerne der er slået helt fra?

Nej det er desværre korrekt <_< Men hvis du bliver færdig fx d. 17., kan du melde dig ledig d. 18. og få dagpenge for resten af måneden (som dog stopper d. sidste søndag i måneden, mener jeg, i dagpenge-verdenen), så alt efter, hvornår i måneden, du er færdig, står du ikke nødvendigvis HELT uden. Men jo, der er et hul :prik Jeg tror jeg fik 1800 udbetalt i min første måned på dagpenge :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

også mig :D

Jeg er i bad hver dag; kan dog godt hoppe over en enkelt dag i weekenden, men helst ikkr.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er desværre korrekt <_< Men hvis du bliver færdig fx d. 17., kan du melde dig ledig d. 18. og få dagpenge for resten af måneden (som dog stopper d. sidste søndag i måneden, mener jeg, i dagpenge-verdenen), så alt efter, hvornår i måneden, du er færdig, står du ikke nødvendigvis HELT uden. Men jo, der er et hul :prik Jeg tror jeg fik 1800 udbetalt i min første måned på dagpenge :rolleyes

Arg, nåh, det er der jo ikke meget at gøre ved..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan definerer i, om i trænger til et bad?

 

Er der forskel på om i skal ud af huset/have besøg, eller bare være hjemme?

 

Er det et fast interval uden individuel vurdering? (altså fast hver/hveranden/hver tredje dag uden at forholde jer til om i trænger eller ej?)

 

Eller er det når i lugter af sved, i føler jeg beskidte eller håret ser fedtet ud? Og dermed svingende interval afhængig af hvad i har lavet?

 

Tillægsspørgsmål:

Hvornår er det ulækkert ikke at have været i bad? Hvis man nu er vant til at gå i bad hver morgen, vaske hår hveranden morgen, men man så en dag efter ikke at have været i bad i to døgn indser, at man hverken lugter af sved, føler sig ulækker eller har fedtet hår - bør man så gå i bad alligevel?

 

Til hverdag går jeg i bad hveranden dag uden at skælne så frygtelig meget til andet. Min hud bliver bare tør hvis jeg går oftere, og jeg synes jeg kommer til at lugte af sved hvis jeg går sjældnere ;)

 

Når det ikke er hverdag så er det efter træning, når jeg føler mig beskidt eller mit hår trænger. Eller vi skal til et eller andet hvor jeg føler mig mere lækker hvis jeg har været i bad først. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er desværre korrekt <_< Men hvis du bliver færdig fx d. 17., kan du melde dig ledig d. 18. og få dagpenge for resten af måneden (som dog stopper d. sidste søndag i måneden, mener jeg, i dagpenge-verdenen), så alt efter, hvornår i måneden, du er færdig, står du ikke nødvendigvis HELT uden. Men jo, der er et hul :prik Jeg tror jeg fik 1800 udbetalt i min første måned på dagpenge :rolleyes

Ja den gør ondt! Jeg fik 700kr eller sådan noget :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto Jeg synes faktisk sommetider, jeg er klam :blush

:ditto jeg stinker så også permanent af gylp <_< også 10 minutter efter et bad :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan definerer i, om i trænger til et bad?

Er der forskel på om i skal ud af huset/have besøg, eller bare være hjemme?

Er det et fast interval uden individuel vurdering? (altså fast hver/hveranden/hver tredje dag uden at forholde jer til om i trænger eller ej?)

Eller er det når i lugter af sved, i føler jeg beskidte eller håret ser fedtet ud? Og dermed svingende interval afhængig af hvad i har lavet?

Tillægsspørgsmål:

Hvornår er det ulækkert ikke at have været i bad? Hvis man nu er vant til at gå i bad hver morgen, vaske hår hveranden morgen, men man så en dag efter ikke at have været i bad i to døgn indser, at man hverken lugter af sved, føler sig ulækker eller har fedtet hår - bør man så gå i bad alligevel?

Det svinget meget, men mindst hver anden dag.. Hvis jeg skal på dagvagt går jeg i bad om aftenen, og nøjes med en klud og et glattejern om morgenen.. Hvis så jeg har fri dagen efter, så kommer jeg ikke i bad den dag. Men der går max 2 døgn.. Som cmathilde ææælsker jeg at bade, og kunne snildt stå under bruseren i en time.. Selvom det som regel bliver til 10 minuttef... ;) At håret så ikke nødvendigvis bliver redt er en anden sag! :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan definerer i, om i trænger til et bad?

Er der forskel på om i skal ud af huset/have besøg, eller bare være hjemme?

Er det et fast interval uden individuel vurdering? (altså fast hver/hveranden/hver tredje dag uden at forholde jer til om i trænger eller ej?)

Eller er det når i lugter af sved, i føler jeg beskidte eller håret ser fedtet ud? Og dermed svingende interval afhængig af hvad i har lavet?

Tillægsspørgsmål:

Hvornår er det ulækkert ikke at have været i bad? Hvis man nu er vant til at gå i bad hver morgen, vaske hår hveranden morgen, men man så en dag efter ikke at have været i bad i to døgn indser, at man hverken lugter af sved, føler sig ulækker eller har fedtet hår - bør man så gå i bad alligevel?

Jeg går som hovedregel i bad hver morgen. Enkelte morgener springer jeg over også selv om jeg skal på job. Jeg går i bad fordi det er en del af ritualet men overvejer da hårets tilstand og hvor meget jeg evt har svedt.

Hvornår det er ulækkert ikke at have været i bad er individuelt. Lugt og fedtet hår er ulækkert men nogle gange kan man jo lugte i løbet af dagen trods bad om morgenen eller håret fedter hurtigt.

Hvorfor spørger du? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til hverdag går jeg i bad hveranden dag uden at skælne så frygtelig meget til andet.

Når det ikke er hverdag så er det efter træning, når jeg føler mig beskidt eller mit hår trænger. Eller vi skal til et eller andet hvor jeg føler mig mere lækker hvis jeg har været i bad først.

:ditto

Her i min barselsboble, kan der godt gå 3 dage, hvis jeg ikke har nogen planer, men på tredjedagen er min hår altså ikke præsentabelt mere og så synes jeg også selv jeg trænger, for velværets skyld :rolleyes

Mine børn kommer heller ikke i bad hver dag. Anna kommer 1-3 gange om ugen og Sofie ca en gang om ugen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bader efter behov :)

Hvis jeg arbejder eller skal i skole så er det ca hver anden dag, men hvis jeg har fri så er det først når jeg ikke føler at jeg kan være bekendt at lade være :blush så der kan godt gå 3 dage og her kan man faktisk slet ikke se på hverken håret eller lugten at jeg burde smutte i bad :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tager bad hver dag - vasker hår hver 3.-4.dag! Men ville ikke kunne tage på arbejde uden et bad. Ind i mellem i weekenden kan der godt gå 1,5 dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig mange tak for alle svar mht bad.

Jeg spørger fordi vi herhjemme plejer fast at gå i bad hveranden dag. Det er lige ofte nok for mig, da jeg sjældent lugter af sved og mit hår først bliver fedtet tidligst i løbet af tredjedagen. Det er kun lige ok for manden, da han hurtigt kommer til at lugte af sved. Vi går normalt i bad lige efter hinanden, da brusekabinen så kun skal tørres af en gang :rolleyes Det er ofte mig, der tørrer den af, da manden skal afsted før mig og da han har (haft) dårlig ryg - dog går det ret godt for tiden, så måske han bruger den lidt som undskyldning :rolleyes

Udfordringen er nu, hvor jeg er på barsel, så har jeg ikke behov for at stå op kl 6:30 hveranden dag for at gå i bad lige efter min mand. Det har min mand ikke så stor forståelse for <_< Han mener at det er ulækkert hvis jeg ikke går i bad hveranden dag (sikkert da han selv trænger så hurtigt) og da Erica normalt vågner 6-6:30, så synes han vi skal fortsætte vores rutine.

Jeg skulle så lige høre om det kun var mig, der ikke synes det er ulækkert kun at gå i bad hver tredje dag (eller fjerde) nu hvor jeg bare går hjemme. Jeg er ret sikker på manden ikke vil opdage om der går fire dage imellem, men jeg har jo ikke lyst til at lyve for ham :)

Så det var rigtig rart at høre at mange af jer andre også kan finde på at trække den til tredjedagen. Og jeg tror faktisk også på at min hud har bedre af det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bader hver dag og kan jeg komme til det, så bader jeg både morgen og aften  :P  Jeg vasker dog primært kun hår hveranden dag.

Cirkel bliver fire uger på lørdag og min vision er, at hun skal bades to gange ugentligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tager bad hver dag - vasker hår hver 3.-4.dag! Men ville ikke kunne tage på arbejde uden et bad. Ind i mellem i weekenden kan der godt gå 1,5 dag :)

:ditto

Jeg kan til nøds gå i Netto uden et bad, men helst ikke. Føler mig beskidt hvis ikke jeg har været i bad om morgenen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Jeg kan til nøds gå i Netto uden et bad, men helst ikke. Føler mig beskidt hvis ikke jeg har været i bad om morgenen.

:ditto

Bader altid - også når jeg er syg faktisk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Jeg kan til nøds gå i Netto uden et bad, men helst ikke. Føler mig beskidt hvis ikke jeg har været i bad om morgenen.

:ditto Det er det første jeg gør om morgen også selvom det tit kræver 2 børn på gulvet. Jeg har det så skidt og kamp sveder indtil jeg er blevet vasket. Utrolig hvad psyken kan gøre. De dage jeg træner tager jeg så 2 bade og jeg er typen der går i bad før en tur i svømmehallen selvom jeg selvfølgelig også vasker mig ordentlig inden vi går ind...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig mange tak for alle svar mht bad.

Jeg spørger fordi vi herhjemme plejer fast at gå i bad hveranden dag. Det er lige ofte nok for mig, da jeg sjældent lugter af sved og mit hår først bliver fedtet tidligst i løbet af tredjedagen. Det er kun lige ok for manden, da han hurtigt kommer til at lugte af sved. Vi går normalt i bad lige efter hinanden, da brusekabinen så kun skal tørres af en gang :rolleyes Det er ofte mig, der tørrer den af, da manden skal afsted før mig og da han har (haft) dårlig ryg - dog går det ret godt for tiden, så måske han bruger den lidt som undskyldning :rolleyes

Udfordringen er nu, hvor jeg er på barsel, så har jeg ikke behov for at stå op kl 6:30 hveranden dag for at gå i bad lige efter min mand. Det har min mand ikke så stor forståelse for <_< Han mener at det er ulækkert hvis jeg ikke går i bad hveranden dag (sikkert da han selv trænger så hurtigt) og da Erica normalt vågner 6-6:30, så synes han vi skal fortsætte vores rutine.

Jeg skulle så lige høre om det kun var mig, der ikke synes det er ulækkert kun at gå i bad hver tredje dag (eller fjerde) nu hvor jeg bare går hjemme. Jeg er ret sikker på manden ikke vil opdage om der går fire dage imellem, men jeg har jo ikke lyst til at lyve for ham :)

Så det var rigtig rart at høre at mange af jer andre også kan finde på at trække den til tredjedagen. Og jeg tror faktisk også på at min hud har bedre af det :)

Ej det lyder da godt nok besværligt, at I altid skal gå i bad lige efter hinanden :unsure

I øvrigt synes jeg da heller ikke, at han skal bestemme hvornår og hvor meget du går i bad.

Jeg synes i hvert fald ikke det er ulækkert :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor ikke bare tørre væggene over 2 gange?

Jeg går i bad hver dag, hveranden dag står jeg op 1/2 time før Sune og Leonora og hveranden dag venter jeg til Leonora er stået op så hun kommer med i bad.

Sune går i bad om aftenen så vi ikke skal stresse om morgenen, det fungere fint...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lidt af et dilemma, og jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre ved det - hvis jeg da skal gøre noget :unsure

T og A blev passet hos deres bedstefar og hans kæreste i lørdags. Da min mand hentede pigerne, fortalte bedstefar, at T havde kaldt kæresten for bedstemor.. Det lagde D og jeg ikke så meget i, for T kludre nogle gange lidt rundt i titler og navne. Nå, men i dag var vi så hjemme hos bedstefar til aftensmad. Og der sagde bedstefar flere gange til T: "kan du gå hen til bedstemor/vil du lige give det der til bedstemor/tril bolden til bedstemor" osv. Og T reagerede ved så at kalde kæresten for bedstemor. Vi fik klart fornemmelsen af, at det er bedstefar der opfordrer T og A til at kalde kæresten for bedstemor.

Og jeg fik bare en kæmpe knude i maven! Jeg synes det er forkert, og over stregen. T HAR allerede en bedstemor. Den plads er ligesom optaget.

Og jeg tror godt at kæresten kunne fornemme, at jeg ikke var helt med på den nye titel hun har fået sig, og hun sagde noget om, at T selv var begyndt at kalde hende for bedstemor, og at hun ikke kunne nænne at rette på hende. Og det er også helt fair, og egentligt er det jo også "flot" af hende, at hun gerne VIL være som en bedstemor for pigerne... Men hun ER jo ikke bedstemor :unsure Hun har sine egne børnebørn, og hun og T's bedstefar har kun været sammen i 1,5 års tid :unsure

Lige i situationen kunne jeg ikke få mig selv til at sige noget til det, og jeg ville heller ikke vide hvad jeg skulle sige. For hun er tydeligvis meget glad for T og A, det er der slet ingen tvivl om.. Men jeg tror at pigernes rigtige bedstemor vil blive såret, hvis hun høre at en "ny dame" melder sig på banen og går ind på hendes "territorie" som bedstemor :unsure

Ej, jeg ved ikke om det bare er mig der overanalyserer alt for meget :unsure

Den er svær. Hjemme hos os har mine forældre været skilt i maaaange år og min far har gifter sig på ny (de har kobber bryllup næste år

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lidt af et dilemma, og jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre ved det - hvis jeg da skal gøre noget :unsure

T og A blev passet hos deres bedstefar og hans kæreste i lørdags. Da min mand hentede pigerne, fortalte bedstefar, at T havde kaldt kæresten for bedstemor.. Det lagde D og jeg ikke så meget i, for T kludre nogle gange lidt rundt i titler og navne. Nå, men i dag var vi så hjemme hos bedstefar til aftensmad. Og der sagde bedstefar flere gange til T: "kan du gå hen til bedstemor/vil du lige give det der til bedstemor/tril bolden til bedstemor" osv. Og T reagerede ved så at kalde kæresten for bedstemor. Vi fik klart fornemmelsen af, at det er bedstefar der opfordrer T og A til at kalde kæresten for bedstemor.

Og jeg fik bare en kæmpe knude i maven! Jeg synes det er forkert, og over stregen. T HAR allerede en bedstemor. Den plads er ligesom optaget.

Og jeg tror godt at kæresten kunne fornemme, at jeg ikke var helt med på den nye titel hun har fået sig, og hun sagde noget om, at T selv var begyndt at kalde hende for bedstemor, og at hun ikke kunne nænne at rette på hende. Og det er også helt fair, og egentligt er det jo også "flot" af hende, at hun gerne VIL være som en bedstemor for pigerne... Men hun ER jo ikke bedstemor :unsure Hun har sine egne børnebørn, og hun og T's bedstefar har kun været sammen i 1,5 års tid :unsure

Lige i situationen kunne jeg ikke få mig selv til at sige noget til det, og jeg ville heller ikke vide hvad jeg skulle sige. For hun er tydeligvis meget glad for T og A, det er der slet ingen tvivl om.. Men jeg tror at pigernes rigtige bedstemor vil blive såret, hvis hun høre at en "ny dame" melder sig på banen og går ind på hendes "territorie" som bedstemor :unsure

Ej, jeg ved ikke om det bare er mig der overanalyserer alt for meget :unsure

Det er over grænsen! Hos os kalder V kun sine biologiske bedsteforældre ved titler. Det bestemte vi før fødslen og meldte ud, at det hedder Morfar + Lene osv!! Netop fordi begge vores forældre blev skildt, mens vi var voksne, og at deres nye kærester ikke er vores stedmor/stedfar osv.

Dog har de et fantastisk forhold til vores datter. Og vi siger da også, at hun har 4 sæt bedsteforældre. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lidt af et dilemma, og jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre ved det - hvis jeg da skal gøre noget :unsure

T og A blev passet hos deres bedstefar og hans kæreste i lørdags. Da min mand hentede pigerne, fortalte bedstefar, at T havde kaldt kæresten for bedstemor.. Det lagde D og jeg ikke så meget i, for T kludre nogle gange lidt rundt i titler og navne. Nå, men i dag var vi så hjemme hos bedstefar til aftensmad. Og der sagde bedstefar flere gange til T: "kan du gå hen til bedstemor/vil du lige give det der til bedstemor/tril bolden til bedstemor" osv. Og T reagerede ved så at kalde kæresten for bedstemor. Vi fik klart fornemmelsen af, at det er bedstefar der opfordrer T og A til at kalde kæresten for bedstemor.

Og jeg fik bare en kæmpe knude i maven! Jeg synes det er forkert, og over stregen. T HAR allerede en bedstemor. Den plads er ligesom optaget.

Og jeg tror godt at kæresten kunne fornemme, at jeg ikke var helt med på den nye titel hun har fået sig, og hun sagde noget om, at T selv var begyndt at kalde hende for bedstemor, og at hun ikke kunne nænne at rette på hende. Og det er også helt fair, og egentligt er det jo også "flot" af hende, at hun gerne VIL være som en bedstemor for pigerne... Men hun ER jo ikke bedstemor :unsure Hun har sine egne børnebørn, og hun og T's bedstefar har kun været sammen i 1,5 års tid :unsure

Lige i situationen kunne jeg ikke få mig selv til at sige noget til det, og jeg ville heller ikke vide hvad jeg skulle sige. For hun er tydeligvis meget glad for T og A, det er der slet ingen tvivl om.. Men jeg tror at pigernes rigtige bedstemor vil blive såret, hvis hun høre at en "ny dame" melder sig på banen og går ind på hendes "territorie" som bedstemor :unsure

Ej, jeg ved ikke om det bare er mig der overanalyserer alt for meget :unsure

Den er svær!

Jeg er den pige, hvis forældre aldrig har boet sammen.

Min mor har været gift med min papfar siden min (halv)lillebror blev døbt i 1994. Så de er altså mormor og morfar for mine børn.

Min far har en kæreste igennem flere år og de er bedstemor og bedstefar for mine børn.

Og så er der self. Mads's forældre som åbenlyst er farmor og farfar. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pigernes farfar har en kæreste, hun bliver kaldt ved navn og bliver ikke kaldt farmor. For farmor er i himlen, og det er også på trods af, at pigerne ikke har mødt hende. Én ting er, at vi ikke rigtig bryder os om hende(og omvendt....) noget andet er, at det er fint for os at pigerne ved at farmor er himlen og vi snakker om hende :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.