Nica

Voksen smalltalk

7,078 indlæg i dette emne

Hvordan er det nu... Kan et eddikebad kvæle genstridig parfume? Eller hvad gør man? Det har allerede hængt ude i hundrede år og blevet vasket flere gange, og jeg klør bare ved at røre ved det. Kan det slet ikke reddes? :unsure

Hvad er det, der er parfume på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

at de ikke aner hvad der er med hende, men de mener det umiddelbart er en virus. Hun skal udredes for blodmangel, men de forventer ikke at finde noget.

Vi må håbe den snart går over den virus:(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sygemelding på a-kassen hvordan funker det? Jeg er i virksomhedspraktik og jeg kan grundet voldsomme bækken-lænde smerter ikke passe arbejdet, hvilket jeg er ret ked af....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sygemelding på a-kassen hvordan funker det? Jeg er i virksomhedspraktik og jeg kan grundet voldsomme bækken-lænde smerter ikke passe arbejdet, hvilket jeg er ret ked af....

Jeg tænker det fungere som så mange andre steder - du vil så bare få syge-dagpenge istedet for dagpenge... men jeg ved det ikke... men lyt til din krop - hilsen en som selv var sygemeldt med bækkenløsning fra uge 14..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg for helt ondt i maven over alt det sygdom der rumsterer alle steder :boo

Jeg kan slet ikke klare tanken om bræk :( og jeg er blevet sådan helt urationelt bekymret for at Nohr bliver syg og skal indlægges :(

Vi fejler ikke noget! Lad det nu forblive sådan! Be be!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Optjener man ikke ferie, når man er ledig på barsel? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Optjener man ikke ferie, når man er ledig på barsel? :unsure

Jo du optjener feriedagpenge hos din a-kasse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo du optjener feriedagpenge hos din a-kasse

Gør man også det når man er ledig (uden at være på barsel) men modtager dagpenge?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo du optjener feriedagpenge hos din a-kasse

Pyha godt! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gør man også det når man er ledig (uden at være på barsel) men modtager dagpenge?

Jep.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep.

Bare for at være helt sikker: Betyder det så, at jeg har nogle feriepenge til gode, nu hvor jeg er i arbejde (dog på barsel om lidt)?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer an på hvad du mener med 'til gode', tror jeg nok. Altså, du har mulighed for at holde ferie på dagpenge (op til 5 uger), men du kan ikke få dem udbetalt medmindre du holder ferie. Ved dog ikke hvis der er en feriehindring (ex barsel).

 

Hvis du fx har 1 uge fra arbejdsgiver så vil du kun have 4 på dagpenge etc.

Det var det jeg mente ;) Altså, at jeg kan holde noget ferie med "løn" :)

Tak for svaret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal også lige være opmærksom på, at du jo også har optjent noget ferie fra den periode du arbejdede som skal bruges før du kan holde ferie på dagpenge, så hvis du har fx 1 uges ferie optjent fra da du arbejdede, vil du højest kunne holde 4 ugers ferie på dagpenge :)

(med risiko for at reglerne er ændret fra da jeg havde jura)

Yes yes :) Jeg har 2 ugers ferie fra da jeg arbejdede :) Min frygt gik mest på, om det så var alt den ferie, jeg kunne holde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer an på hvad du mener med 'til gode', tror jeg nok. Altså, du har mulighed for at holde ferie på dagpenge (op til 5 uger), men du kan ikke få dem udbetalt medmindre du holder ferie. Ved dog ikke hvis der er en feriehindring (ex barsel).

 

Hvis du fx har 1 uge fra arbejdsgiver så vil du kun have 4 på dagpenge etc.

 

Jeg mener ikke at man har samme rettigheder omkring feriehindring når det er på feriedagpenge. Altså at man kan overføre, men der er jeg også i tvivl.

 

Det var det jeg mente ;) Altså, at jeg kan holde noget ferie med "løn" :)

Tak for svaret.

Ja, du kan holde ferie med feriedagpenge, men du kan ikke få dem udbetalt, hvis du ikke bruger dem går de tabt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 

Ja, du kan holde ferie med feriedagpenge, men du kan ikke få dem udbetalt, hvis du ikke bruger dem går de tabt.

Det var også mest om jeg kunne holde ferie :) Ville ikke have det godt med at få dem udbetalt, om man så kunne ;) Men det kan lige præcis få tingene til at hænge sammen for mig, hvis jeg skulle gå hen og føde før tid - så det er super. Og når jeg kommer tilbage fra barsel har jeg endelig optjent feriepenge til et helt år igennem mit arbejde, og så skulle det gerne køre derfra :)

Men håber da at jeg kan undgå at skulle gøre brug af feriedagpengene - vil trods alt helst klare mig uden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nyt dankort - hvem er det nu, der skal vide det?

Rejsekortet

Mobil tank op

Apple

Mobile pay

Paypal

Hvem mere?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nyt dankort - hvem er det nu, der skal vide det?

Rejsekortet

Mobil tank op

Apple

Mobile pay

Paypal

Hvem mere?

BroBizz

Evt online abonnement (hjemmeside og lign)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

BroBizz

Evt online abonnement (hjemmeside og lign)

Det har jeg umiddelbart ikke noget af :chin: Men gode bud :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg umiddelbart ikke noget af :chin: Men gode bud :tak

Ja jeg ville tilføje: aarstiderne, Netflix og TELMORE :)

Edit: hov du havde skrevet mobil optankning på :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg ville tilføje: aarstiderne, Netflix og TELMORE :)

Edit: hov du havde skrevet mobil optankning på :blush

Gode bud :super

Netflix kører over Brians og årstiderne har vi desværre ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nyt dankort - hvem er det nu, der skal vide det?

Rejsekortet

Mobil tank op

Apple

Mobile pay

Paypal

Hvem mere?

Verified by visa (til netshopping)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Verified by visa (til netshopping)

Tilmelder man sig ikke bare det, når det er aktuelt? :chin: Eller kan/skal jeg ind og gøre det et sted?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tilmelder man sig ikke bare det, når det er aktuelt? :chin: Eller kan/skal jeg ind og gøre det et sted?

Den stod bare i det brev jeg havde fået fra min bank så skulle selv til at undersøge det....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan det virkelig være lovligt?

Hvis man laver én eller flere fejl i kassen, så må man trække differencen i egen løn?

Pause er ikke en rettighed.

Cheferne overvåger på kameraer overalt og ringer hvis der ikke løbes hurtigt nok, mangler lys i en lampe eller lignende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan det virkelig være lovligt?

Hvis man laver én eller flere fejl i kassen, så må man trække differencen i egen løn?

Pause er ikke en rettighed.

Cheferne overvåger på kameraer overalt og ringer hvis der ikke løbes hurtigt nok, mangler lys i en lampe eller lignende.

Jeg har arbejdet som tjener. Hvis en af os havde glemt at slå noget ind (og dermed få betaling for det) blev det trukket i drikkepengene.

Hvad er det for et job du er i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.