Nica

Voksen smalltalk

7,078 indlæg i dette emne

Har man lidt for travlt på jobbet, når man begynder at græde, fordi man bliver ringet hjem med sygt barn?

Bliver vist nødt til at få prioriteret nogle opgaver, for det holder vist ikke i længden :(

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ihh et menneske jeg engang gik på HF med er MEGET syg på den mentale måde. I mange år var jeg der for hende men der ER grænser for hvad man skal stå model til af skældsord og beskyldninger. Så da jeg fik Mie opgav jeg, hun VAR en veninde men forholdet blev så gennemsyret af hendes sygdom og det tærrede SÅ meget på mig! Hendes virkeligheds opfattelse er så skæv!

Jeg fik lige så stille udfaset hende af mit liv! MEN igår skrev hun at hendes moster var død! Et rigtig rart menneske så jeg skrev det gjorde mig ondt! Nu har jeg så fået - hold godt fast: 18 beskeder (jeg har lige talt dem) siden igår aftes kl. 19!

Indholdet handler hovedsageligt om at folk er idioter!!! Især familien!!!

Hvad gør jeg??? Jeg har været der for hende i 8 år og så opgav jeg! Jeg KAN ikke igen, slet ikke nu!!! Jeg har ondt af hende VIRKELIG! Men jeg kan ikke hjælpe hende og hun SUGER alt ud af mig!

Hun smider folk ud af sit liv med skældsord og beskyldninger med jævne mellemrum. Jeg tror jeg var den ENESTE der holdte ud så længe. (Selvom jeg har været en idiot, en kælling og en dum ko mv. Af årsager som at jeg ikke kunne komme til hendes fødselsdag, selvom jeg var på ferie, at jeg ikke ringede i 14 dage osv.)

Jeg har ikke svaret på de sidste 16 beskeder! Er jeg ond? Jeg ser et menneske der lider, men jeg har ikke overskuddet til at hjælpe!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh et menneske jeg engang gik på HF med er MEGET syg på den mentale måde. I mange år var jeg der for hende men der ER grænser for hvad man skal stå model til af skældsord og beskyldninger. Så da jeg fik Mie opgav jeg, hun VAR en veninde men forholdet blev så gennemsyret af hendes sygdom og det tærrede SÅ meget på mig! Hendes virkeligheds opfattelse er så skæv!

Jeg fik lige så stille udfaset hende af mit liv! MEN igår skrev hun at hendes moster var død! Et rigtig rart menneske så jeg skrev det gjorde mig ondt! Nu har jeg så fået - hold godt fast: 18 beskeder (jeg har lige talt dem) siden igår aftes kl. 19!

Indholdet handler hovedsageligt om at folk er idioter!!! Især familien!!!

Hvad gør jeg??? Jeg har været der for hende i 8 år og så opgav jeg! Jeg KAN ikke igen, slet ikke nu!!! Jeg har ondt af hende VIRKELIG! Men jeg kan ikke hjælpe hende og hun SUGER alt ud af mig!

Hun smider folk ud af sit liv med skældsord og beskyldninger med jævne mellemrum. Jeg tror jeg var den ENESTE der holdte ud så længe. (Selvom jeg har været en idiot, en kælling og en dum ko mv. Af årsager som at jeg ikke kunne komme til hendes fødselsdag, selvom jeg var på ferie, at jeg ikke ringede i 14 dage osv.)

Jeg har ikke svaret på de sidste 16 beskeder! Er jeg ond? Jeg ser et menneske der lider, men jeg har ikke overskuddet til at hjælpe!!!

Jeg havde gjort nøjagtig som dig - undladt at svare. Det er jo vanvittigt med så mange beskeder og som du selv siger, så har du én gang udfaset hende. Jeg ville ikke orker at tage kampen igen.

Det gør dig IKKE til et dårligt menneske, det handler at hun har brug for noget hjælp og du er ikke den der kan hjælpe i denne henseende. Nogle gange skal man være god til at beskytte sig selv, i stedet for at lade en dårlig samvittighed, der ikke nødvendigvis er berettiget, ødelægge en.

Jeg har selv været alt for god til, at ville redde alle andre - det kan man bare ikke! Og slet ikke når man ikke har overskuddet. Det skal ikke koste dit velbefindende at hjælpe hende med hendes...

Hvis du spørger mig :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh et menneske jeg engang gik på HF med er MEGET syg på den mentale måde. I mange år var jeg der for hende men der ER grænser for hvad man skal stå model til af skældsord og beskyldninger. Så da jeg fik Mie opgav jeg, hun VAR en veninde men forholdet blev så gennemsyret af hendes sygdom og det tærrede SÅ meget på mig! Hendes virkeligheds opfattelse er så skæv!

Jeg fik lige så stille udfaset hende af mit liv! MEN igår skrev hun at hendes moster var død! Et rigtig rart menneske så jeg skrev det gjorde mig ondt! Nu har jeg så fået - hold godt fast: 18 beskeder (jeg har lige talt dem) siden igår aftes kl. 19!

Indholdet handler hovedsageligt om at folk er idioter!!! Især familien!!!

Hvad gør jeg??? Jeg har været der for hende i 8 år og så opgav jeg! Jeg KAN ikke igen, slet ikke nu!!! Jeg har ondt af hende VIRKELIG! Men jeg kan ikke hjælpe hende og hun SUGER alt ud af mig!

Hun smider folk ud af sit liv med skældsord og beskyldninger med jævne mellemrum. Jeg tror jeg var den ENESTE der holdte ud så længe. (Selvom jeg har været en idiot, en kælling og en dum ko mv. Af årsager som at jeg ikke kunne komme til hendes fødselsdag, selvom jeg var på ferie, at jeg ikke ringede i 14 dage osv.)

Jeg har ikke svaret på de sidste 16 beskeder! Er jeg ond? Jeg ser et menneske der lider, men jeg har ikke overskuddet til at hjælpe!!!

Har du læst de der sikkerhedsbrochurer i fly?

Der står (noget i nærheden af). Put DIN EGEN iltmaske på FØR du hjælper andre. Er du død kan du ikke hjælpe alligevel.

NEJ du er ikke ond.

Det er skide synd for hende. Men jeg ved at der sidder en Maja bag skærmen der 1) trænger til ro, pause, kram og kærlighed 2) måske er den der har brug for hjælp, at nogen gør noget for hende 3) er et virkelig rart menneske!

Hvis du osede over af overskud, så du ikke vidste hvor du skulle gøre af det, og fik det godt af at hjælpe hende - SÅ skulle du gøre det! Ellers skal du tage den ildtmaske på dig selv først!

Og dermed BASTA!

(Og nu tager jeg mig sammen og skriver til en sød pige, at jeg desværre ikke kan hjælpe i dag alligevel, at jeg er ked af det, men at jeg lige skal hjælpe mig selv først! Tak Maja fordi du fik mig til at se det!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du læst de der sikkerhedsbrochurer i fly?

Der står (noget i nærheden af). Put DIN EGEN iltmaske på FØR du hjælper andre. Er du død kan du ikke hjælpe alligevel.

NEJ du er ikke ond.

Det er skide synd for hende. Men jeg ved at der sidder en Maja bag skærmen der 1) trænger til ro, pause, kram og kærlighed 2) måske er den der har brug for hjælp, at nogen gør noget for hende 3) er et virkelig rart menneske!

Hvis du osede over af overskud, så du ikke vidste hvor du skulle gøre af det, og fik det godt af at hjælpe hende - SÅ skulle du gøre det! Ellers skal du tage den ildtmaske på dig selv først!

Og dermed BASTA!

(Og nu tager jeg mig sammen og skriver til en sød pige, at jeg desværre ikke kan hjælpe i dag alligevel, at jeg er ked af det, men at jeg lige skal hjælpe mig selv først! Tak Maja fordi du fik mig til at se det!)

Så kom der da noget godt ud af det ;)

Og tak!!! Du har fuldstændig ret, jeg har LIGE fået hovedet over vandet og jeg har da overskud til at hjælpe nogen men (for at blive i metaforen :p ) så ville hun trække mig under vandet igen.

Hun er ikke et forfærdeligt menneske, bare meget meget syg! Hun får hjælp, jeg tror hun får alt der tilbydes: førtids pensionist, grupperrapi, gruppe aktiviteter, cafeer for psykisk syge, indlæggelser med jævne mellemrum, medicin, kontakt person og hjemmebesøg.

Så jeg lader hende jo ikke i stikken!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde gjort nøjagtig som dig - undladt at svare. Det er jo vanvittigt med så mange beskeder og som du selv siger, så har du én gang udfaset hende. Jeg ville ikke orker at tage kampen igen.

Det gør dig IKKE til et dårligt menneske, det handler at hun har brug for noget hjælp og du er ikke den der kan hjælpe i denne henseende. Nogle gange skal man være god til at beskytte sig selv, i stedet for at lade en dårlig samvittighed, der ikke nødvendigvis er berettiget, ødelægge en.

Jeg har selv været alt for god til, at ville redde alle andre - det kan man bare ikke! Og slet ikke når man ikke har overskuddet. Det skal ikke koste dit velbefindende at hjælpe hende med hendes...

Hvis du spørger mig :unsure

Tak! Havde jeg brug for at høre!!!

Jeg kan SAGTENS være der for mennesker der har det svært, men hende her går over grænsen! Hun har virkelig en skæv opfattelse af virkeligheden! Og hun er VIRKELIG syg!!! Og det er uhelbredeligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak! Havde jeg brug for at høre!!!

Jeg kan SAGTENS være der for mennesker der har det svært, men hende her går over grænsen! Hun har virkelig en skæv opfattelse af virkeligheden! Og hun er VIRKELIG syg!!! Og det er uhelbredeligt!

Og som sagt skal det ikke koste dit overskud at finde hendes - Stephi siger det så fint, husk din egen maske, før du hjælper andre!!

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Det lyder ikke sjovt, begge dele :kram2

 

 

:kram

 

Tak piger.

 

Noah sov 45 min til middag, og har været cranky siden han stod op. Nu har han så lige smadret et glas, og skåret sig på 2 fingre. Kan jeg ikke bare gå i seng nu og stå op til en god dag i morgen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej øv!! :kram2 både sygt barn og for meget arbejdspres er da også noget røv! :kram2

 

Tak det er noget rigtig røv. Men har 2 medarbejdere der har været mega-presset, og så har jeg taget lidt af deres arbejde, samtidig med jeg har fået masser fra min egen chef. Rigtig dårlig kombi! Glædermig til min nye medarbejder er lært op, hun virker rigtig kompetent, men skal jo lige lære systemet og vores processer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, de andre har sagt det så fint, så jeg vil ikke gentage men nøjes med at tilslutte mig. Og så sender jeg et knus og en tanke med også :-).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder og ser troldmanden fra OZ og ser den med HELT nye øjne!!! Hold nu OP deres kostumer er godt lavet, børne skuespillerne talentfulde, sad længe og studerede de der "tumlinger" for at finde det børnede udtryk. I en tid med special effekts er jeg ret imponeret over hvad man kunne før computer tiden!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det blev lige i går besluttet, at A's madklub kommer i morgen. Jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg vil brokke mig. Det ved jeg nok først i morgen.

Men manden vil jo gerne imponere lidt i morgen = søde hustru, hjælp mig.

Så jeg laver da lige kokosbudding i dag og generelt får handlet alt - men det er okay, skal alligevel handle til ugen.

I morgen skal jeg så også lige samle de friske forårsruller - efter jeg vel og mærke har snittet grønt og diverse til både ruller og salaten til hovedretten. For A er bange for at ødelægge rispapirsvøbene. Hovedretten kan han nok godt klare slev.

Jeg vil jeg gerne lave maden. Jeg elsker det jo. MEN - i madklubben skal de jo forestille at lave det selv, så jeg får ikke æren for noget som helst.

Jeg er liiidt lunken ved det. Især fordi jeg har aftenvagt i aften og dagvagt i morgen - dvs. omkring 4,5 times søvn i sigte til mig i nat..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det blev lige i går besluttet, at A's madklub kommer i morgen. Jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg vil brokke mig. Det ved jeg nok først i morgen.

Men manden vil jo gerne imponere lidt i morgen = søde hustru, hjælp mig.

Så jeg laver da lige kokosbudding i dag og generelt får handlet alt - men det er okay, skal alligevel handle til ugen.

I morgen skal jeg så også lige samle de friske forårsruller - efter jeg vel og mærke har snittet grønt og diverse til både ruller og salaten til hovedretten. For A er bange for at ødelægge rispapirsvøbene. Hovedretten kan han nok godt klare slev.

Jeg vil jeg gerne lave maden. Jeg elsker det jo. MEN - i madklubben skal de jo forestille at lave det selv, så jeg får ikke æren for noget som helst.

Jeg er liiidt lunken ved det. Især fordi jeg har aftenvagt i aften og dagvagt i morgen - dvs. omkring 4,5 times søvn i sigte til mig i nat..

I mandens madklub er hjælp strengt forbudt, det er endda forbudt st hjælpe med underholdningen!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I mandens madklub er hjælp strengt forbudt, det er endda forbudt st hjælpe med underholdningen!!!

Så forbudt tror jeg ikke, det er i A's madklub..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så forbudt tror jeg ikke, det er i A's madklub..

:D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Seriøst, madklub? Altså seriøst? Det er ikke kodeord for et eller andet mandehørm jeg ikke fatter? Og de skal spise friske forårsruller? :lol

( ;) :kiss )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Seriøst, madklub? Altså seriøst? Det er ikke kodeord for et eller andet mandehørm jeg ikke fatter? Og de skal spise friske forårsruller? :lol

( ;) :kiss )

Jep. Friske vietnamesiske ruller med rejer til forret. Noget karamelliseret svin med løg og grøn chili til hovedet og så kokosbudding til dessert. Alt sammen vietnamesisk.

;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har afleveret min opgave og nu har jeg ferie :yay

Shiiiit, det er en mærkelig fornemmelse....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen af jer der kender dating siden tinder? Hvor fræk/seriøs/andet er den? Svar evt med PM

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen af jer der kender dating siden tinder? Hvor fræk/seriøs/andet er den? Svar evt med PM

Jeg tror det var den min søster en dag viste mig (hun er single) umiddelbart er det bare et profilbillede hvor man enten liker, eller ikke liker billedet.

Vælger begge parter at LIKE hinanden, kan de komme i kontakt..

(Giver det mening)?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har afleveret min opgave og nu har jeg ferie :yay

Shiiiit, det er en mærkelig fornemmelse....

Men det må da også være en skøn fornemmelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har afleveret min opgave og nu har jeg ferie :yay

Shiiiit, det er en mærkelig fornemmelse....

Fedt!!! Skide godt!!! Så har du juleferie eller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men det må da også være en skøn fornemmelse :)

Det er virkelig skønt! Dog er jeg ved at blive syg nu, tror jeg.. Typisk min krop af reagere sådan..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt!!! Skide godt!!! Så har du juleferie eller?

jeps :yay :glad

Så NU er det all in på jul :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har afleveret min opgave og nu har jeg ferie :yay

Shiiiit, det er en mærkelig fornemmelse....

Tillykke - rigtig god ferie!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.