Nica

Voksen smalltalk

7,078 indlæg i dette emne

Jeg ville vente med at rykke hende til hun alligevel starter i bh. Så undgår du flere skift over kort tid :)

Ville heller ikke rykke hende før start i BH.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror mit stress niveau ville blive meget mindre. Og morgener mere hyggelige, idet vi kun skal et sted hen. Det tager alligevel et kvarter at køre til Carolines vs, og så dernæst aflevering og videre på job.

To ting - Jeg er færdig på min elevplads til september, og på et tidspunkt vil vi gerne købe vores eget hus. Men på denne egn stadig - om ikke andet ville det jo stadig være rart, at have pigerne samlet. Især nu hvor vi har bonusdatter rigtig meget.

Caro kender godt bonusdatters BH og pædagogerne, helt ukendt er det i hvert fald ikke. Faktisk var jeg selv positivt overrasket over bh, dets pædagoger og deres aktiviteter. Det eneste jeg ikke kan lide, er at de ikke har en ligeså stram sukker politik som Carolines vs/bh..

Jeg får det vildt skidt ved tanken om at rykke hende, fordi hun jo er glad i vs og med sine kammerater som også rykker i bh samme sted... Argg!!!

Praktisk set - er det så at ringe til pladsanvisning og snakke med dem?

Ja prøv det.

Vi flytter også Mie til bhv start, endda til et sted hun SLET SLET ikke kender uden børn hun kender! Men det kommer hun jo til! Det gør lidt ondt i mor hjertet, håber INDERLIGT på at hun kommer til at være lige så sej som hun plejer. Men det er ligesom bare sådan det bliver nød til at være fordi vi flytter til en anden by.

De skal nok klare sig! Selv med indkøring fra helvede så kommer de til at klare sig! Det ved jeg fordi jeg har sat på den anden side ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja prøv det.

Vi flytter også Mie til bhv start, endda til et sted hun SLET SLET ikke kender uden børn hun kender! Men det kommer hun jo til! Det gør lidt ondt i mor hjertet, håber INDERLIGT på at hun kommer til at være lige så sej som hun plejer. Men det er ligesom bare sådan det bliver nød til at være fordi vi flytter til en anden by.

De skal nok klare sig! Selv med indkøring fra helvede så kommer de til at klare sig! Det ved jeg fordi jeg har sat på den anden side ;)

Det gør nemlig mega ondt, synes jeg. Men omvendt kunne det også spare tid i hverdagen og det kan betale sig! Jeg ringer på mandag og hører...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville heller ikke rykke hende før start i BH.

Så kan jeg slet ikke se noget problem i det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøj jeg er træt, og har voldsomme mens smerter, jeg går i seng samtidig med Gry i dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blev ringet op kl 18 om jeg havde lyst til vikar timer! Så nu har jeg scoret i hvert fald arbejde imorgen, højst sandsynligt hele ugen og måske længere!!! Det er "bare" på min tidligere arbejdsplads bare i et andet team så det er såmænd helt ok! Det er ikke noget der både kræver mental omstilling, at lære en masse, få en storm af nye indtryk, lære 60 navne, rutiner osv. Så det er ok.

Men NØJ hvor er jeg ringe til omstilling af hvad jeg skal! Blev MEGA grumpy og stresset på et tidspunkt, det er som om hele verden lige skal styrte ned og så bygges op igen i mit hoved. Anders kom ud til mig i køkkenet, han kunne simpelthen HØRE på min måde at rumstere i køkkenet at hjernen var ved at brænde sammen på mig!

Nu er jeg helt ok med det igen! Har fået lavet madpakker, pakket pædagog garderoben ned og lagt tøj frem så nu er jeg klar. 1-4 ugers arbejde er HELT fint! Selvom jeg ikke var lykkelig for jobbet - men det er PENGE vi mangler der kommer i kassen :super og timer til dagpenge regnskabet!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blev ringet op kl 18 om jeg havde lyst til vikar timer! Så nu har jeg scoret i hvert fald arbejde imorgen, højst sandsynligt hele ugen og måske længere!!! Det er "bare" på min tidligere arbejdsplads bare i et andet team så det er såmænd helt ok! Det er ikke noget der både kræver mental omstilling, at lære en masse, få en storm af nye indtryk, lære 60 navne, rutiner osv. Så det er ok.

Men NØJ hvor er jeg ringe til omstilling af hvad jeg skal! Blev MEGA grumpy og stresset på et tidspunkt, det er som om hele verden lige skal styrte ned og så bygges op igen i mit hoved. Anders kom ud til mig i køkkenet, han kunne simpelthen HØRE på min måde at rumstere i køkkenet at hjernen var ved at brænde sammen på mig!

Nu er jeg helt ok med det igen! Har fået lavet madpakker, pakket pædagog garderoben ned og lagt tøj frem så nu er jeg klar. 1-4 ugers arbejde er HELT fint! Selvom jeg ikke var lykkelig for jobbet - men det er PENGE vi mangler der kommer i kassen :super og timer til dagpenge regnskabet!!!

Jeg har det på samme måde med at omstille mig :kram Men fedt med job i et par dage/uger og dejligt at du er ok med det nu :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Udfordringsdag i dag.

Først med bybus for første gang i 7 år, og så ned til blod donor tapning.

Kom ikke og sig at jeg ikke udfordrer min angst

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Udfordringsdag i dag.

Først med bybus for første gang i 7 år, og så ned til blod donor tapning.

Kom ikke og sig at jeg ikke udfordrer min angst

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Udfordringsdag i dag.

Først med bybus for første gang i 7 år, og så ned til blod donor tapning.

Kom ikke og sig at jeg ikke udfordrer min angst

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det på samme måde med at omstille mig :kram Men fedt med job i et par dage/uger og dejligt at du er ok med det nu :super

Det er også kun fordi det er tidsbegrænset! Men mega fedt at de bruger mig, gled bare lige ind i det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg starter imorgen på integrationskursus/sprogkursus. Det bliver super skønt, at kunne begå mig bedre på tysk, men forhulen hvor jeg ikke gider på det kursus.

Det er 20 timer om ugen, jeg troede jeg ville have langt imellem modullerne  så det var 1 mdr. og 1-2 mdr. fri, men tiderne er nu kommet på nettet og såvidt jeg kan se bliver det 1 mdr kursus et par dage fri, maske 1  uge og en af gangene 2 uger fri, men altså ikke så lang en pause imellem modullerne som jeg havde håbet/regnet med.

 

På sin vis fint, for så bliver det overstået hurtigt og nok også fint det er intensivt. Men jeg gider ikke, men håber det bliver godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogle der vil komme med deres mening i min tråd i fortroligt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogle der vil komme med deres mening i min tråd i fortroligt?

Uden at det på nogen måde skal lyde surt eller skarpt, så vil jeg fortælle, at jeg ikke har lyst til at deltage i den, netop fordi den ligger i fortroligt, selvom jeg personligt synes, at det er et emne/dilemma som alle kan have gavn af. :) Jeg ved ikke, om jeg overhovedet har nogle guldkorn til den, men det er derfor at jeg "springer den lidt over" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uden at det på nogen måde skal lyde surt eller skarpt, så vil jeg fortælle, at jeg ikke har lyst til at deltage i den, netop fordi den ligger i fortroligt, selvom jeg personligt synes, at det er et emne/dilemma som alle kan have gavn af. :) Jeg ved ikke, om jeg overhovedet har nogle guldkorn til den, men det er derfor at jeg "springer den lidt over" :)

Men kan den flyttes?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm hvad er mindst ringe for en baby på 7 mdr - at sidde i skråstol og se fjernsyn og ellers blive lagt på et tæppe og underholde sig selv, eller at blive sat i en gåstol (altså sådan en hvor barnet sidder / står i et sæde og så kan 'gå' rundt)???

Umiddelbart er det begge dårlige løsninger når det sker sådan over længere tid og ikke bare 5-10 minutter indimellem, men hvad er mindst ringe???

Spørger fordi en af mine niecer åbenbart har fået en gåstol og tilsyneladende bruger rigtig meget tid i den. Før hun fik den lå hun enten meget og skulle underholde sig selv, eller blev sat i en skråstol og skulle se fjernsyn...

Jeg tænker tæppet er bedst. Men jeg har heller aldrig være fan af gåstole.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm hvad er mindst ringe for en baby på 7 mdr - at sidde i skråstol og se fjernsyn og ellers blive lagt på et tæppe og underholde sig selv, eller at blive sat i en gåstol (altså sådan en hvor barnet sidder / står i et sæde og så kan 'gå' rundt)???

Umiddelbart er det begge dårlige løsninger når det sker sådan over længere tid og ikke bare 5-10 minutter indimellem, men hvad er mindst ringe???

Spørger fordi en af mine niecer åbenbart har fået en gåstol og tilsyneladende bruger rigtig meget tid i den. Før hun fik den lå hun enten meget og skulle underholde sig selv, eller blev sat i en skråstol og skulle se fjernsyn...

Min umiddelbare tanke er, at det mindst dårlige er at ligge selv med legetøj. De andre ting er jo dårlige for kroppen også...

Jeg har ik lige noget til at underbygge det, men det er det jeg tror :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min umiddelbare tanke er, at det mindst dårlige er at ligge selv med legetøj. De andre ting er jo dårlige for kroppen også...

Jeg har ik lige noget til at underbygge det, men det er det jeg tror :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min umiddelbare tanke er, at det mindst dårlige er at ligge selv med legetøj. De andre ting er jo dårlige for kroppen også...

Jeg har ik lige noget til at underbygge det, men det er det jeg tror :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm hvad er mindst ringe for en baby på 7 mdr - at sidde i skråstol og se fjernsyn og ellers blive lagt på et tæppe og underholde sig selv, eller at blive sat i en gåstol (altså sådan en hvor barnet sidder / står i et sæde og så kan 'gå' rundt)???

Umiddelbart er det begge dårlige løsninger når det sker sådan over længere tid og ikke bare 5-10 minutter indimellem, men hvad er mindst ringe???

Spørger fordi en af mine niecer åbenbart har fået en gåstol og tilsyneladende bruger rigtig meget tid i den. Før hun fik den lå hun enten meget og skulle underholde sig selv, eller blev sat i en skråstol og skulle se fjernsyn...

 

De der gåstole er super dårlige for dem - og de lærer ikke at gå overhovedet, fordi de ikke lærer at fordele vægten og balancen med benene. Tvært imod kan de være langsommere om at lære at gå, fordi de først lærer at skubbe sig frem med tæerne, og så bagefter skal lære en hel ny måde at bevæge fødderne for at komme frem. 

 

Hvis man bruger dem som en leg, hvor man sætter dem, og kører dem rundt i max 5 minutter, så kan det måske være meget sjovt (ligesom man skubbede hinanden rundt på en kontorstol, da man var barn fx). Men at sætte dem passivt i sådan en gavner dem på ingen måde. Så hellere ligge på et tæppe og være fri til at bevæge sig uden at blive belastet i ryggen og hofterne. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt klart at ligge selv på tæppe. Hvis der er noget spændende legetøj, kan det faktisk være ret udviklende at de lærer at bevæge sig efter legetøjet, undersøger det osv. Det skal selvfølgelig kombineres med leg, samvær og kontakt med den voksne.

De to andre muligheder er SÅ dårlige og ikke udviklende for baby motorisk. Jeg synes personligt kun at skråstole er til at få mad i (inden de kan sidde i højstol) og til kortvarige situationer hvor baby ikke gider ligge selv og mor/far skal ha ordnet mad eller andet praktisk.

Gåstol har jeg ik erfaring med, men har høet det samme som der skrives ovenfor. Tv kan babyer på ingen måde få noget ud af - det er kun forvirrende sanseindtryk, som jeg ikke tror deres hjerne kan finde ud af at bearbejde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Muffins med smørcreme på.. Hvordan opbevares de bedst til i morgen? Køleskab eller køligt rum

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er fanme flot! :balloonsStærkt, stærkt, stærkt, stærkt gået! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Muffins med smørcreme på.. Hvordan opbevares de bedst til i morgen? Køleskab eller køligt rum

Muffins bliver tøre i køleskab :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm hvad er mindst ringe for en baby på 7 mdr - at sidde i skråstol og se fjernsyn og ellers blive lagt på et tæppe og underholde sig selv, eller at blive sat i en gåstol (altså sådan en hvor barnet sidder / står i et sæde og så kan 'gå' rundt)???

Umiddelbart er det begge dårlige løsninger når det sker sådan over længere tid og ikke bare 5-10 minutter indimellem, men hvad er mindst ringe???

Spørger fordi en af mine niecer åbenbart har fået en gåstol og tilsyneladende bruger rigtig meget tid i den. Før hun fik den lå hun enten meget og skulle underholde sig selv, eller blev sat i en skråstol og skulle se fjernsyn...

Jeg tror de fleste forældre som har to små børn kan nikke genkendende til, at babyen meget ofte ligger mere end 5-10 minutter selv og leger på gulvet :) det er sundt for børn at ligge og lege med deres legetøj, rulle rundt, komme op på knæ og hænder osv. så længe man selvfølgelig sørger for at snakke, tumle, lege osv med baby og den ikke bare ligger selv hele tiden :)

Hvis Alba kun måtte ligge selv max 10 minutter af gangen, så kunne jeg lige så godt kaste håndklædet i ringen og opgive! Så ville jeg aldrig få ordnet vasketøj, opvask, aftensmad, gjort rent, have Thea-mor tid :) men Alba er så også den slags baby, som kun sover 20-30 minutter af gangen 3 gange om dagen, så jeg når aldrig rigtig noget mens hun sover.

Men skråstol og gåstol er jeg helt enig med dig i er noget skidt at bruge i mere end 5-10 minutter af gangen. Vi har haft(lånt) begge dele og vi har aldrig rigtig brugt det :) da Thea var baby gad hun overhovedet ikke i nærheden af den skråstol, og med Alba har vi bare aldrig haft brug for den :)

Handler det om det samme barn, som altid havde handsker på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.