Stinak

Hvornår fortalte i at i var gravide?

29 indlæg i dette emne

Hej Alle.

Hvornår delte i nyheden om at i var gravide til familie, venner og arbejdet?

Hilsen den glade ny gravide :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

1. Barn, sagde vi det til familie og venner da vi havde set hjerteblink i 7. Uge. Jeg var studerende og manden sagde det nogle måneder før fødslen på sit arbejde

2. Barn, vi sagde til til få venner i uge 10. De sidste og familien fik det afvide i 16. Uge, arbejdet på samme tid

3. Barn vi sagde det til familien i 6. Uge hvor vi havde set hjerteblink, mit arbejde fik besked i 9. Uge pga hårdt fysisk arbejde, og min mand sagde det på hans arbejde i 14. Uge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Familie og nærmeste venner uge 8-9 stykker (vi havde set det lille blinkede hjerte til en privat skanning! :kuller), og resten af verden (+arbejde) efter NF i uge 12+. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan simpelthen ikke holde min mund lukket og så er det rart at have den støtte, hvis det ikke bliver til noget alligevel (hvilket vi da ikke håber!!).

Så vi har fortalt det rigtigt hurtigt begge gange :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forældre og søskende fik det at vide efter NF, så omkring midten af uge 12.

Nære venner har først fået det af vide her i uge 15-16, og det er IKKE på facebook (ikke fra vores side i hvert fald).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min side af familien fik det af vide samme dag, som vi tog testen. Har altid lovet min mor, at jeg ville ringe med det samme, og så skulle min far jo også vide det, og eftersom min tante og onkel er deres naboer, var det jo naturligt, at de fik det at vide samme dag også.

Resten af familien fik det at vide 10 dage efter, og 12 dage efter vi havde taget testen vidste alle i vores familie det.

De nærmeste venner fik løbende besked, og da jeg var 10+? var vi til den første NF, og derefter fik facebook det at vide.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortalte det til familien, arbejdet og de fleste venner efter nakkefoldsscanningen, så vi var mere sikre på, at alt var som det skulle være. Enkelte, tætte veninder fik det dog at vide før - helt kan man jo ikke holde mund med sådan noget. :rolleyes

En bekendt har lige lagt et billede ud på FB af en positiv test. Det synes jeg altså, er meget tidligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forældre fik det at vide 2 og 3 dage efter vi havde testet positiv.

Alle andre fik det at vide efter NF

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En veninde fik det at vide da jeg var i 8 uge og det gjorde den nærmeste familie også... Fortalte endnu en veninde det for nyeligt hvor jeg var i 11 uge... Regner ikke med at fortælle det til flere før jeg er i 13. Uge og har overstået nf.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med den første fortalte vi det næsten lige efter jeg havde testet positiv (jeg boede hjemme hos min mor, så det var svært at skjule).

2. Gang fortalte vi det da jeg var 6 uger henne fordi der var drama i min familie og jeg ville ikke blive unødvendigt stresset af frygt for at miste.

Næste gang har vi aftalt at vente til efter NF.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortalte det til vores forældre efter jeg havde testet positiv i uge 11(blev gravid på p-piller) resten af familien fik det at vide efter nf

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang i 14. uge, anden gang i 13. uge. Begge gange først til vores forældre og søskende og derefter til de nærmeste venner, og ja, derefter har folk så selv kunne se det og regne det ud! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores forældre fik det at vide da mit HCG tal steg som det skulle (fik taget HCG pga tidliger aborter) også var min mor med til scanning og se hjerteblink sammen med manden

Venner og familie fik det at vide på facebook efter NF da vi lige havde fortalt det til de kommende oldeforældre inden og self vores forældre at alt så godt ud

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortalte det til familien, arbejdet og de fleste venner efter nakkefoldsscanningen, så vi var mere sikre på, at alt var som det skulle være. Enkelte, tætte veninder fik det dog at vide før - helt kan man jo ikke holde mund med sådan noget. :rolleyes

En bekendt har lige lagt et billede ud på FB af en positiv test. Det synes jeg altså, er meget tidligt!

Hvorfor synes du det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor synes du det?

Jeg ved det ikke helt.. Jeg synes nok, der er en forskel på, om det er ens familie og nære venner, der får det at vide tidligt, eller ens 300 facebook-"venner" (og i dette tilfælde er 300 nok ikke nogen overdrivelse). Familie og venner vil altid være der, både til at glæde sig med en, men også til at trøste, hvis det går galt - men hvordan forklarer man lige over fb, hvis graviditeten ikke blev til noget alligevel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke rigtig nogen holdning til om der findes noget for tidligt eller for sent.. I min bog må det være op til folk selv! Når man føler dig parat til at offentliggøre det, så skal man da bare gøre det. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle få og nære venner fik det ret tidligt at vide. Også før hjerteblink. Så var vi til scanning (privat) i uge 8, og min familie fik det at vide i uge 10 (pga en uges ferie hos dem i julen). Arbejde, venner mv fik det først at vide efter NF i uge 13 og FB nogle uger efter.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle de mange besvarelser.

Det har hjulpet mig rigtigt meget.

Er slet ikke i tvivl mere hvornår vores nyhed skal fortælles :baby2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sagde det faktisk dagen efter og 2 dage efter at vi havde fundet ud af det til vores forældre, mine søstre sådan et par uger efter tror jeg.

Det kom på facebook efter kønsscanning (14+2).

Edit: og mine studiekammerater efter NF (faktisk direkte efter NF da jeg kom for sent i skole pga scanning)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil først fortælle det efter uge 12 hvor det er mere sikkert at graviditeten holder. Fortæller det måske til de allernærmeste inden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang fortalte vi det ikke til nogen (undtagen et par veninder som der ikke er nogen hemmeligheder for), hvilket var rart da der alligevel ikke var noget foster til tryghedsscanning i uge 7.

Anden gang fortalte vi det til familie efter vellykket tryghedsscanning i uge 8, og arbejdet til julefrokost et par uger senere. Det fortrød vi, da det var meget hårdere da vi mistede.

Tredje gang fik arbejdet det at vide tidligt, da jeg var halvtidssygemeldt i starten, så der var ligesom ikke noget valg. Men familie fik det først at vide efter NF. Jeg synes egentlig det var meget rart og kunne sagtens have ventet med at især svigerfamilien fik det at vide ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uge 12 til familien som de første. da jeg ville være over de 12 uger hvor risikoen er størst for og miste

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand bliver den første :D og så vel jer på BK :yay he he..

Nu er jeg ikke gravid endnu, men vi har besluttet først at fortælle familien/nære venner det efter NF-scanningen :) derefter kan det offentliggøres på fb osv. Arbejdet er svært at vurdere på nuværende tidspunkt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min far kunne se det i 5. Uge. Han påstod at min talje var forsvundet. Så måtte vi jo også fortælle det til resten af familien. Arbejdet fortalte jeg det til i uge 9.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fortalte det efter uge 5 til begge vores forældre... Det blev fortalt til resten af familien og facebook efter de 12 uger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER