Natascha Arnvig Nielsen

hvornår gik jeres børn???

26 indlæg i dette emne

Ved godt at børn er meget forskellige, men vil godt lige være sikker på om det er helt normalt. Josephine er lige blevet 1 år her i maj måned. hun kan ikke kravle men skubber sig rundt på numsen i stedet for, og det går faktisk rigtig stærkt. når vi ligger hende på maven bliver hun rigtig sur, og triller meget hurtig om på ryggen igen. Hun har endnu ikke vist det store interesse for at gå endnu, når vi vil gå med hende, er fødderne hurtigere end resten end kroppen, så hun bliver sur og gider ikke. hun prøver heller ikke at tage fat i noget for at rejse sig..... Nogen der har nogen gode råd - og hvor gamle var jeres da de begyndte at gå??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er så forskelligt med børn, ville umiddelbart ikke være bekymret. Mrn hvis du er så tag fat i SP :)

Mine to drenge var vidt forskellige:

Max: kravlede da han var 11,5 mdr, gik da han var 12 mdr

Theo: kravlede da han var 6,5 mdr, gik da han var 14 mdr

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kan jeg se du har oprettet en tråd med tale også. Høre tit at børnene enten går eller snakker ved 1 års alderen.

Zoey gik allerede ved 10-11 mdr. Men hun var også tidligt ude. Dog er hun 14 mdr og siger ikke et ord. Eh - er det tætteste vi kommer på noget og det er " det " så jeg ville ikke være bekymret for jeres datter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kan jeg se du har oprettet en tråd med tale også. Høre tit at børnene enten går eller snakker ved 1 års alderen.

Zoey gik allerede ved 10-11 mdr. Men hun var også tidligt ude. Dog er hun 14 mdr og siger ikke et ord. Eh - er det tætteste vi kommer på noget og det er " det " så jeg ville ikke være bekymret for jeres datter :)

Gittepit, jeg syntes virkelig at du skal få tjekket hendes øre hos en ørelæge, for det lyder virkelig som Gry inden hun fik lagt dræn, hun sagde også bare neh til alting, efter hun fik dræn er der bare kommet en masse ord. Far, Mad, mor, hov, av, bøh, deeet, nej, ja.

Og hun sov også bare ekstremt dårligt, det gør hun heller ikke mere, nu sover hun bare.

Og det er ikke for at sige st det er det der er galt, men hellere blive tjekket en gang for meget, så man kan udelukke det er ørerne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis hun kun er 12-13 måneder ville jeg slet ikke være bekymret endnu, men hvis du er, så snak med din SP.

Anna trak sig frem i armene da hun var 6-7 mdr, kravlede rigtigt da hun var 8 mdr og gik da hun var omkring 1 år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener Erica kravlede da hun var 7 måneder da hun kravlede og 16 måneder da hun gik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener Silje kravlede da hun var 10 mdr og gik da hun var godt 12 mdr

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tobias kravlede da han var 8 mdr, lige på sin 8 mdrs dag faktisk. Samme aften rejste han sig op en en papkasse. Han gik da han var 10,5 måneder. Og nu snakker han som et vandfald med rigtig mange flotte ord. Men han har også været rigtig hurtigt til mange ting. Jeg kan slet ikke følge med...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gittepit, jeg syntes virkelig at du skal få tjekket hendes øre hos en ørelæge, for det lyder virkelig som Gry inden hun fik lagt dræn, hun sagde også bare neh til alting, efter hun fik dræn er der bare kommet en masse ord. Far, Mad, mor, hov, av, bøh, deeet, nej, ja.

Og hun sov også bare ekstremt dårligt, det gør hun heller ikke mere, nu sover hun bare.

Og det er ikke for at sige st det er det der er galt, men hellere blive tjekket en gang for meget, så man kan udelukke det er ørerne :)

Har fået en tid her kl 14.- så er spændt på hvad de siger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sundhedsplejesken siger at det er helt normalt - kan også bare være at jeg er for utålmodig da vores store pige gik de første skridt selv da hun var 1 år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Madison har først nu lært at kravle rigtig. Og så rejser hun sig op af sofa og borde og går rundt om det mens hun holder ved. Og det er først for halvanden måned siden hun begyndte på det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Samuel numsede også rundt, han har slet ikke kravlet. Jo nu hvor han kan gå er han begyndt at øve sig i at kravle. Han begyndte at gå da han var 19 mdr. Han holdt os længe i hænderne før han turde slippe og havde 2-3 mdr. før da rejst sig op af ting.

Han har meget bløde led, men som tiden er gået og han har trænet sig op er han blevet stærkere, men hans ben var ikke i stand til at gå før de der knapt 1,5 år. Han hadede også at ligge på maven, men det gør han også fint nu, så det hele kommer snigende selvom det tog længere tid end gennemsnittet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn gik da han var 13 mdr, Hvornår han begyndte at kravle er jeg ikke helt sikker på, men mener det var omkring 7-8 mdr. Min datter er nu 15 mdr. og går rundt med støtte om en masse ting og kan godt går 10 skridt mellem mig og hendes far og går fra ting til ting uden noget at holde fast ved. Hun kan godt, men virker som om hun ikke helt tør give slip helt, men gå altså lidt. Hun går mere og mere og tør mere og mere. Hun gav slip da hun var en 14 mdr. og begyndte at gå i det små, men er lidt langsom til at komme i gang med det. Det skal så siges at hun kommer fint omkring, hun "går" på hendes knæ som efterhånden er helt røde. Vi har et hus i 6 halve niveauer så her er mange trapper dem tager hun som en proff både op og ned. Så hun kommer frem og jeg tror derfor heller ikke helt hun har motivationen til at komme op på fødderne, men det kommer da. Jeg talte med vores børnelæge om det for 1-2 mdr. siden og han sagde det var nomalt at børn gik mellem 10-18 mdr. Så der er et stort spænd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofia er 11 måneder og hun tager dagligt flere selvstændige skridt, men kravler stadig mest

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine 2 ældste gik lige omkring 13 mdr gamle. Mathilde gik lige efter sin fødselsdag. Jeg tror Lilly kommer til at gå før for hun er 10 mdr i dag og kan gi slip når hun står og holde balancen allerede.

Man siger jo det vigtigste rent motorisk er at kravle, gå skal de nok komme til.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dicte var 10 måneder da hun begyndte at gå, og hun kravlede rigtigt i 2 uger inden. Men hun er også en meget travl lille dame, og det har betydet at hun ikke har taget på i vægt siden hun begyndte at gå....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dicte var 10 måneder da hun begyndte at gå, og hun kravlede rigtigt i 2 uger inden. Men hun er også en meget travl lille dame, og det har betydet at hun ikke har taget på i vægt siden hun begyndte at gå....

Vildt hun kun kravlede i 2 uger! :blink Det var godt nok kort tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lasse er jo snart en tumling, så jeg tillader mig at svare. Lasse kravlede, da han var 7 mdr og begyndte at gå omkring 10 - 10,5 mdr.

Som de andre har nævnt, så er det normalt at din datter ikke går endnu. Jeg har en bror der først gik, da han var 18 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vildt hun kun kravlede i 2 uger! :blink Det var godt nok kort tid.

Altså hun kravlede på hænder, og baglæns på ryggen fra hun var ca 7 måneder, men rigtig kravle på alle 4 var ganske kort. Hun kravlede selvfølgelig også på alle 4 efter hun var begyndt at gå :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Felix var lige rundet de 7 mdr da han begyndte at kravle og gik lige inden han blev et år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise var omkring 7-8 mdr., da hun begyndte at kravle rigtigt og hun tog sine første skridt uden støtte, da hun var 11 mdr.

Men i min MG har vi to børn, som endnu ikke går (og de er omkring 15-16 mdr nu), men kan rejse sig op ad ting med støtte. Det er helt normalt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theo kravlede da han var 9 mdr. og gik da han var 12 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja møvede sig frem da hun var omkring 6 mdr, kravlede rigtigt da hun rundede 9,5 ndt og gik en uge inden sin første fødselsdag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke huske hvornaar Luka begyndte at kravle men han begyndte at gaa da han var 13 maaneder.

Kian rejste sig op foer han begyndte at kravle og begyndte at gaa da han var 10 1/2 maaned.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Malthe kravlede da han var lige knap 10 måneder og gik 1 uge før han fyldte 1år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER