Guest

sex og samliv - smalltalk

1,792 indlæg i dette emne

Det er en fase. Det er en fase. Det er en fase.

Om en måned ser tingene måske helt anderledes ud :kram2

 

Tak :kram2 jeg håber du har ret! 

 

:ditto :kram Jeg har været præcis der, hvor R er nu og har hvæst endnu værre ting, og se, hvor jeg er nu. ;) Det er i stunder som disse, at vi må huske, at det er i medgang OG modgang, at vi elsker hinanden og at det bliver godt igen. :kram2

Kan det tænkes at R - ligesom min Brian - også har det sådan, at han bliver lidt bims og mut af at have ferie for længe? Og at det så bliver bedre, når han starter op igen?

Mht. at "klare det hele selv" så tror jeg, det kan være en ok midlertidig løsning HVIS du orker det. Så får R en pause, og han og E skal nok finde hinanden igen :kram2 Men det er HÅRDT, I know! :kiss

 

Ja, det kan meget vel tænkes. Han virker i hvert fald lidt sløv og ugidelig for tiden. Skal virkelig hive og sparke ham igang med tingene.. Jeg ville nok godt kunne klare tingene selv, men jeg starter jo på arbejde mandag, så der skal Rasmus begynde at tage Elliot op, aflevere osv.. Pyh! Jeg bliver bare så bange for at han er så træt af det at han går..  :boo  :(

 

Et helt enig med LilleMi :kram2 :kram2

Det ER en fase og R. Er nødt til at være den voksne og fornuftige! E. Har dårlige dage som vi andre, men der går jo nogen tid endnu, før han kan give udtryk for det. Og når han så kan, så vil R. Møde andre udtryk fra E., som gør ham ked af det. Børn er ganske fantastiske, men det er da noget af en prøvelse indimellem ;) Kan det være mangel på søvn der taler for R.?

Håber I finder ud af det, kan du forklare ham, at det er nogle af de faser der er, uden at han føler du taler ned til ham? Måske det kan hjælpe :kiss

 

Det kan det sagtens være. Han sover i hvert fald på sofaen lige nu.. Jeg har forsøgt at forklare ham det - jeg håber det fes ind. Vi er jo bare nødt til at komme igennem uden at blive uvenner alle sammen.. Nogle gange kan jeg heller ikke lade være med at tænke på hvad han dog havde forestillet sig.. Og hvorfor husker han ikke den gode tur i zoo eller den hyggelige gyngetur i haven? Det er som om han heller ikke synes det er fedt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså hvis jeg skal tale ud fra min erfaring, så forsvandt en god del af "træt af det hele" faktisk når jeg var alene med Mar. Jeg havde også brug for pauser og mig-tid, men når B var på arbejde og der kun var mig til at passe på Valdemar, så gav det mig alligevel en følelse af, at jeg var noget vigtigt for Valdemar, og så orkede jeg det mere (og havde mere kærlighed at give af). Det fungerede ikke, hvis Brian var hjemme, for så kunne han jo tage ham og så "gik det meget bedre", men når jeg var alene var jeg jo nødt til at være den voksne. Og så blev jeg det.

Noget af det, jeg også havde brug for, var at Brian så de konkrete ting, jeg gjorde rigtigt/godt. Altså ikke "Du er en god mor" og "Det er en fase, I har da også gode stunder", men at den blev grebet lige præcis i de fem sekunder, hvor vi grinede sammen "Hvor er det dejligt at se, så glad han er for dig", "Hvor er du god til til at lege med ham, se hvor han griner", "Godt kæmpet med putningen, så meget tålmodighed tror jeg ikke, at jeg havde haft", eller hvad det nu kunne være. Gerne lidt overdrevet :rolleyes :blush

Brænder det helt på, og du er bange for at han vitterligt GÅR, så sig det! Fortæl, at du er bange for at miste ham, og at du (og E) ikke kan undvære ham. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tim kan også godt blive meget utålmodig og irriteret hvis Storm er helt på tværs en dag.. Jeg har ikke helt den der rosende og positive tilgang til det, for jeg bliver så vred og ked af det på Storms vegne! Så jeg har en gang eller to sagt til Tim, at han lige nu teede sig som om han var yngre end Storm! Storm er en baby, han kan ikke styre det, det kan Tim! Jeg tager Storm lidt, og så må Tim melde tilbage når han har taget sig sammen!

Det er sikkert drønforkert at gøre det sådan, men det er det der har virket.

Stort kram til dig, det er dødfrustrerende! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså hvis jeg skal tale ud fra min erfaring, så forsvandt en god del af "træt af det hele" faktisk når jeg var alene med Mar. Jeg havde også brug for pauser og mig-tid, men når B var på arbejde og der kun var mig til at passe på Valdemar, så gav det mig alligevel en følelse af, at jeg var noget vigtigt for Valdemar, og så orkede jeg det mere (og havde mere kærlighed at give af). Det fungerede ikke, hvis Brian var hjemme, for så kunne han jo tage ham og så "gik det meget bedre", men når jeg var alene var jeg jo nødt til at være den voksne. Og så blev jeg det.

Noget af det, jeg også havde brug for, var at Brian så de konkrete ting, jeg gjorde rigtigt/godt. Altså ikke "Du er en god mor" og "Det er en fase, I har da også gode stunder", men at den blev grebet lige præcis i de fem sekunder, hvor vi grinede sammen "Hvor er det dejligt at se, så glad han er for dig", "Hvor er du god til til at lege med ham, se hvor han griner", "Godt kæmpet med putningen, så meget tålmodighed tror jeg ikke, at jeg havde haft", eller hvad det nu kunne være. Gerne lidt overdrevet :rolleyes :blush

Brænder det helt på, og du er bange for at han vitterligt GÅR, så sig det! Fortæl, at du er bange for at miste ham, og at du (og E) ikke kan undvære ham. :kram2

 

Det giver mening.. Sådan har jeg det faktisk også selv - min tålmodighed er noget større når jeg er alene, for så er der ikke andre der kan tage over.

 

Jeg må prøve at udpege de gode situationer for ham når de sker. 

 

Det har jeg allerede gjort.. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tim kan også godt blive meget utålmodig og irriteret hvis Storm er helt på tværs en dag.. Jeg har ikke helt den der rosende og positive tilgang til det, for jeg bliver så vred og ked af det på Storms vegne! Så jeg har en gang eller to sagt til Tim, at han lige nu teede sig som om han var yngre end Storm! Storm er en baby, han kan ikke styre det, det kan Tim! Jeg tager Storm lidt, og så må Tim melde tilbage når han har taget sig sammen!

Det er sikkert drønforkert at gøre det sådan, men det er det der har virket.

Stort kram til dig, det er dødfrustrerende! :kram

 

:kram2 Det er nemlig dødfrustrerende. Hvis bare han var utålmodig og irriteret ind i mellem, så ville det være fint - det er jeg også selv :blush Men det der med at han er så ked af det og synes det hele er træls - det går mig virkelig på :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2 Det er nemlig dødfrustrerende. Hvis bare han var utålmodig og irriteret ind i mellem, så ville det være fint - det er jeg også selv :blush Men det der med at han er så ked af det og synes det hele er træls - det går mig virkelig på :(

Jeg ved ikke, synes jeg virker så ufølsom, men en enkelt gang eller to har Tim også udtrykt at han synes Storm var så tvær og besværlig for tiden, og han slet ikke kunne se sig ud af det.. Der var min reaktion igen (på en lidt pænere måde end jeg beskrev før!), at forklare ham at det er sådan det er at have børn, at vi (for jeg kan bestemt også ramme muren ind i mellem!) måtte bide tænderne sammen, og huske på at han normalt er sød, glad og nem og tusindfold er besværet værd! Så kort sagt: Du/vi må tage dig/os sammen.. Det kan Storm nemlig ikke. Og igen, så tage over, så går der sjældent ret lang tid før Tim ikke kan holde sig væk.. Han er jo afhængig af vores baby! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke, synes jeg virker så ufølsom, men en enkelt gang eller to har Tim også udtrykt at han synes Storm var så tvær og besværlig for tiden, og han slet ikke kunne se sig ud af det.. Der var min reaktion igen (på en lidt pænere måde end jeg beskrev før!), at forklare ham at det er sådan det er at have børn, at vi (for jeg kan bestemt også ramme muren ind i mellem!) måtte bide tænderne sammen, og huske på at han normalt er sød, glad og nem og tusindfold er besværet værd! Så kort sagt: Du/vi må tage dig/os sammen.. Det kan Storm nemlig ikke. Og igen, så tage over, så går der sjældent ret lang tid før Tim ikke kan holde sig væk.. Han er jo afhængig af vores baby! :D

 

Det var præcis den tilgang jeg forsøgte idag. Nu håber jeg bare han er i lidt bedre humør når han vågner (han har sovet halvanden time på sofaen indtil videre) Så må vi tage en tur ud og spise brunch eller frokost - bare være os og hygge lidt.

Nej, han leger garanteret også med ham når han bliver hentet, men det er som om han kun husker når han skriger.. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var præcis den tilgang jeg forsøgte idag. Nu håber jeg bare han er i lidt bedre humør når han vågner (han har sovet halvanden time på sofaen indtil videre) Så må vi tage en tur ud og spise brunch eller frokost - bare være os og hygge lidt.

Nej, han leger garanteret også med ham når han bliver hentet, men det er som om han kun husker når han skriger.. :(

Hvis du oplever hygge mellem far og søn, så leg skjult kamera! Mænd glemmer nemt, men de kan ikke argumentere imod billeddokumentation! :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

J og jeg er inde i en periode, hvor vi slet ikke kan holde fingrene fra hinanden. 
Vi har det bare så SJOVT sammen og er som ny-forelskede igen :wub 
Jeg nyder det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

J og jeg er inde i en periode, hvor vi slet ikke kan holde fingrene fra hinanden. 

Vi har det bare så SJOVT sammen og er som ny-forelskede igen :wub 

Jeg nyder det!

 

SKØNT :wub

 

Måske kommer der en lillebrøster ud af det :whistling :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde sex for første gang i næsten 11 mdr i går, og synes det svier når jeg tisser. Har det gjort lige siden, er det normalt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde sex for første gang i næsten 11 mdr i går, og synes det svier når jeg tisser. Har det gjort lige siden, er det normalt?

11 måneder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde sex for første gang i næsten 11 mdr i går, og synes det svier når jeg tisser. Har det gjort lige siden, er det normalt?

Se det lige an de næste par dage/gange - ikke overdrive hyppighed og intensitet, kroppen skal lige i gang igen, hvis det fortsætter så ville jeg lige få fat i lægen, få tjekket for svamp, sammengroning m.m. men jeg har også oplevet det. Vi dyrkede ikke sex i vel ca 8 mdr, måske mere, måske mindre - omkring graviditet og barsel, og der skulle min krop lige lære at blive brugt sådan igen. Var også total øm i musklerne efter et par dage :D

Det tog ca 3 mdr hvor vi startede blidt op, så var sexlivet forholdsvis normalt igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 måneder?

Ja, desværre :( Havde kvalme og opkastninger gennem hele graviditeten og bagefter har Immanuel og jeg været indlagt så meget, at tiden og overskuddet ikke rigtig været til det :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om det er normalt ved jeg ikke, men sådan var det også for mig de første gang :kram Tror måske det er fordi man bare er så øm dernede efter en fødsel :kram - OGSÅ selvom det er noget tid siden man har født.

Men jeg fødte jo ikke Immanuel, men endte i akut kejsersnit :unsure nåede selvfølgelig at udvide mig 6,5 cm, men kan det godt bare være det??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Se det lige an de næste par dage/gange - ikke overdrive hyppighed og intensitet, kroppen skal lige i gang igen, hvis det fortsætter så ville jeg lige få fat i lægen, få tjekket for svamp, sammengroning m.m. men jeg har også oplevet det. Vi dyrkede ikke sex i vel ca 8 mdr, måske mere, måske mindre - omkring graviditet og barsel, og der skulle min krop lige lære at blive brugt sådan igen. Var også total øm i musklerne efter et par dage :D

Det tog ca 3 mdr hvor vi startede blidt op, så var sexlivet forholdsvis normalt igen.

Tror ikke der er fare for, at vi kommer til at overdrive hyppigheden :lol men Ja, musklerne har selvfølgelig ikkeværet brugt i lang tid :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror såmænd ikke det er selve fødslen - medmindre de snakker lige efter - men det at man ikke har lavet noget længe, at man måske spænder lidt mere af nervøsitet, manden bliver måske lidt ivrig osv

Årh, point taken :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror såmænd ikke det er selve fødslen - medmindre de snakker lige efter - men det at man ikke har lavet noget længe, at man måske spænder lidt mere af nervøsitet, manden bliver måske lidt ivrig osv

Præcis :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, desværre :( Havde kvalme og opkastninger gennem hele graviditeten og bagefter har Immanuel og jeg været indlagt så meget, at tiden og overskuddet ikke rigtig været til det :(

Det er altså ikke unormalt :kiss har flere veninder der også har oplevet længere tørke i forbindelse med graviditet og barsel. Det betyder INTET i det store perspektiv!!! Og når der (rigtig) kommer gang i det igen så bliver man som forelskede teenagere og det er slet ikke dumt for forholdet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er altså ikke unormalt :kiss har flere veninder der også har oplevet længere tørke i forbindelse med graviditet og barsel. Det betyder INTET i det store perspektiv!!! Og når der (rigtig) kommer gang i det igen så bliver man som forelskede teenagere og det er slet ikke dumt for forholdet ;)

Helt enig. Her gik der også en del mdr efter fødslen, men nu er alt "normalt" igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er der godt nok også tørlagt under graviditet og i tiden efter, har ikke haft sex siden februar :p men vi har det fint sammen og skal nok overleve

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved M. Havde vi ikke sex fra omkring befrugtning til jeg nåede uge 37 ;) Så turde vi godt igen, i håb om det satte gang i noget :rolleyes Vi havde i øvrigt sex første gang efter fødslen da der var gået lige omkring et år :blush

Denne gang har der igen været tørke siden befrugtning og tror vi kommer til at ende som sidste gang med opstart igen omkring uge 37 ;)

Håber dog overskuddet indfinder sig noget før efter fødsel ;) Men vi har nu haft det fint og prioriterer at ligge i ske osv. Istedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er blevet for dovne, for trætte og dårligt til at gøre noget ved sexen på det sidste.. Men ja tid er der bare ikke meget af med to små børn på 2,5 og 7 måneder... Jeg er nok den værste, men lysten kommer bare ikke af sig selv længere..

Men forleden tænkte jeg "det skal være løgn" og udfordrede min mand til sex hver dag i en uge... Han så noget paf ud, men var selvfølgelig frisk ;)... Det kan godt anbefales :) Nu ved vi at vi skal nå det hver dag, så der går lidt sport i det... Føler mig næsten helt nyforelsket igen:D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er blevet for dovne, for trætte og dårligt til at gøre noget ved sexen på det sidste.. Men ja tid er der bare ikke meget af med to små børn på 2,5 og 7 måneder... Jeg er nok den værste, men lysten kommer bare ikke af sig selv længere..

Men forleden tænkte jeg "det skal være løgn" og udfordrede min mand til sex hver dag i en uge... Han så noget paf ud, men var selvfølgelig frisk ;)... Det kan godt anbefales :) Nu ved vi at vi skal nå det hver dag, så der går lidt sport i det... Føler mig næsten helt nyforelsket igen:D

Haha god ide Sinning :D Det kan være det er den fremgangsmåde jeg selv skal benytte mig af, når jeg engang er klar igen efter fødslen! :P 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er blevet for dovne, for trætte og dårligt til at gøre noget ved sexen på det sidste.. Men ja tid er der bare ikke meget af med to små børn på 2,5 og 7 måneder... Jeg er nok den værste, men lysten kommer bare ikke af sig selv længere..

Men forleden tænkte jeg "det skal være løgn" og udfordrede min mand til sex hver dag i en uge... Han så noget paf ud, men var selvfølgelig frisk ;)... Det kan godt anbefales :) Nu ved vi at vi skal nå det hver dag, så der går lidt sport i det... Føler mig næsten helt nyforelsket igen:D

Det er en super god idé. Jeg besluttede idag, at jeg skal lave en fræk adventskalender til min mand. Ikke noget vildt, men bare lige for motivationen. Har termin den 27. Sept., så er ret sikker på vi til december godt kan bruge lidt inspiration i soveværelset.

Vi plejer altid at lave adventskalender til hinanden, så hvorfor ikke lave en voksenkalender? :P håber jeg har overskuddet når vi når så langt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER