Guest

sex og samliv - smalltalk

1,792 indlæg i dette emne

Vi er blevet for dovne, for trætte og dårligt til at gøre noget ved sexen på det sidste.. Men ja tid er der bare ikke meget af med to små børn på 2,5 og 7 måneder... Jeg er nok den værste, men lysten kommer bare ikke af sig selv længere..

Men forleden tænkte jeg "det skal være løgn" og udfordrede min mand til sex hver dag i en uge... Han så noget paf ud, men var selvfølgelig frisk ;)... Det kan godt anbefales :) Nu ved vi at vi skal nå det hver dag, så der går lidt sport i det... Føler mig næsten helt nyforelsket igen:D

 

Dejligt for jer! :super

 

Jeg tror, at jeg ville blive totalt tændt af, af sådan en udfordring og få endnu sværere ved at finde lyst :blush :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Haha god ide Sinning :D Det kan være det er den fremgangsmåde jeg selv skal benytte mig af, når jeg engang er klar igen efter fødslen! :P

Lyder som en god plan... Nogen gange må man bare gribe det anderledes an for at få det til at ske :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt for jer! :super

Jeg tror, at jeg ville blive totalt tændt af, af sådan en udfordring og få endnu sværere ved at finde lyst :blush :huh

:ditto vi er vildt dårlige til planlagt :hump

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt for jer! :super

Jeg tror, at jeg ville blive totalt tændt af, af sådan en udfordring og få endnu sværere ved at finde lyst :blush :huh

Det tænkte jeg også at det kunne ske, men det går nu over al forventning :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men jeg fødte jo ikke Immanuel, men endte i akut kejsersnit :unsure nåede selvfølgelig at udvide mig 6,5 cm, men kan det godt bare være det??

Jeg fik kejsersnit, ingen veer eller noget og jeg oplevede det også. Og vi havde kun ikke sex i 6-7 uger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hmmm nu har jeg bestilt tid ved lægen til i morgen. Er ved at være urolig selvom den læge jeg snakkede med pr tlf  sidst ikke mente det var noget.

Skiftede sidste sommer p piller fordi mine cileste var udgået, og har pletblødt hver mdr siden. Skiftede i maj tilbage til cileste som var kommet tilbage på markedet, men pletbløder stadig. Dog ikke så meget som før, hvor der ca var 4-5dage pr cyklus hvor jeg ikke blødte. Nu pletbløder jeg ca omkring ÆL (dejlige ÆL smerter ) et par dage.

Oveni bløder jeg frisk blod hvis vi har sex i mere end 5-10 min, hvilket er mega træls :( Min kæreste er ved at være bekymret for det og indrømmer da at det godt kan påvirke hans lyst, hvis det får mig til at bløde :(

De gange hvor jeg har prøvet at snakke med lægen om det, så har hun affærdiget mig med at det var ret normalt. Men jeg har aldrig blødt ved sex før, heller ikke hvis det var lidt vildt.

 

Gør jeg ret i at være lidt urolig? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hmmm nu har jeg bestilt tid ved lægen til i morgen. Er ved at være urolig selvom den læge jeg snakkede med pr tlf sidst ikke mente det var noget.

Skiftede sidste sommer p piller fordi mine cileste var udgået, og har pletblødt hver mdr siden. Skiftede i maj tilbage til cileste som var kommet tilbage på markedet, men pletbløder stadig. Dog ikke så meget som før, hvor der ca var 4-5dage pr cyklus hvor jeg ikke blødte. Nu pletbløder jeg ca omkring ÆL (dejlige ÆL smerter ) et par dage.

Oveni bløder jeg frisk blod hvis vi har sex i mere end 5-10 min, hvilket er mega træls :( Min kæreste er ved at være bekymret for det og indrømmer da at det godt kan påvirke hans lyst, hvis det får mig til at bløde :(

De gange hvor jeg har prøvet at snakke med lægen om det, så har hun affærdiget mig med at det var ret normalt. Men jeg har aldrig blødt ved sex før, heller ikke hvis det var lidt vildt.

Gør jeg ret i at være lidt urolig? :unsure

Det skal da undersøges :kram2

Men tænker at det sagtens kan være sarte slimhinder, jeg har det både som gravid og som mig selv, det er sådan i perioder ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hmmm nu har jeg bestilt tid ved lægen til i morgen. Er ved at være urolig selvom den læge jeg snakkede med pr tlf  sidst ikke mente det var noget.

Skiftede sidste sommer p piller fordi mine cileste var udgået, og har pletblødt hver mdr siden. Skiftede i maj tilbage til cileste som var kommet tilbage på markedet, men pletbløder stadig. Dog ikke så meget som før, hvor der ca var 4-5dage pr cyklus hvor jeg ikke blødte. Nu pletbløder jeg ca omkring ÆL (dejlige ÆL smerter ) et par dage.

Oveni bløder jeg frisk blod hvis vi har sex i mere end 5-10 min, hvilket er mega træls :( Min kæreste er ved at være bekymret for det og indrømmer da at det godt kan påvirke hans lyst, hvis det får mig til at bløde :(

De gange hvor jeg har prøvet at snakke med lægen om det, så har hun affærdiget mig med at det var ret normalt. Men jeg har aldrig blødt ved sex før, heller ikke hvis det var lidt vildt.

 

Gør jeg ret i at være lidt urolig? :unsure

Syns du gør ret i at handle, det kan ikke være meningen du skal gå og bløde sådan. Det er formentlig ikke noget alvorligt men sarte slimhinder som Ønskebebs siger. Jeg har oplevet at komme til lægen med det samme problem og få at vide at min slimhinde voksede lidt ud på livmodermunden  :unsure og det er relativt normalt og ikke bekymrende. Hun "penslede" mig med noget der nede og det hjalp. Håber du finder en løsning og blir taget alvorligt  :goodluck (er det egentlig ikke meningen du snart skal stoppe med p piller?  ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syns du gør ret i at handle, det kan ikke være meningen du skal gå og bløde sådan. Det er formentlig ikke noget alvorligt men sarte slimhinder som Ønskebebs siger. Jeg har oplevet at komme til lægen med det samme problem og få at vide at min slimhinde voksede lidt ud på livmodermunden :unsure og det er relativt normalt og ikke bekymrende. Hun "penslede" mig med noget der nede og det hjalp. Håber du finder en løsning og blir taget alvorligt :goodluck (er det egentlig ikke meningen du snart skal stoppe med p piller? ;) )

Håber også at det bare er det, for er ved at blive vanvittig. Hader at gå til læge og specielt med det område, for jeg kan mærke alt og min livmoderhals er bagudvendt.

Hmm ja det ville jeg gerne, men K mener at vi skal vente til næste sommer hvor Pixie er ca 2,5 år

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syns du gør ret i at handle, det kan ikke være meningen du skal gå og bløde sådan. Det er formentlig ikke noget alvorligt men sarte slimhinder som Ønskebebs siger. Jeg har oplevet at komme til lægen med det samme problem og få at vide at min slimhinde voksede lidt ud på livmodermunden :unsure og det er relativt normalt og ikke bekymrende. Hun "penslede" mig med noget der nede og det hjalp. Håber du finder en løsning og blir taget alvorligt :goodluck (er det egentlig ikke meningen du snart skal stoppe med p piller? ;) )

Hvordan kunne jeg glemme det :rolleyes

Præcis det samme har jeg for år tilbage fået atvide med mine slimhinder og blev tilbudt en pensling af dem, som ikke blev gennemført fordi det blødte for meget, så skulle på sygehuset for at få det gjort istedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen af jer der har erfaring med at manden bliver steriliseret?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen af jer der har erfaring med at manden bliver steriliseret?

Jeps, min mand blev steriliseret efter Cassandra blev født.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps, min mand blev steriliseret efter Cassandra blev født.

Vi overvejer det meget. Jeg er blevet gravid 3 gange på ingen tid, og efter Dictes fødsel opdagede jeg hvor dårligt jeg fik det af p-piller. Så syntes på den ene side det vil være en rigtig god løsning, på den anden side så er det en temmelig permanent løsning! Min mand er helt med på den, han er sådan set klar til at få det gjort, hvor jeg lige syntes vi skal vente lidt endnu. Jeg føler mig 98% sikker på vi ikke skal have flere børn, men hvad nu hvis....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi overvejer det meget. Jeg er blevet gravid 3 gange på ingen tid, og efter Dictes fødsel opdagede jeg hvor dårligt jeg fik det af p-piller. Så syntes på den ene side det vil være en rigtig god løsning, på den anden side så er det en temmelig permanent løsning! Min mand er helt med på den, han er sådan set klar til at få det gjort, hvor jeg lige syntes vi skal vente lidt endnu. Jeg føler mig 98% sikker på vi ikke skal have flere børn, men hvad nu hvis....

Man skal være ret sikker. Jeg var nok også en 98% sikker da det blev gjort, men der er da en usikkerhed. I mig er der dog kun et meget lille ønske om en til og jeg er så godt som aldrig skruk. Kun lige når jeg ser Cassandra og hvor sød hun er ved babyer, så tænker jeg at det er ærgerligt hun ikke bliver storesøster. Sådan tror jeg dog jeg ville tænke ved hvert barn ;) men jeg har når alt kommer til alt ikke lyst til flere og nyder den frihed der er ved at de efterhånden er store.

Jeg føler mig nu så godt som 100% men jeg var ikke helt så skrå sikker da indgrebet blev lavet og jeg var ikke klar til det var mig der skulle under kniven. For mig hjælper det så også at jeg bliver meget dårlig af at være gravid og ikke bør blive det igen.

Men det er en stor beslutning. Der er stadig muligheder for at få det omgjort, men ingen garantier om man kan lave børn. Jeg nyder dog virkelig at slippe for prævention.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skal være ret sikker. Jeg var nok også en 98% sikker da det blev gjort, men der er da en usikkerhed. I mig er der dog kun et meget lille ønske om en til og jeg er så godt som aldrig skruk. Kun lige når jeg ser Cassandra og hvor sød hun er ved babyer, så tænker jeg at det er ærgerligt hun ikke bliver storesøster. Sådan tror jeg dog jeg ville tænke ved hvert barn ;) men jeg har når alt kommer til alt ikke lyst til flere og nyder den frihed der er ved at de efterhånden er store.

Jeg føler mig nu så godt som 100% men jeg var ikke helt så skrå sikker da indgrebet blev lavet og jeg var ikke klar til det var mig der skulle under kniven. For mig hjælper det så også at jeg bliver meget dårlig af at være gravid og ikke bør blive det igen.

Men det er en stor beslutning. Der er stadig muligheder for at få det omgjort, men ingen garantier om man kan lave børn. Jeg nyder dog virkelig at slippe for prævention.

Det er de samme tanker jeg gør mig. Jeg har haft 2 dårlige graviditeter, og selv om det er skønt med en lille baby så glæder jeg mig alligevel til Villa bliver større og vores familie liv 'rigtigt' kan begynde. For alt det vi drømmer om at opleve som familie, indeholder 2 børn.

Men det er lidt en sorg allerede at tænke på vi (mest mig) har oplevet alt det med en nyfødt og den helt særlige tid for sidste gang.

Og vi er begge kun 30 år, så et barn mere om 3-4-5 år er ikke utænkeligt. Jeg har selv 3 søskende og elsker dem alle tre meget højt, så 2 børn virker som for lidt på en måde.

Jeg tror vi ender med at gøre det. Men Villa er kun 5 uger, så der er heldigvis lang tid til at tænke over det.

Tak for dit svar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er de samme tanker jeg gør mig. Jeg har haft 2 dårlige graviditeter, og selv om det er skønt med en lille baby så glæder jeg mig alligevel til Villa bliver større og vores familie liv 'rigtigt' kan begynde. For alt det vi drømmer om at opleve som familie, indeholder 2 børn.

Men det er lidt en sorg allerede at tænke på vi (mest mig) har oplevet alt det med en nyfødt og den helt særlige tid for sidste gang.

Og vi er begge kun 30 år, så et barn mere om 3-4-5 år er ikke utænkeligt. Jeg har selv 3 søskende og elsker dem alle tre meget højt, så 2 børn virker som for lidt på en måde.

Jeg tror vi ender med at gøre det. Men Villa er kun 5 uger, så der er heldigvis lang tid til at tænke over det.

Tak for dit svar :)

Kender det alt for godt... Her er jeg indtil videre på minipiller indtil vi er helt afklaret med om vi skal have 2 eller 3 børn Synes som dig at det er så endegyldigt. På mange punkter drømmer jeg om en nummer 3 men tror faktisk mest at det er pga babystadiet og det er jo ikke helt nok ;)

Så kan ikke komme med så mange input andet end at vi også venter på afklaring :)

Hvis vi holder ved 2 børn skal min mand under kniven nok om 2-3 år når vi er helt sikre... Hvis vi skal have en nummer 3 er det mig der skal under kniven da jeg ved at jeg skal have kejsersnit hvis det er og så kan de jo lige så godt klare det ved mig... Nu må vi se

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så af en lidt anden mening. Jeg har hørt om at vasektomi i sjældne tilfælde kan give problemer med potensen og det er ikke en risiko jeg er villig til at løbe. Så her har jeg altid tænkt jeg jeg selv skulle have en operation når vi helt sikkert ikke skal have flere.

 

Problemet er så bare at jeg ikke er klar...  :rolleyes men det er stadig det jeg foretrækker, også selv om en sterilisation på kvinder er lidt mere besværligt end på mænd. Man laver det trods alt som kikkert operation, så stort er det jo ikke ligefrem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare lige et måske dumt spørgsmål. Men hvordan fungerer det præcis, når man som mand er blevet stereliseret? Kommer der stadig sæd ud? Hvor de så ik virker? Eller kommer der ik noget ud mere?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare lige et måske dumt spørgsmål. Men hvordan fungerer det præcis, når man som mand er blevet stereliseret? Kommer der stadig sæd ud? Hvor de så ik virker? Eller kommer der ik noget ud mere?

Det har jeg også tit tænkt på :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg ved (har ingen erfaring :p) så kommer sædvæsken eller hvad det hedder stadig.. Der er bare ikke sædceller med, for det er den del der er cuttet.. Men ret mig hvis jeg tager fejl?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg ved (har ingen erfaring :p) så kommer sædvæsken eller hvad det hedder stadig.. Der er bare ikke sædceller med, for det er den del der er cuttet.. Men ret mig hvis jeg tager fejl?

Men har det så samme konsistens?

Måske nogle med first hand erfaring skal på banen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har umiddelbart samme konsistens, jeg har ikke lagt mærke til nogen forskel ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selve sædcellerne udgør kun ca 2% af sædvæslen, så man burde ikke kunne se/mærle forskel... Alt hjælpevæsken kommer stadig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg ved (har ingen erfaring :p) så kommer sædvæsken eller hvad det hedder stadig.. Der er bare ikke sædceller med, for det er den del der er cuttet.. Men ret mig hvis jeg tager fejl?

Først efter 100 (:blink) tømninger kan manden kalde sig steriliseret! Min mands svoger blev det fornyligt, der fik de den besked :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først efter 100 (:blink) tømninger kan manden kalde sig steriliseret! Min mands svoger blev det fornyligt, der fik de den besked :)

Så kan man jo lige så godt lade være :lol :lol :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER