FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Er det mon fordi den er faldet ned og dermed virker mindre?

Men er det ikke meget tidligt? Den er mere flad i det :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så fik jeg tid ved lægen! Og jeg tror lægen er med på jeg får en tidlig scanning! :yay Men jeg ved det først på onsdag i næste uge.

 

Synes det er lidt spændende - gad rigtig godt en tidlig scanning!

Fantastisk. Håber du får den :)

Min var nem at få pga tidlige aborter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til TiaK - og tillykke med graviditeten!  :balloons

Liv her, det kan vi godt skabe. ;)

 

Jeg har i morges været til MD skanning med manden, og det var den mest fantastiske oplevelse!  :kuller Baby var helt perfekt, og det var så skønt at se, at der er liv derinde. Jeg er 19+4 i dag og har endnu ikke rigtigt mærket så meget liv - har ind imellem været i tvivl om det bare var mine tarme eller om det var baby. Ikke nemt at være uvidende 1. gangs gravid. :D Min mistanke om at moderkagen lå ud mod maven holdt stik, da det jo så også kan være sværere at mærke baby. Kunne ikke lade være med at ligge og tude, da hun gennemskanningen vores dejlige lille baby og så hjertet slå. Til sidst fik vi at vide, at vi venter en lille pige.  :7himmel

 

Hold nu op, hvor er jeg bare glad, lettet og lykkelig -  og vildt nok snart at være halvvejs!  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til TiaK - og tillykke med graviditeten! :balloons

Liv her, det kan vi godt skabe. ;)

Jeg har i morges været til MD skanning med manden, og det var den mest fantastiske oplevelse! :kuller Baby var helt perfekt, og det var så skønt at se, at der er liv derinde. Jeg er 19+4 i dag og har endnu ikke rigtigt mærket så meget liv - har ind imellem været i tvivl om det bare var mine tarme eller om det var baby. Ikke nemt at være uvidende 1. gangs gravid. :D Min mistanke om at moderkagen lå ud mod maven holdt stik, da det jo så også kan være sværere at mærke baby. Kunne ikke lade være med at ligge og tude, da hun gennemskanningen vores dejlige lille baby og så hjertet slå. Til sidst fik vi at vide, at vi venter en lille pige. :7himmel

Hold nu op, hvor er jeg bare glad, lettet og lykkelig - og vildt nok snart at være halvvejs!

:glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til TiaK - og tillykke med graviditeten!  :balloons

Liv her, det kan vi godt skabe. ;)

 

Jeg har i morges været til MD skanning med manden, og det var den mest fantastiske oplevelse!  :kuller Baby var helt perfekt, og det var så skønt at se, at der er liv derinde. Jeg er 19+4 i dag og har endnu ikke rigtigt mærket så meget liv - har ind imellem været i tvivl om det bare var mine tarme eller om det var baby. Ikke nemt at være uvidende 1. gangs gravid. :D Min mistanke om at moderkagen lå ud mod maven holdt stik, da det jo så også kan være sværere at mærke baby. Kunne ikke lade være med at ligge og tude, da hun gennemskanningen vores dejlige lille baby og så hjertet slå. Til sidst fik vi at vide, at vi venter en lille pige.  :7himmel

 

Hold nu op, hvor er jeg bare glad, lettet og lykkelig -  og vildt nok snart at være halvvejs!

Tillykke med den fine scanning og ikke mindst jeres lille prinsesse :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men er det ikke meget tidligt? Den er mere flad i det :unsure

 

Aner det ikke :unsure

Måske baby ligger anderledes?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til TiaK - og tillykke med graviditeten!  :balloons

Liv her, det kan vi godt skabe. ;)

 

Jeg har i morges været til MD skanning med manden, og det var den mest fantastiske oplevelse!  :kuller Baby var helt perfekt, og det var så skønt at se, at der er liv derinde. Jeg er 19+4 i dag og har endnu ikke rigtigt mærket så meget liv - har ind imellem været i tvivl om det bare var mine tarme eller om det var baby. Ikke nemt at være uvidende 1. gangs gravid. :D Min mistanke om at moderkagen lå ud mod maven holdt stik, da det jo så også kan være sværere at mærke baby. Kunne ikke lade være med at ligge og tude, da hun gennemskanningen vores dejlige lille baby og så hjertet slå. Til sidst fik vi at vide, at vi venter en lille pige.  :7himmel

 

Hold nu op, hvor er jeg bare glad, lettet og lykkelig -  og vildt nok snart at være halvvejs!  

 

Tak :)

 

Ja, med den aktivitet, der har været i dag, så lover det da meget godt!! :D :D

 

Dejligt med en god scanning - den lyder ret meget som min sidste gang - foranliggende moderkage, kun mærke meget lidt liv og så en lille pige! :kuller

 

Tillykke med hende!! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fantastisk. Håber du får den :)

Min var nem at få pga tidlige aborter

 

Ja, det håber jeg virkelig også. Det var  tlf.damen der regnede ud at jeg ville være 8+x i næste uge, hvilket jeg så sagde jeg ikke troede på ;) Og så nævnte den kunne jeg tage med lægen, som så ville vurdere om der er behov for en tidlig scanning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har testet positiv i dag 4+0 og melder mig forsigtigt ind i "klubben" her :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand vil ikke med til tryghedsscanningen (7+3), fordi han lige er startet i nyt job, og det ligger i arbejdstiden. På den ene side tænker jeg, at det klarer jeg da bare selv....og på den anden side, så overvejer jeg, om ikke det kunne være rart at dele det med min mor. Jeg foreslog idéen om at tage min mor med, men min mand mener, det er for tidligt til at involvere hende. Hmmmm. Overvejer nu lidt at gøre det alligevel og ved samme lejlighed give hende "mormor, fortæl"-bogen, hvis der er en fin spire (eller to). Og så holde det lidt tys tys, at jeg tager hende med og give hende streng besked på, at INGEN må vide det. Jeg tænker også, at måske når manden at ændre holdning. Men hvad tænker I om det? Er det et must at have en med eller er det lige meget? Og kan jeg tillade mig at trodse manden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand vil ikke med til tryghedsscanningen (7+3), fordi han lige er startet i nyt job, og det ligger i arbejdstiden. På den ene side tænker jeg, at det klarer jeg da bare selv....og på den anden side, så overvejer jeg, om ikke det kunne være rart at dele det med min mor. Jeg foreslog idéen om at tage min mor med, men min mand mener, det er for tidligt til at involvere hende. Hmmmm. Overvejer nu lidt at gøre det alligevel og ved samme lejlighed give hende "mormor, fortæl"-bogen, hvis der er en fin spire (eller to). Og så holde det lidt tys tys, at jeg tager hende med og give hende streng besked på, at INGEN må vide det. Jeg tænker også, at måske når manden at ændre holdning. Men hvad tænker I om det? Er det et must at have en med eller er det lige meget? Og kan jeg tillade mig at trodse manden?

 

Jeg ville ikke turde tage afsted alene, hvad nu hvis du får dårlige nyheder, og der slet ikke er liv? (Altså, det er der selvfølgelig, men man kan jo bare aldrig være helt sikker)

 

Så jo, enten din mor eller en god veninde hvis manden vælger ikke at tage med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand vil ikke med til tryghedsscanningen (7+3), fordi han lige er startet i nyt job, og det ligger i arbejdstiden. På den ene side tænker jeg, at det klarer jeg da bare selv....og på den anden side, så overvejer jeg, om ikke det kunne være rart at dele det med min mor. Jeg foreslog idéen om at tage min mor med, men min mand mener, det er for tidligt til at involvere hende. Hmmmm. Overvejer nu lidt at gøre det alligevel og ved samme lejlighed give hende "mormor, fortæl"-bogen, hvis der er en fin spire (eller to). Og så holde det lidt tys tys, at jeg tager hende med og give hende streng besked på, at INGEN må vide det. Jeg tænker også, at måske når manden at ændre holdning. Men hvad tænker I om det? Er det et must at have en med eller er det lige meget? Og kan jeg tillade mig at trodse manden?

Jeg ville lave veto og tage nogen med, jeg har prøvet at være til tryghedsscanning hvor der ikke var hjerteblink, jeg ville for intet i verðen sidde dér selv. Så hvis din mand ikke kan, ville jeg spørge min mor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke turde tage afsted alene, hvad nu hvis du får dårlige nyheder, og der slet ikke er liv? (Altså, det er der selvfølgelig, men man kan jo bare aldrig være helt sikker)

 

Så jo, enten din mor eller en god veninde hvis manden vælger ikke at tage med.

 

 

Jeg ville lave veto og tage nogen med, jeg har prøvet at være til tryghedsscanning hvor der ikke var hjerteblink, jeg ville for intet i verðen sidde dér selv. Så hvis din mand ikke kan, ville jeg spørge min mor.

 

Tak for jeres input. Det er nemlig lige præcis dét, jeg tænker. Hvis der er gode nyheder, så er der jo altid NF også, og på den måde går det nok, men hvis der var dårlige nyheder, så er jeg bange for, at det er for hårdt at være alene. Hmmm. Jeg tror, jeg vil give manden lidt tid til at vænne sig til tanken om, at jeg er gravid, og så tror jeg han får valget om enten at tage med eller lade mig få min mor med...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand vil ikke med til tryghedsscanningen (7+3), fordi han lige er startet i nyt job, og det ligger i arbejdstiden. På den ene side tænker jeg, at det klarer jeg da bare selv....og på den anden side, så overvejer jeg, om ikke det kunne være rart at dele det med min mor. Jeg foreslog idéen om at tage min mor med, men min mand mener, det er for tidligt til at involvere hende. Hmmmm. Overvejer nu lidt at gøre det alligevel og ved samme lejlighed give hende "mormor, fortæl"-bogen, hvis der er en fin spire (eller to). Og så holde det lidt tys tys, at jeg tager hende med og give hende streng besked på, at INGEN må vide det. Jeg tænker også, at måske når manden at ændre holdning. Men hvad tænker I om det? Er det et must at have en med eller er det lige meget? Og kan jeg tillade mig at trodse manden?

Jeg ville ikke tage en anden med ;) jeg blev scannet 3 gange inden nf og manden var ikke med. Jeg havde det sådan, at det var noget for os og ingen andre. Ingen skulle se hjertet slå inden vi begge havde set det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand vil ikke med til tryghedsscanningen (7+3), fordi han lige er startet i nyt job, og det ligger i arbejdstiden. På den ene side tænker jeg, at det klarer jeg da bare selv....og på den anden side, så overvejer jeg, om ikke det kunne være rart at dele det med min mor. Jeg foreslog idéen om at tage min mor med, men min mand mener, det er for tidligt til at involvere hende. Hmmmm. Overvejer nu lidt at gøre det alligevel og ved samme lejlighed give hende "mormor, fortæl"-bogen, hvis der er en fin spire (eller to). Og så holde det lidt tys tys, at jeg tager hende med og give hende streng besked på, at INGEN må vide det. Jeg tænker også, at måske når manden at ændre holdning. Men hvad tænker I om det? Er det et must at have en med eller er det lige meget? Og kan jeg tillade mig at trodse manden?

Kan du ikke få en weekend/aften tid? Vi var til den ene scanning en lørdag..

Ellers ville jeg klart tage nogen med! Din ide med din mor er rigtig fin :) Min mand har været med til begge tryghedsscanninger, for os var det en stor oplevelse (især her med nr 2, pga en spontan abort tidligere) og jeg ville ikke havd undværet han var med.

Og tillykke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Imorgen skal jeg have scannet livmoderhalsen. Jeg er rimelig rolig omkring det, da jeg blev undersøgt på fødegangen for 3 uger siden hvor alt var fint. Men alligevel er jeg da spændt og håber alt er okay.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke tage en anden med ;) jeg blev scannet 3 gange inden nf og manden var ikke med. Jeg havde det sådan, at det var noget for os og ingen andre. Ingen skulle se hjertet slå inden vi begge havde set det :)

 

Fair nok, men sådan har jeg det ikke. Hvis min mand ikke vil prioritere det, så er det i princippet okay, da der jo heller ikke er meget at se. Og jeg ved, at jeg alligevel får svært ved ikke at fortælle min mor det :rolleyes Jeg tænker næsten også, at det vil være bedre at få min mor med end min mand i den sammenhæng, da jeg ved, at hun vil betragte det som en stor ære og vil være god at snakke med bagefter. Og indtil videre er min mand suuuuuuuper glad, men fokuserer også meget på, at ingenting er sikkert før efter uge 12, så jeg tænker lidt, at han måske ville skyde min glæde ned, hvis der er hjerteblink.

 

Kan du ikke få en weekend/aften tid? Vi var til den ene scanning en lørdag..

Ellers ville jeg klart tage nogen med! Din ide med din mor er rigtig fin :) Min mand har været med til begge tryghedsscanninger, for os var det en stor oplevelse (især her med nr 2, pga en spontan abort tidligere) og jeg ville ikke havd undværet han var med.

Og tillykke :)

 

Jeg prøvede et par forskellige muligheder og fik så en hverdag kl.14:30, så det i det mindste ikke lå midt i en arbejdsdag men "kun" kræver at gå et par timer tidligere. Jeg tror, jeg har besluttet mig for at bringe det på banen igen om en uges tid, og så får han valget mellem at tage med eller lade mig få min mor med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fair nok, men sådan har jeg det ikke. Hvis min mand ikke vil prioritere det, så er det i princippet okay, da der jo heller ikke er meget at se. Og jeg ved, at jeg alligevel får svært ved ikke at fortælle min mor det :rolleyes Jeg tænker næsten også, at det vil være bedre at få min mor med end min mand i den sammenhæng, da jeg ved, at hun vil betragte det som en stor ære og vil være god at snakke med bagefter. Og indtil videre er min mand suuuuuuuper glad, men fokuserer også meget på, at ingenting er sikkert før efter uge 12, så jeg tænker lidt, at han måske ville skyde min glæde ned, hvis der er hjerteblink.

 

 

Jeg prøvede et par forskellige muligheder og fik så en hverdag kl.14:30, så det i det mindste ikke lå midt i en arbejdsdag men "kun" kræver at gå et par timer tidligere. Jeg tror, jeg har besluttet mig for at bringe det på banen igen om en uges tid, og så får han valget mellem at tage med eller lade mig få min mor med :)

Nu har jeg prøvet at være til en dårlig scanning sammen med min svigermor. Det var ikke optimal men bedre end at være afsted alene. Jeg kunne ikke køre hjem fordi jeg var så ked.

Det er egentlig bare for at fortælle dig, at du skal tage en med, hvis det er det du har det bedst med. Så hvis han ikke selv vil med ja så må det jo være en anden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fair nok, men sådan har jeg det ikke. Hvis min mand ikke vil prioritere det, så er det i princippet okay, da der jo heller ikke er meget at se. Og jeg ved, at jeg alligevel får svært ved ikke at fortælle min mor det :rolleyes Jeg tænker næsten også, at det vil være bedre at få min mor med end min mand i den sammenhæng, da jeg ved, at hun vil betragte det som en stor ære og vil være god at snakke med bagefter. Og indtil videre er min mand suuuuuuuper glad, men fokuserer også meget på, at ingenting er sikkert før efter uge 12, så jeg tænker lidt, at han måske ville skyde min glæde ned, hvis der er hjerteblink.

Sådan er vi jo forskellige :) :kram og selvfølgelig er der et smukt hjerteblink :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:glad

Tillykke med den fine scanning og ikke mindst jeres lille prinsesse :loveshower

Tak :)

 

Ja, med den aktivitet, der har været i dag, så lover det da meget godt!! :D :D

 

Dejligt med en god scanning - den lyder ret meget som min sidste gang - foranliggende moderkage, kun mærke meget lidt liv og så en lille pige! :kuller

 

Tillykke med hende!! :loveshower

Takker! Svæver bare på en lyserød sky og har meget nemmere ved at forholde mig til baby i maven nu, hvor jeg kender kønnet og ved, at hun har det godt inde bagved moderkagen.  :7himmel

 

Jeg har testet positiv i dag 4+0 og melder mig forsigtigt ind i "klubben" her :wub

Tillykke, og velkommen til!  :loveshower Håber den tidlige skanning kommer til at gå lige som den skal og bliver en god oplevelse for både dig, og hvem du end ender med at tage med. :)

 

Imorgen skal jeg have scannet livmoderhalsen. Jeg er rimelig rolig omkring det, da jeg blev undersøgt på fødegangen for 3 uger siden hvor alt var fint. Men alligevel er jeg da spændt og håber alt er okay.

Krydser fingre for at alt er gået/går godt til skanningen!  :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan er vi jo forskellige :) :kram og selvfølgelig er der et smukt hjerteblink :loveshower

 

Jaaaah, det HAR der bare at være, når spiren har været så længe undervejs :wub Tak :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogle af jer, der har bestilt tid til NF før I var til 1.lægetjek? Mit lægetjek er først 7+0, og så tænker jeg, at der er lidt kort tid derfra til NF, hvis jeg også skal prøve at få det til at passe fornuftigt med mit arbejde, så jeg overvejer at bestille i slutningen af næste uge (omkring 5+4). Er det fjollet, dumt, umuligt eller en god idé?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogle af jer, der har bestilt tid til NF før I var til 1.lægetjek? Mit lægetjek er først 7+0, og så tænker jeg, at der er lidt kort tid derfra til NF, hvis jeg også skal prøve at få det til at passe fornuftigt med mit arbejde, så jeg overvejer at bestille i slutningen af næste uge (omkring 5+4). Er det fjollet, dumt, umuligt eller en god idé?

I min kommune skal man ikke selv bestille tid, så nej det har jeg ikke overvejet :) Lægen ligger bevidst første lægetjek i uge 8, så jeg går ud fra der er god nok tid til at få nf tid derefter.

Jeg tænker du måske ikke kan før? At du først skal registreres eller noget, så alle og enhver ikke bare kan bestille tid?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogle af jer, der har bestilt tid til NF før I var til 1.lægetjek? Mit lægetjek er først 7+0, og så tænker jeg, at der er lidt kort tid derfra til NF, hvis jeg også skal prøve at få det til at passe fornuftigt med mit arbejde, så jeg overvejer at bestille i slutningen af næste uge (omkring 5+4). Er det fjollet, dumt, umuligt eller en god idé?

Jeg var til læge 9+0 og jeg har fået tid til nf. Jeg kan heller ikke selv bestille.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor føles det som om at alle andres ticker løber hurtigere end min??!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.