FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Jeg skal til læge i morgen. Min jordemoder snakkede om sygemelding, men jeg er virkelig i tvivl om hvornår det er en god ide. I forhold til de første 4 måneder, hvir jeg virkelig var SYG (konstant opkast), føler jeg mig jo ikke syg nu. Jeg har lændesmerter og måske også bækkensmerter, jeg har ikke helt styr på hvad der er hvad. Det er forskelligt hvor slemt det er, nogle dage mærker jeg stort set intet, hvorimod andre dage har jeg så ondt at jeg ikke kan ret meget.

Derudover tumler jeg med en del psykiske problemer, men jeg har jo også gode dage hvir jeg er glad og sagtens kan overkomme hele verden - men de dårlige dage er stadig i flertal, og der er jeg absolut INTET værd. Jeg er studerende så har jo ikke et fysisk krævende job, men det er til gengæld meget psysisk krævende, og jeg kan mærke at mine mange sygedage sætter mig rigtig langt tilbage.

Hvad ville I gøre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er det normalt at få dårlig mave af jerntabletter? Havde forstoppelse ved de første piller jeg prøvede, men nu er det lidt det modsatte problem... Ikke så sjovt at den dyrebare nattesøvn skal afbrydes af at jeg skal på toilettet. Nogle erfaringer eller råd?

Ja det kan man sagtens få :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får da seriøst dårlige nerver af mit trusseindlæg... Har fået fat i nogen fra Libresse med lyserødt mønster på. Mit hjerte stopper jo med at slå i nogle sekunder hver gang jeg går på toilet :LOL :LOL

Skal vidst have fat i nogle andre!

Det er godt nok heller ikke gennemtænkt af designeren :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

35+0 :loveshower

35 dage til termin :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fint jm besøg :) 38+6 og lillepigen står rigtig godt fast med hovedet i mit bækken :) Hun blev skønnet til 3400 g :) Så hvis jeg går 12 dage over som med Lucas, kommer hun nok også op omkring de 4 kg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå... Den ammesamtale synes jeg egentlig var skuffende... Skriver lige en opdatering i min tråd senere

Ej hvor øv :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er blevet sygemeldt fra mit arbejde siden uge 23 indtil barsel, fordi jeg ikke kan passe mit arbejde.

Ikke fordi jeg er fysisk dårlig eller har en masse smerter, men fordi denne graviditet er psykisk enormt hård, og fordi jeg aldrig ved hvornår jeg skal på sygehuset igen, og hvad der så kommer til at ske. Min nedsmeltning igår over ikke at kunne få fat i Skejby var bevis på hvorfor jeg ikke kan arbejde, selvom jeg også har dage hvor jeg har det ok.

At være studerende er mentalt rigtig hårdt! I min tid som studerende arbejdede jeg vel rundt regnet 80 timer Per uge samlet, med timer, lektier, studiearbejde osv, og dertil kommer at hjernen bare aldrig har fri!

Spørgsmålet er derfor ikke så meget hvorvidt andre mener du skal sygemeldes men hvorvidt du kan passe dit studie. Hvis du ikke kan, så er en sygemelding relevant. Hvis du godt kan passe dit studie med de andre forpligtelser der også er i livet, så er en sygemelding ikke relevant.

Det kan kun du vurdere i samarbejde med din læge :-)

Men psykiske udfordringer er absolut lige så gyldige som grund som fysiske :kram :kram

Jeg synes bare det er super svært, fordi jeg ser jo ikke "syg" ud, og jeg har også dage der er gode hvor jeg kan en masse. Synes det er vildt svært at vurdere :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fint jm besøg :) 38+6 og lillepigen står rigtig godt fast med hovedet i mit bækken :) Hun blev skønnet til 3400 g :) Så hvis jeg går 12 dage over som med Lucas, kommer hun nok også op omkring de 4 kg :)

Skønt! :)

Jeg glæder mig til at høre om vores lillesøster er rykket længere ned, når jeg skal afsted igen i morgen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmrf! N sidder med numsen i sædet <_< Ikke at det betyder det store endnu, men ikke ligefrem ønskeretningen :(

Og så er han noget overraskende en smule (uvæsentligt) under gennemsnittet. Det forventede jeg ikke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes bare det er super svært, fordi jeg ser jo ikke "syg" ud, og jeg har også dage der er gode hvor jeg kan en masse. Synes det er vildt svært at vurdere :(

Det er PISSE svært!

Men jeg tænker at hvis du fungerer på studiet på bekostning af din familie så er det en god mulighed for dig at lave om på det nu.

Jeg er arbejdsløs og blev sygemeldt 20+0 og det var den BEDSTE beslutning ever! Siden har jeg fået det bedre - men er det ikke også pointen? At når tingenes tilstand er "røven i vandskorpen" så er det med at hive sig op i båden inden man drukner?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmrf! N sidder med numsen i sædet <_< Ikke at det betyder det store endnu, men ikke ligefrem ønskeretningen :(

Og så er han noget overraskende en smule (uvæsentligt) under gennemsnittet. Det forventede jeg ikke!

Frække lillebror. Kan han så få vendt sig :)

Pudsigt at han er under gennemsnittet. Det har han ikke været før i graviditeten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmrf! N sidder med numsen i sædet <_< Ikke at det betyder det store endnu, men ikke ligefrem ønskeretningen :(

Og så er han noget overraskende en smule (uvæsentligt) under gennemsnittet. Det forventede jeg ikke!

Kan han så få vendt sig. Basta :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg orker ikke flere smerter pt. Mit bækken gør herre nas hele tiden og oveni har jeg fået smertefulde hæm.... <_<

Ikke det fedeste at skulle til læge med (som pt har ferie) men det skal man vist når der er blod.

Kunne det dog ikke bare stoppe?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmrf! N sidder med numsen i sædet <_< Ikke at det betyder det store endnu, men ikke ligefrem ønskeretningen :(

Og så er han noget overraskende en smule (uvæsentligt) under gennemsnittet. Det forventede jeg ikke!

Åh, her var det...

Øv, Steph! :kram2 Jeg håber, at det løser sig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan baby forresten godt allerede ligge helt op af maveskindet, så man kan se hvor han ligger? Min mave var nemlig helt deform i morges, og jeg er 18+4

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er PISSE svært!

Men jeg tænker at hvis du fungerer på studiet på bekostning af din familie så er det en god mulighed for dig at lave om på det nu.

Jeg er arbejdsløs og blev sygemeldt 20+0 og det var den BEDSTE beslutning ever! Siden har jeg fået det bedre - men er det ikke også pointen? At når tingenes tilstand er "røven i vandskorpen" så er det med at hive sig op i båden inden man drukner?

Jo du har jo selvfølgelig ret i, at meningen er man skal få det bedre. Men åhh altså. Min uddannelse bliver ikke yderligere forsinket hvis jeg bliver sygemeldt nu, faktisk vil det gøre mit forløb meget enklere. Så det er jeg ikke nervøs for. Er bare skide meget i tvivl om hvornår en sygemelding er "pjat" og hvornår den er helt legal at få. Min læge er en kæmpe nar, men jeg skal heldigvis ind til en uddannelseslæge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, altså Malene. Det er ikke retfærdigt, skal du ikke være fredet et stykke tid nu? Håber du slipper glukosebelastningstest igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo du har jo selvfølgelig ret i, at meningen er man skal få det bedre. Men åhh altså. Min uddannelse bliver ikke yderligere forsinket hvis jeg bliver sygemeldt nu, faktisk vil det gøre mit forløb meget enklere. Så det er jeg ikke nervøs for. Er bare skide meget i tvivl om hvornår en sygemelding er "pjat" og hvornår den er helt legal at få. Min læge er en kæmpe nar, men jeg skal heldigvis ind til en uddannelseslæge.

Når JM (eller læge) siger det ikke er pjat, så er det ikke pjat :sm :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv Malene - min protein har slået ud hele denne graviditet uden at betyde noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Barsel gør virkelig godt. Elsker at kunne dovne og sove middagslur :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når JM (eller læge) siger det ikke er pjat, så er det ikke pjat :sm :kiss

Tak :kram

Er spændt på hvad jeg får at vide i morgen. Giver en update :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt så... Sukker i urinen - igen! Det er dog under en uge siden sidste Glukosebelastning som viste alt normalt, så jeg har nok bare indtaget for meget sukker... Men ork!

Og så synes jeg også stixen slog lidt ud på protein, men ikke nok til +1 ifølge den der guide på stix

Jeg forudser endnu et lægebesøg i næste uge :rolleyes men nu må vi se hvad JM siger...

Åh nej. Håber bare det skyldes lidt for stort sukkerindtag :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været til MD scanning idag, alt er fint og det er en lillebror!!

Så vildt!

Min kvalme er endelig næsten ovre, til gengæld blev jeg sygemeldt for 2 uger siden pga bækkenløsning... (Suk)

Glæder mig så meget til en uge i sydens sol om 14 dage

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så skal jeg da love for min mave er sunket! :o Og den har været en stor plukve de sidste par timer! 97ba10H.jpeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så skal jeg da love for min mave er sunket! :o Og den har været en stor plukve de sidste par timer! 97ba10H.jpeg

:bd :yay

Har faktisk lige skrevet i din tråd ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.