FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Så vil jeg godt klage over at jeg får strækmærker nu, i uge 40 af min anden graviditet når nu jeg hidtil har været forskånet for dem.

De bliver heldigvis næsten usynlige med tiden :kiss siger hende der er tigerstribet vandret på indersiden af lårene og nærmest harlekin mønstret fra navlen og ned (alt fra sidste graviditet) uden at bekymre sig det mindste :) var BLÅstribet det første halve år efter fødslen sidst og var SÅ KED, men så en dag gik det op for mig at jeg sku da engang havde strækmærker men nu skulle man godt nok vide de var ser før man så dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har vildt ondt i maven, det kom ud af ingenting. Jeg har dagligt haft voldsomme mavekramper, men det her er helt anderledes. Maven er spændt helt oppe under brysterne og hele vejen ned - og så gør det bare nas. Det føles ikke som livmoderen/underlivet men altså maven. Skal jeg være bekymret? :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har vildt ondt i maven, det kom ud af ingenting. Jeg har dagligt haft voldsomme mavekramper, men det her er helt anderledes. Maven er spændt helt oppe under brysterne og hele vejen ned - og så gør det bare nas. Det føles ikke som livmoderen/underlivet men altså maven. Skal jeg være bekymret? :(

Ud fra beskrivelsen tænker jeg Plukveer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har vildt ondt i maven, det kom ud af ingenting. Jeg har dagligt haft voldsomme mavekramper, men det her er helt anderledes. Maven er spændt helt oppe under brysterne og hele vejen ned - og så gør det bare nas. Det føles ikke som livmoderen/underlivet men altså maven. Skal jeg være bekymret? :(

Sådan havde jeg det sidste mandag. Det var mine tarme/dårlig mave. Efter en tur på wc gik det over ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vil jeg godt klage over at jeg får strækmærker nu, i uge 40 af min anden graviditet når nu jeg hidtil har været forskånet for dem.

Øv <_< Håber ikke det bliver så slemt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor er det at folk tror at fordi man er gået over tid, så har man på mystisk vis født i løbet af natten eller andet, men man har valgt at holde det hemmeligt ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor er det at folk tror at fordi man er gået over tid, så har man på mystisk vis født i løbet af natten eller andet, men man har valgt at holde det hemmeligt ??

Folk har de mystiske antagelser. Vi er jo ikke maskiner. Bare fordi vi har fået en terminsdag betyder det ikke at man føder den dag. Og hvorfor skulle man holde det hemmeligt? Det er jo en dejlig begivenhed at dele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ud fra beskrivelsen tænker jeg Plukveer.

Det gik væk efter en lille times tid. Det var virkelig smertefuldt, og forsvandt lige så pludselig som det kom. Ud fra hvad jeg har hørt om plukveer, så var det slet ikke i nærheden. Det var ikke i nærheden af underlivet/livmoderen, men hele det yderste lag af maven der bare spændte sammen i vild smerte. Vildt mærkeligt, men er glad for det er væk nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arghhhh skal have fat i min læge, og får bare en dyt-dyt-dyt tone og bliver smidt af! Ihhhhh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Folk har de mystiske antagelser. Vi er jo ikke maskiner. Bare fordi vi har fået en terminsdag betyder det ikke at man føder den dag. Og hvorfor skulle man holde det hemmeligt? Det er jo en dejlig begivenhed at dele.

Præcis, men er blevet ringet op af 4 familiemedlemmer og et par veninder her til morgen, om de ikke måtte se ham lillebror, fordi jeg havde jo åbenbart født ham i løbet af natten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis, men er blevet ringet op af 4 familiemedlemmer og et par veninder her til morgen, om de ikke måtte se ham lillebror, fordi jeg havde jo åbenbart født ham i løbet af natten

 

Hold da fast, det er da alligevel ret anmassende at det er så mange. Jeg tror, jeg havde sendt dem et billede af maven efter de havde fået at vide, at han altså stadig var derinde :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da fast, det er da alligevel ret anmassende at det er så mange. Jeg tror, jeg havde sendt dem et billede af maven efter de havde fået at vide, at han altså stadig var derinde :P

Meget anmasende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener der var en herinde der fik sine strækmærker er par dage EFTER fødslen. Det må være skod! ;)

 

Ja, det må virkelig være træls. Fik faktisk nogle meget meget små strækmærker helt nede ved lysken efter fødslen af Freja, men altså dem kunne man jo ikke se medmindre man kiggede efter dem

 

De bliver heldigvis næsten usynlige med tiden :kiss siger hende der er tigerstribet vandret på indersiden af lårene og nærmest harlekin mønstret fra navlen og ned (alt fra sidste graviditet) uden at bekymre sig det mindste :) var BLÅstribet det første halve år efter fødslen sidst og var SÅ KED, men så en dag gik det op for mig at jeg sku da engang havde strækmærker men nu skulle man godt nok vide de var ser før man så dem.

 

Altså jeg ved jo godt at det ikke er verdens undergang og at jeg i det hele taget er heldig at jeg ikke har fået strækmærker før nu, men havde bare lige håbet at når nu jeg var så langt, så undgik jeg dem helt.

Og så var det altså lige prikken over i'et på en dårlig dag igår, så der føltes det lidt som verdens undergang alligevel :lolhit

 

Øv <_< Håber ikke det bliver så slemt :kram2

Tak, indtil videre er der kun 2 (i know, burde ikke brokke mig) men har bare hørt om så mange der, når de først er kommet, er eksploderet i strækmærker i løbet af ingen tid.

Men men, jeg overlever. Min mave har alligevel aldrig været sådan en flot en der blev vist frem, så mon ikke jeg overlever

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis, men er blevet ringet op af 4 familiemedlemmer og et par veninder her til morgen, om de ikke måtte se ham lillebror, fordi jeg havde jo åbenbart født ham i løbet af natten

 

Ej, det kan man da ikke... :klap til dem

Havde nok ikke kunnet dy mig for et lidt flabet svar på sådanne henvendelser

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hold nu op, er kronisk sulten i dag. har pt spist dobbelt morgemad af hvad jeg plejer og er allerede sulten igen og jeg plejer atlså ikke at spise igen før 12-13 tiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, det kan man da ikke... :klap til dem

Havde nok ikke kunnet dy mig for et lidt flabet svar på sådanne henvendelser

Jeg når bare aldrig at komme med svar inden de har lagt på igen. Fordi de skal jo bare lige hører om ham lillebror er kommet til verden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis, men er blevet ringet op af 4 familiemedlemmer og et par veninder her til morgen, om de ikke måtte se ham lillebror, fordi jeg havde jo åbenbart født ham i løbet af natten

Seriøst! Og hvad så hvis du havde født? Det er stadig dig der bestemmer om du har lyst til besøg eller ej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, det kan man da ikke... :klap til dem

Havde nok ikke kunnet dy mig for et lidt flabet svar på sådanne henvendelser

:ditto

Har svært ved at holde sarkasme tilbage noglegange. Og det lyder flabet nogle gange! :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Har svært ved at holde sarkasme tilbage noglegange. Og det lyder flabet nogle gange! :klap

Jeg når desværre aldrig rigtigt længere i samtalen end

Dem: er ham lillebror kommet til verden

Mig: nej ikke endnu.........

Og så har de allerede lagt på igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg når desværre aldrig rigtigt længere i samtalen end

Dem: er ham lillebror kommet til verden

Mig: nej ikke endnu.........

Og så har de allerede lagt på igen

 

Jeg synes altså at det er virkelig strengt! Det er total hensyntagen til deres egne nysgerrighedsbehov frem for dit og Rasmus' behov for at være der for Eigil, hvis han nu rent faktisk var kommet til verden  :huh  <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes altså at det er virkelig strengt! Det er total hensyntagen til deres egne nysgerrighedsbehov frem for dit og Rasmus' behov for at være der for Eigil, hvis han nu rent faktisk var kommet til verden  :huh  <_<

Man burde Være så fræk at slukke sin tlf.

Jeg ville blive sindsyg af sådanne opkald.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man burde Være så fræk at slukke sin tlf.

Jeg ville blive sindsyg af sådanne opkald.

Har overvejet at slukke den, men venter et opkald med svar på nogle prøver jeg fik taget i onsdags.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor kan jeg intet andet end at dovne på sofaen?

Der kommer flere og flere dage hvor jeg slet ingen kan overskue.

Sååååååååå irriterende altså

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det må virkelig være træls. Fik faktisk nogle meget meget små strækmærker helt nede ved lysken efter fødslen af Freja, men altså dem kunne man jo ikke se medmindre man kiggede efter dem

Altså jeg ved jo godt at det ikke er verdens undergang og at jeg i det hele taget er heldig at jeg ikke har fået strækmærker før nu, men havde bare lige håbet at når nu jeg var så langt, så undgik jeg dem helt.

Og så var det altså lige prikken over i'et på en dårlig dag igår, så der føltes det lidt som verdens undergang alligevel :lolhit

Tak, indtil videre er der kun 2 (i know, burde ikke brokke mig) men har bare hørt om så mange der, når de først er kommet, er eksploderet i strækmærker i løbet af ingen tid.

Men men, jeg overlever. Min mave har alligevel aldrig været sådan en flot en der blev vist frem, så mon ikke jeg overlever

Hæ hæ - ja men følelsen af jordens undergang underkender jeg på ingen måde ;) ville bare trøste dig lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.