FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Har lige været til samtale med en obstetriker ( fødselslæge) på Hillerød og jeg må ikke gå tiden fuldt ud så skal nok sættes i gang i uge 38 med seneste fødsel 39+0...pga fastsiddende skuldre sidste gang ved en relativ normal vægt på 3764 g

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:kram Årh nej altså, det kan jeg godt forstå, du er ked af :( Jeg forstår så ikke helt hvad en igangsættelse skulle gøre for fastsiddende skuldre? :chin: :unsure Er det fordi de gerne vil have ham ud inden han bliver for stor, sådan at hvis skuldrene sidder i klemme igen så er han trods alt lille? Og er der overhovedet "statistik" for at du skulle have øget risiko for at skuldrene sad fast igen? Jeg forstår det ikke helt. Men kæmpe kram i hvert fald :kram

Ja nemlig, at han ikke bliver for stor- størrelsen er den afgørende faktor for fastsiddende skuldre nemlig. Der er 15% chance for at det sker igen- og det er katastrofescenarie så der tager man ingen chancer, hvilket er godt, men havde bare håbet på et naturligt forløb når baby er klar ( ved godt de jo er klar i uge 38, 39 men you know)

Hvis det viser sig han er kæmpe skal jeg have Kejsersnit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja nemlig, at han ikke bliver for stor- størrelsen er den afgørende faktor for fastsiddende skuldre nemlig. Der er 15% chance for at det sker igen- og det er katastrofescenarie så der tager man ingen chancer, hvilket er godt, men havde bare håbet på et naturligt forløb når baby er klar ( ved godt de jo er klar i uge 38, 39 men you know)

Hvis det viser sig han er kæmpe skal jeg have Kejsersnit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja nemlig, at han ikke bliver for stor- størrelsen er den afgørende faktor for fastsiddende skuldre nemlig. Der er 15% chance for at det sker igen- og det er katastrofescenarie så der tager man ingen chancer, hvilket er godt, men havde bare håbet på et naturligt forløb når baby er klar ( ved godt de jo er klar i uge 38, 39 men you know)

Hvis det viser sig han er kæmpe skal jeg have Kejsersnit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er den søde vest, min kæreste og jeg fik til prinsessen :) :wub :kuller

Den er simpelthen så sød :)

Min svigermor lavede nogle magen til, til Mie og de var SÅ søde. En sød body under og et lille tut skørt så er der ikke et øje tørt - det lover jeg :)

Bor du i Herning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nyder at det endelig føles som barsel, efter en uge med syg tumling, så har benyttet lejligheden til at sove indtil nu :D

Jeg skal kun 3 ting i denne uge og det gør mig bare lettet (Jordemoder, ringe til Cs børnehave og lave referat af min mus-samtale (som jeg egentlig havde lovet min chef inden jeg gik på barsel, men der kom alt mulig i vejen og nu er den alligevel forsinket)).

Jeg er virkelig spændt på hvordan bettefisen vender til jm i morgen. Jeg frygter sådan at den ikke har vendt hovedet ned ad inden scanning i næste uge og jeg orker virkelig ikke et vendingsforsøg, synes der har været nok dårligdomme i denne graviditet. Har sagt til min mand, at jeg overvejer at sige nej tak til vending, men det kommer an på om de så flytter min nuværende ks tid, for jeg har egentlig heller ikke lyst til at de flytter ks tiden :unsure

Som jeg sagde til min mand i går, jeg er skide træt af at være gravid og vil gerne have bebs kommer før tid, så ks bliver overflødig, men på den anden side vil jeg gerne vente lidt endnu, så vi kan nyde den sidste tid som familie på 3. Der har været så meget stres og jag de sidste 2 måneder, at vi slet ikke har slappet af og været ordentlig sammen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige været til samtale med en obstetriker ( fødselslæge) på Hillerød og jeg må ikke gå tiden fuldt ud så skal nok sættes i gang i uge 38 med seneste fødsel 39+0...pga fastsiddende skuldre sidste gang ved en relativ normal vægt på 3764 g

bare slet ikke sådan jeg havde ønsket det skulle forløbe

Det lyder da ikke sjovt :kram

Kan godt forstå at du vil vente til terminen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da ikke sjovt :kram

Kan godt forstå at du vil vente til terminen

 

 

Ej :kram sikke en kamel at sluge! Kan godt forstå du er ked og træt af det :kram2

 

 

Kæmpe kram, jeg kan helt bestemt godt forstå, hvad du mener! Godt at de passer på jer, men man vil jo helst bare gå i gang selv :( :kram Håber at han ikke er kæmpe! (Men det er der vel heller ikke noget, der umiddelbart taler for, er der?)

Tak skal i have. havde lige brug for at skrive det inden jeg kom hjem---har også skrevet lidt i min mor tråd. Ja, det er sgu træls. men på den anden side vil jeg jo heller ikke gå gennem helvedet igen, så det er jo det bedste, men ja, lige en kamel man skal sluge!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmpf. Bliver altså lidt hormonella, når jeg pukler rundt hele dagen og så hører "Nå, du går rigtig og hygger dig i nattøj, hva'? Bare sådan tulre rundt og lave ingenting?". Men ja ja, hun kunne jo ikke vide det. Så det ER bare hormoner, I know ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæder mig til at se min lille baby på onsdag :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæder mig til at se min lille baby på onsdag :kuller

Er misubdelig over du skal afsted før mig ;) Jeg skal først fredag <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første lægebesøg i morgen.

Glæder mig og er nervøs..

Håber på at NF bliver bestilt hurtigst mulig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er misubdelig over du skal afsted før mig ;) Jeg skal først fredag <_<

Det har også været et cirkus at få den tid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har også været et cirkus at få den tid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er simpelthen så smadret i dag. Så nu har jeg låst mig inde på badeværelset i spaen med en marsis ^_^ :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mmm Mars is

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mmm Mars is

Ja de er altså virkelig gode!

Og nu kom solen og skinner mig lige i hovedet ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja de er altså virkelig gode!

Og nu kom solen og skinner mig lige i hovedet ^_^

 

Hvor er du heldig! Spa, solskin og marsis. Så bliver det ikke meget bedre :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du heldig! Spa, solskin og marsis. Så bliver det ikke meget bedre :D

Ha ha trængte virkelig også til lidt forkælelse :D

Hvornår indfører man barsel fra 4+0? :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blomst27: Øv, det var en træls besked at få :kram :kram

Tak for kram! Trøster mig med at alt jo er fint med baby og det er for at hjælpe og forebygge eventuelle risici

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm jeg skal vidst til at tænke lidt mere over meget jeg slæber rundt på Aron...

Kunne ihvertfald mærke lænden brokke sig og tror måske også der var noget plukkeveer-noget... Det har hjulpet gevaldigt at slappe af på sofaen...

Det er nu ikke fordi jeg slæber rundt på ham hele tiden, men det bliver jo alligevel til nogle gange hver dag...

Tænker tit det samme- bærer heller ikke Cecilia sådan virkelig meget, men det løber nemlig op- lige op og ned af cyklen, ind i bilen, op ad trappen fordi madame er træt etc...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gad vide om Tullen er igang med at skrue hovedet ned i bækkenet? Det murrer i hvert fald lidt :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lillepigen har taget plads i den højre halvdel af hulen. Meget sjovt følelse og og skæv mave og så sparker hun steder hun ikke har sparket før :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gad vide om Tullen er igang med at skrue hovedet ned i bækkenet? Det murrer i hvert fald lidt :7himmel

Spændende! Jeg håber at Tullen er i gang med at finde den rette stilling og gøre sig klar :) :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gad vide om Tullen er igang med at skrue hovedet ned i bækkenet? Det murrer i hvert fald lidt :7himmel

Spændende! Jeg håber at Tullen er i gang med at finde den rette stilling og gøre sig klar :) :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.