FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Åh det er svært! Det har du jo ikke pligt til og de MÅ ikke spørge!!! Men hvad jeg i praksis ville gøre :chin: det er dælme svært!!!

Nej og alle steder jeg læser om det, står der, at man ikke skal sige noget. Min samvittighed vil bare helst gerne fortælle det :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville ikke sige det. I hvert fald ikke før efter nf. Fordi i teorien er intet jo sikkert, selvom man har været til tidlige scanninger.

Og nogle tager jo ikke til tidlige scanninger og fortæller det først efter nf alligevel

Nej det har du ret i. Har også hørt, om én der sagde det og efterfølgende aborterede. Så havde hun hverken job eller baby :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke sige noget!

Og yay :yay Hvor skal du til samtale?

Jeg er helt nervøs :blush

Det holder jeg lige tæt med til efter samtalen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er blevet kaldt til jobsamtale :yay

På tirsdag hvor jeg er 10+1. Ville I fortælle om graviditeten? :unsure

Har så dårlig samvittighed over det

Jeg ville sige det når du nu ved det, ville have det så skidt med at sige første arbejdsdag at jeg forresten også var gravid.... Du har jo ikke pligt til noget så det er helt op til hvad du moralsk kan leve med

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt nervøs :blush

Det holder jeg lige tæt med til efter samtalen ;)

Det kan jeg godt forstå. Men jeg er sikker på, det kommer til at gå godt. Du er fagligt dygtig og et empatisk og indlevende menneske, så selvfølgelig vil de elske dig. :) Du kan jo overveje at fortælle det, når du skal skrive kontrakten under. Det plejer man jo gerne at gøre, inden man starter op. Så kan de ikke "af-ansætte" dig, men du møder heller ikke op med nyheden på første arbejdsdag. Det er din ret at vente med at fortælle det, og den må du gerne holde fast i. Forhåbentlig vil du have mange, mange år til at bevise, at du var det rigtige valg alligevel efter barsel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke sige det. I hvert fald ikke før efter nf. Fordi i teorien er intet jo sikkert, selvom man har været til tidlige scanninger.

Og nogle tager jo ikke til tidlige scanninger og fortæller det først efter nf alligevel

:ditto

Jeg sagde det heller ikke på min arbejdsplads før NF

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Jeg sagde det heller ikke på min arbejdsplads før NF

:)

Og hvordan reagerede de så? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville sige det når du nu ved det, ville have det så skidt med at sige første arbejdsdag at jeg forresten også var gravid.... Du har jo ikke pligt til noget så det er helt op til hvad du moralsk kan leve med

I princippet må de jo ikke vælge en fra pga. det, så derfor kunne man jo godt sige det. Men jeg frygter jo lidt, at de nok ville alligevel ville vælge mig fra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg godt forstå. Men jeg er sikker på, det kommer til at gå godt. Du er fagligt dygtig og et empatisk og indlevende menneske, så selvfølgelig vil de elske dig. :) Du kan jo overveje at fortælle det, når du skal skrive kontrakten under. Det plejer man jo gerne at gøre, inden man starter op. Så kan de ikke "af-ansætte" dig, men du møder heller ikke op med nyheden på første arbejdsdag. Det er din ret at vente med at fortælle det, og den må du gerne holde fast i. Forhåbentlig vil du have mange, mange år til at bevise, at du var det rigtige valg alligevel efter barsel :)

Hvor er du sød :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I princippet må de jo ikke vælge en fra pga. det, så derfor kunne man jo godt sige det. Men jeg frygter jo lidt, at de nok ville alligevel ville vælge mig fra.

Det er også sådan jeg tænker. Og derfor ville jeg vente til efter nf i hvert fald. Man kan jo i vores fag sagtens finde en måde og sige man er valgt fra på, selvom det er pga graviditet fx. Vi har valgt en der har flere linjefag af dem vi søger i stedet for dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er blevet kaldt til jobsamtale :yay

På tirsdag hvor jeg er 10+1. Ville I fortælle om graviditeten? :unsure

Har så dårlig samvittighed over det

Jeg ville ikke sige det til samtalen. Måske hvis man bliver kaldt til 2. eller 3. samtale..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og hvordan reagerede de så? :)

Hov, altså jeg har jo været ansat i lang tid - men min point var bare, at jeg ikke ville sige noget før efter NF uanset hvad.

Min svigerinde var temmelig gravid, da hun blev ansat, man kunne ikke se det på hende og hun var meget længere end NF og der var ikke nogle sure miner overhovedet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå men i stedet for at spamme JustMe's tråd med mit random shit, så må jeg nok hellere gøre det herinde ;)

 

Jeg synes godt nok jeg er oppustet fra tidlig eftermiddag til jeg går i seng. Kan allerede mærke på min kropsholdning at jeg går anderledes. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger :biglove

LilleMi, jeg ville ikke sige noget! Sad selv til jobsamtale og var gravid, dog ikke 10 uger, men alligevel. Det var lidt underligt, men jeg har ikke mødt en eneste sur mine for det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også sådan jeg tænker. Og derfor ville jeg vente til efter nf i hvert fald. Man kan jo i vores fag sagtens finde en måde og sige man er valgt fra på, selvom det er pga graviditet fx. Vi har valgt en der har flere linjefag af dem vi søger i stedet for dig.

Præcis <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger :biglove

LilleMi, jeg ville ikke sige noget! Sad selv til jobsamtale og var gravid, dog ikke 10 uger, men alligevel. Det var lidt underligt, men jeg har ikke mødt en eneste sur mine for det :)

Tak dejligt at høre :) Men du har nok også kunnet arbejde lidt længere tid, end jeg vil komme til <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ov og BBM sikke fin mave du har dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er blevet kaldt til jobsamtale :yay

På tirsdag hvor jeg er 10+1. Ville I fortælle om graviditeten? :unsure

Har så dårlig samvittighed over det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak dejligt at høre :) Men du har nok også kunnet arbejde lidt længere tid, end jeg vil komme til <_<

Hvor længe vil du kunne arbejde da? Men altså, som jeg vist nok har sagt til dig før, så synes jeg altid, du kan tillade dig at tænke på dig selv først. Det er mange penges forskel for dig, om du får job eller ej, og det er mange penges forskel i, hvor meget samfundet skal "forsørge dig", hvis du får job nu eller skal gå på dagpenge indtil endt barsel. Og graviditeten MÅ jo ikke have betydning for, om de ansætter dig, så det er jo som sådan irrelevant info for dem ;)

Jeg kan GODT forstå dine tanker, men jeg synes at du skal tænke på dig selv (og din familie) først og fremmest. :kram2 Det er der aldrig nogle (ordentlige) mennesker, der vil bebrejde dig :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ov og BBM sikke fin mave du har dig :)

Tak :kiss Men nuj hvor den fylder efterhånden :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor længe vil du kunne arbejde da? Men altså, som jeg vist nok har sagt til dig før, så synes jeg altid, du kan tillade dig at tænke på dig selv først. Det er mange penges forskel for dig, om du får job eller ej, og det er mange penges forskel i, hvor meget samfundet skal "forsørge dig", hvis du får job nu eller skal gå på dagpenge indtil endt barsel. Og graviditeten MÅ jo ikke have betydning for, om de ansætter dig, så det er jo som sådan irrelevant info for dem ;)

Jeg kan GODT forstå dine tanker, men jeg synes at du skal tænke på dig selv (og din familie) først og fremmest. :kram2 Det er der aldrig nogle (ordentlige) mennesker, der vil bebrejde dig :kram2

Kun 2 mdr. :(

Tak det er også nogle gode pointer :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kun 2 mdr. :(

Tak det er også nogle gode pointer :kram2

Okay, det er ikke meget :( Men jeg synes stadig at de samme pointer gælder! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kun 2 mdr. :(

Tak det er også nogle gode pointer :kram2

Altså jeg når at arbejde tre måneder inden barsel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg når at arbejde tre måneder inden barsel.

:kiss

Du var så langt henne, at du fortalte det ik'?

(Og undskyld hvis jeg spammer lidt herinde nu :blush)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kiss

Du var så langt henne, at du fortalte det ik'?

(Og undskyld hvis jeg spammer lidt herinde nu :blush)

Jo jeg fortalte det til jobsamtalen. Var 17 uger henne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.