Kamillawn

Krea smalltalk og billedtråd

1,256 indlæg i dette emne

Hey er det ikk den der fra søstrene grene..?? :P

Altså, tingene er fra SG, jo, men har selv lavet den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ihhh... Jeg er ved at sy sengetøj og laver det selvfølgelig med sådan en tittekant. Arghhh min symaskine vil ikke være med til det og prøver at trække selve kanten ud i siden = min syning er pisse skæv og grim og sidder ikke der hvor den skal. Og det er selvfølgelig en gave der skal afleveres i morgen, der er klart

Hvilken trykfod bruger du?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken trykfod bruger du?

Det var også lige min tanke..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hae været til garnudsalg i dag i Aalborg :kuller

bLXG95q.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken trykfod bruger du?

Ingen anelse :lol

Jeg skal nok bare holde mig til at strikke fremover!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der var nogle der nævnte de selv har hæklet eller strikket karklude. Hvordan har I strikket dem og med hvilket garn? Jeg er ikke så god til at strikke, så tænker det her kunne være et sjovt start projekt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der var nogle der nævnte de selv har hæklet eller strikket karklude. Hvordan har I strikket dem og med hvilket garn? Jeg er ikke så god til at strikke, så tænker det her kunne være et sjovt start projekt.

 

Jeg skal netop i gang med at hækle karklude og bruger økologisk bomuld (jeg bruger Alba fra BC garn) :) Kan desværre ikke hjælpe dig med strikke-delen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der var nogle der nævnte de selv har hæklet eller strikket karklude. Hvordan har I strikket dem og med hvilket garn? Jeg er ikke så god til at strikke, så tænker det her kunne være et sjovt start projekt.

Jeg bruger ganske almindelig tynd bomuld. Jeg har strikket en del i ren rib (2 ret, 2 vrang), og så har jeg lavet nogle i forskellige mønstre. Kan dog ikke lige huske opskriften og er ikke hjemme lige nu.

Jeg elsker mine klude, og det er en fantastisk måde at få brugt sine rester på og et hyggeligt lille projekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ren bomuld til klude. Jeg har øvet forskellige mønstre på klude og ellers har jeg været glad for at strikke falsk patent. Det giver en god elastisk klud synes jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ren bomuld til klude. Jeg har øvet forskellige mønstre på klude og ellers har jeg været glad for at strikke falsk patent. Det giver en god elastisk klud synes jeg :)

Hvad er falsk patent?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der var nogle der nævnte de selv har hæklet eller strikket karklude. Hvordan har I strikket dem og med hvilket garn? Jeg er ikke så god til at strikke, så tænker det her kunne være et sjovt start projekt.

Jeg elsker at hækle karklude! Jeg øver nye mønstre og teknikker på kludene, og min mor får dem efterfølgende - hun er pjattet med mine spraglede og nogle gange grimme klude. :D

Så jo - det er helt sikkert et rigtig godt begynder strikke-projekt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er falsk patent?

Man skal have ulige masker (eks 65 masker) så strikker man 2 ret, 2 vrang pinden ud og slutter med en ret. På næste pind starter du ens. Altså med 2 ret, 2 vrang og slutter pinden med en ret. Det gør mønstret forskudt. Hmm lidt svært at forklare :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skal have ulige masker (eks 65 masker) så strikker man 2 ret, 2 vrang pinden ud og slutter med en ret. På næste pind starter du ens. Altså med 2 ret, 2 vrang og slutter pinden med en ret. Det gør mønstret forskudt. Hmm lidt svært at forklare :chin:

Ah, det var smart. Det vil jeg prøve næste gang, tror jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ah, det var smart. Det vil jeg prøve næste gang, tror jeg :)

Det giver en ret god fleksibel klud i hvert fald :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skal have ulige masker (eks 65 masker) så strikker man 2 ret, 2 vrang pinden ud og slutter med en ret. På næste pind starter du ens. Altså med 2 ret, 2 vrang og slutter pinden med en ret. Det gør mønstret forskudt. Hmm lidt svært at forklare :chin:

 

Spændende :) og tak jeg forstod det godt  :yiepie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange masker ville i slå op til en karklud?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

55-65 cirka

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidst jeg strikkede en karklud slog jeg 74 m op på pind 3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter at have siddet i tre dage og hæklet fastmasker på noget Aja slog op for mig. Valgte jeg at travle(staves) op, og prøve selv.

Nu kommer spørgsmålet så.

Ser det rigtigt ud?

jrpis6.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser helt rigtig ud!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter at have siddet i tre dage og hæklet fastmasker på noget Aja slog op for mig. Valgte jeg at travle(staves) op, og prøve selv.

Nu kommer spørgsmålet så.

Ser det rigtigt ud?

jrpis6.jpg

Det er helt rigtigt! :yay hvor er du go :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter at have siddet i tre dage og hæklet fastmasker på noget Aja slog op for mig. Valgte jeg at travle(staves) op, og prøve selv.

Nu kommer spørgsmålet så.

Ser det rigtigt ud?

jrpis6.jpg

Ja da, det ser helt rigtigt ud! Sådan! :yay Så er det bare i gang med at lave noget ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt rigtigt! :yay hvor er du go :kiss

:yay så sej jeg er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja da, det ser helt rigtigt ud! Sådan! :yay Så er det bare i gang med at lave noget ;)

:glad yes så sej jeg er.

Indtil videre så er det bare frem og tilbage for at få det lært 100%

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så rigtigt Maria :glad Bare øv dig med frem og tilbage. Så fanger du det snart :wee

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER