piien

How goes?

48 indlæg i dette emne

Der er en på mit arbejde der nu har haft barsel i 14 dage af de 8 uger og hun var lige inde og give lidt kage i går og sige hej - hun sagde hun RØVkedede sig. Jeg lod så være med at sige at hun var velkommen til at komme tilbage og arbejde lidt :D

Men tror I vi kommer til at kede os på barslen inden fødslen? Hvor mange af jer andre har 8 uger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har 8 uger + 1 uges ferie og havde sidste arbejdsdag i torsdags :yay

Tror godt der kan være dage hvor jeg keder mig, men har da en masse planer for hvad jeg skal bruge min tid på og så har jeg en søster på barsel, så jeg kan bruge noget tid sammen med hende og min niece :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Her går det fint - er dog seriøst træt af at være stor, være tyk, være besværet af maven, have halsbrand etc. Prøver at sige til mig selv, at jeg skal nyde det, da det er vores sidste. Men det virker sgu ikke rigtigt.

Men alt i alt tror jeg ikke, at jeg skal klage - har jo ikke ondt eller andet. Men derfor ynker jeg sgu lidt alligevel ;)

Jeg går først på barsel fra den 11/4. Er privat ansat så kan først gå 4 uger før. Øv øv - er ellers max parat til barsel.

Er i fuld sving med at overdrage opgaver på jobbet, men er kommet for sent i gang, så er spændt på om det hele kan nås.

Nå solen skinner og det er jo dejligt :) god dag til alle !!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været hjemme i snart 2 måneder nu (gik officielt på barsel 8. marts) og synes jeg har svært ved at få tiden til at gå. Kan jo så også stort set kun ligge på sofaen da jeg har bækkenløsning og mange plukveer og det begrænser jo rigtig meget :(

Min mor kommer en gang om ugen for at hygge om mig og hjælpe med rengøringen da jeg ikke må selv. Min kæreste står med alt herhjemme da jeg intet må/kan lave og han har meget travlt på sit arbejde i øjeblikket så det er rigtig dejligt at min mor hjælper os :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været hjemme siden Sept. og jeg RØVkeder mig!

Jeg kunne dog sagtens få tiden til at gå da jeg ventede Luca. Der gik jeg hjemme i 4 mdr. inden han kom ud

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg kun måtte sidde stille, ville jeg også få fniller, så jeg forstår jer godt :kram2

Det er min første dag på barsel idag. Jeg har en del projekter, men jeg har bestemt ikke travlt med at få dem gennemført, tænk hvis de slipper for hurtigt op :D

Jeg fik forresten en stor kuffert babytøj fra Irland igår, som min svigermor havde med hjem ovre fra min svoger og svigerinde. Det føltes som at pakke ud juleaften og jeg skal have sorteret det i størrelser.

Synes I ikke det kan være ret uoverskueligt at få en masse tøj som man i udgangspunktet kan sortere i størrelser, men som vi jo ikke ved hvordan passer før den lille dels er kommet til verden og dels begynder at vokse lidt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en masse neutralt fra Luca og har fået en masse tøj.

Jeg har sorteret str. 50 og 56 fra, resten er røget på loftet, så må jeg finde det frem når tiden er klar til en ny garderobe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en masse neutralt fra Luca og har fået en masse tøj.

Jeg har sorteret str. 50 og 56 fra, resten er røget på loftet, så må jeg finde det frem når tiden er klar til en ny garderobe :)

Hvor længe gætter du på de kan være i 56?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror bestemt ikke jeg kommer til at kede mig i mine 4 ugers barsel! Synes allerede kalenderen begynder at blive godt fyldt op! Og det er jo også vigtigt at få slappet lidt ekstra af den sidste tid.

Selv ville jeg ikke være ked af det hvis jeg havde haft barsel i 8 uger, så havde jeg sidste dag i dag! Men nu gælder det bare om at holde tungen lige i munden for mig for at nå alt jeg skal nå inden min sidste dag d. 19 april. Har faktisk kun 14 arbejddage tilbage inkl i dag :o Stress stress!

Ellers har jeg det godt. Altså diverse graviditetsgener men stadig ikke noget helt inhiberende. Det værste er faktisk ryggen som hver aften får mig ned i sofaen, helst helt liggende. Men så har jeg også været aktiv en hel dag.

Er både super skræmt over at der i dag er 8 uger til termin og glæder mig samtidig utrolig meget. Tror den følelse vil vare ved ;)

Vi er godt igang med værelset, det glæder jeg mig altså MEGET til at få styr på.

Troede at lille manden lå ret så fast med hovedet nedad men så vendte han sig i går og nu aner jeg ikke hvad der er op og ned på ham :D

Manden og jeg har besluttet os for at købe os til en ekstra scanning når vi nærmer os termin for at se hvordan han ligger. Det skræmmer mig hvor dårlige de er til at mærke hvilken vej de vender. Selv om han godt kan nå at vende sig siden en evt scanning går jeg ud fra at jeg i uge 40 helt klart bør kunne mærke hvis han vender sig, tager jeg fejl? :unsure

Må sige jeg er lidt misundelig på alle jer der allerede har barsel, men så travlt jeg har for tiden skal det skam nok gå hurtigt!

Snart er det april og så er det VORES måned lige bagefter tøser!!! :o :toot :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må sige jeg er lidt misundelig på alle jer der allerede har barsel, men så travlt jeg har for tiden skal det skam nok gå hurtigt!

Snart er det april og så er det VORES måned lige bagefter tøser!!! :o :toot :loveshower

Nu hvor du også har talt dine resterende arbejdsdage, så kan du føle lidt allerede at barslen nærmer sig meget meget hurtigere end om 4 uger :lol Jeg blev sgu helt stresset, da jeg for 3-4 uger siden talte sammen hvor mange arbejdsdage jeg havde tilbage - uark - hvordan skal jeg nå mit arbejde, tænkte jeg :D

Men jeg blev færdig. Var godt nok nede og rydde mit kontor, lave de sidste arbejdsopgaver, sende de sidste mails i lørdags og det tog hele dagen. Det kunne jeg slet ikke få fred og tid til om fredagen, hvor alle lige havde et eller andet de skulle nå med mig inden jeg gik. Men det var faktisk rigtig dejligt at være på job i det lørdagslukkede firma og bare få ordnet mine ting i ro og fred.

Men ja, det ER godt nok vildt at det snart er vores tur tur her i terminsgruppen. Og for os betyder det herhjemme, at vores liv vender 360 grader og vi skal til at være forældre - mor og far. :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ALt vel her

Min mand har sagt at han gerne vil tage imod vores datter under fødslen, altså fysisk tage imod hende - så det skal vi have snakket igennem med jordemoderen. Syntes det kunne være fantastisk hvis den første, der rører hende er farmand, som så kan lægge hende op til mig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ALt vel her

Min mand har sagt at han gerne vil tage imod vores datter under fødslen, altså fysisk tage imod hende - så det skal vi have snakket igennem med jordemoderen. Syntes det kunne være fantastisk hvis den første, der rører hende er farmand, som så kan lægge hende op til mig...

Hvor er det en sød ide :loveshower Ved dog jeg slet ikke skal forvente noget i den dur fra min mand, han aner ikke engang om han vil klippe navlestrengen eller hellere bare vil holde sig langt væk :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg kun måtte sidde stille, ville jeg også få fniller, så jeg forstår jer godt :kram2

Det er min første dag på barsel idag. Jeg har en del projekter, men jeg har bestemt ikke travlt med at få dem gennemført, tænk hvis de slipper for hurtigt op :D

Jeg fik forresten en stor kuffert babytøj fra Irland igår, som min svigermor havde med hjem ovre fra min svoger og svigerinde. Det føltes som at pakke ud juleaften og jeg skal have sorteret det i størrelser.

Synes I ikke det kan være ret uoverskueligt at få en masse tøj som man i udgangspunktet kan sortere i størrelser, men som vi jo ikke ved hvordan passer før den lille dels er kommet til verden og dels begynder at vokse lidt?

Det med tøjet kender jeg alt til :D

Vi købte 3 sække med tøj fra str. 50-86 på nettet så det var til at overskue.

Ugen efter kom vores genbo og spurgte om vi var interesseret i lidt drenge tøj hvilket vi selvfølgelig takkede ja tak til. Da hun kom dagen efter med tøjet var det ikke bare lidt tøj men 8 SÆKKE :blink så nu stod vi med 11 sække fyldt med tøj i str. 50-100. Det er selvfølgelig fedt med alt det tøj men synes pludselig det var uoverskueligt at skulle sortere og lægge i str. Der var selvfølgelig noget som ikke faldt i vores smag så det røg bare ud men ellers brugte jeg to dage på at sortere det i str. og komme det i sække så det er lige til at finde på loftet når han når den str. samt skrevet ned på papir hvor meget der er af bukser, bluser, body osv så vi kan se om der skal suppleres. Indtil videre mangler vi ikke tøj til han bliver 2 år og der er både sommer og vintertøj så er spænt på vores meget der kommer til at passe.

Bare i str. 86 har han 30 par bukser og 4 flyverdragter så vi må håbe det er vinter når han rammer den størrelse :lolhit

For, at det ikke skal være løgn har vi måtte ud og investere i et nyt stort garderobeskab bare til hans tøj da det vi havde var for lille :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det en sød ide :loveshower Ved dog jeg slet ikke skal forvente noget i den dur fra min mand, han aner ikke engang om han vil klippe navlestrengen eller hellere bare vil holde sig langt væk :P

Fnis det er også maks grænseoverskridende og vi talte slet ikke om det da jeg ventede Carl men da han med fødslen med Carl stod ret meget 'dernede' var det naturligt at han bød ind med at tage imod hende selv denne gang, nu er jeg spændt på hvad JM siger!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor længe gætter du på de kan være i 56?

2-3 mdr. max.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger. Hvordan har i det nu? Hvor langt er i med forberedelserne derhjemme?

Jeg er begyndt at få rigtig meget vand i kroppen og det er bestmtikke behageligt, især ikke på arbejde. Det er gåetnrigtig hurtigt med vandøgning de sidste dage så jeg håber da ikke det fortsætter i samme hastighed, så kan jeg jo slet ikke være i min egen krop! :o :(

1 arbejdsdag tilbage! Det er til gengæld til at tage a føle på, lækkert lækkert :yay Det bliver super rent faktisk at kunne smide benene opi løbet af dagen.

Vi satte autostolen i bilen i går og fik i dag ammepuddog lift-tisselagen hjem så nu tror jeg virkelig vi har alt... Dog ville jeg måske gerne have den der bog "mine første år" men ved ikke om det er godt at ønske sig i gave eller er bedre at få nu når jeg går på barsel så jeg allerede kan skrive i den. Nogen der ved hvor meget der står i om graviditeten?

Og så er jeg i tvivl om hvor meget der skal vaskes. Fx ammepuden, er det nok at vaske betræk eller bør man også vaske selve puden?

Håber i har gode råd!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger. Hvordan har i det nu? Hvor langt er i med forberedelserne derhjemme?

Jeg er begyndt at få rigtig meget vand i kroppen og det er bestmtikke behageligt, især ikke på arbejde. Det er gåetnrigtig hurtigt med vandøgning de sidste dage så jeg håber da ikke det fortsætter i samme hastighed, så kan jeg jo slet ikke være i min egen krop! :o :(

1 arbejdsdag tilbage! Det er til gengæld til at tage a føle på, lækkert lækkert :yay Det bliver super rent faktisk at kunne smide benene opi løbet af dagen.

Vi satte autostolen i bilen i går og fik i dag ammepuddog lift-tisselagen hjem så nu tror jeg virkelig vi har alt... Dog ville jeg måske gerne have den der bog "mine første år" men ved ikke om det er godt at ønske sig i gave eller er bedre at få nu når jeg går på barsel så jeg allerede kan skrive i den. Nogen der ved hvor meget der står i om graviditeten?

Og så er jeg i tvivl om hvor meget der skal vaskes. Fx ammepuden, er det nok at vaske betræk eller bør man også vaske selve puden?

Håber i har gode råd!

I forhold til ammepuden har den hængt ude i frosten 14 dage, da det var frost. Betrækket vaskede jeg på 60 grader. Jeg har vasket alt tøj i 56 og 62.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har blot vasket betrækket. Det samme med sengeranden og de nye madrasser.

Alt der andet- legetøj, tøj, aktivitetstæppe, sutteklude, sutteflasker osv osv. har været igennem opvaskeren eller vaskemaskinen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lige kommet hjem efter en tur på fødegangen :/ jeg var så dygtig at vælte på min cykel i eftermiddags, så måtte lige ind og tjekkes :(

Den første ctg kurve viste nogenlunde regelmæssige kraftige plukveer men fin hjertelyd hos baby :)

Vi ventede så 1 1/2 t og fik derefter kørt en kurve mere som så bedre ud, og vil lov at tage hjem :)

Turen hjem var lidt udfordrende pga togforsinkelser - men en sød dame synes det var så synd for mig at hende og hendes mand kørte os hjem til Ry :) fantastisk med sådan nogle venlige mennesker :)

Så nu slapper vi af på sofaen :)

Diana

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lige kommet hjem efter en tur på fødegangen :/ jeg var så dygtig at vælte på min cykel i eftermiddags, så måtte lige ind og tjekkes :(

Den første ctg kurve viste nogenlunde regelmæssige kraftige plukveer men fin hjertelyd hos baby :)

Vi ventede så 1 1/2 t og fik derefter kørt en kurve mere som så bedre ud, og vil lov at tage hjem :)

Turen hjem var lidt udfordrende pga togforsinkelser - men en sød dame synes det var så synd for mig at hende og hendes mand kørte os hjem til Ry :) fantastisk med sådan nogle venlige mennesker :)

Så nu slapper vi af på sofaen :)

Diana

Diana

Godt at alting er fint! Men sikke en forskrækkelse! Godt at de er så hårdføre nu. Du er sikkert mere påvirket af det end baby ;)

Pas nu på dig selv og den dumme cykel! Jeg cykler slet ikke, synes det er ekstremt irriterende når benene bumper op og ned i maven hele tiden :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cyklen er parkeret i "skammekrogen" for nu - og der bliver den nok foreløbigt ;)

Jeg synes det værste har været min dalene kondi - det var bare lige så nemt at trille ned i netto og så trække op af bakkerne hjem :)

Jeg er forslået i højre side - men det er bare skrammer og blå mærker :) Det kunne være gået meget værre når nu det skulle ske :)

Diana

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lige kommet hjem efter en tur på fødegangen :/ jeg var så dygtig at vælte på min cykel i eftermiddags, så måtte lige ind og tjekkes :(

Den første ctg kurve viste nogenlunde regelmæssige kraftige plukveer men fin hjertelyd hos baby :)

Vi ventede så 1 1/2 t og fik derefter kørt en kurve mere som så bedre ud, og vil lov at tage hjem :)

Turen hjem var lidt udfordrende pga togforsinkelser - men en sød dame synes det var så synd for mig at hende og hendes mand kørte os hjem til Ry :) fantastisk med sådan nogle venlige mennesker :)

Så nu slapper vi af på sofaen :)

Diana

Sikke en forskrækkelse. Dejligt at baby har det godt - og dig ligeså. På trods af skrammer mv.

Og sikke nogle venlige mennesker - fantastisk :)

Jeg cykler stadig selv. Vores bil er på værksted pt. Men vil da lige være lidt mere forsigtig - har nemlig også min knap 4 årige bagpå.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en forskrækkelse. Dejligt at baby har det godt - og dig ligeså. På trods af skrammer mv.

Og sikke nogle venlige mennesker - fantastisk :)

Jeg cykler stadig selv. Vores bil er på værksted pt. Men vil da lige være lidt mere forsigtig - har nemlig også min knap 4 årige bagpå.

Ja det er skønt at der stadig findes sådanne mennesker :) Vi skulle have ventet i næsten en time på det næste tog - og have gået de 2 km hjem fra stationen, så det var simpelthen som at være kommet en lille smule i himlen ;)

Ja det er med at være forsigtig - jeg blev distraheret af at den stærke vind var ved at nappe noget bag på cyklen - og troede at jeg lige kunne stikke hånden om, men så blev hjulet lige drejet - og bang så lå jeg der ;)

Håber bilen bliver klar til når du skal føde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER