Guest Diden

Saras tråd (pre-teen/problembarn)

307 indlæg i dette emne

Jeg har stadig ikke hørt fra psykologen med hvad der skal ske nu <_< lidt træls! Jeg vil jo bare gerne IGANG!

Har reserveret bogen "det eksplosive barn" på biblioteket og venter på at den kommer til vores lokale så jeg kan hente den :)

Hader også den slags uvidenhed

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm ja så er det jo lidt svært. Men det tyder på at hun har svært ved at rumme følelser :kram

Helt sikkert! Det er jeg slet ikke i tvivl om. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sara har haft en rigtig øv dag :(

Hendes bedste veninde havde lovet hende at de skulle lege, men i stedet har hun sammen med nogle andre holdt Sara udenfor legene hele dagen. Hun var super ked af det da jeg hentede hvor vi bare snakkede længe om det og jeg lyttede... Det er bare så surt!! :(

Efter vi kom hjem kom hun dog heldigvis i humør igen. Jeg foreslog endda at jeg nok skulle tømme opvasker når hun havde haft sådan en træls dag, men det havde hun ikke noget imod :) store pige!

I morgen kommer psykologen hvor det så kun er mig der er hjemme til mødet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da bare heller ikke i orden med den opførselfra veninden :(

Kan da virkelig godt forstå at S var ked af det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De piger kan bare være nogle børster - godt at Sara har dig at snakke med når det brænder på.

 

Håber I får en god samtale med psyk i morgen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har psykologen været her. I det store og hele synes jeg ikke jeg fik noget nyt at vide... 

 

Vi talte om at lave et uddybende skema for hver dag i en uge med hvad der forventes af Sara hun skal. Jeg foreslog selv at det kunne lamineres og så kunne vi krydse af med en sprit tush efterhånden som tingene var gjort. Så kunne der være en belønning ud fra hver dag når alt var gjort/husket, feks ipad tid, eller købe noget ved hjem is bilen hver 14. dag. 

- Det synes jeg godt vi kunne bruge iht. at Sara tit skaber konflikten for sig selv ved at hun bliver forvirret over hvad hun skal finde frem når hun skal smøre madpakke. Så ville det være nemt at gå over og kigge på skemaet og komme i tanke om det. 

 

Vi talte om at det kunne være godt til Sara med struktur og forudsigelighed. 

- Der synes jeg vi er godt med. Vi har vores rutiner/rytme både morgen og aften som hun selv er godt inde i. Vi skal dog blive bedre til at forberede hende på hvad der skal til at ske - synes jeg selv. Ikke nødvendigvis fordi at Sara har svært ved at gå fra en aktivitet til en anden, mere at hun ikke planlægger sin dag anderledes end hvad vi havde i tankerne (eks vi havde en konflikt en søndag aften fordi hun skulle i seng efter hun havde været i bad hvor hun havde regnet med hun kunne nå at lege med naboen igen) 

 

Vi talte om at det kunne være en idé og spejle hendes følelser, og virkelig gå pædagogisk ind og snakke med hende. Eks "jeg kan godt se at du er vred lige nu, og det er også ok". 

- Det har jeg gjort brug af meget længe. Så det skal bare gøres i højere grad :)

 

Skolen er rigtig gode til at kontakte os når der er sket noget skidt i skolen vi skal informeres om, men jeg nævnte at jeg enlig synes vi også manglede noget positiv tilbagemelding - at vi hørte noget når det havde været en ekseptionel god dag for hende.! 

 

Ellers talte vi om at vi har planlagt at tage Sara ud af SFO'en efter sommerferien, om hun kunne finde ud af hvem i kommunen man skulle kontakte for at høre om vi kan få tilknyttet noget taxa kørsel på direkte efter skole, da vi var enige om at det var et for stort ansvar at ligge på Saras skulder at hun selv skulle sørge for at tage bus hjem. Vi (Jan og jeg) har dog også talt om indbyrdes at hun kunne tage over til hendes faster som bor i den samme by som skolen. Sara har tidligere haft noget taxa kørsel som kommunen har betalt da Sara er inklussions barn fra et andet skole distrikt. 

 

TIl sidst ville jeg enlig gerne høre hende til hvad hun havde af konklussioner udfra de observationer hun havde foretaget hvor hun forklarede at Sara - den dag hun var der - generelt var god til at følge med. Hun gjorde ikke noget bestemt væsen af sig, hun beder ikke om hjælp og sidder i stedet og nusser (tegner feks). Hun er vellidt i klassen. Ydermere forklarede hun at Sara havde svært ved de fælles beskeder i klassen, hvor lærerne var gode til at komme ned til hende bagefter og forklarer hvad beskeden gik ud på. Generelt oplevede hun enlig at lærerne var gode til at komme omkring Sara da hun ikke gør opmærksom på sig selv selvom hun har behov for hjælp. 

 

 

I det store hele, også som jeg skrev i starten, synes jeg ikke vi har rykket os vildt meget iht. at få Sara ind i en bedre hverdag, men det har også fungeret rigtig godt siden efter nytår, med meget få konflikter, og kun 1 af de mellemstore. 

 

Jeg ved ikke helt. Jeg savnede måske noget lidt mere konkret i stil med - "Jeg fornemmer at Sara er sådan og sådan, derfor kunne det være smart at gøre sådan og sådan..".. Det gjorde hun jo enlig også - at jeg så bare gør det i forvejen... Ja.. :) Det er jo bare ros til os!

 

Vi talte om hvad dét kunne skyldes og jeg havde ingen gode idéer.. 

 

Det næste der kommer til at ske er at vi skal til opfølgende møde d. 8. April med skolen, lære, pædagoger og psykolog, Så må vi se hvad der bliver sagt der. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen det er jo dejligt at i gør alt det rigtige :) og som du siger så virker det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen det er jo dejligt at i gør alt det rigtige :) og som du siger så virker det!

Ja det må det jo åbenbart gøre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har Saras mor spurgt til om vi kan prøve med overnatning ved næste samvær. 

 

For mig ingen alarm, men jeg ved at Jan er meget imod det. men som hun selv sagde vil hun meget hellere at vi kan finde ud af det selv udenom statsamtet, og der kunne jeg kun give hende ret. 

 

Vi må se hvad han siger til det! :/ 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syns det lyder godt at I fik bekræftet at I gør det godt for Sara - men syns også det lyder ret generelt det meste. Men håber det gir mening for jer og gør det lettere for Sara alligevel.

 

Pyha ændring af samvær, husk at uanset hvad skal argumentet være at det skal være hvad der er bedst for Sara. Hvis bio mor er stabil og Sara selv gerne vil ha mere tid med hende kan det godt være en god oplevelse, men det er ekstra vigtigt at det blir en succes når Sara reagerer så voldsomt af og til.

 

:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syns det lyder godt at I fik bekræftet at I gør det godt for Sara - men syns også det lyder ret generelt det meste. Men håber det gir mening for jer og gør det lettere for Sara alligevel.

Pyha ændring af samvær, husk at uanset hvad skal argumentet være at det skal være hvad der er bedst for Sara. Hvis bio mor er stabil og Sara selv gerne vil ha mere tid med hende kan det godt være en god oplevelse, men det er ekstra vigtigt at det blir en succes når Sara reagerer så voldsomt af og til.

:kiss

Helt sikkert ! Samværet og samarbejdet har fungeret rigtig godt til nu. Jan var bare træt af det :/ og jeg kan bare ikke rigtig forstå der. Hvis han var samværs forælder ville han da også have overnatning uanset hvor tæt på de bor...

Men det blev til at vi lige ser det an næste gang da hun også har saras storesøster på samvær

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sara har nu efter de sidste to samvær kommet hjem med nogle uunderlige historier fra sin mor, og jeg ved ikke helt hvad jeg skal synes om det :/

Sidste gang skulle hendes mor angiveligt have fortalt, direkte til Sara sagde hun selv da jeg spurgte, om en mand der havde lagt død i sin lejlighed i flere dage i lort, tis osv.. Jeg bad hende om ikke at fortælle det til nogle andre da det ikke ligefrem er smalltalk materiale.

Og så igen efter denne fredags samvær fortalte hun sin Kammerat at hendes mor havde fortalt at der gik en mand rundt som var morder, hvor jeg bad hende om at holde da det altså ikke er sjovt for alle børn at få den information..

Jeg tror mest af alt at det er Sara der har lange øre, eller historier hun finder på, men ja :/ ved ikke hvad jeg skal synes/tro..

Dernæst har jeg ikke megen lyst til at konfrontere hendes mor for hvad skal jeg skrive? At hun skal lade være med at fortælle de historier til Sara, hvis det er dét hun gør?..

Suk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh den er svær - tror ikke hendes mor har tænkt over det, for som du selv siger kan set jo sagtens "bare" være noget hun har fortalt en anden voksen og Sara så har haft ører på stilke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jan talte med Sara om hvad det var for noget og at han lige ville ringe til hendes mor og tale om det hvor Sara var neget "neeeej det må du ikke!" Hvor jeg sagde til hende at var det noget hun selv havde fundet på var det vigtigt at hun sagde det nu, hvor det så åbenbart viste sig at det var tilfældet :/

Jan talte lidt med hendes mor som åbenbart bekræftede det, men jeg har ikke talt med jan om hvad de snakkede om...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh Sara din lille knold altså :rolleyes hun gør dælme ikke livet nemt for sig selv og andre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jan fik også forklaret hendes mor at det nok ikke var så smart at tale om sådan noget mens hun var der hvor hun svarede at det kunne hun heller aldrig finde på - så vi er heldigvis på samme side.

Hun talte om at saras storesøster har været igennem samme fase med at fortælle historier hun påstår hun har fra den ene eller anden forælder (eller person)..

Andre med børn der har oplevet noget lignende?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige ændret tråd navnet, synes det nye passer bedre med der jeg er endt :)

Sara fik at vide i morges at vi desværre er nødt til at melde afbud til en slags fest der er med sfo'en fredag i kølvandet på nogle film de har lavet fordi det ligger i lærkes sengetid (19-21), hendes farmor er på krykker of jeg vil derfor ikke sende hende med, og Sara har jo vist en gang at det går galt når hun er afsted alene uden voksne..

Hun var meget træt af det til at Starte på, men kom enlig hurtigt i humør igen :) glemte jeg helt at rose hende for i morges! (Må jeg huske i aften!)

Dernæst fik vi lavet skemaet i går :) den skal jeg have printet ud i dag og have lamineret :) jeg tror det bliver godt! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kunne også kalde den "Tråden med problemerne omkring Sara" eller "Udfordringerne med vores smukke og dejlige pre-teen" ;) Ej undskyld, jeg er arbejdsskadet på det punkt og det er jo din tråd :blush

Ærgerligt med den fest, men flot at hun tog det pænt! :super Jeg tænkte ellers lidt på, om det ikke var en mulighed at hun og Jan tog afsted, så de fik lidt far-datter-tid? :) Eller om det måske var tid til en ny chance for at bevise at hun godt kan komme afsted alene? :)

Fedt med skemaet, håber det bliver godt for jer :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kunne også kalde den "Tråden med problemerne omkring Sara" eller "Udfordringerne med vores smukke og dejlige pre-teen" ;) Ej undskyld, jeg er arbejdsskadet på det punkt og det er jo din tråd :blush

Ærgerligt med den fest, men flot at hun tog det pænt! :super Jeg tænkte ellers lidt på, om det ikke var en mulighed at hun og Jan tog afsted, så de fik lidt far-datter-tid? :) Eller om det måske var tid til en ny chance for at bevise at hun godt kan komme afsted alene? :)

Fedt med skemaet, håber det bliver godt for jer :super

Jan er lastbil chauffør og har meget svingende arbejdstimer. Vi ved først hvornår han er hjemme når han har stillet lastbilen, så det er desværre ikke en mulighed :(

Det lyder meget stort det arrengement og er bestemt ikke noget jeg ellers kunne finde på at sende hende alene afsted til.

Men tak for forslagene ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også en pige med en livlig fantasi, og ofte drejer hun begivenheder til lidt mere spændende historier eller så det falder ud til hendes fordel (er ikke meget for at sige hun lyver meeeeen...) Hun er også dybt fascineret af morbide historier hun hører fx fra andre børn eller noget hun har fra tv, det tror jeg er noget med alderen. De vil gerne imponere andre med drabelig viden i den alder tror jeg  :rolleyes Jeg syns man skal gøre så lidt nummer ud af det som man kan, fx sige "nå da sikke en historie" e.l og så ellers flytte fokus.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også en pige med en livlig fantasi, og ofte drejer hun begivenheder til lidt mere spændende historier eller så det falder ud til hendes fordel (er ikke meget for at sige hun lyver meeeeen...) Hun er også dybt fascineret af morbide historier hun hører fx fra andre børn eller noget hun har fra tv, det tror jeg er noget med alderen. De vil gerne imponere andre med drabelig viden i den alder tror jeg :rolleyes Jeg syns man skal gøre så lidt nummer ud af det som man kan, fx sige "nå da sikke en historie" e.l og så ellers flytte fokus.

Enig. Historierne i sig selv minder meget om Sara. Det er såmænd meget normalt ;)

Det var mere at hun mente hun havde fået det fortalt af hendes mor jeg reagerede på :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var igennem mit værste mareridt i går! :'(

Jeg hentede Lærke tidligt fra dp som sædvanligt en torsdag og vi kørte så til ikast. Med det samme da jeg skulle have lavet pas til hende. Studsede lidt over om jeg skulle hente Sara først og tage hende med på kommunen men blev enig med mig selv om at det nok var bedst hun blev på sfo'en i stedet for at kede sig med mig. Efter 20 min i kø fik vi at vide at jeg skulle ned til en fotograf og have taget billeder da de ikke gjorde det for børn under 5 år.

Da jeg stod nede ved fotografen blev jeg ringet op af sfo'en med at jeg nok lige skulle sætte mig ned.

Sara havde kørt på et wave board (et slags skateboard) og var så faldet ned på sit håndled.

Jeg greb Lærke og skyndte mig alt hvad remmer og tøjler kunne klare. Da jeg kommer ned til sfo'en skynder jeg mig ind og lader Lærke blive i bilen. Bad en pædagog om at hente hende. På det tidspunkt var redderne kommet i ambulancen og lagde et vene drop i den anden arm. Til at starte på kunne jeg ikke se problemet med hendes Arm, til jeg så ned den anden. Hendes underarm var bøjet den forkerte vej! Det så grotesk ud og har helt sikkert gjort at Sara var endnu mere ked af det og smerte påvirket. Med det samme kunne jeg mærke hvor meget det påvirkede mig og tårerne trillede bare derudaf. Vi kom hurtigt ud i ambulancen efter redderne havde givet hende noget smertestillende i droppet. Jeg efterlod Lærke hos sfo'en og hun blev efter noget tid hentet af farmoren, mens jeg kørte på Sara ind på hospitalet. Når vi ramte en bump blev Sara så snerte påvirket at hun skreg hjerte skærende. Det gjorde forfærdeligt ondt helt ind i moder hjertet!

Vi ankommer på skadestuen kl. 16.15 ca. Fra da til kl. 18 lå Sara skiftevis og skreg/råbte i smerte eller hyperventilerede. Hun skreg op om at hun kunne ikke mærke, at hun hadede det, og det der fik mit (tåre bære) til at flyde over var da hun skreg om vi ikke kunne hjælpe hende. :'(

Hun havde fået alt det smertestillende hun måtte få, jeg tror simpelthen det var fordi at, som Sara nu er, at hun fokuserer på smerten. Det hjalp ligesom på det da sygeplejersken forklarede hende at de ikke kunne få smerten til at gå helt væk at hun accepterede det og faldt i søvn,

Derimellem havde der været en læge og tilse hende, de havde lagt gips på hendes arm, og fået klippet hendes trøjer af.

Kl 19 bliver vi hentet af røntgen damerne så vi kommer op og fået taget røntgen af armen.

Sara er efter en lur faldet betydeligt ned, og tager det nu det hele med en afdæmpet ro.

Efter billederne kommer vi ned på skadestuen igen hvor vi venter en god halv Time på at blive hentet af lægen til operation. Sara blev der meget nervøs. Vi kom ind på operations stuen og hun blev lagt i fuld narkose kl. 20.

Hun kom først ud igen kl. 22.15, og i den ventetid havde jeg god tid til at reflektere, hvis jeg bare var kommet noget før! Hvis bare jeg havde hentet hendes først! Og jeg hadede mig selv for bare at have efterladt Lærke sådan, og savnede hende og vores hjem ganske forfærdelig!

Hun vågnede op på opvågningen kl. 23 ca og var frisk og i godt humør. Ved midnat var vi endelig på børne afd, hvor jan også kom med nogle nødvendigheden (ladere, iPad, Saras Tlf, og noget nyt tøj til Sara)

Kl. 5.30 vågnede Sara, der kunne hun ikke sove mere.

Lige nu sidder vi stadig på børne afd, og venter på at der kommer en læge og tilser hende så vi kan komme hjem, Sara er meget utålmodig og vil bare gerne hjem nu! Så vi venter.

Jan og Lærke er på herind! Han har heldigvis fået fri i dag, og har holdt Lærke hjemme.

Den tur håber jeg aldrig nogensinde jeg skal igennem igen!!!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en frygtelig dag :kram :kram :kram

Men søde du, du skal holde fast i, at det ikke er din skyld. Du kan ikke leve efter "hvad nu hvis". Det her kunne jo også være sket i onsdags eller i dag, hvor du ikke kunne have haft hentet hende.,

Jeg håber det bedste for jer og sender en masse tanker og kram til dig, Sara og familien. :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en frygtelig dag :kram :kram :kram

Men søde du, du skal holde fast i, at det ikke er din skyld. Du kan ikke leve efter "hvad nu hvis". Det her kunne jo også være sket i onsdags eller i dag, hvor du ikke kunne have haft hentet hende.,

Jeg håber det bedste for jer og sender en masse tanker og kram til dig, Sara og familien. :kiss

:ditto

Jeg er helt enig, det er ikke din skyld! Det er helt tilfældigt, og ingens skyld!

Håber snart Sara får det bedre, det må have været helt forfærdeligt for jer alle sammen! :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram Det er ingens skyld!

God bedring med Saras arm og til dig over chokket :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER