Guest

Hvad skal i have til aften ? - slanke edision

237 indlæg i dette emne

Skinke-/porretærte og salat :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal have kalkunbryst med Bacon, dertil blomkål-ris

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have en lettere (som i noget mere fedtfattig) udgave af fish'n'chips med ærtemos .)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kødsovs og squash :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kotteletter i fad og blomkåls-ris

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik kyllingedeller, kartofler i ovn med grovsennep og resten af ærtemosen - en ærtemos som i den grad kan anbefales, hold nu kæft den er lækker og sund!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag skal vi have vietnamesiske forårsruller med and, avocado, rød peber og ja en masse andet grønt :) MUMS!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Svinemørbrad, fløde sovs og blomkålsris

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have kyllinge strimler marineret i soya, honning, hvidløg og lidt chili, dertil letstegte ris og en masse grønt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fuldkorns spaghetti med kødsovs :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sejt, det skal jeg prøve! :tak Måske det er endnu en måde at få grøntsager i Anna - hun kan jo godt lide ris ;)

Vil lige sige, at vi lavede blomkålsris i går og vi synes alle tre det var et hit! Vi blandede det med risene og på den måde, begrænser Søren og jeg vores indtag af kulhydrater (og gør det mere PCO-venligt) og Anna kørte bare ind uden at ænse, at halvdelen af risene var blomkål :D

Det skal vi helt sikkert lave igen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kalkun i parmesan og tomat kompot med fuldkornsris

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her står den på kyllinge sticks med grønt (har ikke lige helt fundet ud af hvad det er, måske eddamame bønner) og lidt kartofler :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Saaaaaaaaavler... KORS, hvor spiser I meget lækker mad!!! :D Skal HELT klart herind og lure noget oftere :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

koger I bae blomkåls"risene" lige som almindelige ris?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

koger I bae blomkåls"risene" lige som almindelige ris?

Nej. Som Sandie skrev da jeg spurgte, så river man blomkål på et groft rivejern, hælder kogende vand over og lader det stå i 6 min :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej. Som Sandie skrev da jeg spurgte, så river man blomkål på et groft rivejern, hælder kogende vand over og lader det stå i 6 min :)

Arh den havde jeg vist lige misset :oops måske man skulle prøve det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her står den på kyllinge sticks med grønt (har ikke lige helt fundet ud af hvad det er, måske eddamame bønner) og lidt kartofler :)

Hvordan spiser man de bønner? Jeg har forsøgt en enkelt gang, og det smagte meget underligt så har vist ikke fanget fidusen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan spiser man de bønner? Jeg har forsøgt en enkelt gang, og det smagte meget underligt så har vist ikke fanget fidusen ;)

Dem jeg har fået, der sætter man læberne på skralden og "skyder" selve bønnen ind i munden. Sådan rigtig pillemad ;) De smager supergodt, synes jeg. :mam

Første gang jeg fik dem, troede jeg at man skulle spise skralden også. Det er noget sært og sejt noget at tygge i, synes jeg :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan spiser man de bønner? Jeg har forsøgt en enkelt gang, og det smagte meget underligt så har vist ikke fanget fidusen ;)

Ja, det er som barbamama skriver, du skal "skyde" dem ud af skallen.. Skallen skal ikke spises ;) (det må have smagt noget sært barbamama ;) )

Vi bruger dem også i salater, altså bare selve ærten/ bønnen inde i skallen, smager fantastisk! De er gode som en sund snack. De er super sunde og har godt med protein i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag stod den på Laks, med panderistede grønne bønner vendt med sesamfrø, hvidløg og lidt olie. Samme med kartofler og dertil Creme Fraiche, drysset med lidt salt og paprika :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have øl-marineret svinemørbrad med perlespelt og honningstegte gulerødder og rødløg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pitabrød med fuldkornspitaer, spidskål i stedet for salat og så masser af grønt og tun (fra dåse)...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have øl-marineret svinemørbrad med perlespelt og honningstegte gulerødder og rødløg :)

Kæææææææææft, hvor spiser I generelt lækker mad, lyder det til :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæææææææææft, hvor spiser I generelt lækker mad, lyder det til :respekt

Jeg skulle LIGE til at skrive det!! :D

Hvor får I ideerne fra Majken?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER