Guest

Hvad skal i have til aften ? - slanke edision

237 indlæg i dette emne

Kylling marineret i honning, soya, hvidløg og chili + blomkålsris + salat af kinakål, agurk, peberfrugt og sukkerærtespirer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kæææææææææft, hvor spiser I generelt lækker mad, lyder det til :respekt

Jeg skulle LIGE til at skrive det!! :D

Hvor får I ideerne fra Majken?

Tak :) Det handler nok mest om at jeg bare ikke gider spise "bare" kød, kartofler og grønt. Det skal være inspirerende mad og mad jeg synes er lækkert.

Ideerne får jeg alle mulige steder fra :) Har forskellige koge bøger jeg bliver inspireret af, tjekker nettet ud og kan anbefale sæson for god smag, http://saesonforgodsmag.dk/

Så ideerne kommer fra andre, så at sige hehe! Og selvfølgelig også fra mig selv, de honningmarinerede gulerødder med rødløg, som vi fik i går med perlespelt, var noget jeg tænkte måske kunne smage godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag står den på sushi, jeg har ellers lavet madplan for ugen, foruden i dag og lod den stå åben for at min mand kunne komme med en ide (det er altid mig der laver madplanen). Men han kunne så ikke finde på noget, andet end take-away... Såååå ja, som skrevet lige før, vi skal have sushi :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stegt kyllingefilet vendt i sesamfrø, med salat, tomat agurk peberfrugts forårsløg avocado - olie/eddike dressing til :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er som barbamama skriver, du skal "skyde" dem ud af skallen.. Skallen skal ikke spises ;) (det må have smagt noget sært barbamama ;) )

Vi bruger dem også i salater, altså bare selve ærten/ bønnen inde i skallen, smager fantastisk! De er gode som en sund snack. De er super sunde og har godt med protein i :)

Tak! Fik dem på en sushi restaurant hvor de var tilberedt på skrællen så var sikker på de skulle spises sådan ;) Barbamama - du er ikke alene ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Italiensk hverdagssuppe (med porrer, tomat, kylling og suppehorn)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke vælge hvad vi skal have i aften. Jeg handlede ind uden at have lavet madplan, og syntes selv jeg fik købt ind til mange gode retter. Og ja, da jeg kom hjem med det hele, så var der købt ind til MANGE retter.. 8 i alt ;) så nu er jeg da fri for at handle i et par dage

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kyllingelår med coleslaw

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have kylling med tzatziki og ovnkartofler :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det blev kylling i karry - indisk stil. Og til dessert jordbær med chokolade og lidt mandler med chokolade og lakrids :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det samme som igår: Frikadeller med majs og squash, kartoffelmos inkl. broccoli og blomkål og en blandet salat med bl.a. kinakål, radisser tomat og græskarkerner :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Italiensk hverdagssuppe (med porrer, tomat, kylling og suppehorn)

Rester :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Farsbrød med brune ris til, og coleslaw salat ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag er jeg blevet inviteret ud og spise af min mand og vi skal have tapas :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have en grøntsagsfyldt chili con carne, dog stadig med kød i, og blomkålsris blandet med almindelige ris.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bøf med hjemmelavet bearnaise og dampede bønner (lchf, siden det er ok med fedt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag står på kylling i kokosmælk, med masser af grønt og kan ikke helt beslutte mig for om vi skal have ris eller perlespelt til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Torsk bagt på bund af spidskål, porre og løg :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Torsk bagt på bund af spidskål, porre og løg :mam

Mmmm, det lyder lækkert! Er tosset med porrer og spidskål.. ja og løg for den sags skyld ;) hahah!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aner ikke hvad vi skal have.. Skal lige en tur ind i fryseren når Edith tager sin eftermiddagslur - men har egentligt lyst til fisk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Torsk bagt på bund af spidskål, porre og løg :mam

Og det bliver ikke sidste gang, vi skal have det! :loveshower

Mmmm, det lyder lækkert! Er tosset med porrer og spidskål.. ja og løg for den sags skyld ;) hahah!

Det var toplækkert. :yay Og så smukt, at jeg var nødt til at tage et billede :blush (dog efter, at vi havde været i det med en ske, så der blev det jo lidt "ødelagt" - men stadig smukt):

post-350-0-82943400-1360959245_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her står den på Spaghetti Bolognese :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og det bliver ikke sidste gang, vi skal have det! :loveshower

Det var toplækkert. :yay Og så smukt, at jeg var nødt til at tage et billede :blush (dog efter, at vi havde været i det med en ske, så der blev det jo lidt "ødelagt" - men stadig smukt):

post-350-0-82943400-1360959245_thumb.jpg

Mmmm, lækkert! Vi skal have noget lign. i den her uge - inspireret af dig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mmmm, lækkert! Vi skal have noget lign. i den her uge - inspireret af dig ;)

Sejt :yay Vi skal tilgengæld have rosenkål stegt i hvidløg imorgen, inspireret af dig. :D Og forleden fik vi kylling marineret i soya, honning, hvidløg og chili - også inspireret af dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag blev det til kyllingeoverlår med squash-pasta med pesto og cherrytomater

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER