Guest

Hvad skal i have til aften ? - slanke edision

237 indlæg i dette emne

Øv alle de bønne opskrifter - jeg elsker bønner - men manden har nedlagt veto mod bønner :(

Træls! Jeg er også ret glad for bønner, grønne bønner, eddamame bønner, kidney bønner.. :) Heldigvis er manden er også glad for det! Derimod kan han ikke lide bær (alle slags bær), avocado og tomater.. De to sidste ting er ellers super let at lave rigtig lækker og sund mad med..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har du ikke en sandwichbar i nærheden ellers? De har ofte noget lækkert groft brød og så kan man vælge en sandwich uden de mest usunde ting som Bacon og cremefraise dressing

Nej desværre, bor i en lille bitte by, så vi har ikke andet en pizzeriaer - dem har vi tilgengæld rigeligt af! Det er en af de ting jeg glæder mig til når jeg skal på arbejde snart, at komme til en større by med bedre udvalg inden fo alt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillader mig altså også at svare i denne tråd, selvom jeg ikke er på decideret kur. Jeg er nemlig gået på kostomlægning for at spise sundere (og så spiser jeg jo bare lidt større mængder så der er nok til lillemanden også).

Vi skal have:

Kylling stegt på panden med grøn pesto, grovpasta og salat af: hjertesalat, champignon, radise, tomat, jordskok og revet ost (kun 10 gram)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have brændende kærlighed med stegte rodfrugter (mums) - opskrift findes på levebrødskurens hjemmeside.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have kokossuppe med rejer - MUMS! Den smager simpelthen så godt og vi har ikke fået det i evigheder!!! :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik marineret lammeculotte og ovnbagte rodfrugter i går :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag skal vi have grovpitabrød med krydret oksekød - i morgen står den på bagte rodfrugter med kyllingestykker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have taco med masser af grønt til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her står den på resten af kokossuppen fra i lørdags, med hjemmebagt grov flutes og rejer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her står den på resten af kokossuppen fra i lørdags, med hjemmebagt grov flutes og rejer :)

Kan man lokke en opskrift ud af dig? Kokossuppe lyder GODT!!! :D

Vi har indført "suppe-søndag", så mangler inspiration til at lave suppe selv.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man lokke en opskrift ud af dig? Kokossuppe lyder GODT!!! :D

Vi har indført "suppe-søndag", så mangler inspiration til at lave suppe selv.. :)

Åhh og den smager SÅ godt! Desværre så den opskrift jeg plejer at bruge, ja der har de åbentbart fjernet fremgangsmetoden. Underligt! Men der står hvad der skal bruges, så du får linket her: http://hotstart.dk/opskrifter/ViewRecipie.aspx?id=1396

Vi kommer normalt kun rejer i. Men det kan man jo selv vælge.

Jeg tager også svitser løg og hvidløg først. Derefter tilsætter jeg peanutbutter og så chilii. Så kommer jeg fonden i og så kokosmælken. Jeg bruger kaffirlime blade i stedet for citrongræs, det har jeg bedst erfaring med. Suppen skal op og koge i et par minutter så den bliver god og cremet. Jeg har læst et sted at det ikke dur med light udgaven af kokosmælk. Forårsløgene skal først tilsættes til sidst, så de stadig er lidt sprøde. Og rejerne tilsættes, ja det er lidt forskelligt i forhold til om man bruger forkogte rejer eller friske osv.

Peanut butter kan godt undlades. Plus jeg kommer gerne en boullion terning eller to ekstra i, det giver en mere dyb smag. Hvis man ikke er så god med stærke retter, skal man nok ikke tilsætte en hel rød chili ;) Vores var dejlig stærk denne her gang, men det er jeg også ret vild med ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh og den smager SÅ godt! Desværre så den opskrift jeg plejer at bruge, ja der har de åbentbart fjernet fremgangsmetoden. Underligt! Men der står hvad der skal bruges, så du får linket her: http://hotstart.dk/o...ie.aspx?id=1396

Vi kommer normalt kun rejer i. Men det kan man jo selv vælge.

Jeg tager også svitser løg og hvidløg først. Derefter tilsætter jeg peanutbutter og så chilii. Så kommer jeg fonden i og så kokosmælken. Jeg bruger kaffirlime blade i stedet for citrongræs, det har jeg bedst erfaring med. Suppen skal op og koge i et par minutter så den bliver god og cremet. Jeg har læst et sted at det ikke dur med light udgaven af kokosmælk. Forårsløgene skal først tilsættes til sidst, så de stadig er lidt sprøde. Og rejerne tilsættes, ja det er lidt forskelligt i forhold til om man bruger forkogte rejer eller friske osv.

Peanut butter kan godt undlades. Plus jeg kommer gerne en boullion terning eller to ekstra i, det giver en mere dyb smag. Hvis man ikke er så god med stærke retter, skal man nok ikke tilsætte en hel rød chili ;) Vores var dejlig stærk denne her gang, men det er jeg også ret vild med ;)

Perfekt, tak :) Min mand kan ikke tåle rejer, men måske jeg kan lave alt det andet og så toppe min portion med rejer - elsker nemlig rejer! Vi må prøve os frem..!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Perfekt, tak :) Min mand kan ikke tåle rejer, men måske jeg kan lave alt det andet og så toppe min portion med rejer - elsker nemlig rejer! Vi må prøve os frem..!

Kylling smager også godt deri :) Og køber du rejer der er forkogte kan de jo (efter de er tøet op) kommes i din del af suppen og varmes op af suppen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have kryderede små oksedeller, ovnkartofler og salat :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået blomkålspizza, og i morgen står den på stegte blomkål med kødsauce, tror jeg..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kylling i stegeso med rodfrugter, dertil mos af butternut squash og æble. (jeg spiste dog kål til i stedet pga pcos)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går fik vi grov pasta med spinat og kylling i sådan en cremefraice (9%) sovs - ikke mandens favorit og jeg syntes ikke jeg blev ordentlig mæt af den portion jeg måtte få :(

I aften synder vi og får mad fra Chicago roast house - men vi har også en bryllupsdag der skal fejres :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lasagne... Hvis jeg ellers kan få noget ned....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går fik vi grov pasta med spinat og kylling i sådan en cremefraice (9%) sovs - ikke mandens favorit og jeg syntes ikke jeg blev ordentlig mæt af den portion jeg måtte få :(

I aften synder vi og får mad fra Chicago roast house - men vi har også en bryllupsdag der skal fejres :biglove

TILLYKKE med bryllupsdagen :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her stod den på burger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Friske forårsruller med masser af grønt, kyllinge rester fra helstegt kylling igår og dressing af sesamolie, lime og chili :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Friske forårsruller med masser af grønt, kyllinge rester fra helstegt kylling igår og dressing af sesamolie, lime og chili :mam

Mums det smager så godt! Tak for inspiration, nu ved jeg hvad vi skal have idag :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frikadelleburger med grove brød og masser af grønt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her står den på kyllingedeller med kartofler og pandestegte bønner med hvidløg og sesam :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvis I skal have en NEM løsning en dag, så er mou´s græskar chili suppe meget velsmagende og nærmest kaloriefri. Kan jo tilsættes diverse grønt hvis det er :) Deres tikka masala er også god :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER