Guest

Hvad skal i have til aften ? - slanke edision

237 indlæg i dette emne

Jeg vil tro at der er en del kalorier i en pandekage. Desuden bliver de jo stegt i smør. Så jeg tror desværre ikke umiddelbart at de er vildt gode at mæske sig i hvis man vil tabe sig.

Hvis man bare bruger en teflonpande er der da ingen grund til at bruge smør eller andet fedtstof.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Manden laver sammenkogt ret, med brune ris til mig - Ikke direkte slanke ret, men heller ikke helt vildt usund så jeg spiser bare 1 portion på en frokost tallerken!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik taco skaller med hjemmelavet salsa - opskrift fra et hæfte fra et ugeblad, der var flere grøntsager end kød men mandens kommentar var: hvis det her er slankemad så får jeg lyst til at gå på kur!!! LÆKKER LÆKKER LÆKKER - det skal vi helt sikkert lave igen!!!

Be om opskrift :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået frikadeller lavet med mandelmel. Og dertil rødkål salat (rødkål i snitter med appelsin og cashew nødder)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Be om opskrift :)

Vær så god:

4 personer (vi lavede det hele for Anders skal ikke tabe sig og så var der til min middagsmad i dag :yay )

Kødfyld

400 g hakket oksekød

2 store løg

2 gule peberfrugter

2 fed hvidløg

1 tsk spidskommen*

1 tsk oregano*

salt og peber

(jeg behøver vist ikke beskrive hvordan man laver kødfyldet? det hele steges på panden og krydres)

* Vi bryder os ikke om spidskommen så i stedet var Anders kreativ og undlod spidskommen og oregano men brugte i stedet paprika, karry, cayenne peber og vist lidt andet

Salsa:

4 tomater

1-2 spsk syltede chili (vi brugte tørret chili kryderi)

1 fed hvidløg (vi brugte 2)

Salt

Tomaterne skæres i små tern, hvidløgene presses og det hele blandes i en skål

Tilbehør:

12 taco skaller

1 salat hoved

kogte brune ris

Hvis man vil tabe sig må man spise 2 tacoskaller, 4 spsk (jeg tog 2 små grydeskefulde) kødfyld. 3-4 salatblade, 2 spsk salsa og 2 spsk ris - jeg undlod ris og blev rigeligt mæt alligevel!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man bare bruger en teflonpande er der da ingen grund til at bruge smør eller andet fedtstof.

Nej det kan man da synes. Der blev bare spurgt om hvad der kunne være dumt ved pandekager.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil tro at der er en del kalorier i en pandekage. Desuden bliver de jo stegt i smør. Så jeg tror desværre ikke umiddelbart at de er vildt gode at mæske sig i hvis man vil tabe sig.

Jeg steger aldrig pandekager i smør eller andet fedtstof! :)

Tænker også lidt, at hvis man ikke vil gå all in på slankeretter, men lave forbedringer i hverdagen, så er hjemmelavet vel bedre end købepandekagerne..?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have rest af rødkålssalat og så flæskesteg til ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik koteletter i fad - ikke direkte slanke ret, men med sunde justeringer - fløden blev skiftet ud med madlavningsfløde 8% og så meget mindre af det, vi undlod pølser, men gik all ind på grøntsager i stedet og risene var brune. Fik en kotelet og en halv pose brune ris! Anders fik mit bacon!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her står den på laks med masser af grønt og lidt kartofler :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

frikadeller og råkost salat - imorgen er det frikadeller og tomat salat

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik suppe med kylling, mango, peberfrugt, og perlebyg. Virkelig god og et hit hos lille musen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have pizza i aften, bunden lavede af blomkål og mandelmel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have pizza i aften, bunden lavede af blomkål og mandelmel.

Det lyder godt nok spændende. Kan man lokke en opskrift ud af dig? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder godt nok spændende. Kan man lokke en opskrift ud af dig? :)

Ja, det kunne jeg også godt tænke mig :yay Det lyder jo som noget pco-kost? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag står den på kylling med pandestegte grønne bønner med hvidløg og sesam og lidt kartofler :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wok af gulerødder, hvidkål, rød peber og broccoli i ingefærsauce og med kyllingespyd til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag står den på kylling med pandestegte grønne bønner med hvidløg og sesam og lidt kartofler :)

Uhh.. Det lyder lækkert :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have (grov) Spagettie Carabonara lavet med kyllingestrimler, lidt mælk og Maizena-blanding :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh.. Det lyder lækkert :)

Det smagte også godt! Kartofler blev "krydret" med soya, hvidløg, frisk ingefær og sesam :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dat står den på grove mad-pandekager med med kødfyld hvor der er bønner i, gulerødder, chili og forskellige krydderier og så lidt creme fraiche ovenpå :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv alle de bønne opskrifter - jeg elsker bønner - men manden har nedlagt veto mod bønner :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er alene hjemme idag og køleskabet er tomt så overvejer seriøst en pizza... Årh det kunne være SÅ godt ;) men det ender nok med knækbrød og frugt, det er hvad vi har og helt sikkert et sundere valg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er alene hjemme idag og køleskabet er tomt så overvejer seriøst en pizza... Årh det kunne være SÅ godt ;) men det ender nok med knækbrød og frugt, det er hvad vi har og helt sikkert et sundere valg :)

Har du ikke en sandwichbar i nærheden ellers? De har ofte noget lækkert groft brød og så kan man vælge en sandwich uden de mest usunde ting som Bacon og cremefraise dressing

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER