Guest Felixmor

Vil gerne være gravid - smalltalk

9,065 indlæg i dette emne

Vi er blevet enige om at gå igang med pb2, men så ringede jeg til a-kassen i går for at tjekke om de timer jeg har som privatdagplejer tæller med i mit regnskab. Jeg mangler nemlig ca. 300 timer. Det var de ikke sikre på fordi de mener lønnen er for lav. Jeg er lidt chokeret hvis det viser sig at være rigtigt. Tænk at man kan være tilknyttet arbejdsmarkedet men ikke være berettiget til barsel fordi de synes lønnen er for lav, men samtidig vil de gerne have at vi får flere børn. Hvis det er rigtigt er vi nødt til at udskyde det lidt så jeg kan nå at starte studie til sommer. Jeg ville bare helst have et barn mere inden jeg skulle starte studie, for jeg er ikke sikker på hvad jeg vil læse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Okay jeg aner ikk hvad min krop den foretager sig.

Og er virkelig bange for at ligge for meget i det. Men har flere gange i dag oplevet jag/smerte i højre side omkring ægstokken, når jeg har hostet.

Og så sad jeg lige og mærkede på mine bryster, så er mine nippels blevet ømme.

Sidst jeg oplevede noget som jeg gætter har været en æl så har hele brystet været ømt.

Lige nu er jeg på cd 43 og havde en negativ g-test i lørdags. Men altså kan det måske være en lille spire?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yes, tror måske at jeg har fået en æl.

Her til morgen havde jeg, hvad jeg vil regne med var æl-slim. Og har haft ømme nippels de sidste par dage.

Hvor kunne det bare være fedt hvis min krop godt kan lave æl.

Men så var det da også super optimalt at jeg har haft en vanvittig sexlyst de sidste dage

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En anden ting, kommer æl slim før eller efter æl??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nu prøvet i snart 1½ år med at få baby nr 3- Dog med en afbrydelse på 11 uger da jeg var gravid og mistede der og det er 5 måneder siden.. Jeg har tænkt på at ringe til min læge efter nytår for at komme i behandling hos en Gynækolog

Så jeg har tænkt på hvornår man kan komme i behandling efter 1½ års prøven? Og efter en SA for 5 måneder siden? Skal jeg vente eller kan jeg godt ringe til lægen for at få hjælp eller bare for at blive undersøgt?

 

(Skal lige siges at jeg har haft besværlighed med at blive gravid med mine 2 børn)

Hvor gammel er du? Jeg tror da, at jeg ville smutte op og få en snak. Ikke nødvendigvis insistere på udredning, behandling osv. men lige en snak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hahah det der med at man tager sig selv i, at gå og holde på maven og nusse den når man snakker i telefon. Har jeg da aldrig gjort før.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gammel er du? Jeg tror da, at jeg ville smutte op og få en snak. Ikke nødvendigvis insistere på udredning, behandling osv. men lige en snak :)

Jeg er 35 år...

 

Jeg har tænkt mig at ringe efter nytår for at få en samtale... Tak for hjælpen:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh synes godt nok det var hårdere end forventet at stå med den negative test i morges. Havde ikk regnet med at den ville være positiv overhovedet men havde da et stort håb, især et håb om et lille julemirakel. Håber snart A vil gå med til at starte i behandling.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nu prøvet i snart 1½ år med at få baby nr 3- Dog med en afbrydelse på 11 uger da jeg var gravid og mistede der og det er 5 måneder siden.. Jeg har tænkt på at ringe til min læge efter nytår for at komme i behandling hos en Gynækolog

Så jeg har tænkt på hvornår man kan komme i behandling efter 1½ års prøven? Og efter en SA for 5 måneder siden? Skal jeg vente eller kan jeg godt ringe til lægen for at få hjælp eller bare for at blive undersøgt?

(Skal lige siges at jeg har haft besværlighed med at blive gravid med mine 2 børn)

Husk at reglerne er lavet om, så det er ikke gratis mere. Hverken udredning eller inseminering. Bare så du er obs på at i nok kommer til af betale selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh synes godt nok det var hårdere end forventet at stå med den negative test i morges. Havde ikk regnet med at den ville være positiv overhovedet men havde da et stort håb, især et håb om et lille julemirakel. Håber snart A vil gå med til at starte i behandling.

Om du hadde ægløsning for noen dager siden så tar det jo en 14 dager ca før du kan teste positiv. Og av egenerfaring ville jeg ventet et par dager mer. De gangene jeg har vert gravid testet jeg positiv 16dpo ca.. (tror pcos gjør at man produserer hcg litt saktere enn normalt? Men det har jeg altså ingen forstand på, bare en følelse)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om du hadde ægløsning for noen dager siden så tar det jo en 14 dager ca før du kan teste positiv. Og av egenerfaring ville jeg ventet et par dager mer. De gangene jeg har vert gravid testet jeg positiv 16dpo ca.. (tror pcos gjør at man produserer hcg litt saktere enn normalt? Men det har jeg altså ingen forstand på, bare en følelse)

Altså aner ikk hvornår jeg havde æl. Jeg er jo på cd 48. Så jeg bliver nødt til at teste lidt i blinde.

Hm har aldrig hørt at man skulle være længere tid om at producere hcg med pcos.

Testede også lidt fordi jeg har en let kvalme ømme nippels og jag i underlivet. Underlivet har været on and OFF i små 14 dage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk at reglerne er lavet om, så det er ikke gratis mere. Hverken udredning eller inseminering. Bare så du er obs på at i nok kommer til af betale selv.

Det må jeg lige undersøge... tak for det:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må jeg lige undersøge... tak for det:-)

Der har været en tråd i behandlings forum mener jeg. Helle81 er ret godt inde i det i hvert fald da hun er medstifter af facebook gruppen der hedder noget A la 'behandling af barnløse skal være gratis'.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yes, tror måske at jeg har fået en æl.

Her til morgen havde jeg, hvad jeg vil regne med var æl-slim. Og har haft ømme nippels de sidste par dage.

Hvor kunne det bare være fedt hvis min krop godt kan lave æl.

Men så var det da også super optimalt at jeg har haft en vanvittig sexlyst de sidste dage

 

 

Altså aner ikk hvornår jeg havde æl. Jeg er jo på cd 48. Så jeg bliver nødt til at teste lidt i blinde.

Hm har aldrig hørt at man skulle være længere tid om at producere hcg med pcos.

Testede også lidt fordi jeg har en let kvalme ømme nippels og jag i underlivet. Underlivet har været on and OFF i små 14 dage.

 

Tenkte du hadde hatt ægløsning rund 21.dec.. Det var derfor jeg skrev det. :) 

Vet hvordan "blindtesting" er... :( 

 

Det med hcg, er bare en følelse jeg sitter med.. :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der har været en tråd i behandlings forum mener jeg. Helle81 er ret godt inde i det i hvert fald da hun er medstifter af facebook gruppen der hedder noget A la 'behandling af barnløse skal være gratis'.

Jeg har tænkt om jeg skulle tage derind men vil vente lidt. nu tænker jeg lidt om jeg skal gøre det for at være forberedt:-) Tak:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tenkte du hadde hatt ægløsning rund 21.dec.. Det var derfor jeg skrev det. :)

Vet hvordan "blindtesting" er... :(

Det med hcg, er bare en følelse jeg sitter med.. :)

Man kan sige at jeg håber da på det, og blindtester jo primært for at være på den sikre side. Men alligevel har jeg jo et vist håb hver gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan sige at jeg håber da på det, og blindtester jo primært for at være på den sikre side. Men alligevel har jeg jo et vist håb hver gang.

Jeg vet hvordan det er, å jeg blir så ked af det hver gang mens kommer!Håpet tror jeg aldri forsvinner, og det skal det heller ikke! :)

Håper det lykkes snart faf!

Knus :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm lidt blandende følelser, min mens er nok kommet her til aften på cd52, meget rart at viden at min krop kan finde ud af lidt. Mine ømme nippels var også begyndt at blive mindre følsomme for 2 dage siden, og er nu kun ømme hvis jeg klemmer på dem.

Men tænker bare at hvis min æl lå omkring der hvor mine nippels blev ømme, så er dpo bare ikke ret lang. Det er jeg da ikk specielt tryg ved.

Håber virkelig at den kommende cyklus er den hvor der er gevinst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gid mens dog ville komme i gang, har meget lidt af sådan noget gammelt blod, primært kun når jeg tørre mig, og der er en minimal smule i bindet. Virkelig underligt. Plejer ikke at pletbløde inde mens når jeg er på p-piller så ved jo ikk rigtigt hvad jeg skal forvente.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter vi har fået Alberte er jeg blevet skruk efter én mere - vi har to med hende, men jeg synes der mangler én. Derfor er jeg begyndt at bearbejde manden, for Alberte tog to år at lave :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er virkelig ved at gå ud af mit gode skind. Troede min mens kom for 3 dage siden. Men altså jeg har ikke andet end pletblødt og der er stadig ikke kommet gang i det.

Ved virkelig ikke hvad der sker med min krop er virkelig fusteret og nervøs om der er noget galt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt nytår alle sammen! Må 2016 blive vores år!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt nytår alle sammen! Må 2016 blive vores år!

Enig! Må 2016 bli vårt år!!!

Godt nyttår!!! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt nytår til alle.. :yay

Har netop sagt til manden at 2016 er året hvor jeg smider de sidste kg og slutter året med en bebs... Jeg vil :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt nytår til jer alle :) Og må engle, storke og fertilitetslæger komme med babyer til os alle i 2016 :) :stork

Jeg er selv i hormonbehandling nu.. og skal scannes for at se æg-størrelse på mandag.. og så insemineres en gang i næste uge. Vores første iseminering.. Novra hvor jeg glæder mig... Det bliver SÅ spændende.. :) :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER