Nitzen1987

Hvor lang tid fuldtids-ammede du din baby?

18 indlæg i dette emne

Anbefalingerne lyder jo at man så vidt muligt skal fuldtids-amme indtil baby er et halvt år gammelt, men kan se, at mange starter op på skemad inden barnet er et halvt år gammel.

Hvornår startede I op skemad? Og hvorfor?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fuldammede 4,5 md.

Theo var en stor dreng og han hang meget i brysterne. Desuden ville han ikke tage flaske, så det var også en mulighed for at jeg kunne være væk mere end 1 time. Og så glædede jeg mig også til at prøve at give ham skemad :blush

Næste gang har jeg ikke travlt med at komme i gang med skemaden. Der vil jeg forsøge at nå de 6 md. tror jeg. For selvom det er hyggeligt med skemad, så er det andet nu nemmere ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine blev ammet til de var 3-4 mdr (så var der ikke rigtig mere tilbage) Er startet op med grød ved 4 mdr. ca. Og i det første lange stykke tid er det jo ikke meget de får (et par skefulde 1 gang om dagen) Mine var meget klar til det - de var meget opmærksomme på vores mad, og nu med Max - han er jo en stor dreng, så ldt mad med noget gods i, hjælper ham til at blive mere mæt..

Hvis ikke jeg mente de havde været klar til det, så kunne vi sagtens have ventet. Og havde jeg haft masser af :hophop mættende mælk selv, havde jeg nok strukket den en lille måneds tid.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anbefalingerne var anderledes da jeg fik den store på 6,5 år. Da var det ved 4 mdr at de måtte begynde på grød og mos. Jeg mener også at vælling var fra 4 mdr. Hun blev fuldt ammet i 2 mdr og fik derefter halvt bryst halvt flaske og begyndte på grød ved knap 4 mdr.

Nr to fik flaske efter en måned og gik grød da hun var ca 4,5 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Max: 2,5 mdr derefter MME, og skemad ved 6 mdr

Theo: 7 mdr derefter delvist til 14 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

synes det sjovt med hvad anbefalingen går på.. det rigtigt den siger fuldamning til 6 mdr men den er jo lavede for hele verden, og det klart det bedste for børn i lande hvor vandet ikke er rentnat amning er bedst til de 6mdr, ja gerne 1 år. jeg startede med skemad da han var 4 mdr. troede faktisk jeg ville vente til han var 6 fordi det er nemmere og hyggeligt at amme... men han var /er så nysgerrig i vores mad, og han en stor dreng der har behov for mere en bare mælk. men altså hovedmåltiderne er stadig modermælk.

det bedste er at starte på grød når baby viser interesse... om det så er 4, 5 eller 6 måneder. viser baby interesse og man ikke starter skemad men venter måneder, kan det være svært at starte det op fordi man har passeret babys lyst til skemad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fuldtidammede Johan til 3,5 eller 4,5 måned (så sagde lægen stop, da jeg konstant fik infektioner) og derefter mm og mme og til sidst ren mme.. Aldrig vælling :) Opstart med skemad da han var 6,5 - 7 måneder, han havde ikke brug for andet før :) Han får stadig 3 flasker/pr døgn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fuldtidammede Johan til 3,5 eller 4,5 måned (så sagde lægen stop, da jeg konstant fik infektioner) og derefter mm og mme og til sidst ren mme.. Aldrig vælling! Opstart med skemad da han var 6,5 - 7 måneder, han havde ikke brug for andet før :) Han får stadig 3 flasker/pr døgn :)

Du siger det som om det næsten svarer til at give sit barn slik eller is? :blink

Jeg fuldammede 3,5 måned, så MME og startede skemad fra 4,5 måned. Når vi ikke lige har besøg af tigeren får hun stadig 2-3 flasker i døgnet; ved middagslur og for det meste en om natten og så vælling ved puttetid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du siger det som om det næsten svarer til at give sit barn slik eller is? :blink

Jeg fuldammede 3,5 måned, så MME og startede skemad fra 4,5 måned. Når vi ikke lige har besøg af tigeren får hun stadig 2-3 flasker i døgnet; ved middagslur og for det meste en om natten og så vælling ved puttetid.

Ups det var ikke for at støde nogen :unsure

Johan har bare aldrig fået vælling, da jeg ikke har syntes han har haft brug for det og vælling kan ligge meget tungt i maven og Johan er sart med maven, så det er sprunget over her..

Edit. Har omdannet mit "!" til en smiley, så håber jeg det virker mindre stødende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ammer stadig Cecilie men er også begyndt at give grød. Jeg tror simpelthen ikke, at jeg kan mætte hende ordentlig mere så derfor er jeg så smår begyndt på grød også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica blev fuldammet til hun var 5,5 måned - vi havde ikke travlt med at begynde med grød (modsat de fleste i mødregruppen, som talte ned til 4 månedersdagen! :o) Hun var noget over 6 måneder før et ammemåltid 100% var erstattet af grød.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ups det var ikke for at støde nogen :unsure

Johan har bare aldrig fået vælling, da jeg ikke har syntes han har haft brug for det og vælling kan ligge meget tungt i maven og Johan er sart med maven, så det er sprunget over her..

Edit. Har omdannet mit "!" til en smiley, så håber jeg det virker mindre stødende :)

:kiss (jeg var nok også nem at støde :blush)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fuldammede til lidt over 4 mdr, men ronja tog ikke nok på så vi begyndte så småt på mos og grød der. Jeg ville gerne have fuldammet til 6 mdr men det var vigtigere ronja fik nok nærring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg begyndte så småt på grød og mos, da Lise var 4,5 måned. Men hun var omkring 7 måneder før end maden som sådan erstattede noget amning og jeg begyndte at trappe amningen ned.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fuldammede Silje til hun var 5 måneder, der viste hun tydelige tegn på at hun havde behov for mere.. Jeg ammede hver 2. time hele døgnet, hun var interesseret i vores mad og hun tabte sig en vægtkurve.. Jeg ammer stadig ved siden af maden og regner med at forsætte til hun er 1 år

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fuldammede til de ikke gad mere :)

Xander var kortest med 4 mdr og Frida længst med 7 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emma fuldammede jeg til 4½-5 mdrs alderen, for "bukkede under" for min daværende irl mg pres om at de bare talte ned til grødopstart. Hun røg derefter på flaske og grød.

Mille fuldammede jeg i 7 mdr, derefter suplering af flaske og grød. Hun sagde selv stop til at amme her for 5 dage siden (10 mdr gammel).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi startede på grød og mos ved 4 mdr og en uge da simon var sulten (sov ikke i gennem) og interesseret. Nu 5 mdr er 2 måltider kun grød og mos men vi venter med 3. Måltid til han er over 6 mdr. Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER