Little Angels <3

Mig, min kæreste og vores lille spire.. :)

234 indlæg i dette emne

Hehe.. Jamen.. Min moderkage ligger mod ryggen, så den er ikke i vejen... Og jeg har mærket ham indenvendigt dagligt længe - en måned nok! :) Har ikke sådan noget fedt på mausen, men synes bare at baby burde skulle være større, før det kunne mærkes..?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har mærket 2 puf udenpå maven :) Syns også det virker tidligt, men jeg er ikke i tvivl :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille pige har være ret aktiv her til aften så jeg bad min kæreste lægge hånden på min mave, efter lidt tid mærkede jeg et puf indefra som min kæreste også reagerede på og kunne mærke! Så jeg er ret sikker på at vores lille smukke pige har sparket rigtigt for første gang idag!! :o <3<3<3<3

Åh har også oplevet den første voldsomme mavegramsning, jeg var til julefrokost med svigerfamilien igår, min mave var åbenbart allemandseje :D det var nu morsomt nok :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har mærket 2 puf udenpå maven :) Syns også det virker tidligt, men jeg er ikke i tvivl :loveshower

Årh! Det er bare så dejligt! :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille pige har være ret aktiv her til aften så jeg bad min kæreste lægge hånden på min mave, efter lidt tid mærkede jeg et puf indefra som min kæreste også reagerede på og kunne mærke! Så jeg er ret sikker på at vores lille smukke pige har sparket rigtigt for første gang idag!! :o <3<3<3<3

Åh har også oplevet den første voldsomme mavegramsning, jeg var til julefrokost med svigerfamilien igår, min mave var åbenbart allemandseje :D det var nu morsomt nok :D

SKØNT! Jeg glæder mig også til, at min kæreste får lov til at hilse på! <3

Og ang maven, så synes jeg det er stærkt gået, at du bare synes det er hyggeligt.. Jeg ville dø på stedet! Kan slet ikke have, at andre mennesker (Der ikke er min kæreste og datter) bare gramser på mig.. selv min mor er blevet bedt om at spørge mig først.. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg kan heller ikke fordrage når folk gramser mig på maven :/

Diana

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg kan heller ikke fordrage når folk gramser mig på maven :/

Diana

Dét forstår jeg virkeligt godt! Det er totalt grænseoverskridende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg var til jordmoder idag og der fortalte jeg hende at jeg kunne mærke baby møffe rundt derinde og at Brian også har mærket hende og til det svarede jordmoderen at man ikke kan mærke baby undenpå maven, så det må have været noget han havde bildt sig ind...... dumme jordmoder :shooter

jeg VED at vi har mærket vores smukke datter og så skal hun bare tie stille :(

Jeg kan nu godt se hyggen i mavegramsning, jeg tror bare det er folks lidt akavede måde at vise at de også er glade og spændte på ens vejne :) Og jeg er bare selv SÅ stolt og glad for min mave at jeg elsker at vise den frem (under tøjet selvfølgeligt) :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg var til jordmoder idag og der fortalte jeg hende at jeg kunne mærke baby møffe rundt derinde og at Brian også har mærket hende og til det svarede jordmoderen at man ikke kan mærke baby undenpå maven, så det må have været noget han havde bildt sig ind...... dumme jordmoder :shooter

jeg VED at vi har mærket vores smukke datter og så skal hun bare tie stille :(

Jeg kan nu godt se hyggen i mavegramsning, jeg tror bare det er folks lidt akavede måde at vise at de også er glade og spændte på ens vejne :) Og jeg er bare selv SÅ stolt og glad for min mave at jeg elsker at vise den frem (under tøjet selvfølgeligt) :gravid

Ej hvad er det for en Jordemoder?!?!

Ny går jeg selv på uddannelsen, og vi lærer vigtigheden i at møde den enkelte, alle kvinder er jo forskellige, hvorfor tage den oplevelse fra andre?! Jordemoderen kan jo være ligeglad med om man så HAR mærker den lille eller ej!! Det er strengt, synes jeg. Bliver helt ked af at høre sådan noget, på mit fags vegne ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja, hun kunne da i det mindste have sagt at det var meget forskelligt fra kvinde til kvinde hvornår man kunne mærke det. Min kæreste var helt skuffet på vej hjem, men jeg sagde til ham at jeg var ligeglad med hvad hun havde sagt for selvfølgeligt kan vi mærke vores smukke lille datter, ellers ville vi jo ikke sige det :) (kan altså også godt mærke forskel på luft i tarmene og så et puf fra min lille bebs) :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåårh.. Der sprang jeg vidst en uge opdatering over.. :S men ak, sådan kan det gå... Der er bare travlt med at planlægge flytning, købe babyting, passe barnet og hvad har vi ellers.. Så tiden går hvert fald.. ;)

Symptomerne byder fortsat på kvalme engnag imellem... Synes efterhånden det er nok! Men, hvad kan man snart gøre.. Og ikke nok med det har jeg simpelthen taget SÅ meget på den sidste måned, så nu er jeg 4 kilo +... :( Det er lidt hårdt for selvtilliden.... Den slags hører dog med, og der står jo heller ikke på vægten hvad der er baby, forstervand, moderkage, øget blodmængde, bryster osv.. Der står bare 4 kilo ekstra..... Så, men prøver at bevare roen, og så bare beherske det jeg propper i munden.. Bare en smule.. ;) Brysterne er vokset helt ustyrligt, og gør helt ondt af vægten. når jeg tager bh'en af.. Er også ved at tage tilløb til at købe en ny, men gider bare ikke investere i én, før de er færdige med at vokse lige nu....... Såååårh.. Hvornår bliver det lige... :S

Derudover har jeg en vild og voldelig lille sparke fidus i mausen... Hold op han er aktiv... Dagen lang.. Kan ligefrem give et hop, når han lige får mig et godt sted... Og så har kæresten mærket ham for alvor udenpå maven igår 18+3.... Så det er totalt dejligt... :wub

Der kommer lige billede for 17+2 og så selvfølgelig for denne uge.. :)

post-5706-0-83984800-1357069929_thumb.jp

post-5706-0-07141600-1357069939_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det med mavsen? :) og hvor stor er den blevet? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HIMMEL DA! Nu kunne jeg omsider komme på igen.... Jeg har længe været logget af siden, og kunne simpelthen ikke få lov til at komme ind igen.. :( Derfor jeg har været så passiv på det seneste.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For at opsummere hvordan det er gået indtil nu, laver jeg lige en sammenholdning af ugerne fra sidste opdatering d. 1 januar...

Jeg har jo faktisk misset hele tre mave opdateringer, så der ryger tre billeder på i denne omgang... ;)

Det går okay vil jeg sige.. Jeg døjer nu med ret svære ryg/lænde problemer, og ondt i mit bækken.. Derfor er jeg fortsat fuldtidssygemeldt... Kan også mærke min vægt er eksploderet siden, at jeg har fået så ondt.. :( det bliver bare ikke til den samme motion, for ikke at sige INGEN!

Symptommæssigt er jeg fortsat mega træt... Havde helt glemt, hvordan en graviditet kan forvandle mig til Tornerose, for jeg kunne sove i 1000 år!

Ydermere er min kvalme vendt retur, og har nu nærmest kvalme hver morgen og aften igen... FÅRK det er belastende.... Hovedpine er også en dagligt tilbagevendende begivenhed, så er ved at være lidt træt af det hele...

En god ting er dog, at jeg i sidste uge forklede mig selv med en ny bh... Mine bryster kunne simpelthen ikke være i den anden, og gik så ned og blev målt...... 75 G.... Okay? Jamen, den tager jeg så.. Og den kostede kun 300.. Det er sku okay, og desuden er den fantastisk at have på! :D Fatter bare ikke, at de behøver at blive så kæmpe.. :S

Sex er også fortsat en pain, for magter kun ca 1 gang i ugen, og selvom min kæreste er super sød og forstående, så ved jeg at det sårer ham, at jeg bare ikke har lyst.. :(

Igår jokede han lidt med mig og spurgte, om jeg ikke snart skulle ha støvet hans pikkemand af... Det grinede vi så lidt af, og jeg følte ingen tvang eller klamhed over det.. det var bare hans måde at lette stemningen omkring det tror jeg.... men føler med ham...... :/

Vores datter er helt exceptionel.. Hun ELSKER at kysse, kramme, ae og mærke på maven.. Hun er dagligt ind på lillebrors værelse og lege, og synes bare det er helt fantastisk, at hun skal være storesøster... <3

Vi er jo også flyttet nu, og kommet dejligt på plads i vores nye lejlighed.. NØJ hvor jeg nyder det!

Vi har også været til MD skanningen, og han er PERFEKT! :7himmelEn stor dreng over gennemsnittet, som blev skudt til at veje mellem ca 4000 g ved fødslen... Jøsses... :blink

Og, ja... Det var vidst egentligt det... :)

post-5706-0-33358300-1358850228_thumb.jp

post-5706-0-07738700-1358850364_thumb.jp

post-5706-0-66866800-1358850372_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da vildt belastende at du har alle de symptomer, håber for dig at de snart går væk så du kan nyde din graviditet uden at være så plaget af kvalme og træthed, desværre bliver det nok bare værre med bækken- og rygsmerterne :(

Hold da op linse Kessler ;) En G-skål alligevel :D jeg tør ikke at få målt mine, de er godt nok også bare eksploderet i størrelse det seneste stykke tid :o

Kan din datter godt forstå at der er en lillebror inde i din mave? Hvordan forklarer du hende det? :) min niece på 2 1/2 kigger bare lidt underligt på min tykke mave og spørger hvornår babyen kommer ud :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da vildt belastende at du har alle de symptomer, håber for dig at de snart går væk så du kan nyde din graviditet uden at være så plaget af kvalme og træthed, desværre bliver det nok bare værre med bækken- og rygsmerterne :(

Hold da op linse Kessler ;) En G-skål alligevel :D jeg tør ikke at få målt mine, de er godt nok også bare eksploderet i størrelse det seneste stykke tid :o

Kan din datter godt forstå at der er en lillebror inde i din mave? Hvordan forklarer du hende det? :) min niece på 2 1/2 kigger bare lidt underligt på min tykke mave og spørger hvornår babyen kommer ud :D

Ja, det er træls med alle de gener.. Men sådan skal det åbenbart være.. <_<

Og ja, babserne fejler hvert fald ikke noget... Kan ikke selv forestille mig, at de bliver større.. Men, det kan min kæreste så åbenbart godt! :blink

Med hensyn til freya, og det at forstå, at der er en baby i maven.. Det kan hun sagtens.. Men vi har også lavet et værelse til ham, hun har mærket ham sparke flere gane, der er flere i vuggeren, som også har fået mindre søskende og desuden taler vi dagligt om lillebror i maven... Det bedste hun ved er også, når hun kan snakke med lillebror, kramme maven, ae eller kysse den! <3 Så skønt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en fin strut mave du har :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en fin strut mave du har :)

Tak skal du have.. :) Den sidder udmærket hvert fald! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja min kæreste har bestemt heller ikke noget imod at brysterne bliver større :D

Åh hvor hyggeligt at hun er så interesseret i mavsen :) :)

Jeg havde aldrig troet at jeg skulle glæde mig til at føde, men det er jeg simpelthen begyndt at gøre :D jeg ved jo selvfølgelig heller ikke helt hvordan det bliver :) min kæreste har dog lidt svært ved at forestille sig at han vil kunne " klare" at være der under fødslen, og det er jeg lidt ked af, men jeg håber at han indser hvor stor en oplevelse det vil være for ham at være med til fødslen af hans datter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaa.. Det er lidt hyggeligt, at hun følger sådan med i det hele... Det gør det hele lidt mere overskueligt, og noget man roligt kan glæde sig til.. :)

Kan godt forstå du glæder dig til fødslen, det er også en helt enorm og fantastisk oplevelse! :)

Med hensyn til manden.. Har han givet udtryk for, at han ikke ønsker at være der?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså han har sagt at han nok ville have det bedst med at være i venteværelset, men han vil gerne give det et forsøg. Jeg ville jo selvfølgelig helst have at han var der fra start til slut for at støtte mig :)

Han er meget interesseret i graviditeten og glæder sig helt vildt meget, så det er ikke fordi han ikke ønsker barnet, men han har rigtig svært ved at håndtere hvis jeg er ked at det og græder, så jeg tror det er fordi han måske er bange for hvordan han vil reagere i den situation :/

Jeg kan jo ikke lade være med at tænke over den slags ting :)

Hvordan har din kæreste det med fødslen? Glæder han sig? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay....... Nu kommer jeg med et par forslag, skal ikke kunne sige om det hjælper jer.. ;)

Der er flere filer på nettet, hvor han kan lære om både rollen som fødselshjælper, og hvad det vil sige at føde et barn...

Så er det også vigtigt, at du gør det meget klart for ham, at når fødslen kommer, så handler det faktisk ikke om ham! (det kan virke meget provokerende, men ment på den bedst mulige måde) Hvis det er vigtigt for dig at have hans støtte, når du skal sætte jeres fælles barn i verden... Så skal han jo være der for dælen.....

Desuden vil jeg anbefale jer at tage til fødselsforberedelse SAMMEN! :)

Og så er det nok en god ide, at han (hvis han indtil nu ikke har gjort det), deltager i de jordemoderkonsultationer som der er tilbage.. Dem allesammen..

Og som en meget klog og dygtig jordemoder engang sagde:" En fødende kvinde er som en drage.... Uden én til at holde i snoren, så bliver hun tabt i stormen!"

Din kære mand skal være din klippe, og ham der fortæller dig, at du godt kan gøre det her.. Ham som holder i snoren, så du ikke bliver tabt... Og tanken om, at han vil sidder dér, lige dér ved siden af dig, når det ser mest sort ud, og det gør allermest ondt.. Det kan gøre enhver fødende kvinde lidt mere rolig.... Det er DERFOR, at han skal være der... Det er noget i to er sammen om.. <3

Min kæreste er meget spændt og ængstelig.. Men undvære oplevelsen, dét vil han alligevel ikke! ;) Han siger også til mig.. "Jamen.. Egentligt kunne jeg tage et valg om ikke at være der.. men hvad så med dig, hvad skal du gøre... Du har jo intet valg lille skat.." Og han har jo så evigt ret.... :)

Vi taler ret meget om det, og hvor meget det betyder for os begge - på hver vores måde, så vi hele tiden forventningsafstemmer med hinanden... :)

Må jeg spørge hvor gammel din kæreste er? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han har været med til alle lægesamtaler, jordmoderkonsultationer og scanninger og følger dagligt med i babyen udvikling på en baby-app på hans telefon og taler og nusser maven hver dag, så det er i hvert fald ikke mangel på engagement :D

Jeg tror du har ret i at han skal læse/lære om fødslen så han ved hvad det går ud på! jeg læser jo fødselsberetninger tit og spørger ind til kvinderne i familiens fødsler så jeg ved jo hvordan det foregår (nogenlunde ;) )

Min kæreste er 23, så det burde ikke være umodenhed, hvis det er det du tænker :) Han synes selv han har været klar til at blive far i nogle år allerede, men mænd/drenge er jo lidt mere umodne end kvinder er :)

jeg tror jeg skal finde nogle bøger på bibloteket som er skrevet til faderen og ikke til den gravide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en rigtig fornuftig plan... Og altså.. direkte umodenhed ville jeg heller ikke kalde det, men en frygt som ikke kan nedlægges pga. manglende livserfaring, og ligeledes evne til at overveje, om man virkelig vil gå glip af dette største øjeblik... ;)

Ej, det lyder rigtigt godt, at han er så engageret! Så åbenlyst engageret er min kæreste ikke engang.. Dog gramser han på maven og snakker med baby hver dag, og får dertil sine obligatoriske spark fra baby... ;) Det er lige rørende hver gang.. <3

Men altså.. Gør som du siger, og kig efter noget materiale som beskriver mandens rolle som fødselshjælper og hvad det vil sige at gå i fødsel.. For begge parter.. Det er jo synd, at han er bange.... Vi må bare håbe, at det kan dæmpe det lidt.. :)

Hvad med jordemoderen.. Har i talt med hende om hans angst?? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej vi har ikke talt med jordmoderen om det endnu, jeg håber stadig at det går lidt i sig selv, eller at han "kommer over" det, når det kommer lidt tættere på :) jeg skal også have min mor med til fødslen for så ved jeg i det mindste at der er en som kan støtte mig hele vejen hvis nu Brian slet ikke kan :) det kan være at hun også kan berolige ham lidt :)

Har i fundet ud af hvad jeres lille dreng skal hedde? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER