Myliona

Hvordan fandt I på jeres barns navn?

31 indlæg i dette emne

Dette emne kommer sig af, at jeg kommer et andet sted på nettet, hvor der er to der har "set" Camilles navn.. Så den enes datter skal hedde Camille til mellemnavn, og den anden skal hedde Pixi til fornavn :7himmel

Også kom jeg til at tænke på: Hvordan har I fundet frem til jeres barns navn? :) Altså, hvor "så" i navnet henne?

Jeg kan jo selv starte.

Min kæreste er vild med navnet Camilla, og det synes jeg bare var virkelig kedeligt - også hedder min søster det (heldigvis!). Men har altid vidst, at han gerne ville have en pige som hed det.

Inden jeg blev gravid, drømte jeg så at vi sad i en kirke - og skulle giftes. Og der løb så den her lille rødhåret pige rundt på måske 3 år; Og hun hed Camille..

Før det, har jeg aldrig tænkt over navnet Camille, og det havde Christian heller ikke.. Men straks var Camille favorit :)

Pixie kommer fra at vi ville have nogle "back ups" hvis hun ikke lignede en Camille. Vi så "krop umulig", og jeg sagde "for sjovt" at pixie jo var flot.. Christian kan ikke lide specielle navne, så troede han ville nægte.. men han ELSKEDE det..

Så nu hedder hun Camille Pixie :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde adskillelige pigenavne parat, fra bedste- og oldemødre, men havde bare svært ved at finde på drengenavne! Der var ikke nogle navne fra familien vi brød os om begge to... Vi var begge til gamle nordiske navne, så var da lidt på samme spor

Så vi satte os simpelthen med computeren, søgte navne på nettet, og lavede hver vores liste. Vi sammenlignede og sorterede indtil vi havde 4 navne vi begge kunne lide.

Og så ventede vi ellers spændt på fødslen. Fik vi mon en lille dreng eller en lille pige? Og hvilket nevn villi mon passe bedst?

Da vores lille stærke dreng var lige ved at hoppe ned fra undersøgelses-lejet til stor forskrækkelse for jordmoderen, var vi slet ikke i tvivl. Så stærk en lille gut skulle have et vikingenavn! Derfor kom han til at hedde Bjarke :)

Oprindelig var det ikke det navn på min mands liste jeg var mest til, men da først han varkommet til verden ku han ikke hedde andet :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores pige hedder Alberte.

Alberte har altid været mit favorit navn, og jeg ved egentlig ikke hvordan det opstod. Måske det har været pga Alberte Winding? Hmm jeg ved det faktisk ikke.

Min mand havde ikke rigtig nogle navne på forhånd, så da vi fandt ud af vi fik en pige præsenterede jeg ham for min lille liste med 3 eller 4 navne, og det gik han så og tænkte lidt over, og heldigvis var han også vild med Alberte :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lina er opkaldt efter en anime-figur der hedder Lina Inverse fra serien Slayers (JA, vi er nørder! :whistling )

En lille sej troldkvinde - der æder helt vildt og har det med at smide diverse trylleord afsted så ting springer i luften og "onde" folk kommer til skade.

Hun er bare herlig!

"Lina is known as one of the most powerful and feared sorceresses in all the land. By the age of 14, she had already become famous. Despite her bad habits of eating too much (justified by her serious magic usage, a characteristic she shares with Pokota) and taking money from bad guys, she has good intentions. Most of her bad nicknames such as Dra-mata, Robbers' Killer, and The Enemy of All Who Live come from the fact that she often causes plenty of collateral damage when fighting the forces of evil. Lina is a member of the Sorcerer's Guild, and her assigned mage color is pink (Official title: Lina the Pink), much to her embarrassment. At times Lina appears to be fearless, but there are (at least) two things she is afraid of: Luna and slugs. She is also uncomfortable around fishmen, such as Noonsa and Rahanimu."

Mellemnavnet Elly er efter hendes oldemor på min mands side, som jeg desværre ikke nåede at møde :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde problemer med at hinde pige navne da jeg er til gamle nordiske og han er til normale. Oven i så skulle hun ikke hedde noget som et barn jeg har passet hedder og da jeg har passet lige omkring 1000 børn siden 2004 + min mor var dagplejemor i 13 år så var det ret svært.

Anders foreslog så Andrea for så ville hun være opkaldt efter ham og navnet var ikke så "brugt" det gik jeg så med til, hvis hun så fik mit mellemnavn Louise - så var hun opkaldt efter os begge og ren tanke er smuk syntes jeg.

Nå men et vennepar fik så en datter inden os og valgte navnet Andrea til hende - bad luck. Vi fortalte dem at det også var det vi havde snakket om og de sagde at selvfølgelig må hun hedde det samme, men det syntes vi alligevel ikke. I Stedet blev Andrea mellemnavnet. Og så skulle vi finde fornavnet - vi endte med Alice og Mie, igen ud fra Anders liste over navne. Da hun kom ud var hun bare klart en Mie. Anders havde også undersøgt hvor populære navnene er, hvilket også spillede ind. Navnet er også normalt men uden at være populært - det kan vi godt li.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vores datter er opkaldt efter to personer:

Astrid Lindgren, fordi jeg er Kæmpe fan af hende, har læst alle hendes bøger og set alle film.... vores lille Astrid skal også nok blive flasket op med den fantastiske verden, og man er heller ikke i tvivl om hvor mor har hentet inspiraionen, når man træder ind på børneværelset, hehe.... :rolleyes

den anden Astrid er en gammel dansk lærer jeg havde i sin tid på VUC.... hun er en af de mest fantastiske og karismatiske mennesker jeg har kendt, og har på mange måder haft positiv indflydelse på mit liv.... jeg kan huske at jeg dengang sagde til mig selv: hvis jeg nogensinde får en datter, skal hun hedde Astrid.... :D

og så er det jo så heldigt at både min mand og jeg bare elsker navnet i sig selv, synes det er et meget smukt navn, og vi har virkelig en svaghed for gamle nordiske navne.... :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min familie og jeg var engang på ferie på Malta, hvor der var den sødeste lille dreng som hed Frederik, men blev kaldt Frede. Jeg som kun var 14-15 år dengang bar rundt på ham hele ferien og syntes han var noget af det dejligste. Derfra har jag altid sagt at hvis jeg fik en dreng så skulle han hedde Frederik :) At vi så ikke helt vidste om det passede til sønnike da han kom ud, var en anden sag :rolleyes

Lillebror har vi derfor meget svær at finde det perfekte navn til, da jeg ikke kan komme i tanke om andre drengenavne jeg har været vild med... og han skal jo også have en lækkert navn :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var meget i vildrede, da vi slet ikke kunne komme på et navn. Det endte med Erica, og det var faktisk herinde, det blev foreslået ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sad i bilen (tror det var på vej hjem fra den store bestillingstur i babysam) og snakkede om, hvem vi kunne opkalde vores barn efter af familienavne, og her var Karla en mulighed, efter Cs farmor, der døde da han var 3.

Da Karla blev født havde vi stadig ikke fundet et navn, for vi ville se hvad han eller hun kom til at ligne. C syntes hun lignede en Emma, og jeg sagde Karla lige efter fødslen. Mest fordi jeg ikke ville have en Emma, og jeg vidste, at han godt kunne gå med til Karla.

Dagen efter snakkede vi navne igennem, og snakkede om, hvad vi forbandt med de forskellige navne vi havde på listen. Der blev vi faktisk enige om, at vi ville prøve Clara af. Men efter at vi begge havde sagt Karla i stedet for Clara et par gange, gik det op for os, at det nok var fordi hun bare skulle hede Karla. Og vi har ikke kommet til at kalde hende noget andet siden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke huske hvor vi havde navnet fra, men vi synes hun lignede en Maja og så synes vi det var en fin gestus til den jordemoderstuderende, der tog imod Maja - hun hed nemlig også Maja :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna var i et par år det eneste pigenavn jeg kunne forestille mig at kalde min datter og da det så gik op for mig, at Sørens farmor hed Anna, spurgte jeg ham hvad han synes om at opkalde en eventuel datter efter hende og den var han helt med på. Så da vi fandt ud af jeg ventede en pige hed hun Anna, uden vi egentlig havde snakket mere om det :7himmel

Vi bliver ALDRIG enige, hvis vi får en dreng en dag :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores søn hedder Johan Emilius :loveshower

Johan fordi det var det eneste navn vi kunne blive enige om og Emilius fordi min mand Syntes, at Cavilius var for mærkeligt :rolleyes :whistling og min lille bror hedder Emiel til mellemnavn og jeg eeeelser min bror :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var min mand, der fandt på at Valdemar skulle hedde Valdemar. Jeg ved ikke, hvor han har det fra og det kan han heller ikke selv huske, men han foreslog det til mig den dag vi købte barnevogn. Jeg skulle lige smage på det, og var pt. mere hooked på Oscar eller Bertram, men jeg syntes så at Valdemar var bedre end Brians tidligere forslag (Mikkel og William) så jeg ville lige overveje det...

En måneds tid efter begyndte vi at kalde ham for Valdemar i maven og så kunne han faktisk ikke hedde andet :loveshower

Oveni det så tror jeg faktisk, at det er næsten det eneste drengenavn, der både opfyldte alle mine krav krav til et drengenavn og som min mand samtidig kunne lide :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dengang vi startede på "projekt baby" for 4 år siden begyndte vi også på navnejagten. Hver gang vi stødte på et navn, vi godt kunne lide, sagde vi det til hinanden, og det første navn, vi begge syntes om, var Silke. Faktisk Jesper der fandt det, så ved ikke helt, hvor han fik det fra.

Elia er så mig, der står for. Jeg kan rigtig godt lide bibelske navne (hvilket Jesper så ikke er så meget for), og i min jagt faldt jeg over Eliah (som drengenavn), og så fandt jeg ud af, at Elia var et godkendt pigenavn, og blev straks forelsket i dette.

Så dermed kom vores datter til at hedde Silke Elia :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cicilie kommer fra oldemor eller var det tipoldemor, på min mands side... :whistling Det var specielt og normalt på samme tid, hvilket passede os godt

Evelyn er min afdøde mormors mellemnavn, så det insisterede jeg på hun fik som mellemnavn.

Hvis det var blevet en dreng, var det blevet en Christian, som var det eneste drengenavn vi kunne blive enige om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er ikke sådan nogen særlig historie omkring Marlon.... Jeg fandt navnet på en navneside, og da jeg kom i tanke om der var en gammel amerikansk skuespiller som hed Marlon Brando, så var det afgjort, for jeg elsker gamle amerikanske film :)

Manden var også straks med på det :7himmel

Da vi så skulle have en dreng mere, var vi fra starten på udkig efter andre gamle amerikanske skuespiller-navne.... Vi snakkede om James (Dean) Henry (Fonda) og så også Charlie (Chaplin)...... Og vi endte med Charlie, da det også havde været på listen dengang med Marlon, og nu var der jo yderligere en grund udover vi bare godt kunne lide navnet :)

Mellemnavnet Silas er efter min bror, der også hedder Silas til mellemnavn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har jo endnu ikke et barn, men hos os går snakken nu alligevel mens vi venter på Koreatrolden kommer.

Men jeg vil rigtig gerne opkalde efter vores bedsteforældre, så skulle vi mod alle odds få en pige, vil hun komme til at hedde Margit Koreanske navn og så vores mellemnavn og efternavn.

Det er straks værre, hvis vi får en dreng, for her er vi ikke enig, og mine bedsteforældres navne er ikke nogen jeg vil bruge til fornavn, og min mands er andre allerede opkaldt efter. Jeg er stadig ret varm på Jonas, mens manden er rigtig meget til Lauritz (hvor han så end har det navn fra) men det bliver navn koreansk navn og så vores mellemnavn og så efternavn.

Min families drenge slutter på S, så det er et krav, at navnet skal slutte på det. Og så kan jeg bare i hovedet se denne lille Koreanske dreng ved navn Jonas :) er meget spændt på, om jeg så får ret i min forstilling, når vi engang kommer så langt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi så hvidstens gruppen og så var navnet hjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg så engang navnet på sådan en navneside længe før jeg mødte min mand og jeg blev gravid :loveshower

Men vi er begge muslim, så det skulle være et muslimsk navn.

Men også et navn som ikke er svært at udtale (hader sådan nogen navne).

Halvdelen af min familie er dansk, og de skal altså kunne udtale det :)

Min mand var heldigvis helt enig da vi fik afvide vi ventede en pige. Hun kunne kun hedde Ayah :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt lide gamle danske, ikke for mærkelige (og heller ikke for lange) navne.

Vi har talt navne på evt børn i mange år også før vi overhovedet troede vi skulle have nogen. Af alle de navne jeg kom med synes min mand bedst om Agnes. Så i mange år har vi talt om at fik vi en pige skulle hun hedde Agnes, så det har baby heddet siden vi fandt ud af hun var en pige.

min mand har noget med Matador hvilket giver lidt udfordring hvis vi får en pige til. Fx synes jeg godt om Laura, men at have en Agnes og en Laura og en matadorfan som far er for mærkeligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved den første var vi bare enige. Jeg ved ikke hvor navnet kom fra, men det føles bare rigtigt helt fra starten af.

Anden gang kunne vi slet ikke blive enige. Jeg ville gerne ha hun skulle hedde Leah eller Laura og min mand sagde Line. Ingen af os ville go os. Min veninde som har 2 drenge sagde at vi gerne måtte "få" hendes pigenavn og da hun sagde det højt føltes det bare helt rigtigt.

Denne gang er vi endnu ikke enige:

- Nikolaj som begge pigerne skulle ha heddet

- Jakob, som er inspireret af min venindes skæbne nevø

Eller Jeppe, inspireret af den skønneste lille 2 årig dreng vi så i lørdags.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid vidst at hvis jeg fik en dreng skulle han hedde Sebastian, heldigvis var min mand enig. Jeg ved ikke hvor jeg har det fra, men for mig har Sebastian altid været en jordær super skøn dreng/mand så det følte jeg var det eneste rigtige til min søn.

Cassandra var vi lææææænge om at finde ud af. Jeg havde som kriterie at det skulle være langt og slutte på A, vi er ikke til gamle navne og mange af de almindelige in navne det er bare ikke os. Vi overvejede længe Isabella, men Cassandra føltes mere rigtigt.

Fælles for begge børn har dog været at det skal kunne siges på mange sprog og som minimum, dansk, engelsk og tysk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ledte længe efter vores datters navn, i bøger osv, men kunne ikke blive enige.. En dag dukkede navnet Mille bare lige op da vi gik en tur og var enige om at det var det..

Anden gang jokede min veninde og jeg med at jeg havde en lille Max i maven (inden jeg blev gravid) og da vi så blev gravide og skulle have en dreng, ja så var der ikke andre navne der passede..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Inden jeg fandt ud af at hun var en pige, elskede jeg navnet Caroline Mathilde... Og da hun så VAR en pige. Blev det, det :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Både min mand og jeg havde lavet en liste med mulige navne og allerede inden vi kendte kønnet fik vi barberet kraftigt ned på pigesiden og vi havde faktisk fundet et drengenavn, da alle venner og familie var overbeviste om at vi ville få en dreng. Da det så viste sig at være en pige måtte vi så igang igen.. Vi havnede med favoritterne Silje og Silke og uden at snakke om det kom vi begge frem til at vores basse skulle hedde Silje <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER