Calla

Jeg har virkelig brug for et kram..

80 indlæg i dette emne

Tusind tusind tak :kram2 Ja, jeg har endelig fået lidt selverkendelse.. det har sg også taget lang tid at nå her til, men nu er nok, nok. Jeg vil videre i mit liv, for mine børns skyld. Jo et eller andet sted elsker jeg ham stadig, men jeg KAN ikke byde børnene det her mere..De der kender mig, ved også hvad vi er gået igennem de sidste par år, og nu er jeg nødt til at være stærk for børnenes skyld.

Men det er sg svært, og jeg trænger så meget til at sidder og snakke med en god veninde ved min side, uden børn og uden mand (eller det må jo være eks nu). Bare lige for at selv at trække vejret lidt. Det har været lang tid undervejs, men jeg tog først skridtet i forgårs. Det var ikke lige planlagt det skulle være nu, ville godt have ventet til januar, men der skete nogle ting desværre, som gjorde at det ikke kunne være anderledes. Og nu er det sådan det er.. Oveni skal der så kæmpes med to meget alvorlige situationer som pludseligt er opstået, involverende de to store jeg har fra tidl. forhold :( Og det er SÅ hårdt.. Samtidig reagere de 2 små nu også, og specielt Emma er voldsom, og meget vred, og det går ud over mig.Hun slår, sparker og nikker skaller,råber og skriger.. Og jeg kan jo godt forstå hende, for det er jo mig der er skyld i det. Jeg har gjort hendes far ondt, selvom hun endnu ikke ved hvem, hvad og hvor. Magnus er bare ekstra hænget og morsyg. De kan jo tydeligt mærke stemningen og at der sker noget alvorligt, for alt er bare gået galt de sidste 2 dage..Alle de ting der ikke sku ske, er sket. Intet er gået som planlagt, og dette har uden tvivl været den værste jul nogensinde. Alt var så godt juleaften, dagen efter smed jeg næsten 7 år i skraldespanden, og skal nu starte helt forfra, i en helt ny lejlighed, når jeg engang finder en.. Jeg har en hund, som nok skal aflives, da man ikke kan have husdyr særlig mange steder, og så er alternativet det bedste for ham, grundet alder og sygdom. Katten, som jeg lige har fået i oktober, skal omplaceres, eller aflives, hvis ikke det går som det skal. Børnene skal rykkes ud af huset, men bliver dog i vante omgivelser, da jeg ikke vil fra byen. Tingene skal deles, sorteres og pakkes. Forældremyndigheden kæmpes om, for jeg véd han vil gøre alt i hans magt for at ramme mig.

Det fylder bare så meget det hele, og det roder i mit hoved. Alligevel er jeg nødt til at skubbe alt det til side, og tage mig af mine børn.. Men lige nu trænger jeg sg til at give los, tude og være en såret, ked af det voksen, som har svært ved at overskue det hele, og som har så meget lort i sit liv, og bare skrige, snakke og få et kram.. Uden børnene skal være vidner til det..Jeg trænger til at få samlet alle ender, så jeg kan danne mig et overblik og komme videre, og støtte mine børn bedst muligt, i denne svære tid..

Hold op en tur du er i gennem lige nu. Men igen viser du at, du faktisk er meget stærker end du selv egentlig er klar over, for du kan til sidesætte det hele og koncentrer dig om dine børn, selvom det hele omkring dig ramler. Det er for mig noget af det stærkeste og smukkeste i hele verden. At du kan til sidesætte alt for dem, også selv om at du selv føler du er ved at knække og gå fra hinanden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke bekymret for fremtidig bopæl af børnene, en lang og kompliceret sag, og da jeg ikke vil hænge ham ud eller tale negativt om ham, beholder jeg den privat. Det er her og nu situationen der går mig på..

Jeg vil jo gerne videre hurtigst muligt, og have børnene med. Men jeg kan jo ikke bare tage dem og gå, han skal vel skrive under på det så, og det tvivler jeg KRAFTIGT på at han går med til..

Du kan fuldt lovligt tage dine børn og gå fra ham :kram

Han kan gå til statsamtet efterfølgende og søge samvær, men han kan ikke forhindre dig i at gå fra ham med børnene.

I værste scenarie kan han så tvivl om dine evner til at varetage deres behov forsvarligt, men det er den eneste måde han vil kunne haste en sag igennem såvidt jeg har forstået. Og ud fra hvad jeg "kender til dig" så vil han INTET få ud af det udover at udstille sig selv som et fjols.

Skulle han være en mand der kunne finde på at melde dig for kidnapning ifald du går med børnene, så kom ham i forkøbet og ring til den lokale politistation og forklar dem ganske roligt du går fra ham og det ikke er en sag om kidnapning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved slet ikke hvad jeg skal skrive, andet end jeg vil sende dig en masse :kram :kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan fuldt lovligt tage dine børn og gå fra ham :kram

Han kan gå til statsamtet efterfølgende og søge samvær, men han kan ikke forhindre dig i at gå fra ham med børnene.

I værste scenarie kan han så tvivl om dine evner til at varetage deres behov forsvarligt, men det er den eneste måde han vil kunne haste en sag igennem såvidt jeg har forstået. Og ud fra hvad jeg "kender til dig" så vil han INTET få ud af det udover at udstille sig selv som et fjols.

Skulle han være en mand der kunne finde på at melde dig for kidnapning ifald du går med børnene, så kom ham i forkøbet og ring til den lokale politistation og forklar dem ganske roligt du går fra ham og det ikke er en sag om kidnapning.

Tusind tusind tak :loveshower

Det var lige hvad jeg havde brug for at høre/vide :kram2

Jeg har allerede i starten af december informeret børnenes sagsbehandler, min støtteperson, min sagsbehandler og min psykiater, om at det var denne vej det trak, og jeg har opbakning fra dem.

Jeg ville så gerne vi kunne få aftalt samvær, og få et samarbejde op at køre hurtigst muligt, og helst inden jeg flytter, men det er vist ønsketænking..

Jamen så vil jeg da ringe på en lejlighed i aften :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så røg mit humør lige ned igen.. Stillede spørgsmålet på singlemom, og der er svaret at det må jeg ikke :boo Altså gå med børnene..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nyt spørgsmål: HVIS nu.. og jeg tvivler virkelig, at han skulle gå med til jeg flytter adressen, skal jeg så have en speciel formular han skal underskrive, eller kan vi klare det på et alm. stykke papir?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh søde for pokker... ved slet ikke hvad jeg skal sige... Du får en Bunke krammer og så håber jeg på det bedste for dig..: Vil dig råde dig til imorgen at få taget kontakt til familie rådgivningen i din kommune, de må kunne rådgive dig med hvad du må :)

:kram Trine

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så røg mit humør lige ned igen.. Stillede spørgsmålet på singlemom, og der er svaret at det må jeg ikke :boo Altså gå med børnene..

Det er der altså intet ulovligt i. Er det en privat eller en fagperson der har svaret dig ?.

Så ville det også være ulovligt at smide sin kæreste ud hvis man har børn.

Prøv at ringe 114 og snak med politiet om det virkelig kan være ulovligt. Jeg vil vædde hvadsomhelst på at det er lovligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sagen om børnenes bopæl afgøres i statsamtet. I en retssal hvis i er uenige.

Indtil da kan du frit gå fra ham og tage børnene med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker om børnene er i fare ved at blive i huset ?? For så må du vel godt tage dem med dig..

Jeg synes Anette Falk kommer med et rigtig godt svar og jeg forstår heller ikke hvorfor man ikke må tage sine børn og gå :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg starter lige med at sende en masse :kram2 til dig - for det trænger du vist til!

Der næst vil jeg lige som Annette vædde hvad som helst på, at det ikke er ulovligt at tage ungerne og gå, hvis du da har et sted at gå hen med dem, hvor du kan få roen (også for eksen!) Og bare for at der ikke skulle opstå nogle problemer, ville jeg lige ringe til politiet - og få rene linjer, inden du samler jer sammen og tager til det andet sted.

Held og lykke!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan slet ikke svare på dine spørgsmål men vil endnu engang sende dig en masse kram og tanker det lyder bestemt ikke sjovt :(

:kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mig bekendt kan du tage dine børn og gå din vej, sålænge du oplyser ham om hvor I befinder jer. Eller oplyser ham om at du vil fortælle ham det såsnart I er det andet sted (altså indenfor nogle timer eller noget)

Om ikke andet, så er der rigtigt mange der har gjort det og de er ikke fængslet. Når man skal væk, så skal man væk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har i ikke et krisecenter i nærheden hvro du kan tage til med børnene

for det går ikke for dem eller dig at være der

de har også scocialrådgivere sådan et sted i kan få fred og ro

håber det beste for jer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har i ikke et krisecenter i nærheden hvro du kan tage til med børnene

for det går ikke for dem eller dig at være der

de har også scocialrådgivere sådan et sted i kan få fred og ro

håber det beste for jer

Jeg har sendt hende nummer og adr på sådan et sted

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har for langt til krisecenter, men har muligvis en lejlighed på hånden. Jeg ved noget imorgen. Men jeg er så bange for at gøre noget forkert, som kan skade mig selv senere..

Jeg må prøve politiet, hvis han slet ikke er til at snakke med. Bliver de mon sure over at skulle svare på sådan noget..?

Anette: Nej det var ikke fagpersoner men alm. brugere.

Kan jo godt forstå hvorfor det er sådan, for jeg ville da blive helt knust, hvis han bare tog børnene og gik. Så det må jo gælde begge veje, med at begge forældre skal være indforstået med det.. Tror jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender desværre ikke loven omkring det, men kunne ikke forestille mig at det vil stille dig ringere hvis du tager børnene med dig!

Det vil tværtimod stille dig dårligere, hvis børnene i længere tid (altså ikke bare en uge....) bor alene med faderen, da Statsforvaltningen så kan mene, at de har nået at knytte sig mere til faderen en moderen, og faderen så skal være bopælsfar.

Min mands X har flere gange flyttet børnene samt flyttet skole/institution uden han har givet skriftlig eller mundtlig tilladelse. Det må hun ikke ifølge loven, men hun er aldrig blevet spurgt om hans accept, eller blevet hængt op på noget efterfølgende. Og det er altså børn med fælles forældremyndighed, og som vi har hver 2. weekend og i alle de ferier vi kan... Så man kan meget, uden man bliver hængt op på det.

Langt de fleste har i dag fælles forældremyndighed. Det er udgangspunktet ved skilsmisser, og kun hvis den ene er decideret uegnet som forældre, eller frivilligt afgiver FM, går den til den anden.

Du får lige en masse :kram :kram2 :kram :kram2 :kram :kram2 :kram :kram2 :kram :kram2 :kram :kram2 Det har du vist brug for!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender desværre ikke loven omkring det, men kunne ikke forestille mig at det vil stille dig ringere hvis du tager børnene med dig!

Det vil tværtimod stille dig dårligere, hvis børnene i længere tid (altså ikke bare en uge....) bor alene med faderen, da Statsforvaltningen så kan mene, at de har nået at knytte sig mere til faderen en moderen, og faderen så skal være bopælsfar.

Min mands X har flere gange flyttet børnene samt flyttet skole/institution uden han har givet skriftlig eller mundtlig tilladelse. Det må hun ikke ifølge loven, men hun er aldrig blevet spurgt om hans accept, eller blevet hængt op på noget efterfølgende. Og det er altså børn med fælles forældremyndighed, og som vi har hver 2. weekend og i alle de ferier vi kan... Så man kan meget, uden man bliver hængt op på det.

Langt de fleste har i dag fælles forældremyndighed. Det er udgangspunktet ved skilsmisser, og kun hvis den ene er decideret uegnet som forældre, eller frivilligt afgiver FM, går den til den anden.

Du får lige en masse :kram :kram2 :kram :kram2 :kram :kram2 :kram :kram2 :kram :kram2 :kram :kram2 Det har du vist brug for!

Jeg går som sagt ingen steder uden dem. Så må jeg bare bøje nakken og tage imod det der evt. måtte komme. Nægter at forlade dem..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram :kram :kram :kram :kram :kram :kram :kram :kram :kram :kram :kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

når man er flyttet fra hinanden og en er bopælsforældre må den person max flytte 30 km væk mener jeg det er uden samtykke ellers skal der samtykke fra den anden forældre..

men første gang man flytter skal den ene forældre give den anden lov til at flytte børnenes adresse... lige til mille1981 ...

men calla jeg tror du gør det rigtige ved ikke at flytte med børnene før du har noget på skrift så du er sikker på hva du må og ikke må for har hørt om folk som er kommet til at stå dårligere af bare at flytte med dem..

her var vi enige så jeg flyttede bare med ungerne men fik faktisk besked om fra folkeregidtret tror jeg det var at deres adresse ikke blev flyttet før deres far havde skrevet under på det... så du kan ikke bare selv flytte deres adresse du kan godt flytte din men dine/jeres børns adresse bliver ikke flyttet før han har skrevet under på det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha lyder som en hård omgang :kram

jeg er også sikker på du godt må gå med børnene, som en anden skriver, så længe du oplyser hvor i er og ikke flytter deres adresse

Håber det snart løser sig og lysner lidt for jer alle sammen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

først lige et stort kram til dig :kram det har du vist brug for.

og det er rigtig nok at du selvfølgelig godt kan tage børnene og gå, men du kan ikke flytte deres adresse uden at deres far skriver under på det så længe i har fælles forældremyndighed. hvis ikke han vil skrive under så skal du søge den den fulde forældremyndighed først og derefter flytte deres adresse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER