ki schou

Hvad skal I spise i morgen?

27 indlæg i dette emne

Her står den på flæskesteg og and.

Dog ikke en hel and men istedet andelår - confit de canard - hvis det siger nogen noget.

Det er andelår der er langtidskogt i deres eget fedt (lyder klamt men det er så lækkert) og så lige en tur i ovnen for at blive sprøde.

Kødet bliver SÅ mørt, at det bare falder af benene - måååms. Tilbehøret bliver en frisk rødkålssalat med nødder og mandariner i og så ovnstegte provence kartofler - ingen kogte eller brunede kartofler.

Ris a la mande og is bagefter (haldelen af dem vi er sammen med er vant til at få is istedet for klassikeren, så vi propper da bare en mandel i isen istedet for - no problem)

:mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi skal holde jul hos min svigerfamilie og der får vi altid kalkun da vi er for mange til and, og selvfølgelig ris a la mande. når vi holder jul hos min familie får vi and.

nå ja så er der selvfølgelig diverse tilbehør som nu hører sig til og MASSER af brunede kartofler. uhmm.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder lækkert....

Min mand er af den mening at det ikke er jul uden and og flæskesteg... SÅ det er hvad svigermor servere i morgen MED det traditionelle til... :) :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her skal vi have and med brunede og hvide kartofler, halve æbler m. svesker, brun sovs, rødkål og lunede franske kartofler. Til dessert ris alamande med kirsebærsovs - mums glæder mig til i morgen :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have and, flæskesteg, hjemmelavet medister, frikadeller og hvad der nu høre til af tilbehør. Til sidst ris alamande med kirsebærsovs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal ha andesteg (der i skrivende stund står i ovnen) Der til brunde/hvide kartofler, rødkål, agurksalat, tyttebærsyltetøj, sovs og så er jeg vant til at få bønner til hjemmefra da min mor altid har insisteret på at der var bare lidt grønt til maden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos os står den på gås, flæskesteg og medister med brune og hvide kartofler, æbler og svesker, sovs, rødkål og risalamande :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flæskesteg, and, julemedister, brunede og hvide kartofler, en pokkers masse rødkål og franske kartofler og oven på med risalamanden og lige så meget juleguf :jul3: :jul3:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

And, flæskesteg, hvide og brune kartofler, sovs, rødkål, æble/sveske-guf fra anden og ris a'la mande til dessert :mam

Og så selvfølgelig guf og småkager til den store guldmedalje.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have flæskesteg, hel and fra svogers gård, brune og hvide kartofler, rødkål, svesker m.m. masser af brun sovs.

Og så skal vi have masser af småkager.. for jeg er gået helt amok i år med at bage :)

og mon ikk mutti har ris a la mande til dessert som hun plejer :)

Glædelig jul alle sammen :jul6:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vis akl have and, flæskesteg, julemedister, brune og hvidekartoffler, div surt, franske kartoffler, frisk rødkålssalat og risalamande

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have and, flæskesteg, hvide/brune/franske kartofler, halve æbler m/ gele, SOOOVS, og rødkålssalat :)

Til dessert ris'ala'mande :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik langtidsstegt and (eller gås næsten den vejede 4200 g!). 6 timer på 130 grader - det var viiiirkelig lækkert. Vi overvejede også konfiteret and, men blev enige om at lade være, og "gemme" det til næste år :-)

Derudover lavede vi 2 stk's flæskesteg på weberen :-) Det hele var dejligt! Kogte kartofler, brunede kartofler og nå ja, så har jeg lavet hjemmelavet rødkål (eller bare tilberedt det :P) og agurkesalat - 2 ting jeg ikke selv spiser, men gæsterne kunne li' det :D

Svigermor havde lavet ris a la mande (det spiser jeg heller ikke, men jeg spiser så meget andet :sandie ) og så fik vi slik en masse, og hjemmebag :-) Italiensk konfektkage blandt andet :) Mm!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

And, brunede kartofler, alm. kartofler. Rødkål til de andre. Frisk rødkål til mig. Brun sovs. Asier. og så ris'alamande

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik det eneste rigtige :)

And flæskesteg, brune og hvide kartofler, sauce og rødkål samt kartoffel chips

derefter ris a la mande :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som traditionen foreskriver i min mors familie startede vi med risengrød med øl, kanelsukker og smør til forret. Så er bunde ligesom lagt! I gamle dage gjorde man det for at man ikke skulle spise så meget af den dyre julemad...

Derefter fik vi and og flæskesteg (stegen til ære for min kusines mand), hvide og brunede kartofler, andesovs, flæskestegssovs, halve æbler med gele, varm rødkål, salat med appelsin, granatævler, æbler og iceberg og diverse bær som tilbehør.

Efter gaverne fik vi kaffe med småkager, konfekt og chokolade.

Behøver jeg sige mums? :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi fik flæskesteg,and og medister med brune7hvide kartofler,rødkål

og senere risalamande og slik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået alt for meget i disse dage :-))))))))))))))))

Men eller det i andre har fået

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

risengrød med øl

????

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

????

Det gjorde vi også - eller nu kunne jeg ikke tåle mælk og dermed også risengrød, men resten af familien fik risengrød med hvidtøl :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik and, flæskesteg, medister og diverse tilbehør :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik også and, flæskesteg og hva dertil høre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik øko flæskesteg, and, brune kartofler osv. rigtigt traditionel jule mad - jeg eelsker det, det er faktisk kun den ene gang om året vi får det, så jeg tager godt fra

Og så risalamande - som jeg ikke kan lide - og hjemmelavde marcipan ting

Og NU skal jeg altså over på SUND mad og lidt mere motion, jeg er forædt og lidt træt af al den fede mad

SÅ piger, ind i mad forummet og smid masser af lækre sunde retter ind

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

????

Ja, altså nisseøl ved siden af risengrøden... Men ingen ris a la mande i min mormors familie, der er det risengrød i stedet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som traditionen foreskriver i min mors familie startede vi med risengrød med øl, kanelsukker og smør til forret. Så er bunde ligesom lagt! I gamle dage gjorde man det for at man ikke skulle spise så meget af den dyre julemad...

Derefter fik vi and og flæskesteg (stegen til ære for min kusines mand), hvide og brunede kartofler, andesovs, flæskestegssovs, halve æbler med gele, varm rødkål, salat med appelsin, granatævler, æbler og iceberg og diverse bær som tilbehør.

Efter gaverne fik vi kaffe med småkager, konfekt og chokolade.

Behøver jeg sige mums? :loveshower

OH MY sikke meget mad. Fulgte der så også et par joggingbukser med sprængt elastik med til hver gæst :jul4:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER