Solvej99

Tumlinge-smalltalk

10,007 indlæg i dette emne

Sikke en snotnæse og hoste Lasse har fået nu. Øv øv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sikke en snotnæse og hoste Lasse har fået nu. Øv øv

Øv...ronja er også snottet og hoster :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en snotnæse og hoste Lasse har fået nu. Øv øv

Øv...ronja er også snottet og hoster :(

Det er det samme her :(

Her har det varet lige siden vi gik på ferie sidste lørdag.

Jeg er overbevist om at det er pga vejret

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så hyggeligt at høre på, at farmand ser Mickeys Clubhus sammen med Felix og de sidder og kalder: Hej tingest :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God bedring til jer med forkølede/syge børn. Håber snart sommeren melder sig sin ankomst så de kan blive friske igen og vi kan komme af med alle de vira !

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv :( :kram hvorfor tester i hende så tit? :unsure

Kan vandforbruget evt. være at hun ikke får nok væske i løbet af dagen? Ronja drikker også en del vand lige inden hun skal sove og nogen gange også i løbet af aftenen/natten, men overhovedet ikke de mængder du nævner. Vi har altid et glas, kop eller dunk stående til Ronja med noget væske på sofabordet, så Ronja selv kan drikke når hun har lyst og det har hjulpet på væske indtaget ved putning.

Hvis det var mig så ville jeg vende det med en læge, for det kan jo i væreste fald være at der er noget galt (evt. nyrerne) som I ikke lige kan se med det blotte øje :kram Det er ikke for at gøre dig nervøs eller noget, men det virker helt vildt i mine øre og det virker ikke kun som tryghed hun søger.

Jeg tænker også lidt det samme, og på om I også stixer for sukker i urinen? Det gør I jo nok i forvejen, men jeg synes også hendes tørst lyder noget voldsom, og som det første ville jeg tjekke for sukkersyge og snakke med lægen om det ellers.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig god bedring alle sammen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til alle de nye :balloons

Og :kram2 til alle de syge tumlinger og deres mødre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjemvendt fra weekend på Fyn. Dejligt at være tilbage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjemvendt fra weekend på Fyn. Dejligt at være tilbage :)

Dejligt at du er tilbage :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lorte putte helvede :(

1 hel time har det taget at få Gry til at sove, så sov dog barn!!!!

Arrgh havde bare lige brug for at råbe RØV

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke lade være med at tænke på lille Zoey med blærebetændelse og at hun drikker så meget....håber hun og også mor har det godt :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lorte putte helvede :mad

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica sov heldigvis allerede 19:40 i dag! Desværre frygter jeg det er fordi hun er syg :( Hun var i hvert fald ikke sig selv i timerne op til, men håber det er fordi hun er træt - hun sov kun 70 min middagslur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op hvor det strømmer ind med nye tumlinger! Velkommen til de 4 nye herinde! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lorte putte helvede :(

1 hel time har det taget at få Gry til at sove, så sov dog barn!!!!

Arrgh havde bare lige brug for at råbe RØV

Uhhh og det værste er at jeg sidder her og ulmer inden i.

På den time har hun nevet, revet mig i håret, prikket mig i øjnene og slået mig, og grinet mig lige op i ansigtet mens hun gjorde det, så til sidst måtte jeg skrue bissen på og blive rigtig gal, og så blev hun jo dybt ulykkelig.

Nu ligger hun og holder om sin pude. Og den dårlige samvittighed nager helt ind i marv og ben :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhh og det værste er at jeg sidder her og ulmer inden i.

På den time har hun nevet, revet mig i håret, prikket mig i øjnene og slået mig, så til sidst måtte jeg skrue bissen på og blive rigtig gal, og så blev hun jo dybt ulykkelig.

Nu ligger hun og holder om sin pude. Og den dårlige samvittighed nager helt ind i marv og ben :boo

Det skal du ikke have dårlig samvittighed over :kram2

Nogle gange kræver det bare det mere før man trænger ind til dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været i kbh zoo idag med Lise :loveshower Det er bare SÅ hyggeligt og Lise nyyyyyder det! Vi fik stor-klappet gederne og hestene, og vi sad i 20 min (!) ved glasset og kiggede på at søløverne svømmede forbi under vandet. Lise grinede og klappede hver gang de kom forbi :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal du ikke have dårlig samvittighed over :kram2

Nogle gange kræver det bare det mere før man trænger ind til dem.

Åh jeg ved det godt, men alligevel :(

Og hun er bare så strid lige i øjeblikket. Hun niver, bider,river i hår og slår og det er mig og hendes storesøster det går ud over.

Og er blid som et lam overfor sin far, han får kys og kram hele tiden, han må hjælpe hende med maden, når det driller, så rækker hun pænt gaflen over til ham. og ligger pænt og stille på puslebordet når han giver ren ble. Hvis hun gør noget hun ikke må og han irettesætter hende, stopper hun med det samme, han kan bare sige arh arh, og så ser hun meget flov ud, hvis det er mig der siger der er noget hun ikke må, så griner hun bare :angry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det der multiquote og mobilen :-S

Vi endte på sygehuset til blodprøve, urinprøve og undersøgelse. Hendes urinprøve slog ud som herhjemme, men infektionstallet var kun 0,7?!! Det var ret mystisk og lægen var forvirret over modsigende svar på blod og urinprøve. Hun endte med at sende os hjem med dommen om Zoey intet fejlet og urinprøven måtte have fejlet ( både den hjemme og på sygehuset ?? ) efter 2 timer hjemme blev Zoey pyller og fik feber. Testede igen og den slog stadigvæk ud: så ringede til sygehuset. Ny læge ny mening. Hun mente med Zoeys baggrund at hun bestemt skulle i behandling. Så nu får hun medicin mod det :) og vi er lettede :)

Mht drikkeriet. Urinprøven slår kun ud på leucasytter og blod, men ved heller ikke hvilken jeg skal kigge på med sukker. Sender lige en mail til lægen i morgen. For det skal hun da bestemt testes for.

Nyrene er heldigvis ok, blev grundigt undersøgt igen i går.

Vores egen mistanke er tryghed/hygge. Men vil gerne udelukke sygdomme, da man jo altid frygter det værste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg ved det godt, men alligevel :(

Og hun er bare så strid lige i øjeblikket. Hun niver, bider,river i hår og slår og det er mig og hendes storesøster det går ud over.

Og er blid som et lam overfor sin far, han får kys og kram hele tiden, han må hjælpe hende med maden, når det driller, så rækker hun pænt gaflen over til ham. og ligger pænt og stille på puslebordet når han giver ren ble. Hvis hun gør noget hun ikke må og han irettesætter hende, stopper hun med det samme, han kan bare sige arh arh, og så ser hun meget flov ud, hvis det er mig der siger der er noget hun ikke må, så griner hun bare :angry

Åh forstår godt du er provokeret. Ville jeg også blive. Men du er bestemt en god mor. Kæmpe kram til dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg ved det godt, men alligevel :(

Og hun er bare så strid lige i øjeblikket. Hun niver, bider,river i hår og slår og det er mig og hendes storesøster det går ud over.

Og er blid som et lam overfor sin far, han får kys og kram hele tiden, han må hjælpe hende med maden, når det driller, så rækker hun pænt gaflen over til ham. og ligger pænt og stille på puslebordet når han giver ren ble. Hvis hun gør noget hun ikke må og han irettesætter hende, stopper hun med det samme, han kan bare sige arh arh, og så ser hun meget flov ud, hvis det er mig der siger der er noget hun ikke må, så griner hun bare :angry

Ved du hvorfor der er sådan en forskel på hendes respekt for jer to?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhh og det værste er at jeg sidder her og ulmer inden i.

På den time har hun nevet, revet mig i håret, prikket mig i øjnene og slået mig, og grinet mig lige op i ansigtet mens hun gjorde det, så til sidst måtte jeg skrue bissen på og blive rigtig gal, og så blev hun jo dybt ulykkelig.

Nu ligger hun og holder om sin pude. Og den dårlige samvittighed nager helt ind i marv og ben :boo

Vi har allesammen været der. Hvis man siger undskyld, når man godt selv ved man har krydset en grænse, så kan man redde meget. :kiss

Hvorfor bliver du inde ved hende, når hun opfører sig sådan? Hvorfor går du ikke ud af værelset? :unsure

Det der multiquote og mobilen :-S

Vi endte på sygehuset til blodprøve, urinprøve og undersøgelse. Hendes urinprøve slog ud som herhjemme, men infektionstallet var kun 0,7?!! Det var ret mystisk og lægen var forvirret over modsigende svar på blod og urinprøve. Hun endte med at sende os hjem med dommen om Zoey intet fejlet og urinprøven måtte have fejlet ( både den hjemme og på sygehuset ?? ) efter 2 timer hjemme blev Zoey pyller og fik feber. Testede igen og den slog stadigvæk ud: så ringede til sygehuset. Ny læge ny mening. Hun mente med Zoeys baggrund at hun bestemt skulle i behandling. Så nu får hun medicin mod det :) og vi er lettede :)

Mht drikkeriet. Urinprøven slår kun ud på leucasytter og blod, men ved heller ikke hvilken jeg skal kigge på med sukker. Sender lige en mail til lægen i morgen. For det skal hun da bestemt testes for.

Nyrene er heldigvis ok, blev grundigt undersøgt igen i går.

Vores egen mistanke er tryghed/hygge. Men vil gerne udelukke sygdomme, da man jo altid frygter det værste.

Godt I får hende tjekket. Det er jo i hvert fald ikke umiddelbart et sundhedstegn, at hun har lyst til og behov for at drikke SÅ meget vand - hun skyller jo også en masse næringsstoffer ud :unsure

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke lade være med at tænke på lille Zoey med blærebetændelse og at hun drikker så meget....håber hun og også mor har det godt :kram

Mange tak for omtanken. Glemte at svare mht hvorfor vi tester så tit. Zoey har da hun var 2 mdr haft bækken/nyre betændelse og da hun var 9mdr blærebetændelse. Hendes åre springer når de forsøger at behandle med drop så vi skal fange det i opløbet. Begge gange var næsten uden symptomer. Bare let feber der var væk inden vi nåede på sygehuset. :)

Og nyrene er sårbare når hun er så lille så hun skal helst ikke have bækken/nyre betændelse igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhh og det værste er at jeg sidder her og ulmer inden i.

På den time har hun nevet, revet mig i håret, prikket mig i øjnene og slået mig, og grinet mig lige op i ansigtet mens hun gjorde det, så til sidst måtte jeg skrue bissen på og blive rigtig gal, og så blev hun jo dybt ulykkelig.

Nu ligger hun og holder om sin pude. Og den dårlige samvittighed nager helt ind i marv og ben :boo

:kram det lyder godt nok ikke sjovt, men vi har næsten alle været der hvor vi må hæve stemmer overfor de små banditter. :kram

Det der multiquote og mobilen :-S

Vi endte på sygehuset til blodprøve, urinprøve og undersøgelse. Hendes urinprøve slog ud som herhjemme, men infektionstallet var kun 0,7?!! Det var ret mystisk og lægen var forvirret over modsigende svar på blod og urinprøve. Hun endte med at sende os hjem med dommen om Zoey intet fejlet og urinprøven måtte have fejlet ( både den hjemme og på sygehuset ?? ) efter 2 timer hjemme blev Zoey pyller og fik feber. Testede igen og den slog stadigvæk ud: så ringede til sygehuset. Ny læge ny mening. Hun mente med Zoeys baggrund at hun bestemt skulle i behandling. Så nu får hun medicin mod det :) og vi er lettede :)

Mht drikkeriet. Urinprøven slår kun ud på leucasytter og blod, men ved heller ikke hvilken jeg skal kigge på med sukker. Sender lige en mail til lægen i morgen. For det skal hun da bestemt testes for.

Nyrene er heldigvis ok, blev grundigt undersøgt igen i går.

Vores egen mistanke er tryghed/hygge. Men vil gerne udelukke sygdomme, da man jo altid frygter det værste.

Godt at I har fået medicin til lille Zoey og godt at høre at nyrerne i hvert fald er ok :kram

Hellere få undersøgt en gang for meget end en gang for lidt :kram2 jeg krydser fingre for at I har rart og at det "bare" er tryghed/hygge hun søger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.