TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Jeg kan virkelig ikke få armene ned! Theo sover bare så godt efterhånden!! :yay To nætter i træk hvor jeg kun har været oppe for at give sut en enkelt gang, og så har han ellers sovet til henholdsvis klokken 7 og 6.45 :) Men med jobstart om ca. 14 dage er det da godt nok også i sidste øjeblik! :o Men jeg synes fandme det er fortjent! Nattesøvnen har været lort nærmest hele Theos liv!

 

 

Min dreng er i øvrigt skøn.. Han render rundt og leger gå/kravle-vogn med sin wheely bug bi :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lise1979:

 

Jeg trøster sådan at når han vender sig mod mig for at søge trøst så giver jeg ham et lille kram (jeg vil ALDRIG ignorerer at han har brug for mig) og siger fx "det ok skat, du sidder bare her hos mor og så snakker jeg med mormor". Da SP'en var her gav jeg William et kram og sagde "så så" og ikke mere, jeg ynker ham ikke. Fordi det hjælper ikke, men jeg vil ikke ignorerer at han ikke bryder sig om situationen, for det er OK at han har det sådan. SP sagde at der ikke var grund til at være ked af det så derfor skulle jeg slet ikke reagere, men det er lige præcis sådan jeg ikke vil være, sådan er jeg selv opdraget (dine følelser er forkerte så dem ignorerer vi bare) og det vil jeg ikke give videre. Jeg forsøger at udtrykke: det er ok at du er ked af det, jeg er her for dig, verden er ikke farlig vi oplever den sammen OG videre uden at dvæle for meget ved det. Det er jo selvfølgelig svært, og især er det svært fordi det ikke er det jeg selv har lært hjemmefra.

 

Hun spurgte: "sover William stadigvæk inde ved jer" jeg svarer "ja det gør han, faktisk sover han oftest i vores seng pt. fordi han vågner rigtig mange gange og det hjælper at han ligger ved os" hun siger "I skal bare tage en beslutning om at flytte ham ind på værelset også selvom det ikke er rart for dig, og selvom han bliver ked af det". Såøh, den tager vi bare når vi synes. Hun er heldigvis ikke søvnpoliti ;)

 

Ej men de der amninger! Hun fik det til at være at han skulle have brystet i munden hver gang han vågnende og sådan var det slet ikke. Han vågnede 20-30 gange HVER nat og jeg ammede 3-4-5 gange hver nat. Og det har været noget med en MEGET utryg periode at gøre. I nat ammede jeg 23:20 og 3:30, og måske er det ikke et reelt behov (selvom det nu føles sådan, jeg bliver helt hulkindet når han suger ;) og han er lige til den slanke side, så det er jo ikke bare ekstra kalorier) men det virker, og jeg har bestemt ikke noget i mod det.

 

Hun sagde at man ikke må tage dem op om natten fordi sengen ikke er farlig. Og at man skal trøste nede i sengen, og JA det er sku da en skide god ide, men her i tigerspringet hvor William har vågnet og været angst har han altså haft brug for et kram. Normalt kan jeg bare give ham sutten nede i sengen. Men bliver han rigtig ked af det og bange så skal han altså op i mine arme. Det ved jeg ikke om er rigtigt eller forkert, men jeg er sådan en mor der vægter tryghed og kærlighed allerhøjst. Og det virker jo!

 

Det er ligesom om at hun blæste alt op til orkan fordi han har haft en hård periode. For normalt oplever vi jo aldrig problemer, han er simpelthen den nemmeste dreng ever (undskyld til jer andre :) ).

 

Ham faren der, han har faktisk taget sig sammen. FEDT FEDT FEDT! Han har puttet, HELT SELV de sidste 2 nætter. Og han har gjort det på sin måde, og jeg har ikke kommet med råd (eller kommentarer overhovedet) og det har virket! Og han har været så stolt og glad. Han har endda vågnet om natten for at hjælpe. Jeg har faktisk slet ikke lavet noget med William når J har været hjemme. Total afslapning, nice :loveshower (og mandens bonus har så været at jeg har haft overskud til sex for 1. gang i en måned).

Jaaaaaamen, sikke et dejligt indlæg - masser af positive toner og kampgejst - cool!

Og for en ordens skyld skal jeg lige understrege, at jeg bestemt ikke er tilhænger af at ignorere heller (mærkelig filosofi at lære babyer, at de lige så godt kan lade være med at bede om trøst, for den kommer ikke...) - jeg prøver bare at undgå at bekræfte ham i, at der er noget galt:-) Jeg sidder også lige og kommer i tanker om, at din noget større dreng jo rimeligvis ligger ret langt nede i tremmesengen. Min 5-måneders baby ligger jo i øverste indstilling, så jeg kan kramme big time uden at løfte:-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg lige en ninja - det tror jeg vidst nok!

Liam havde skidt i bleen og brokkede sig i søvne og mor her fik ham op af barnevognen skiftet lortebleen og ned i barnevognen uden han vågnede!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:respekt

;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg lige en ninja - det tror jeg vidst nok!

Liam havde skidt i bleen og brokkede sig i søvne og mor her fik ham op af barnevognen skiftet lortebleen og ned i barnevognen uden han vågnede!!

Sejt! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sejt! :D

Jep og han sover sørme endnu!! Han har nu sovet 4 timer og 20 min :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep og han sover sørme endnu!! Han har nu sovet 4 timer og 20 min :blink

Da Theo var i den alder kunne han også snildt sove fire timer i streg om dagen.. Det var dog sjældent længere. :) Men det var skøøøønt :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle I hvis børn sover flere timer af gangen, I får lige nu mentale bank med vådt wienerbrød! :lol

I er skide søde, men jeg er TRÆT, og Storm sover sjældent mere end en time af gangen i løbet af dagen... MAX!!!

Nå, det er ikke jeres skyld.. Jeg trækker bankene tilbage! ;) :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle I hvis børn sover flere timer af gangen, I får lige nu mentale bank med vådt wienerbrød! :lol

I er skide søde, men jeg er TRÆT, og Storm sover sjældent mere end en time af gangen i løbet af dagen... MAX!!!

Nå, det er ikke jeres skyld.. Jeg trækker bankene tilbage! ;) :kiss

Har været det - det stinker, og alle folk med sovende børn stinker.. Sådan er det bare ;)

 

A's søster, som kan poppe any time, har jeg også forsøgt at forklare, at mødre som har børn, der ikke sover, hader mødre hvis børn rent faktisk sover.. Hun griner bare fjoget.. Det kan lige passe at hun får en unge, som sover i gennem med det samme.

 

 

 

Anyways.. Masser af kram til dig!! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

FruLR: Noah er også først lige begyndt at sove mere end en time. De sidste tre dage har han faktisk sovet to lure a to timer hver dag! Så det kan sagtens nå at komme :kram

Aftenerne er stadig noget hø, men de kan bedre overskues når man har haft en pause i løbet af dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været det - det stinker, og alle folk med sovende børn stinker.. Sådan er det bare ;)

A's søster, som kan poppe any time, har jeg også forsøgt at forklare, at mødre som har børn, der ikke sover, hader mødre hvis børn rent faktisk sover.. Hun griner bare fjoget.. Det kan lige passe at hun får en unge, som sover i gennem med det samme.

Anyways.. Masser af kram til dig!! :kram

Hvis hun får det, så kan mentale bank anbefales! :lol Men ja, det er lidt ligesom når alle andre bliver gravide, og man selv bare såååååå gerne vil have en baby, og der ikke sker en fis. Selvom man godt ved med hjernen at det ikke er de andre kvinders skyld, så synes man de er rædsomme og onde og dumme og grimme og væmmelige. :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er SÅ meget med dig, dog primært ift nattesøvnen :lol Her er dagssøvnen faktisk ENDELIG blevet fin :lol Altså, ikke noget med at han altid sover 3-4 timer eller noget! Mor her er glad og tilfreds når han sover halvanden time :lol

Bare Storm lige snupper en time, så er jeg ladet op igen.. Man kan nå en hulens masse på en time! :P Men jeg håber på det kommer efterhånden og at det er særlig slemt pga. tigerspring i disse dage. Det passer vist tidsmæssigt nogenlunde med det første, og jeg hader det allerede! :prik :sm :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

FruLR: Noah er også først lige begyndt at sove mere end en time. De sidste tre dage har han faktisk sovet to lure a to timer hver dag! Så det kan sagtens nå at komme :kram

Aftenerne er stadig noget hø, men de kan bedre overskues når man har haft en pause i løbet af dagen.

Det er faktisk også især aftenens der er hårde her, men der er Tim heldigvis hjemme, så jeg ikke står med det alene.. Ind i mellem er dagene også noget seriøst røv, hvor han højst tager 5 minutter hvor han ikke ligger hos mig. Dét er et levende helvede! :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baby sælges til højest bydende! Kom frisk med bud... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Seriøst... Jeg kan simpelthen ikke huske hvordan det føles at sove bare en halv nat... Hvordan det føles ikke konstant at have sand i øjnene, tung i hovedet osv...

SP i næste uge hvor jeg skal have spurgt hvor pokker vi skal henvende os...

Føler med dig.. Man aner ikke hvor hårdt kronisk søvnmangel er, før man står i det! Og det er ikke engang rigtig slemt hos os, så jeg synes du er mega sej, at du overhovedet hænger sammen endnu! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Seriøst... Jeg kan simpelthen ikke huske hvordan det føles at sove bare en halv nat... Hvordan det føles ikke konstant at have sand i øjnene, tung i hovedet osv...

SP i næste uge hvor jeg skal have spurgt hvor pokker vi skal henvende os...

Du er virkelig mega sej ! kæmpe, kæmpe respekt fra mig !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Seriøst... Jeg kan simpelthen ikke huske hvordan det føles at sove bare en halv nat... Hvordan det føles ikke konstant at have sand i øjnene, tung i hovedet osv...

SP i næste uge hvor jeg skal have spurgt hvor pokker vi skal henvende os...

Har så ondt af dig :kram

Synes lige som de andre, at du er sååå sej, altså at du stadig hænger sammen :respekt

Håber SP kan hjælpe :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theodor er altså bare den skønneste baby :loveshower

 

Da han var klar til formiddagslur kl. 10 kørte vi til Herning Centret, hvor han sov hele vejen i bilen. Så kom han i klapvognen og storhyggede sig. Han spiste en god portion frokost - siddende i klapvognen :P Han tog også lige en lille lur i klapvognen - lige som jeg havde håbet! :D Så var han med på bøfhuset, hvor han også bare var i super godt humør. Og nåh ja, spiste en gang glade kranier (sådan noget kartoffeldimser) - så forfærdelige forældre vi er ;) Men var heeeelt vild med dem og åd som en gal :D Han fik en ballon - som hurtigt forsvandt op i loftet, men så åd han bare snoren i stedet :lolhit Og så hyggede han sig igen i klapvognen mens vi gik rundt og fik brugte flere penge.

Og så tog han lige en lur i bilen på vej hjem også :super

 

 

Hele dagen gik præcis som jeg havde håbet! :glad Hvor er det bare fantastisk, altså :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Grrrrr sikke en kamp jeg lige har haft med Dicte. Først kartoffelmos med blomkål og kødboller, niksen biksen det vil jeg ikk æde i dag. Kamp længe om det. Mor her overgiver sig og laver grød, nej du kan tro nej mor! Kamp om det. Dicte vandt alle kampe og har spist omkring 6 skefulde til aftensmad. Great.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theodor er altså bare den skønneste baby :loveshower

 

Da han var klar til formiddagslur kl. 10 kørte vi til Herning Centret, hvor han sov hele vejen i bilen. Så kom han i klapvognen og storhyggede sig. Han spiste en god portion frokost - siddende i klapvognen :P Han tog også lige en lille lur i klapvognen - lige som jeg havde håbet! :D Så var han med på bøfhuset, hvor han også bare var i super godt humør. Og nåh ja, spiste en gang glade kranier (sådan noget kartoffeldimser) - så forfærdelige forældre vi er ;) Men var heeeelt vild med dem og åd som en gal :D Han fik en ballon - som hurtigt forsvandt op i loftet, men så åd han bare snoren i stedet :lolhit Og så hyggede han sig igen i klapvognen mens vi gik rundt og fik brugte flere penge.

Og så tog han lige en lur i bilen på vej hjem også :super

 

 

Hele dagen gik præcis som jeg havde håbet! :glad Hvor er det bare fantastisk, altså :yay

Vi var også i herning centret!!! :D arh skulle lige have vidst at i også var der!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var også i herning centret!!! :D arh skulle lige have vidst at i også var der!

Eeeeej :o Det kunne ellers have været hyggeligt at hilse på :D

 

 

Men shiiiit hvor er der mange barnevogne sådan et sted :o :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har for første gang puttet Noah uden skrig og skrål :loveshower han har fået sut 37 gange eller deromkring (ok, måske kun 10...) men har ikke skreget. Hvor er det bare skønt!

Havde ellers frygtet han ville være slem, for han har ikke sovet super godt i løbet af dagen, men nej :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik vi ny bil igår (tiltrængt efter en lang periode med en ustabil bil) og tror du så ikke den bliver totalskadet i dag, da manden er på vej til Bilka, fordi en idiot til ung gut på 19 år kører direkte ud foran ham :shooter

Så nu bøvler vi igen med bil :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theodor er altså bare den skønneste baby :loveshower

Da han var klar til formiddagslur kl. 10 kørte vi til Herning Centret, hvor han sov hele vejen i bilen. Så kom han i klapvognen og storhyggede sig. Han spiste en god portion frokost - siddende i klapvognen :P Han tog også lige en lille lur i klapvognen - lige som jeg havde håbet! :D Så var han med på bøfhuset, hvor han også bare var i super godt humør. Og nåh ja, spiste en gang glade kranier (sådan noget kartoffeldimser) - så forfærdelige forældre vi er ;) Men var heeeelt vild med dem og åd som en gal :D Han fik en ballon - som hurtigt forsvandt op i loftet, men så åd han bare snoren i stedet :lolhit Og så hyggede han sig igen i klapvognen mens vi gik rundt og fik brugte flere penge.

Og så tog han lige en lur i bilen på vej hjem også :super

Hele dagen gik præcis som jeg havde håbet! :glad Hvor er det bare fantastisk, altså :yay

:loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aron vågnede skrigende her for snart 10 minutter siden... Jeg forsøgte at trøste ham de første ca 5 minutter, nu har manden overtaget... Lille skat! Kan ikke helt gennemskue om det er maven... Det er bare lidt sært - han vil bare ikke have sutten!

Stakkels pus... :(

Gylper eller bøvser han egentlig meget, eller synker han konstant? Er han blevet tjekket for refluks?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER