TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

fuck en aften altså!!!! :boo

Dennis er selvfølgelig ikke hjemme, som sædvanligt.

Thea kom i seng klokken 19, og så gik jeg i gang med at lave aftensmad. klokken 19.30 vågnede hun grædende op, lige imens jeg var ved at stege bøffer!

Da jeg endelig fik hende trøstet og puttet igen, var bøfferne totalt uspiselige :(

Så varmede jeg en gang suppe istedet. Lige da jeg havde hældt en portion op i tallerkenen, så vågnede Thea igen :klap

Det tog en evighed for hende at falde til ro igen, så da jeg endte med at sidde og spise kold suppe :(

 

Og så vågnede hun igen... Hun var helt frisk og pludrede løs og hopped op og ned i tremmesengen.. Jeg magtede simpelthen ikke at tage kampen, så nu er hun kommet med op.

 

Og jeg som ville tidligt i seng i dag, det kan jeg godt skyde en hvid pil efter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

fuck en aften altså!!!! :boo

Dennis er selvfølgelig ikke hjemme, som sædvanligt.

Thea kom i seng klokken 19, og så gik jeg i gang med at lave aftensmad. klokken 19.30 vågnede hun grædende op, lige imens jeg var ved at stege bøffer!

Da jeg endelig fik hende trøstet og puttet igen, var bøfferne totalt uspiselige :(

Så varmede jeg en gang suppe istedet. Lige da jeg havde hældt en portion op i tallerkenen, så vågnede Thea igen :klap

Det tog en evighed for hende at falde til ro igen, så da jeg endte med at sidde og spise kold suppe :(

Og så vågnede hun igen... Hun var helt frisk og pludrede løs og hopped op og ned i tremmesengen.. Jeg magtede simpelthen ikke at tage kampen, så nu er hun kommet med op.

Og jeg som ville tidligt i seng i dag, det kan jeg godt skyde en hvid pil efter

Æv, søde :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æv, søde :kram2

Ja, det er bare sådan en aften der skal gå i glemmebogen...

Måtte da også lige tude ud af ren frustration da Dennis endelig kom hjem! Tudemarie=mig :P

Tak for kram, søde :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så var vi igen oppe 5:30. Hvordan mon jeg skal få dagen til at hænge sammen? Jeg har allerede nu måtte putte William til formiddagslur, så skal jeg bare lige finde ud af om jeg skal lade ham sove, for at han så nok vågner 8:30-9:00 - men han VIL KUN sove 2 lure, og så er der godt nok længe til dagen endelig slutter. Eller om jeg skal vække ham her om 40 minutters tid, håbe på at det ikke tæller som en lur, og så kunne putte ham til normal formiddagslur en halv time senere end normalt? Tænke, tænke.

 

Og så IGEN på dagen hvor vi skal noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fuck for en lorte nat.. har været oppe 80 gange, og Theodor er begyndt at ville oppe omkring kl. 5 allerede!

Oven i det var der også en kæmpe lorte ble da han vågnede, med lidt i sengen. Og senere på morgenen hele to vilde lortebleer mere!

Pyh jeg glæder mig til A kommer hjem i morgen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fru-Nielsen:

 

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lol

 

Jeg har virkelig fået glæden ved en dreng der er OVER DET HELE! Crap, der er meget der ikke er baby egnet herhjemme. Jeg nævner i flæng (men det begrænser sig ikke kun til): store gulvvaser der kan væltes, ledninger, stereoanlæg, gulvlysestager der kan væltes, gulvlampe der kan væltes, tørrestativ, plastikposer J lader ligge fremme på gulvet (!!!), afrevet bræt under opvaskemaskinen...

 

Jeg har travlt herhjemme! Hehe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blev ringet op af vs, at Theodor stort set ikke havde sovet eller spist, og så var han pyller. Så jeg hentede ham ca. to timer før planlagt.

Nu er vi så kommet hjem, hvor han har fortærret en halv bolle og nu sidder med en frikadelle og griner ;) så bliver det spændende om det også virker på søvnen at være hjemme..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er både fysisk træt (dårlig nat og morgen klokken 5:30, 1 times gang til og fra mødregruppe og en baby der ikke vil sove) og mentalt træt (af at slide sig i mødregruppe for at se sit barn være utryg og ked, ikke kunne ligeså meget som de andre og ikke være lige så udadvendt) i dag - hvilket resulterer i indtagelse af chokolade og endnu mere træthed!

 

Nogle dage burde bare fise af!!!!!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er både fysisk træt (dårlig nat og morgen klokken 5:30, 1 times gang til og fra mødregruppe og en baby der ikke vil sove) og mentalt træt (af at slide sig i mødregruppe for at se sit barn være utryg og ked, ikke kunne ligeså meget som de andre og ikke være lige så udadvendt) i dag - hvilket resulterer i indtagelse af chokolade og endnu mere træthed!

 

Nogle dage burde bare fise af!!!!!!!!

 

:kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lol

Jeg har virkelig fået glæden ved en dreng der er OVER DET HELE! Crap, der er meget der ikke er baby egnet herhjemme. Jeg nævner i flæng (men det begrænser sig ikke kun til): store gulvvaser der kan væltes, ledninger, stereoanlæg, gulvlysestager der kan væltes, gulvlampe der kan væltes, tørrestativ, plastikposer J lader ligge fremme på gulvet (!!!), afrevet bræt under opvaskemaskinen...

Jeg har travlt herhjemme! Hehe.

Sådan en bandit har jeg også herhjemme :)

Men det er så bare juletræet hun går efter. De småarme kan nå langt

vhiEGc0.jpeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JustMe: det er så også helt nyt herhjemme - maks. en uge tror jeg

 

Vinnus: haha, hvor er det godt. Fedt at du overhovedet magter at have juletræ, jeg er glad for at det kun er juleaften jeg skal slås med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min dreng han æder os fra hus og hjem :lol Her til aften bestod middagen af: 140 ml kødsovs, 70 ml squashmos, 40 ml broccolimos, 1/4 græskar, 1 fed hvidløg, 1 tsk. hørfrøolie og 5 cm agurk. Der var lidt agurk tilbage, ellers intet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min dreng han æder os fra hus og hjem :lol Her til aften bestod middagen af: 140 ml kødsovs, 70 ml squashmos, 40 ml broccolimos, 1/4 græskar, 1 fed hvidløg, 1 tsk. hørfrøolie og 5 cm agurk. Der var lidt agurk tilbage, ellers intet.

Haha, man kan godt høre du bruger baby cubes derhjemme ;)

Og hvor er det dog dejligt William har så god en appetit! ::loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, man kan godt høre du bruger baby cubes derhjemme ;)

Og hvor er det dog dejligt William har så god en appetit! ::loveshower

Hvad er baby cubes?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min dreng han æder os fra hus og hjem :lol Her til aften bestod middagen af: 140 ml kødsovs, 70 ml squashmos, 40 ml broccolimos, 1/4 græskar, 1 fed hvidløg, 1 tsk. hørfrøolie og 5 cm agurk. Der var lidt agurk tilbage, ellers intet.

Fedt at han spiser så godt.

Min spiser nærmest intet for tiden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JustMe: det er så også helt nyt herhjemme - maks. en uge tror jeg

Vinnus: haha, hvor er det godt. Fedt at du overhovedet magter at have juletræ, jeg er glad for at det kun er juleaften jeg skal slås med det.

Det er for de store piger. De bar det selv hjem helt over fra føtex :D

Alt julepynt forneden er blevet rykket op ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, hehe. Det er så dejlig nemt med frosne portioner. Jeg elsker at jeg ikke skal kokkerere til ham hver dag.

 

Skruk: babycubes er sådanne små bokse til fryseren, lidt ligesom isterningebakker - bare beregnet til babymad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil gerne brokke mig over at min baby ikke gider at spise :(

Flasken var vi nede på kun natflaske, men nu er det nærmest det eneste hun vil ha.

Alt fast mad og grød er det højest et par bidder og så afviser hun. Så frustrerende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er baby cubes?

Små plastbøtter - fås bl.a. på babygear.dk :-) gode til at have babymad klar i fryseren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad pokker giver man lige en baby til morgenmad som bare ikke gider noget som helst??? Skal SERIØST have lavet klatkager og set om det er noget han gider...

Jeg brugte i startfasen babypandekager til Silke Elia :) Så klatkager vil også være et godt bud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad skal jeg gøre hvis Elliot ikke har afføring i 24 timer (han får flaske)? Skal jeg kontakte lægen? Har forsøgt et bad, massage af maven, at cykle med benene..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad skal jeg gøre hvis Elliot ikke har afføring i 24 timer (han får flaske)? Skal jeg kontakte lægen? Har forsøgt et bad, massage af maven, at cykle med benene..

Prøv at vent og se tiden an et par dage :)

Thea får også flaske og der kan godt nogle gange gå 2-3 døgn imellem..

Da hun var 6 måneder og lige var begyndt at få flaske på fuldtid, havde hun på er tidspunkt ikke afføring i 8-10 dage.. Og det var først på den sidste dag lægen sagde go til lactolose

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at vent og se tiden an et par dage :)

Thea får også flaske og der kan godt nogle gange gå 2-3 døgn imellem..

Da hun var 6 måneder og lige var begyndt at få flaske på fuldtid, havde hun på er tidspunkt ikke afføring i 8-10 dage.. Og det var først på den sidste dag lægen sagde go til lactolose

 

Okay.. Men skal de ikke have afføring hver dag? Er der andre tricks til at stimulere ham til at komme af med det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay.. Men skal de ikke have afføring hver dag? Er der andre tricks til at stimulere ham til at komme af med det?

 

De skal helst have afføring hver dag, når de får flaske.. Men en gang imellem kan der godt lige gå et par dage, uden at der sker noget ved det :)

Virker han som om at han har ondt, eller presser han uden at der kommer noget?

Så længe han kan slå prutter og hans mave er blød, burde alt være okay :)

(Edit: så lige at han kun er en måned gammel.. Måske skulle du give lægen et kald i morgen, hvis ikke der er sket noget.. bare for en sikkerhedsskyld)

 

Hmm, jeg tror du har prøvet det meste... Da Thea var lille fik vi et fif af sp'en om, at cykle med hendes ben 3-4 gange, og så presse knæene helt op til brystkassen i 5-10 sekunder. Og så gøre det et par gange. Det hjalp os rigtig meget når hun havde bøvl med maven :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER